XXL Nutrition

cutten naar een respectabel vp - originele naam

94 of zo. Dan afwijkende weegschaal erbij en creatine, geeft die 100 aan. Ik weet 100% dat die af en toe niet het goede aan geeft, alleen niet 100% zeker of dat ook zo is in dit geval.
Maar ik ben pas een week weer serieus aan het cutten.

Die formules voor BMR vertrouw ik ook niet helemaal. Gewoon naar je lichaam luisteren, al kunnen voor jou beginners gains een rol spelen.

Klopt, die BMR calculators gaan uit van het gemiddelde mens, en elk mens is totaal verschillend.
Het geeft een goede basislijn van wat het hoort te zijn en vanaf dat punt kun je gaan opbouwen/afbouwen tot je je eigen onderhoud ontdekt hebt. En vanaf dat punt kun je dan gaan cutten/bulken.

Als m'n onderhoud werkelijk 2800-3000 was dan zouden m'n spieren allang wegvliegen als ik 1500-1600 eet. Maar verlies langzaam vetmassa en verlies totaal geen kracht/spiermassa.

Inb4 iemand weer met bro-sience "Komt omdat je lichaam in starvation-mode zit" wat niet eens bestaat.

• Topic Starter Topic Starter
Starvation mode denken mensen denk ik aan weight loss plateaus.

---

Totaal geen zin vandaag, toch maar gegaan. Laatste training was wanneer ik de laatste training heb gepost denk ik.
Maar bankdrukken proberen... zat er totaal niet in. 55kg opwarmen voelde al k*t, 75kg 4 keer of zo toen wist ik wel dat het niks ging worden.

Ben ziek namelijk. Tijdje tegen koorts aangehikt, nu nog rare gemuteerde amandelen/opgezwollen lymfeklieren etc.
Beter niet trainen als je ziek bent toch?
Nog wel 30 minuten cardio op >150bpm gedaan. Toch weer 300 kc verbrand.

Neem even een paar dagen rust, heb ik laatst ook gedaan en het heeft me enorm veel geholpen, ook op mentaal vlak. Zou vooral even rusten als je ziek bent. Een afgeraffelde training heeft ook weinig toegevoegde waarde.

Neem even een paar dagen rust, heb ik laatst ook gedaan en het heeft me enorm veel geholpen, ook op mentaal vlak. Zou vooral even rusten als je ziek bent. Een afgeraffelde training heeft ook weinig toegevoegde waarde.

:thumbs:

lijkt me een goed plan. Het punt dat ik me totaal niet ziek voel eigenlijk, beetje snotterig.. wel even koorts gehad en zo... Amandelen zijn srs helemaal misvormd met zo'n witte plek erop (had ik vorige ook toen ik ziek was)

Ach ik pak gewoon rust tot ik er weer zin in heb.

komt helemaal gucci

Laatst bewerkt:
Wat is er gebeurd?

:eyebrow:

Gaat de goede kant nodig maar heb wat tijd nodig.
Zal de komende dagen een stuk minder op dbb zitten aangezien dat 1 van de grootste time-sinks is sinds ik niet meer game en zo.
Heb nu ritalin en 20mg/2-3 uur lijkt wel wat te doen.. ben het aan het testen.. reguliere dosis 10/4u doet niks tot weinig.

Waarom niet de MR-variant of Concerta? Werkt 8 uur...

Geen bijwerkingen aangezien het toch al een redelijke dosis is?

Wat is de MR variant? De bedoeling is ritalin testen om de dosis te bepalen, en daarna met concerta te beginnen (moet je wel zelf betalen; ~70 euro per maand als je verzekering het niet dekt met zo'n dosis).
Ik heb de "baseline" zeg maar nog niet helemaal onder controle, o.a. door ritme wat nog niet helemaal op gang komt en moeite/weerzin om voldoende te eten (grootste bijwerking die goed merkbaar is) dus ik moet nog een tijdje experimenteren om op de juiste dosis te komen.
Ik doe het nu zonder ΅zelfmedicatie΅ (hehe 3 aanhalingstekens) en ben aan het opschrijven hoe en hoelang het werkt.

Wat is de MR variant? De bedoeling is ritalin testen om de dosis te bepalen, en daarna met concerta te beginnen (moet je wel zelf betalen; ~70 euro per maand als je verzekering het niet dekt met zo'n dosis).
Ik heb de "baseline" zeg maar nog niet helemaal onder controle, o.a. door ritme wat nog niet helemaal op gang komt en moeite/weerzin om voldoende te eten (grootste bijwerking die goed merkbaar is) dus ik moet nog een tijdje experimenteren om op de juiste dosis te komen.
Ik doe het nu zonder ΅zelfmedicatie΅ (hehe 3 aanhalingstekens) en ben aan het opschrijven hoe en hoelang het werkt.
De gewone Rilatin werkt een 3-tal uur met sterke piek en dal. Moet je dus paar van nemen per dag.
De MR-versie (modified release) werkt +/- 8 uur met een snelle piek, maar een 'vlakker' verloop en heb je dus enkel 's morgens eentje van nodig. Concerta werkt ook 8u en langer, maar piekt gewoon iets trager.

Merk bij de gastjes op m'n werk dat ze minder bijwerkingen hebben met Concerta, maar da's natuurlijk persoonlijk. Zijn dure pilletjes wel als je meerderjarig bent :o

Die honger onderdrukkende bijwerking vind ik wel prima:p
Verder (nog?) niet zoveel last van bijwerkingen, of ik realiseer het me niet. Merk wel dat enigszins veranderd ben.

Vandaag 40 minuten cardio gedaan :cool::cool:

Lieve Kitty;

Ritalin deed dus niks. Ben er mee opgehouden. Heeft wel mooi mn festival verpest(:p) 2x~200mg pillen (verspreid natuurlijk) deed niets of nauwelijks. Afkicken was ook irritant.
Gebruik nu Strattera sinds een dag of 10 (week inwerken) en merk dat ik iets actiever word.
De Ritalin/Strattera is voor een gediagnosticeerde concentratiestoornis/ADD..

Een week vakantie en dagelijks drinken zorgde ervoor dat ik weer 100kg weeg, voor mij niet heel erg veel maar ik begin me er onprettig onder te voelen. Ben het ook zat. Ik wil weer afvallen. Het drinken ben ik aan het afbouwen (jezus, ik klink echt als een alcoholist) en daar stop ik na dit weekend compleet mee. Al tijden geen drugs gebruikt wat een zeer positief effect op mijn psyche heeft. Overall voel ik me een stuk prettiger dan een maand of twee geleden, maar zonder een continue kater zal het vast een stuk beter zijn. Op BB gebied gaat het niet zo super dus. Sinds na de vakantie let ik wel op mijn inname, en eet ik niet alles wat ik maar wil eten, maar het kan beter. Dus; planning voor van de week: schema's maken.
Het trainen gaat de laatste tijd ronduit slecht. Ik doe een paar setjes; kracht zit er nog wel in.. maar na die paar setjes is het ook wel klaar. Mijn fysieke shape en energie is gewoon slecht momenteel. Wel doe ik cardio.

Vandaag schouders, ging beter dan de laatste tijd. Lateral raises 3 sets, db shrugs 2 sets, bb shrugs 2 sets, front raises 2-3 sets en toen was ik alweer op.. wel 40 minuten cardio volgehouden @140bpm.

Morgen post ik een voedingsschema waar ik me aan kan houden.

Ey man pm me anytime als je hulp nodig hebt met iets ofzo broski. Ben blij dat het wel weer wat beter gaat. Motivatie is ook wat lastiger rond deze tijd. Is je vetpercentage ook weer flink omhoog geschoten dan? Of valt dat wel mee?

Hey brah,

Ritalin zorgde voor mij inderdaad ook niet voor een verbetering van m'n concentratie.
Ik ben er heel wat jaren geleden mee gestopt en ben gewoon bezig te gaan om mezelf aan te leren mijn concentratie te verbeteren zonder assistentie van medicatie.
Eerste jaar heel lastig geweest maar daarna toch zichtbaar verbeterd.
Zelf zou ik je aanraden om jezelf zoveel mogelijk te pushen met concentratie en op momenten dat concentratie echt belangrijk is (Leren voor toetsen, toetsen zelf, sporten) als het niet lukt even een pilletje nemen.

Ga je natuurlijk weer volgen, doe je best brah!

Ey man pm me anytime als je hulp nodig hebt met iets ofzo broski. Ben blij dat het wel weer wat beter gaat. Motivatie is ook wat lastiger rond deze tijd. Is je vetpercentage ook weer flink omhoog geschoten dan? Of valt dat wel mee?

<3
vergeleken met de laatste foto (http://img.imgur.com/zDcdMG1.png) valt het gelukkig mee (procent of 2-3 hoger), maar dat was maanden geleden :roflol:. Ach, vast wel wat mussel gains in de tussentijd en BB is ook niet alles in mijn leven.
Hey brah,

Ritalin zorgde voor mij inderdaad ook niet voor een verbetering van m'n concentratie.
Ik ben er heel wat jaren geleden mee gestopt en ben gewoon bezig te gaan om mezelf aan te leren mijn concentratie te verbeteren zonder assistentie van medicatie.
Eerste jaar heel lastig geweest maar daarna toch zichtbaar verbeterd.
Zelf zou ik je aanraden om jezelf zoveel mogelijk te pushen met concentratie en op momenten dat concentratie echt belangrijk is (Leren voor toetsen, toetsen zelf, sporten) als het niet lukt even een pilletje nemen.

Ga je natuurlijk weer volgen, doe je best brah!

Ja het is toch jezelf pushen en gewoon doen, al moet je het maar langzaam opbouwen. Ik ga voor ik weer begin aan een studie (leraar Engels) mijn theorie halen en in het huis klussen en verven, daarmee proberen het allemaal weer op te bouwen.
Ik hoop/hoopte met Ritalin/Strattera op een duwtje in de rug.. jammer genoeg blijft dat tot nu toe uit :(.

Nieuw schema:
100g brinta
1 stuk fruit (banaan)
zelfgemaakte havermout reep (havermout, pindakaas, whey)
5 eieren (groot)
2 boterhammen
plak kaas
blik tonijn

e/k/v: 113/164/61: 1695

+ avondeten

Schema gaat goed.
Ik hou me er niet perfect aan, maar sowieso overschrijd ik het aantal calorieën niet, al bijna een week.
Met verjaardag bijvoorbeeld niks gegeten op 2 boterhammen na, toen bier + chinees (weinig gedronken omdat ik ook weinig had gegeten).

havermout reep vervangen voor 1 boterham + proteïnerijk beleg; ham o.i.d. wat er is. Anders een plak kaas. En 50g pinda's. Macro's blijven ongeveer gelijk.

Al ongeveer een week niet gedronken op de verjaardag na. Ook geen drugs :). Gaat goed dus.

Gestopt met een anti-psychoticum die ik kreeg voorgeschreven in het begin. Kreeg laatst een bijsluiter mee en de meest voorkomende bijwerking is: Afvlakking van het gevoelsleven, verlies van initiatief en activiteit, gevoel opgesloten te zitten en een gevoel van leegte.

Dat sluit dus precies op mij aan. Voel me echt opklaren na een paar dagen niet dat pilletje te nemen. Ipv 12-1-2 uur opstaan kom ik er gewoon om 8-9-10 uur uit. Ik heb zin dingen te ondernemen. Emoties komen weer terug. Ik ga weer om mensen en dingen geven.

Trainingen gaan lekker. Gisteren schouders, traps en wat armen. Kracht lijkt vooruit te gaan, motivatie is er en ik maak mijn trainingen af. Ben gemotiveerd om benen consistent te trainen nu. Laatst eens flink benen getraind en het voelde echt goed. 10x75 goede form squat.. kon best hoger maar aardig volume voor mijn doen.

40 minuten cardio @140bpm en tannen voor de aesthetics gains :cool:

Terug
Naar boven