MuscleMeat

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Zoek maar eens naar progressive overload🤗
Dat deed ik begin dit jaar, paar maanden een 5x5 stronglift schema gevolgd, hoog in kcals, alleen maar compounds en armen. Maar vetmassa lag ook nog te hoog. Daar wilde ik altijd al echt vanaf. Dus sinds kort aan 't cutten met een ander trainings schema (huidige).

Het is net wat je doel is, maar een sportwagen is er ook niet in een 7 persoons uitvoering.

Je kan alles wel 50/50 doen, maar resultaten zullen dan ook 50/50 zijn. Houd wel altijd exact hetzelfde schema aan in een cut aangezien je anders niet weet wat je piek bulk stats waren en of krachtbehoud wel gehaald word. Domste wat men kan doen is zodra een cut begint een andere split/oefeningen of andere rep ranges gaan werken.

Het is net wat je doel is, maar een sportwagen is er ook niet in een 7 persoons uitvoering.

Je kan alles wel 50/50 doen, maar resultaten zullen dan ook 50/50 zijn. Houd wel altijd exact hetzelfde schema aan in een cut aangezien je anders niet weet wat je piek bulk stats waren en of krachtbehoud wel gehaald word. Domste wat men kan doen is zodra een cut begint een andere split/oefeningen of andere rep ranges gaan werken.
Als hij nu wel een hoog 1-3RM wil handhaven, hoe zou hij dat het best doen zonder de hypertrofie in de weg te zitten?

Denk overigens dat jij in je cut makkelijk krachtbehoud kan aanhouden en zelfs nog sterker kan worden doordat je spiermassa zal aanmaken.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je bench 20kg zakt, dan doe je toch iets verkeerds.
Als hij nu wel een hoog 1-3RM wil handhaven, hoe zou hij dat het best doen zonder de hypertrofie in de weg te zitten?
Eerst voor jezelf accepteren dat je dus niet 100% de focus legt op spiermassa en als je daarmee akkoord gaat dan zou ik om/om doen per sessie maar niet in 1 sessie paar sets 1/3 reps en daarna 6/15 reps doen.

Dan zou ik dus 2 ppl splits maken idem dito of wellicht wat ruilen qua oefeningen en dan push 1 is kracht 1/5 reps en push 2 is bb stijl top/backoff 6/10-10/15 reps.

Maar men moet niet janken als je progressie in de spiegel dan wat langzamer gaat aangezien 1/5 reps verre van ideaal is voor spiermassa. Je gaint wel wat maar dit is minder dan de hypertrofie manier en tevens is 1/5 reps ook zeer blessure gevoelig en je gaat daarmee echt vroeg of laat ellende mee krijgen.

Ik ben trouwens ook echt een liefhebber van 1/5 reps bench/DL vooral, maar ik doe dat gewoon niet doordat het mijn progressie hindert. In mijn begin jaren trainde ik ook veelal PL style en hoe zwaarder hoe beter, maar moest ermee stoppen doordat het allemaal te riskant werd en ik bb toch beter voor me vond. Vandaar ik ook squat/bench in de smith en niet meer met de losse bb.

Denk overigens dat jij in je cut makkelijk krachtbehoud kan aanhouden en zelfs nog sterker kan worden doordat je spiermassa zal aanmaken.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je bench 20kg zakt, dan doe je toch iets verkeerds.

Eerst voor jezelf accepteren dat je dus niet 100% de focus legt op spiermassa en als je daarmee akkoord gaat dan zou ik om/om doen per sessie maar niet in 1 sessie paar sets 1/3 reps en daarna 6/15 reps doen.

Dan zou ik dus 2 ppl splits maken idem dito of wellicht wat ruilen qua oefeningen en dan push 1 is kracht 1/5 reps en push 2 is bb stijl top/backoff 6/10-10/15 reps.

Maar men moet niet janken als je progressie in de spiegel dan wat langzamer gaat aangezien 1/5 reps verre van ideaal is voor spiermassa. Je gaint wel wat maar dit is minder dan de hypertrofie manier en tevens is 1/5 reps ook zeer blessure gevoelig en je gaat daarmee echt vroeg of laat ellende mee krijgen.
Ik ga me 100% richten op spiermassa.

Ik ga net zo droog worden als jij, dat is het doel.

"We're not gonna make it, are we? People I mean."
"It's in your nature to destroy yourselves."

Heerlijke hypertrofie training!

Dinsdag Lowerbody:

Squat:
10 x bar
4 x 60
2 x 80
1 x 90
Werksets;
8 x 100
9 x 90
13 x 80
9 x 80

Legpress:
13 x 150
10 x 170
9 x 190
8 x 190

Romanian Deadlift:
12 x 60
10 x 70
10 x 70
8 x 70

Leg Extensions:
8 x 30
10 x 25
12 x 25

Kuiten Staand:
4 x 10 x 100

Geen bijzonderheden, heerlijke dikke pomp. Legpress, voeten zo laag mogelijk op de plaat, echt pressen met quadfocus.

Hasta la vista.

"We're not gonna make it, are we? People I mean."
"It's in your nature to destroy yourselves."

Heerlijke hypertrofie training!

Dinsdag Lowerbody:

Squat:
10 x bar
4 x 60
2 x 80
1 x 90
Werksets;
8 x 100
9 x 90
13 x 80
9 x 80

Legpress:
13 x 150
10 x 170
9 x 190
8 x 190

Romanian Deadlift:
12 x 60
10 x 70
10 x 70
8 x 70

Leg Extensions:
8 x 30
10 x 25
12 x 25

Kuiten Staand:
4 x 10 x 100

Geen bijzonderheden, heerlijke dikke pomp. Legpress, voeten zo laag mogelijk op de plaat, echt pressen met quadfocus.

Hasta la vista.
Zou persoonlijk met de werksets altijd met de zwaarste gewichten beginnen (na de warming up!)

Oa leg press en rdl had ik dus andersom gedaan.

Zou persoonlijk met de werksets altijd met de zwaarste gewichten beginnen (na de warming up!)

Oa leg press en rdl had ik dus andersom gedaan.
Is dit puur persoonlijk of is het hypertrofisch gezien beter?

Eerstvolgende keer pak ik eerst het zwaarste gewicht.

Is dit puur persoonlijk of is het hypertrofisch gezien beter?

Eerstvolgende keer pak ik eerst het zwaarste gewicht.
Ook voor je techniek beter. Je zorgt er gewoon voor dat je 100% kracht/vermogen hebt voor je zwaarste set en niet 60 of 70%.

• Bicep
Waarderingen: K82
Een algemene vraag:

Wie eerst squat en daarna legpress doet, hoef je met legpress toch eigenlijk niet "op te warmen" ? Je hebt immers net gesquat.

Zijn hier meningen over?

• Like
Een algemene vraag:

Wie eerst squat en daarna legpress doet, hoef je met legpress toch eigenlijk niet "op te warmen" ? Je hebt immers net gesquat.

Zijn hier meningen over?
Maar ook dan kun je in stappen naar je werkset toe. Ik ga bij geen enkele oefeningen direct naar werkset. Even voelen of alles goed zit.

• Like
Maar ook dan kun je in stappen naar je werkset toe. Ik ga bij geen enkele oefeningen direct naar werkset. Even voelen of alles goed zit.
Klopt, ben ik ook wel met je eens. misschien 1 setje met medium weight 4 a 5 herhalingen voor de feeling en daarna werkset oppakken en knallen

Een algemene vraag:

Zijn hier meningen over?
Als je na de squat nog kan/wil legpressen, heb je niet goed gesquat. Geldt ook andersom.

• Like
BB-gericht train ik trouwens quad en hams apart

• Like
Waarderingen: AK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven