XXL Nutrition

Cut Schema Tips zijn welkom

Supa

Novice
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
De afgelopen 4 maanden clean bulk gedaan.

Stats
Lengte 1.93
Gewicht 90 kg
Leeftijd 38
Vetpercentage 13.5 %

Trainingsschema was 4 daagse split. In deze 4 maanden geen cardio gedaan bewust gestopt om zo op massa te concentreren. Gebaseerd op TDEE heb ik ongeveer 3500 - 3600 kcal gegeten op trainingsdagen en op rustdagen rond 3200 - 3300 kcal. KEV verhouding was K 50%, E 25% en V25%.

Nu het voorjaar er weer aankomt wil ik cutten met natuurlijk zoveel mogelijk behoud van de opgebouwde spiermassa. Ik blijf de 4 daagse split houden wb. krachttraining en zal in eerste instantie 2 dagen per week HIIT doen voor 30 min per sessie. Indien nodig zal ik gaandeweg beoordelen of er meer cardio nodig is.

Met mijn huidige stats kom ik uit op een TDEE van 3459 kcal. Omdat ik net uit de bulk kom wil ik starten met 5% (3286 kcal) onder onderhoud dan naar 10% (3113kcal) en uitbouwen naar 15 % onder onderhoud te eten wat neerkomt op 2940 kcal per dag. Ik blijf het liefst op de 15% onder onderhoud, om spierverlies te minimaliseren. Indien het nodig is zal ik naar ik naar 20% (2767kcal) afhankelijk van de resultaten.

Wb KEV verhouding pas ik het als volgt aan uitgaande van 15% onder onderhoud. K 45% (326g), E 30% (218g) en V 25% (81g).

Voedingssupplementen die ik gebruik
Magnificent Body en Fit
Best Bcaa BPI
ON Whey

Vraag is nu is dit goed zo wb schema? Comments hoor ik graag !!

Laatst bewerkt:
Wat is je vraag eigenlijk?

Ziet er al goed uit eerlijk gezegd. Je kan er nog voor kiezen je cardio verder op te bouwen gedurende de cut. Maar dit is ook afhankelijk van de reactie van je lichaam op de caloriedaling.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er al goed uit eerlijk gezegd. Je kan er nog voor kiezen je cardio verder op te bouwen gedurende de cut. Maar dit is ook afhankelijk van de reactie van je lichaam op de caloriedaling.
Ok tnx zal idd cardio verder uitbreiden als het nodig blijkt te zijn

• Topic Starter Topic Starter
aahh. Jaa ziet er imo wel goed uit. Lastig goed te keuren eigenlijk. Wij weten niet of jij afvalt op 3200 of niet :p Weetje zelf het beste.
Ja klopt haha ik ga maar eens beginnen en kijken wat het gaat doen. Begreep om niet te laag te zitten om onnodig spierverlies te voorkomen vandaar start ik maar eerst met 5% onder onderhoud vanuit daar idd kijken wat er gaat gebeuren

Je kan ook dezelfde calorieen houden mAar de verhoudingen veranderen, carbs omlaag , eiwit omhoog...

Ben niet zo goed in al die theorie, 5%, 10 % blabla....

Gewoon ergens beginnen, noem maar wat, 3000 calorieen, en vanuit daar verhoudingen veranderen of toevoegen en weglaten, ik zou eerst verhoudingen veranderen voordat je calorieen gaat verlagen

• Like
Waarderingen: Supa
Terug
Naar boven