Fitness Seller

Cut 10 kg 6 weken

Leuke discussie dit, maar niet relevant in dit log. Bij 20% heb je nog veel vet te verbranden en zal je lichaam niet zou gauw spieren gaan afbreken om in de energie voor cardio te voorzien. Zeker met 30-45 min na de training lijkt me dit niet het geval.

Update: deze week 6 dieetdagen, as. zondag weer refeed. Volgende week hetzelfde. Week 4 en 5 van deze cut moeten het verschil gaan maken; als na 5 weken de weegschaal 112,.. aangeeft, gaat het wel lukken.

Laat je niet afschrikken door de mythe hoesters kerel.

Ik ren normaal 6-10km na afloop van mijn krachttraining (die ik deed op 500 calorish only).

Geloof me de enige grammen spieren die je verliest zijn die fantoom spieren die je nooit hebt gehad :)

• Topic Starter Topic Starter
do 10-2: rug + armen

Pulldown naar de nek: 5 sets tot max 6x75 kg
Pullovers: 5 sets tot max 6x32kg
Pulldown naar de borst (technogym): 5 sets tot max 4x140 kg
BOR: 4 sets tot max 8x100 kg
deadlift: 3 sets tot max 5x130 kg (lang niet gedaan, ff rustig beginnen)
Bent over laterals: 3 sets tot max 8x16 kg
Shrugs: 2x15x32 kg

Concentration curls, dumbbell curls, en wat triceps oefeningen in monsterset, een hele zooi pompsetjes.

30 min cardio

Een lange training, maar goed vol te houden (refeed dag hehe).

Laatst bewerkt:
Je ben 117kg op 18% ? Onwijs groot.

Dan zou je op een diced 10% boven de 100kg moeten zijn?

Zijn er pics precut?

Je ben 117kg op 18% ? Onwijs groot.

Dan zou je op een diced 10% boven de 100kg moeten zijn?

Zijn er pics precut?

Groot ja, maar ik train ook al 25 jaar. Echter dit is de eerste cut, het is afwachten wat er uiteindelijk aan vvm over blijft. Het zou mooi zijn om de 10% te bereiken bij 105 kg. Maar misschien is het realistischer om nog wat spier afbraak te verwachten, 20 kilo cutten is niet niks.

Groot ja, maar ik train ook al 25 jaar. Echter dit is de eerste cut, het is afwachten wat er uiteindelijk aan vvm over blijft. Het zou mooi zijn om de 10% te bereiken bij 105 kg. Maar misschien is het realistischer om nog wat spier afbraak te verwachten, 20 kilo cutten is niet niks.

Spier afbraak is echt zwaar overdreven man. Ik ben zelf van 103 naar 85 kilo gegaan op 1.85 en merk echt helemaal niks wat spierafbraak betreft.

Vaak zijn het gasten die denken dat ze ontzettend veel massa hebben maar dit gruwelijk overschatten. Een vettige gast van 25% op 103kg gaat nooit ripped to shreds zijn op 95 kilo.

Ik denk dat als je droog 100 kilo bent op jouw lengte dat dat modderhuge is.

Laatst bewerkt:
Spier afbraak is echt zwaar overdreven man. Ik ben zelf van 103 naar 85 kilo gegaan op 1.85 en merk echt helemaal niks wat spierafbraak betreft.

Vaak zijn het gasten die denken dat ze ontzettend veel massa hebben maar dit gruwelijk overschatten. Een vettige gast van 25% op 103kg gaat nooit ripped to shreds zijn op 95 kilo.

ja ben het helemaal met je eens ... er zijn veel mensen die hun vetpersentage veel lager inschatten dan het is en zodoende veel lager uitkomen in kilo's als ze echt 10% hebben

Hoe lang heb je erover gedaan om van 103 kg op 85 kg te komen? Als je er een jaar over doet, geloof ik wel dat het zonder verlies van spiermassa kan. Maar als je het binnen 3 maanden doet, wordt het al een stuk lastiger.

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

ja ben het helemaal met je eens ... er zijn veel mensen die hun vetpersentage veel lager inschatten dan het is en zodoende veel lager uitkomen in kilo's als ze echt 10% hebben

Dat zou kunnen. In mijn geval is dat zeker niet zo. Ik heb de laatste tijd een paar keer vet% laten meten met huidplooimeter: 23% bij 123 kg, en 21% bij 121 kg. Dus gemeten vvm's van 94,71kg en 95,59kg. Laten we het houden op 95 kg. Dan zou ik nu tussen de 18 en 19% vet moeten zitten.

Dat zou kunnen. In mijn geval is dat zeker niet zo. Ik heb de laatste tijd een paar keer vet% laten meten met huidplooimeter: 23% bij 123 kg, en 21% bij 121 kg. Dus gemeten vvm's van 94,71kg en 95,59kg. Laten we het houden op 95 kg. Dan zou ik nu tussen de 18 en 19% vet moeten zitten.

ja ok mischien heb je in jou geval gelijk .. maar weet zelf uit ervaring dat het toch ook tegen kan vallen ben zelf van de 112 naar de 76 teruggegaan en weeg nu weer 81 .. en bij tussentijdse metingen kwamen ze meestal ook op een hogere vetvrije massa uit dan waar ik uiteindelijk op uitkwam ... suc6 ingv ga je volgen :thumbup:

ja ok mischien heb je in jou geval gelijk .. maar weet zelf uit ervaring dat het toch ook tegen kan vallen ben zelf van de 112 naar de 76 teruggegaan en weeg nu weer 81 .. en bij tussentijdse metingen kwamen ze meestal ook op een hogere vetvrije massa uit dan waar ik uiteindelijk op uitkwam ... suc6 ingv ga je volgen :thumbup:

Dat zou kunnen, huidplooimeting is natuurlijk ook niet 100% accuraat. Wat er straks aan droge massa overblijft, dat zal blijken. Als het vet er maar alvast af is! Een paar kilo spiermassa is er daarna vlug genoeg weer bijgecleanbulkt.

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

12-2-11: benen

leg ext 5 sets tot max 12x75kg
leg curls 3 sets tot max 15x55 kg
leg press 6 sets tot max 15x300kg

30 min cardio

afgelopen week maar 3 trainingen, met 1 refeed dag. toch is de progressie zichtbaar, er worden aders zichtbaar die ik nog nooit gezien heb :lol:
Op dieetdagen zit ik ver onder onderhoud (2000 kcal) dus dat wil wel. Toch lijken de spieren niet te slinken. Ze krijgen genoeg voer in de vorm van proteinen, en moeten zwaar werken, dus het enige wat mijn lichaam kan doen is vet verbranden! Spieren afbreken zou niet verstandig zijn. Elke week verhoog ik de gewichten voor de ultieme strafexpeditie tegen mijn vervette lijf!!:whip:

Laatst bewerkt:
netjes man .. ga zo door !! ;)

Zijn calorieën echt zo belangrijk als het gaat om spiermassa te behouden?

Als je nu ziet dat je zeker genoeg eiwit per dag binnen hebt, behou je toch normaal gezien het merendeel je gewonnen massa?

Borst-schouders-triceps

Bench press 5 sets tot max 14x100kg
flyes 3x12x14kg
incline bench 2x10x75kg

lateral raises 3 sets tot max 6x20kg
technogym press 3 sets tot max 9x90kg

triceps one arm dumbbell stretch 3x12x14kg
pushdown 3 sets tot max 8x90kg

30 min cardio

do 17-2-11 rug/biceps

Seated row apparaat 5 sets tot max 8xfull stack
pulldown naar de nek 5 sets tot max 5x80kg
pullovers 3 sets tot max 8x32kg
smith machine shrugs tot max 10x100kg

dumbbell curl/barbell curl totaal 8 pompsetjes

1 uur cardio

Deze week lukt het niet best met het dieet. Voel me een beetje ziek/vermoeid, dus eet wat meer (rond onderhoud)

Laatst bewerkt:
Als je het na de spiertraining doet is de cardio in strijd is met het herstel van je spieren. Het is de bedoeling dat je na je spiertraining hier ook van herstelt. Ook is het wetenschappelijk vastgesteld dat als je cardio doet na je trainen het spierherstel/spiertoename minder is.

Uitleg duidelijk ;)?
bron?

Ik doe altijd zware KT en daarna een uur cardio, en nu groei ik harder dan ooit te voren.

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

+1

Ook nergens wat van gemerkt terwijl ik zwaar onder verbruik consumeerde. Zelfs een spier toename.

Zit nu op de 10%, 196m, 106kg.

ma 21-2-11: borst/benen

bench: 5 sets tot max 13x100kg
flyes: 2x12x14kg
incline bench: 12x40 - 10x60 - 6x80
incline dumbb press: 10x32 kg - 10x22

leg press: 5 sets tot max. 12x320kg
leg ext: 3 setst tot max. 12x80 kg
leg curl: 3 sets tot max. 10x55kg

30 min cardio

Bij de leg press was de top set bijna tot failure. Ff 1rm berekend: 461 kg. Dus voorlopig nog ff wekelijks het gewicht met 10 kg per week verhogen. die benen moeten groeien en energie verbranden!

Laatst bewerkt:
heeey Yeahbuddy goed bezig man! Hoeveel weeg je nu en je bf?
Ziet er goed uit. Keep going!

heeey Yeahbuddy goed bezig man! Hoeveel weeg je nu en je bf?
Ziet er goed uit. Keep going!

De afgelopen weken heb ik hard en zwaar getraind, misschien iets teveel voor in de cut. Begin vorige week was ik behoorlijk gammel, en ben maar wat gaan bij-eten, dus sindsdien zit ik weer rond de 4000 kcal. De trainingen zijn gaan prima nu, uiteraard.

Maandag ga ik wegen, dan zijn de 6 weken voorbij. Er zal geen 10 kilo af zijn, misschien 5.

Te ver onder onderhoud gaan zitten bevalt me niet goed. Okee, de spiermassa blijft, en er wordt vet verbrand, maar als je het maar 4 weken volhoudt, dan is een andere aanpak beter: 3500 kcal per dag met blijvend voldoende energie voor training en ook iets meer cardio. Dat is lang vol te houden en leidt ook tot ca. 1,5 kg vetverbranding per maand. Dus dat wordt het recept voor de rest van het jaar.

Terug
Naar boven