XXL Nutrition

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je ook op je warming up winst kunt behalen, door bv: leeg 10x, dan 40kg 10x en nog een keer 10 x én 60kg 6x, 80kg 3x en dan 90kg 1x en dan de werkset met 100.
Dus hoe zwaarder, des te minder reps, en beter opwarmen met 40, daar maak je gemakkelijk reps mee, en krijg je het bloed ook op de juiste plek. Je komt nu nog koud aan bij die 60 en dat worden ook niet veel reps.

Als je een vaste trainingspartner hebt, kun je een tijdje "negatives" trainen. Er zullen vast voordelen aan zitten, maar omdat je eigenlijk te zwaar traint, is het wel een zware aanslag op je spieren, misschien dat het gedoseerd wel past.

• Like
Waarderingen: K82
Als je 4 reps met 100 kg pakt is het laatste wat je wil doen het gewicht verhogen. Met elke set maak je gebruik van een spotter wat het loggen van je kracht dus onmogelijk maakt.

Daarnaast zit je in een calorie deficit waardoor je herstel minder is. Past failure trainen heeft zo’n grote impact op je herstel, dat wil je dus juist niet.

Je zegt voor hypertrofie te trainen, wat boeit die 1rm dan? Bouw die 100 kg eerst uit naar een fatsoenlijke 6-8 reps en verhoog dan pas je gewicht met bijv 1,25 kg per kant of verbeter je vorm/tempo. Dat gaat al moeilijk genoeg zijn in een calorie deficit.

En over die andere indeling; het is heel simpel, waar je prioriteit ligt doe je als eerst. Focus op schouders? Start met een ohp. Focus op borst? Start met je bench.

Ik zelf zou het gewicht zo priemen dat je 8 reps zelf kunt en dan nog 1-3 met een spotter met minimale hulp🤗. 9 v/d 10x train ik zonder spotter en in jou geval doet die de helft. Als je wat meer ervaren bent met benchen weet je precies wanneer je moet stoppen. 🔥🔥

• Bicep
Voor topicstarter. Kun jij mij uitleggen waarom jij tot ver, ver voorbij jouw eigen kunnen wilt trainen terwijl jij aan het cutten bent? Een cut behoort niet gericht te zijn op spiergroei of kracht winst. Een cut zou gericht moeten zijn op zoveel mogelijk verlies van vet terwijl zoveel mogelijk spiermassa behouden blijft. In een bulk is er al geen reden om tot voorbij jouw eigen kunnen te trainen, anders dan dat het misschien plezier brengt. In een cut is het zelfs enkel nadelig.

Bekijk eens de YouTube serie van TrainedByJP over Upper en Lower body training. Tien rondes voor armen twee keer per week is echt niet nodig naast alle duw- en trekwerk bijvoorbeeld.

Als je 4 reps met 100 kg pakt is het laatste wat je wil doen het gewicht verhogen. Met elke set maak je gebruik van een spotter wat het loggen van je kracht dus onmogelijk maakt.

Daarnaast zit je in een calorie deficit waardoor je herstel minder is. Past failure trainen heeft zo’n grote impact op je herstel, dat wil je dus juist niet.

Je zegt voor hypertrofie te trainen, wat boeit die 1rm dan? Bouw die 100 kg eerst uit naar een fatsoenlijke 6-8 reps en verhoog dan pas je gewicht met bijv 1,25 kg per kant of verbeter je vorm/tempo. Dat gaat al moeilijk genoeg zijn in een calorie deficit.

En over die andere indeling; het is heel simpel, waar je prioriteit ligt doe je als eerst. Focus op schouders? Start met een ohp. Focus op borst? Start met je bench.
Laatste 4 reps met hulp lees ik, dus niet 4 reps totaal

• Like
@K82 Het is ook niet gek dat je kracht inlevert in Cut(zonder gear), en je moet jezelf niet over de kop trainen. je kunt dan beter high-reps pakken wat ik al 10x schreef.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter

Je hebt gelijk, ik ga eerst die 100 uitbouwen. Mijn focus op meer reps leggen ipv zwaardere gewichten.

Thanks

@K82 Het is ook niet gek dat je kracht inlevert in Cut(zonder gear), en je moet jezelf niet over de kop trainen. je kunt dan beter high-reps pakken wat ik al 10x schreef.

Zou ik ook niet aanraden. Je spieren behoudt je door hetgeen waar je het mee opgebouwd hebt. Zwaar gewicht (zonder hulp) met een goede vorm. Haal je die prikkel opeens weg door hoog in herhalingen te zitten met een lager gewicht, is de kans op spier verlies veel groter.

Bench:
10 x bar
4 x 60
2 x 80
1 x 90
8 x 100 (laatste 4 reps met hulp)
8 x 90 (laatste 2 reps met hulp)
8 x 85 (laatste 2 reps met hulp)
8 x 80 (laatste rep met hulp)

Wel ben ik dus, zoals aangegeven, aan het bedenken hoe ik mijn Bench effectiever kan inrichten, dit om er eigenlijk alles uit te halen wat er in zit. Puur gericht op hypertrofy.
En dit komt enkel omdat ik de opmerking kreeg dat ik meer kan drukken dan dat ik momenteel doe.
Er werd je verteld dat je meer moet drukken voor hypertrofie. Wat bedoel je met “meer”?
Meer gewicht iig niet, sterker nog ik zou er 10kg vanaf halen en meer reps doen.

Weet ook niet hoe je erbij komt om te benchen met hulp van een spotter. Een spotter helpt je reracken als je de laatste rep niet kan locken, maar die helpt je niet met 4 reps 😂

Benchen is een solo oefening, geen 2 men job.

Zou ik ook niet aanraden. Je spieren behoudt je door hetgeen waar je het mee opgebouwd hebt. Zwaar gewicht (zonder hulp) met een goede vorm. Haal je die prikkel opeens weg door hoog in herhalingen te zitten met een lager gewicht, is de kans op spier verlies veel groter.
Het gaat om de trainingsintensiteit. lager gewicht met meer reps(korter rusten). in cut wil je ook het meest energie verbranden met trainen, en niet met cardio !

aanvulling: je gaat pas zwaar trainen als je goed eet, zo herstel je beter. en voor je pezen, gewrichten/aanhechting is zwaar trainen niet fijn op laag Kcals

Laatst bewerkt:
Het gaat om de trainingsintensiteit. lager gewicht met meer reps(korter rusten). in cut wil je ook het meest energie verbranden met trainen, en niet met cardio !

Ik zou echt alles precies het tegenovergestelde doen.
Korter rusten = prestatie achteruit = spier verlies.

Zoals hierboven al vermeld stond is een cut niks anders dan zoveel mogelijk spier behouden. Dit doe je door zo zwaar mogelijk te blijven trainen en zo lang mogelijk vast blijven houden aan je top sets. Merk je dat je daar op achteruit gaat zou ik eerder het volume verlagen door een set minder te doen ipv het gewicht te verlagen. Spieren behouden heb je niet veel volume voor nodig.

Met kracht training verbrand je echt niet zo veel calorieën en dat moet je doel ook niet zijn. Dat doe je met je dieet en cardio/neat.

Krachttraining doe je voor het behouden van je spier.

Ik zou echt alles precies het tegenovergestelde doen.
Korter rusten = prestatie achteruit = spier verlies.

Zoals hierboven al vermeld stond is een cut niks anders dan zoveel mogelijk spier behouden. Dit doe je door zo zwaar mogelijk te blijven trainen en zo lang mogelijk vast blijven houden aan je top sets. Merk je dat je daar op achteruit gaat zou ik eerder het volume verlagen door een set minder te doen ipv het gewicht te verlagen. Spieren behouden heb je niet veel volume voor nodig.

Met kracht training verbrand je echt niet zo veel calorieën en dat moet je doel ook niet zijn. Dat doe je met je dieet en cardio/neat.

Krachttraining doe je voor het behouden van je spier.
Er is een verschil tussen zwaar en zwaar.
12 reps wat je net aankunt is ook zwaar, maar beter dan 4-5 reps. normaal zijn je 4-5 reps dus meer gewicht dan 12 reps !

• Like
Er werd je verteld dat je meer moet drukken voor hypertrofie. Wat bedoel je met “meer”?
Meer gewicht iig niet, sterker nog ik zou er 10kg vanaf halen en meer reps doen.

Weet ook niet hoe je erbij komt om te benchen met hulp van een spotter. Een spotter helpt je reracken als je de laatste rep niet kan locken, maar die helpt je niet met 4 reps 😂

Benchen is een solo oefening, geen 2 men job.
Kende vroeger 2 gasten, ze werden "de beesten" genoemd. Die trainden altijd met zijn tweeën waarbij het onduidelijk was of de ene aan het bankdrukken of de andere aan het RDLen was.

• Topic Starter Topic Starter
Ja hij raakt mogelijk in de stress🔥🤣 maar hij past wel aan denk ik toch @K82
Ik ga niet meer stressen, zoveel stress gehad in mijn leven, ik denk dat de stress op is.

Het lukt me nog wel om me druk te maken hahaha dat wel, maar niet meer om dat ik te licht train, of dan weet te zwaar, dan moet ik meer reps en dan weer minder, junkvolume werd ook al eens genoemd....

Ik zat er, wat enkel de Bench betreft, te denken aan verhogen vanwege die opmerking in de gym die ik kreeg.
Maar dat ga ik niet doen.
Daarnaast was die bench sessie na een OHP, en normaal zou mijn aller eerste oefening de Bench zijn (op upperbody dag).

Ik neem elk advies sowieso serieus en denk daar dan ook goed over na.
Dus het verhogen van de Bench gaat hem niet worden, dit omdat ik 1 in een cut zit en 2 ik mezelf niet moet overtrainen en 3 spierbehoud en vetverlies mijn prio is.

Meer bewegen + minder kcals + minimaal 2gr/kg bw eiwit + voldoende rust + "goed zwaar" trainen = droger worden.

Ik ga niet mazen, ik ga niet alweer lopen pielen aan mijn schema, ik heb vorige week mijn schema gezet op de gewichten en oefeningen, ik ga ik eerste instantie voor meer reps en daarna voor lichte verhoging van het gewicht ik een specifieke set.

Er is niet één vaste regel om te trainen, zolang het goed zwaar is, met de nadruk op "goed" in de zin van niet te licht en niet te zwaar en niet te veel, dan zal ik mijn weg behouden en mijn doel bereiken.

Inmiddels in 2 maand tijd 8 kg afgevallen en ruim 5 cm buikomtrek.

Kracht is naar mijn idee en naar mijn huidige kCal inname acceptabel en ik maak me hier niet druk over. Wanneer ik ga bulken zal ik me meer kunnen focussen op kracht en hogere gewichten.

Mijn eerste doel is dus, droog worden zoals in de beginpost staat beschreven. 12% vetmassa bereiken.

Deze week zal ik een update met foto's posten, daarbij ook het vergelijk met het begin.

Nogmaals ben ik erg blij met alle feedback, zweepslagen, schoppen under the ass en welke adviezen dan ook.
al
Als ik mezelf in de spiegel bekijk zie ik steeds meer definitie en ontdek ik steeds meer aders, vooral die naar je pecs loopt vanaf de biceps, die is mooi.
Ik vermoed dat ik over 2 maand mijn doel heb bereikt, dat zou master zijn.

Ik ga er voor en laat me door niets en niemand tegenhouden, niet door mensen, niet door situaties, niet door honger of trek, niet door stroopwafels, niet door reuzenmergpijpen, niet door krentenbollen met een dikke laag boter, niet door ontbijtkoek met een dikke laag boter aan beide kanten, niet door een grote puntzak patat met mayo, niet door krentenbrood met amandelspijs, niet door pistoletjes met veel jongbelegen kaas, niet door heerlijke Kaiserbroodjes met een dikke laag chocopastae5 pindakaas, niet door die overheerlijke cornetto's en Magnums en al helemaal niet door Van der Poel ijsmakers waar ik elke da langs loop en elke dag alle drukte staat te wachten voor dat lekkere ijs.....

Dus....

I'll be back.

🦾💪🏽

niet door stroopwafels, niet door reuzenmergpijpen, niet door krentenbollen met een dikke laag boter, niet door ontbijtkoek met een dikke laag boter aan beide kanten, niet door een grote puntzak patat met mayo, niet door krentenbrood met amandelspijs, niet door pistoletjes met veel jongbelegen kaas, niet door heerlijke Kaiserbroodjes met een dikke laag chocopastae5 pindakaas, niet door die overheerlijke cornetto's en Magnums en al helemaal niet door Van der Poel ijsmakers waar ik elke da langs loop en elke dag alle drukte staat te wachten voor dat lekkere ijs.....
Animated GIF

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven