droopy 3.0
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 807
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 90kg
helemaal niks, maar hij doet het zoals hij het doet.Wat is er zo moeilijk aan 2werksets met back-off setje ?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
helemaal niks, maar hij doet het zoals hij het doet.Wat is er zo moeilijk aan 2werksets met back-off setje ?
RIR kunt je ook hanteren op 12 reps, gaf 10 als makkelijk voorbeeld. Wisselen van rust is dan ook andere manier van trainen. Eigenlijk is RIR3 al soort back-off set, alleen met zelfde gewicht, na meer/minder rustBedoelde meer je kunt rir 0-2 met voldoende rust tussendoor of rir 2-3 en afbouwend naar 0-2 met minder rust tussendoor. De eerste doe ik vaak met compounds en de tweede met isolatie.
dat is duidelijk ja 🤣helemaal niks, maar hij doet het zoals hij het doet.
Dat is RiR 0.Ik vind dat men ook te ingewikkeld doet met dat hele rir en rpe gedoe. Train tot je geen goede rep meer kan elke set vd workout.
Top/backoff is gewoon ideaal voor compounds en niks moeilijk aan. Top set 6/10 reps, backoff 8/15. Kan je een vd sets meer reps dan de rep range dan verhoog je volgende sessie het gewicht minimaal en herhaal je het. Al doe je 2 top sets en 1 backoff of andersom dat maakt weinig uit, maar 5 topgewicht sets dat is vrijwel onmogelijk om intensief te doen.
Zo doe ik 90% vd sets iig. Dat hele rir en rpe doe ik niet aan mee en noteer dus absoluut niet in mijn logboek 12x100kg rir2 ofzoDat is RiR 0.
0 reps in reserve, dus je kunt niet meer dan (11 reps)
Vat ik ook niet op als zeiken, zeer zeker niet.Vat het niet op als zeiken, maar tips hoe het beter kan
De naam zegt het al. Hoeveel reps je nog in reserve hebt.stinkbrownie wil graag weten wat rir (reps in reserve) inhoud?
Ja dus als je altijd tot falen traint is je rir dus 0? Hoe zit het dan als je van full rom overgaat op bijvoorbeeld babyreps? (Halve of kwartjes)De naam zegt het al. Hoeveel reps je nog in reserve hebt.
Het aantal reps tot falen. Een RIR van 0 betekend dat je ECHT geen enkele rep nog kan.
Nou, eerlijk gezegd vind ik mijn eigen schema nu fijner; postte het ook niet als 'probleem'. Het gaat mij ook niet alleen om iedere spiergroep een keer raken, voor bepaalde specifieke oefeningen (DL, SQ) wil ik ook de tijd hebben voor een krachtgerichte sessie. Kuiten train ik ook goed twee keer per week.Je Lower A is niet echt benen, deel deze secties in twee en klaar is Klara.
Waarbij je kuiten goed 2x pw kunt trainen, die dragen je hele leven je UB en zijn wel wat gewent.
- Quads
- Glutes
- Hamstrings
- Calves
- abductors
- adductors
Dat noemt men een onnodige aanslag op het herstel.Ja dus als je altijd tot falen traint is je rir dus 0? Hoe zit het dan als je van full rom overgaat op bijvoorbeeld babyreps? (Halve of kwartjes)
Zou je dat willen uitleggen🤗
Dan wordt het 0 rir en bv 3 halve reps en nog 3 kwart reps. Maar wat Lax al zegt... Waarom nog iets proberen met dat gewicht als het toch niet meer gaat. Dan kun je beter je herstel pakken.Ja dus als je altijd tot falen traint is je rir dus 0? Hoe zit het dan als je van full rom overgaat op bijvoorbeeld babyreps? (Halve of kwartjes)
Meer spierschade/pijn betekend niet meer groei.Ja dus als je altijd tot falen traint is je rir dus 0? Hoe zit het dan als je van full rom overgaat op bijvoorbeeld babyreps? (Halve of kwartjes)
Nouja ik vraag het naar aanleiding van mijn coach die dit wel eens toepast bij bijvoorbeeld leg extensions… zo hard de quads tot str0nd trainen en dan nog halfjes er achteraan tot dunne str0nd. Ook als ik video’s zie van een Tom Platz zie je dat hij het veel toepast en moet toch echt zeggen dat dat beestachtige benen zijn!🤗Dan wordt het 0 rir en bv 3 halve reps en nog 3 kwart reps. Maar wat Lax al zegt... Waarom nog iets proberen met dat gewicht als het toch niet meer gaat. Dan kun je beter je herstel pakken.
Of denk jij dat je daarvan nog meer groeit ? Klaar is klaar, had je de set maar harder moeten pushen, volgende training nieuwe kans.
Ik verwijs graag naar de YouTube pagina van Jordan Peters, ook wel genoemd TBJP. Naar verluidt is hij ook fanatiek actief op Instagram, maar daar maak ik zelf geen gebruik van.
Thanks ik ga morgen even wat verder er over inlezen/videos bekijken. Kan me er deels in vinden omdat ik na keiharde workouts soms tot 5-6 dagen spierpijn heb. De benen groeien overigens wel als kool…🤗 vandaar ook mijn vraag om wellicht nog harder te kunnen groeien😋Ik verwijs graag naar de YouTube pagina van Jordan Peters, ook wel genoemd TBJP. Naar verluidt is hij ook fanatiek actief op Instagram, maar daar maak ik zelf geen gebruik van.
In het kort komt het er op neer dat zolang men niet 'buff' is, men veel baat heeft bij het zeer frequent trainen van een spier. Ofwel, bovenlichaam/onderlichaam/rust/herhaal. Om deze frequentie vol te kunnen houden moet voldoende herstel op kunnen treden. Zogenoemde 'partials' voegen nauwelijks extra stimulus tot groeien toe maar hebben wel een zware impact op het herstel.
Let wel, 'buff' is hier volgens zijn maatstaven wat neer komt op dat iedereen die qua spiermassa niet op het niveau van een IFBB professional zit zichzelf nog niet 'buff' hoeft te noemen.