MuscleMeat

crossfit story deel 1

Bezoekers in dit topic

En wie "outbuff" jij dan allemaal joh?
Donder een eind op en laat die jongen z'n gang gaan, hij mag toch een artikel posten hier of niet?
Gezeik altijd over crossfit, kruip eens vanachter je computertje en ga een challenge aan zou ik zeggen, doe een keer een training mee. Je komt huilend en kruipend terug thuis.

Ik doe elke maand een challange, en ik outbuff 90% van mijn leeftijdsgenoten.
 
stiiwaz hou nou eens je mond man, je praat namelijk alleen maar onzin
 
We zijn nu aan het haten op crossfit zelf maar het artikel is volgens mij niet verkeerd hoor, ookal staan er een paar spellingsfouten in en dat zegt hij ook in zijn laatste zin!
 
Buiten het feit dat gregg glassman (founder of crossfit) een paar dramatische statements heeft gemaakt, het een cult like cultuur heeft geproduceerd en dat de kans op blessures inderdaad groot zijn zie ik toch de laatste tijd een verandering in goede richting. Crossfit heeft een paar grote denkers aangetrokken die de SPORT crossfit naar een hoger niveau hebben getilt. Het is al lang niet meer zo dat top contenders nog 'crossfit' trainen zoals het in essentie ooit bedacht en bedoeld was. Laatst nog een day in the life of rich froning gezien (fittest man on the planet). Die kerel heeft een attitude far beyond most of us, een work ethic waar je u tegen zegt en ja hij oudbuffed en outlift 99% van dit forum door geperiodizeerd en verstandig te trainen en te eten in een non crossfit way. De enige vraag die dan rijst is het nog wel crossfit? Maar goed dat is een andere discussie.

Crossfit moet men ook eens gaan zien als een sport! De initiele gedachte van goed in alles worden leeft nog steeds yet is het toch een sport an sich sinds de sponsering van reebok en de professionaliseren die ermee gepaard gaat.

Blijf erbij wil je een top class PLer worden doe PL, wil je een top class SMer worden doe SM en wil je goed in crossfit worden doe crossfit! Ik hou er van train al een tijdje crossfit like en of ik er nu net wat minder buff van word of sterk of whatever what I just like it en dat is ook wat waard!
 
Goede reactie @philosopher
Zelf ben ik ook wel voorstander van crossfit
 
Mijn doel is altijd massa en kracht geweest. Sinds kort hebben wij een vrij professionele crossfit afdeling naast onze krachthok. Als ik beide groepen met elkaar vergelijk, besluit ik iedere keer toch in mijn krachthok te blijven. De jongens daar zijn veel buffer en sterker, terwijl de crossfitter eerder 100 pullups voor elkaar kan krijgen. Maar, who cares? Leuk dat je 100 pullups in x aantal minuten af kan maken.

Waarom dan toch aan crossfit doen? Het is uitdagend (net als een sport), het maakt je fit(dat is de bedoel van crossfit lijkt mij) en eindelijk een methode gevonden om vrouwen hun spieren te laten trainen ipv dat eindeloze ge-ren en gefiets.
 
Marc bell komen vaak genoeg in crossfit centras om ze daar wat bij te leren. Zoals philopher al zegt maakt het een draai in de goede richting. En ik kan me niet voirstellen dat de top crossfitters zo achterlijk trainen, zij hebben gewoon goede vorm.
 
Het is net wat je het meest aantrekt, bodybuilding of crossfit.
 
Inderdaad het is een ander doel. Het is wel een goede manier om kracht en conditie op te bouwen en voor mensen met weinig ervaring kan dit veel opleveren.
Zeker de vorm van CrossFit (in kleine groepjes en altijd onder begeleiding) is veel aantrekkelijker om te starten dan veel mensen die zonder kennis in hun eentje op de sportschool rondlopen.

Er is veel discussie over de trainingen die worden gepost op de hoofdpagina van CrossFit.com.
De toppers delen hun eigen trainingen heel goed in met een duidelijk kracht en conditiedeel/assistance oefeningen. Deze laatste gaan dan op hoog tempo. Veel meer "reguliere" training dan alleen maar de korte, intensieve WOD (workout of the day)

Zelf volg ik CrossFit Football, hierdoor hoop ik mijn basketball-conditie op te bouwen. Ben nu anderhalve maand bezig en ga erg goed vooruit.

Sinds kort is een top PL (AJ Roberts) begonnen met trainen om de top te worden in CrossFit.
Dit is te volgen op een forum (From the Strongest to the Fittest)
http://www.wannabebig.com/forums/showthread.php?154003-From-Strongest-To-Fittest

Erg leuk om te lezen wat hij als verschillen merkt tussen PL en CrossFit.

Ps, ben geen PL deskundige dus ik kan zelf hier niets over zeggen.
 
Het is maar net wat je leuk vindt - ik doe 1x in de 1 a 2 weken een WOD bij een crossfit box ter afwisseling van KT.

Ben na afloop altijd wel kapot maar heb niet altijd het gevoel dat ik alle spiergroepen even goed heb getraind (train full body bij KT).

Persoonlijk vind ik het leuk voor de afwisseling; het is elke keer wat anders, je hebt de positieve dynamiek van de groep (aka elkaar lekker opjutten) en voor mij als vrouw is het ook leuk om eens andere vrouwen te zien die aan het knallen zijn. :)

CF is voor mij dan ook eerder een soort cardiotraining dan een KT training.
 
Het is maar net wat je leuk vindt - ik doe 1x in de 1 a 2 weken een WOD bij een crossfit box ter afwisseling van KT.

Ben na afloop altijd wel kapot maar heb niet altijd het gevoel dat ik alle spiergroepen even goed heb getraind (train full body bij KT).

Persoonlijk vind ik het leuk voor de afwisseling; het is elke keer wat anders, je hebt de positieve dynamiek van de groep (aka elkaar lekker opjutten) en voor mij als vrouw is het ook leuk om eens andere vrouwen te zien die aan het knallen zijn. :)

CF is voor mij dan ook eerder een soort cardiotraining dan een KT training.

Dat is ook een beetje het idee van crossfit, niet denken in spiergroepen maar in functional movements. Zou het ook zeker niet aanraden voor iemand die meer massa wil krijgen maar inderdaad zien als een andere vorm van cardio is een prima manier en ook nog eens leuk.
 
laatst was ik wat aan het zappen en kwam ik op een sportzender een crossfit wedstrijd (heet het zo?) tegen. Wel leuk om te kijken en die gasten zijn toch echt wel buff.

Als het bij mij in de gym gegeven zou worden zou ik best 1 keer per week een training mee willen pakken. Leukere cardio dan op de loopband en je pakt je spieren weer een wat anders aan.
 
elke sport die mensen aan het squatten en DL'en zet mag IMO zeker blijven, maar dat het misbruikt wordt is natuurlijk minder, ik denk maar aan de filmpjes op youtube van al die Crossfitters met extreem slechte form en al de hipsters die het doen.
Het enige dat mij eigelijk stoort aan CF is de enorme commerciele shit storm die het teweeg bracht, elke sportwinkel bied nu Resistance bands, chains, bumper plates, medicin balls, en allerlei andere exotische shit aan tegen monsterprijzen, maar ja alles dat populair is wordt uitgebuit I guess.
 
Ik heb nogeen paar vraagjes over crossfit centra. Hebben ze ook douches? Is het daar toegestaan om een ander trainingsschema te doen ipv de wods?
 
Ik doe [Link niet meer beschikbaar], en daar hebben ze in ieder geval wel douches.. Bij andere crossfitcentra vast ook wel!
 
Ik ben ook sinds enkele maanden aan het crossfitten. Een van de dingen die ik de afgelopen maand heb geleerd is dat 'scalen' een van belangrijkste zaken is. (de WOD aanpassen aan je vermogens) Het leuke vind ik met name dat je zoveel verschillende dingen doet, van BW bewegingen tot olympische lift, kettlebells, touwklimmen etc etc. Dat is ook wel een nadeel; het duurt behoorlijk lang vooraleer je de basisbewegingen (zeker als je volledig leek bent) helemaal doorhebt. Verder bevat het alle onderdelen die een op motorpatronen ingesteld regime nodig heeft. And then some.
 
CF is gewoon de shit! Heb dit als template gebruikt voor ondersteuning voor rugby. Maak minder reps, max 6 op de grote lifts (etc).
Hoewel ik nu minder 2-3 RM lift op ME dag dan jaren geleden, is mijn power en strength op het veld vele malen groter. Groter als ooit daarvoor.
 
ikzelf was ook geen voorstander van crossfit, totdat ik het een kans gaf en verslaafd eraan raakte. Probeer het eerst voor je het afkraakt
 
Ik doe elke maand een challange, en ik outbuff 90% van mijn leeftijdsgenoten.

Ik betwijfel zwaar jouw stats gezien je foto's.

Is dat inclusief gewicht van stang? ( +20kg dus?)
 
Back
Naar boven