XXL Nutrition

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoelde meer je kunt rir 0-2 met voldoende rust tussendoor of rir 2-3 en afbouwend naar 0-2 met minder rust tussendoor. De eerste doe ik vaak met compounds en de tweede met isolatie.
RIR kunt je ook hanteren op 12 reps, gaf 10 als makkelijk voorbeeld. Wisselen van rust is dan ook andere manier van trainen. Eigenlijk is RIR3 al soort back-off set, alleen met zelfde gewicht, na meer/minder rust
helemaal niks, maar hij doet het zoals hij het doet.
dat is duidelijk ja 🤣

• Like
Waarderingen: K82
Ik vind dat men ook te ingewikkeld doet met dat hele rir en rpe gedoe. Train tot je geen goede rep meer kan elke set vd workout.

Top/backoff is gewoon ideaal voor compounds en niks moeilijk aan. Top set 6/10 reps, backoff 8/15. Kan je een vd sets meer reps dan de rep range dan verhoog je volgende sessie het gewicht minimaal en herhaal je het. Al doe je 2 top sets en 1 backoff of andersom dat maakt weinig uit, maar 5 topgewicht sets dat is vrijwel onmogelijk om intensief te doen.

Ik vind dat men ook te ingewikkeld doet met dat hele rir en rpe gedoe. Train tot je geen goede rep meer kan elke set vd workout.

Top/backoff is gewoon ideaal voor compounds en niks moeilijk aan. Top set 6/10 reps, backoff 8/15. Kan je een vd sets meer reps dan de rep range dan verhoog je volgende sessie het gewicht minimaal en herhaal je het. Al doe je 2 top sets en 1 backoff of andersom dat maakt weinig uit, maar 5 topgewicht sets dat is vrijwel onmogelijk om intensief te doen.
Dat is RiR 0.
0 reps in reserve, dus je kunt niet meer dan (11 reps)

@K82 zal er over ophouden, want iedereen heeft zijn eigen gedachte, hoop dat je mijn berichten begrijpt. En er iets mee doen is aan jezelf.

RPE kan alleen tot 10, RIR kun je ook op hogere reps gebruiken.

Vat het niet op als zeiken, maar tips hoe het beter kan

• Heart
stinkbrownie wil graag weten wat rir (reps in reserve) inhoud?

• Like
De naam zegt het al. Hoeveel reps je nog in reserve hebt.

Het aantal reps tot falen. Een RIR van 0 betekend dat je ECHT geen enkele rep nog kan.
Ja dus als je altijd tot falen traint is je rir dus 0? Hoe zit het dan als je van full rom overgaat op bijvoorbeeld babyreps? (Halve of kwartjes)

Je Lower A is niet echt benen, deel deze secties in twee en klaar is Klara.
  1. Quads
  2. Glutes
  3. Hamstrings
  4. Calves
  5. abductors
  6. adductors
Waarbij je kuiten goed 2x pw kunt trainen, die dragen je hele leven je UB en zijn wel wat gewent.
Nou, eerlijk gezegd vind ik mijn eigen schema nu fijner; postte het ook niet als 'probleem'. Het gaat mij ook niet alleen om iedere spiergroep een keer raken, voor bepaalde specifieke oefeningen (DL, SQ) wil ik ook de tijd hebben voor een krachtgerichte sessie. Kuiten train ik ook goed twee keer per week.
Ook train ik max 5x, en heb ik er drie nodig voor UB, waar ik Deadlift (uiteindelijk heup en knie extensie) toch echt niet toe reken.

• Like
Ja dus als je altijd tot falen traint is je rir dus 0? Hoe zit het dan als je van full rom overgaat op bijvoorbeeld babyreps? (Halve of kwartjes)
Dan wordt het 0 rir en bv 3 halve reps en nog 3 kwart reps. Maar wat Lax al zegt... Waarom nog iets proberen met dat gewicht als het toch niet meer gaat. Dan kun je beter je herstel pakken.

Of denk jij dat je daarvan nog meer groeit ? Klaar is klaar, had je de set maar harder moeten pushen, volgende training nieuwe kans.

Meer spierschade/pijn betekend niet meer groei.

Als jij elke training tot falen traint en nog partials eruit knalt. Dan zal je dat op een gegeven moment oplopen met je herstel. Of je hersteld al nauwelijks, waardoor je ook groei mis loopt.

Daarnaast, hoe track jij de halve en kwart setjes? Bestaat niet dat je dat precies kan bijhouden.

Dan wordt het 0 rir en bv 3 halve reps en nog 3 kwart reps. Maar wat Lax al zegt... Waarom nog iets proberen met dat gewicht als het toch niet meer gaat. Dan kun je beter je herstel pakken.

Of denk jij dat je daarvan nog meer groeit ? Klaar is klaar, had je de set maar harder moeten pushen, volgende training nieuwe kans.
Nouja ik vraag het naar aanleiding van mijn coach die dit wel eens toepast bij bijvoorbeeld leg extensions… zo hard de quads tot str0nd trainen en dan nog halfjes er achteraan tot dunne str0nd. Ook als ik video’s zie van een Tom Platz zie je dat hij het veel toepast en moet toch echt zeggen dat dat beestachtige benen zijn!🤗

• Like
Waarderingen: GruX
Zou je dat willen uitleggen🤗
Ik verwijs graag naar de YouTube pagina van Jordan Peters, ook wel genoemd TBJP. Naar verluidt is hij ook fanatiek actief op Instagram, maar daar maak ik zelf geen gebruik van.

In het kort komt het er op neer dat zolang men niet 'buff' is, men veel baat heeft bij het zeer frequent trainen van een spier. Ofwel, bovenlichaam/onderlichaam/rust/herhaal. Om deze frequentie vol te kunnen houden moet voldoende herstel op kunnen treden. Zogenoemde 'partials' voegen nauwelijks extra stimulus tot groeien toe maar hebben wel een zware impact op het herstel.

Let wel, 'buff' is hier volgens zijn maatstaven wat neer komt op dat iedereen die qua spiermassa niet op het niveau van een IFBB professional zit zichzelf nog niet 'buff' hoeft te noemen.

Ik verwijs graag naar de YouTube pagina van Jordan Peters, ook wel genoemd TBJP. Naar verluidt is hij ook fanatiek actief op Instagram, maar daar maak ik zelf geen gebruik van.

In het kort komt het er op neer dat zolang men niet 'buff' is, men veel baat heeft bij het zeer frequent trainen van een spier. Ofwel, bovenlichaam/onderlichaam/rust/herhaal. Om deze frequentie vol te kunnen houden moet voldoende herstel op kunnen treden. Zogenoemde 'partials' voegen nauwelijks extra stimulus tot groeien toe maar hebben wel een zware impact op het herstel.

Let wel, 'buff' is hier volgens zijn maatstaven wat neer komt op dat iedereen die qua spiermassa niet op het niveau van een IFBB professional zit zichzelf nog niet 'buff' hoeft te noemen.
Thanks ik ga morgen even wat verder er over inlezen/videos bekijken. Kan me er deels in vinden omdat ik na keiharde workouts soms tot 5-6 dagen spierpijn heb. De benen groeien overigens wel als kool…🤗 vandaar ook mijn vraag om wellicht nog harder te kunnen groeien😋

@K82 sorry van je topicvervuiling😘 gr van de paling

• Topic Starter Topic Starter
"Your foster parents are kinda d**ks, huh?"

Vrijdag lowerbody 2

Deadlift:
8 x 70
4 x 80
2 x 90
2 x 100
2 x 110
1 x 120
1 x 130
2 x 1 x 140
1 x 150 (niet gelukt, vorm, kutzooi)

Ik lees en hoor erg verschillende meningen over deadlifts. De één zegt korte setjes van Max 5 reps, de ander zegt maakt niet uit.

Ben er dus niet over uit of ik deze compound hetzelfde moet behandelen als alle andere.

De huidige hierboven beschreven sets zijn daarom naar mijn idee niet compleet maar meer bedoeld om mijn grip (en straps) te testen.

Tot 130kg geen probleem.
Bij 140kg besloot ik om een mixed grip te hanteren (wat ik gek genoeg nooit doe). Dus nog geen straps maar wel een andere grip.

Met deze grip ging de 140 zo lekker van de grond, bleef perfect in mijn handen en de vorm en het gevoel van de hele lift was echt heerlijk.

Toen was ik echt even heel blij....even maar....

Want ik dacht ik 150 op dezelfde manier kon gaan pakken maar dat lukte niet, op het moment dat ik hem van de grond wilde pakken voelde ik mijn onderrug te veel werken, ik kreeg het idee dat mijn vorm niet ok was.

Ok, niet erg, even staan, focus, adem, bek dicht, adem, en nog een keer...

Nogmaals geprobeerd en weer dat onderrug gevoel. Geen pijn ofzo maar meer een belastend raar gevoel alsof ik hem puur met mijn onderrug wilde oppakken.

Ik ga dit weekend de deadlift nogmaals goed bekijken, ik zal volgende week een filmpje maken van mijn vorm en fixen dat ik deze kan uploaden.

Ik vermoed echt een vorm issue te hebben want die 140 ging echt heerlijk zonder dat gevoel in de rug.

Maar was er meteen wel klaar mee na die 2 x 150 geprobeerd te hebben.

Werd er een beetje geïrriteerd van.
Dit was echt wel een kutmoment voor mij.

Heb de deadlift opgeruimd en verder gegaan met trainen maar zat er niet meer lekker in met mijn hoofd.

Hacksquat:
2 x 14 x 60 (lege slede)
12 x 80
10 x 100
8 x 110
6 x 120

Heerlijk diep gezakt tot bijna tegen de rand, een echte heerlijke sessie deze Hack, gelukkig wel. 2de keer dat ik deze doe en ik hou er wel van. Volgende week wat meer reps bij elkaar sprokkelen.

Omdat ik nog best wat spierpijn in mijn hams had van de dinsdag besloot ik om geen legcurls te doen.

Leg extensions:
10 x 35
12 x 30
13 x 25

Kuiten seated:
4 x 10 x 50
Langzaam stretchen.

Erg korte workout dus uiteindelijk.

Na afloop was ik tevreden over de pomp maar over het algemeen ontevreden over deze Workout.

Eén oefening dus niet gedaan, ok dat kan.

Maar die fucking deadlift zit me dwars in mijn hoofd, ik kan dat niet hebben, dat er guys zijn die lichter zijn dan ik en tegen de 200 vd grond trekken. Iets gaat er dus mis met mijn vorm want die 140 voelde echt soepel en was zeer zeker niet mijn Max.
Ik weet zeker dat ik 160 van de grond kan trekken en ook nog wel meer.

Maar goed, mijn focus is momenteel nog steeds de cut, die gaat gelukkig nog steeds goed. Elke dag 10k stappen, spiegel wordt steeds aardiger, abs beginnen eindelijk goed wakker te worden. Dus dat is wel positief.

En ik ga dit weekend mijn legday eens op papier scheiden in quadfocus en hamsfocus. Even inlezen hier op 't forum en nog eens goed kijken naar wat @doetjeman postte.

En nu even heerlijk 100gr rode druiven eten met 500gr kwark.

Hasta la vista en een goed weekend allemaal.

I'll be back!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven