Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net als Mike Israetel moet je eigenlijk alles bekijken vanuit zogenaamde `first principles`, ook wel natuurwetten en biochemische processen genoemd. Kijk in dit verband ook eens naar het hilarische filmpje waarin Mike het idee dat suiker slecht voor je zou zijn, volledig onderuit haalt. Het redeneren vanuit populaire meningen gaat bijna altijd helemaal mis.

Cardio kan het uithoudingsvermogen verbeteren door de microdoorbloeding van je spieren en de aanmaak van meer mitochondria te bevorderen, terwijl weerstandstraining de spieren groter en sterker kan maken. Grotere spieren hebben daardoor per definitie relatief minder uithoudingsvermogen en vice versa, als je beide effecten wil bereiken (vooral tegelijkertijd) werken deze elkaar tegen, vandaar "incompatibiliteit" of onverenigbaarheid.

Cardio direct na krachttraining is ook nog eens niet alleen "tegenwerkend" doordat er opeens een ander systeem bevorderd wordt, maar ook omdat de randvoorwaarden van spiergroei verdwijnen.
En heeft het dan misschien een voordeel om een uurtje cardio, rustig fietsen, Voor de krachttraining te doen?
Ik ga er voor het gemak vanuit dat er niet meer dan 2 uur zit tussen cardio en krachttraining. Én 1 maaltijd.

En heeft het dan misschien een voordeel om een uurtje cardio, rustig fietsen, Voor de krachttraining te doen?
Ik ga er voor het gemak vanuit dat er niet meer dan 2 uur zit tussen cardio en krachttraining. Én 1 maaltijd.
Waar zou dat voordelig voor kunnen zijn? Er is hierbij natuurlijk een groot verschil tussen training om slanker te worden met behoud van spiermassa en training om zo gespierd mogelijk te worden. Mike Israetel raadt in het algemeen aan cardio en gewichtentraining zo ver mogelijk uit elkaar te houden, om de reden die ik ook bedacht heb, de interference. Zelf heb ik me overigens totaal niet verdiept in het specifieke onderzoek op dit gebied. Heb wel erg negatieve persoonlijke ervaringen gehad en die ook gemerkt bij topsporters die bv meerkamp doen in atletiek en schaatsen. Zelf doe ik of uithoudingssport of krachtsport gedurende een vrij lange periode, een beetje meedoen vind ik best belangrijk. Als het resultaat ook maar een klein beetje belangrijk is, is een mengvorm af te raden volgens mij.

Laatst bewerkt:
Waar zou dat voordelig voor kunnen zijn? Er is hierbij natuurlijk een groot verschil tussen training om slanker te worden met behoud van spiermassa en training om zo gespierd mogelijk te worden. Mike Israetel raad in het algemeen aan cardio en gewichtentraining zo ver mogelijk uit elkaar te houden, om de reden die ik ook bedacht heb, de interference. Zelf heb ik me overigens totaal niet verdiept in het specifieke onderzoek op dit gebied. Heb wel erg negatieve persoonlijke ervaringen gehad en die ook gemerkt bij topsporters die bv meerkamp doen in atletiek en schaatsen. Zelf doe ik of uithoudingssport of krachtsport gedurende een vrij lange periode, een beetje meedoen vind ik best belangrijk. Als het resultaat ook maar een klein beetje belangrijk is, is een mengvorm af te raden volgens mij.
Dit werd ook aangegeven in mijn opleiding. Maar dan moet je ook kijken of dit wel lukt binnen de beschikbare tijd van de individu. Past dit niet dan beperken tot 20 min voor puur vasculaire conditie.
Voor mezelf doe ik nuchter cardio 5x30 min hometrainer.

Net als Mike Israetel moet je eigenlijk alles bekijken vanuit zogenaamde `first principles`, ook wel natuurwetten en biochemische processen genoemd. Kijk in dit verband ook eens naar het hilarische filmpje waarin Mike het idee dat suiker slecht voor je zou zijn, volledig onderuit haalt. Het redeneren vanuit populaire meningen gaat bijna altijd helemaal mis.

Cardio kan het uithoudingsvermogen verbeteren door de microdoorbloeding van je spieren en de aanmaak van meer mitochondria te bevorderen, terwijl weerstandstraining de spieren groter en sterker kan maken. Grotere spieren hebben daardoor per definitie relatief minder uithoudingsvermogen en vice versa, als je beide effecten wil bereiken (vooral tegelijkertijd) werken deze elkaar tegen, vandaar "incompatibiliteit" of onverenigbaarheid.

Cardio direct na krachttraining is ook nog eens niet alleen "tegenwerkend" doordat er opeens een ander systeem bevorderd wordt, maar ook omdat de randvoorwaarden van spiergroei verdwijnen.
Je bedoelt dus; De mogelijke mechanismen die ten grondslag liggen aan de reden waarom cardio een deel van je Hypertrophytraining kunnen tegenwerken, is dat cardio de moleculaire routes kan verstoren die verantwoordelijk zijn voor aanpassingen aan krachttraining.
“Ons lichaam heeft twee routes voor celmetabolismen . Groei, de mTOR-route, die meestal wordt geactiveerd tijdens anaërobe oefeningen zoals weerstandstraining, en de AMPK-route, die meestal wordt geactiveerd tijdens aerobe oefeningen. (cardio), Met gelijktijdige training kan de AMPK-route de mTOR-route remmen. De remregulatie van mTOR zou de eiwitsynthese kunnen remmen, of het proces waarbij ons lichaam spieren opbouwt..

Domweg iets roepen en Mike Isreatel bij noemen, maakt je bericht nog niet geloofwaardig

Ik doe 2x pw 15/20 stairs of incline bpm 130/140 max. Ed 15k stappen en thats it.

Ben zelf ook geen voorstander van uren kt pw te doen, cut wellicht als een tool. Zie het meer vanuit gezondheid en eventueel eetlust stimulerend na elke meal wat lopen al is het 5/10 min.

60min op de cardio machien dagelijks, mij niet bellen.

Denk dat je ook een beetje moet ondervinden wat bij je past.
Een uurtje wandelen voor training en thuis nog een maaltijd voor training bevalt mij het beste. Ben sowieso 20 a 30 min wandelen met hond gewend.
Fietsen, zelfs een dag na benen geeft teveel reactie, als in nog meer spierpijn.

Ik hoef na werk niet echt meer te gaan wandelen iig

IMG_1213.jpeg

• Bicep
Waarderingen: K82
Domweg iets roepen en Mike Isreatel bij noemen, maakt je bericht nog niet geloofwaardig

Als bioloog wist ik van de interference van de verschillende pathways die tot hetzij verbeterd uithoudingsvermogen, hetzij grotere spieren en kracht leiden. Ik noem Israetel omdat hij bekend is en een oorspronkelijk denker.

Laatst bewerkt:
Ik doe 2x pw 15/20 stairs of incline bpm 130/140 max. Ed 15k stappen en thats it.

Ben zelf ook geen voorstander van uren kt pw te doen, cut wellicht als een tool. Zie het meer vanuit gezondheid en eventueel eetlust stimulerend na elke meal wat lopen al is het 5/10 min.

60min op de cardio machien dagelijks, mij niet bellen.
Wou je net bellen voor cardio date naar de Mac

• Heart
Waarderingen: AK
Denk dat je ook een beetje moet ondervinden wat bij je past.
Een uurtje wandelen voor training en thuis nog een maaltijd voor training bevalt mij het beste. Ben sowieso 20 a 30 min wandelen met hond gewend.
Fietsen, zelfs een dag na benen geeft teveel reactie, als in nog meer spierpijn.
Dag na is eigenlijk de beste keuze. maar direct na KT kan het geen kwaad

Je bedoelt dus; De mogelijke mechanismen die ten grondslag liggen aan de reden waarom cardio een deel van je Hypertrophytraining kunnen tegenwerken, is dat cardio de moleculaire routes kan verstoren die verantwoordelijk zijn voor aanpassingen aan krachttraining.
“Ons lichaam heeft twee routes voor celmetabolismen . Groei, de mTOR-route, die meestal wordt geactiveerd tijdens anaërobe oefeningen zoals weerstandstraining, en de AMPK-route, die meestal wordt geactiveerd tijdens aerobe oefeningen. (cardio), Met gelijktijdige training kan de AMPK-route de mTOR-route remmen. De remregulatie van mTOR zou de eiwitsynthese kunnen remmen, of het proces waarbij ons lichaam spieren opbouwt..
Niet alleen de pathways, ook de fysiologie en anatomie van beide trainingstoestanden zijn grotendeels incompatibel. Je kan niet tegelijkertijd grote spieren met een zeer goede doorbloeding en zeer veel mitichondria hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag LBH = LegDay

Squat:
10 x bar
4 x 60
2 x 70
2 x 80
Werksets
13 x 90
11 x 90
12 x 80
9 x 80
8 x 80

Legpress:
6 x 200
11 x 150
9 x 150
7 x 170

Lying Legcurls:
7 x 35 @AK is dit junk? 😜
12 x 30
9 x 30
10 x 25

Kuiten seated;
3 x 12 x 40

OHP plated machine press
3 x 8 x 50 (25 per kant)

Korte maar pompende leg workout.
Voor deze ene keer de legextension eruit gelaten.
Kwam er ook te laat achter dat ik had moeten beginnen met deadlift....stupid....

Al met al wel heerlijk getraind.

Geen bijzonderheden.

Hasta la zomer!

Bijlagen

• IMG_20240712_174510_edit_691916093536607.jpg
    IMG_20240712_174510_edit_691916093536607.jpg
    172,6 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Vrijdag LBH = LegDay

Squat:
10 x bar
4 x 60
2 x 70
2 x 80
Werksets
13 x 90
11 x 90
12 x 80
9 x 80
8 x 80

Legpress:
6 x 200
11 x 150
9 x 150
7 x 170

Lying Legcurls:
7 x 35 @AK is dit junk? 😜
12 x 30
9 x 30
10 x 25

Kuiten seated;
3 x 12 x 40

OHP plated machine press
3 x 8 x 50 (25 per kant)

Korte maar pompende leg workout.
Voor deze ene keer de legextension eruit gelaten.
Kwam er ook te laat achter dat ik had moeten beginnen met deadlift....stupid....

Al met al wel heerlijk getraind.

Geen bijzonderheden.

Hasta la zomer!
7x35kg kan je eerste werkset zijn, zie dat je top/back off doet.

Persoonlijk zou ik leg ext hoger in reps doen en echt pompen.

• Bicep
Waarderingen: K82
U
iedereen aan de chat gpt 🤣🤣

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven