Fitness Seller

[Cutten ]voeding bij voetbal

pentje

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
oi,

volgende week begint voetbal weer en ik wil die 3x 1.5 uur voetbal per week gaan gebruiken als mijn cardio (interval)
Daarbij wil ik nog gewoon een drie daagse split doen voor de kracht.
Ik wil geen extra cardio doen op de sportschool of duurloop of whatever.

Het enige waar ik nu niet uit kom is mijn voeding.
Mijn doel is om mijn vet % wat omlaag te krijgen.
Ik ben nu 88 kilo ongeveer met een vet % van ongeveer 15 %
Ik wil dit hebben rond de 10 %

Ik eet nu in mijn bulk 300 boven onderhoud ongeveer.
voor het cutten moet ik dit met zo'n 600 verminderen denkik om 300 onder onderhoud te komen , toch ?

Ik heb geen idee wat voetbal verbrand, normale intensiteit. het is geen hoofdklasse ofzo...
Moet ik dit blijven eten wat ik nu eet 2-300 boven onderhoud en zorgt het voetbal er dan voor dat ik vet verbrand, of moet ik een cut schema gaan hanteren?

Ik ben zelf nl. bang dat ik met een cut schema misschien TE laag zit met het voetbal er bij, maar tegelijkertijd bang dat ik met dit bulk schema zowel geen vet verlies als geen gains maak en het voor niks doe.

Graag hoor ik jullie meningen

Post je voedingsschema is.

Wat ik echt merk als ik weer ga voetballen is dat ik altijd behoorlijk afval, zowel vet als vvm. Daarom heb ik voor dit seizoen ook besloten niet meer te trainen en alleen een halve wedstrijd per week te spelen.

Maar nogmaals, post je voedingsschema is als je wilt.

• Topic Starter Topic Starter
2dl6a37.png

alleen kwark is 500gr met wat lijnzaad ipv 350
en avondeten niet inbegrepen. (net bv pasta gegeten met zalm, zo'n 500 kcal, dus 500 kcal ongeveer erbij , mss wat meer. dus totaal 3300 per dag ongeveer)

Ik wil wel gewoon 3x per week voetballen nog, mss soms 1 training overslaan.
dit lijkt me opzich wel prima als cardio? (interval training)

anyone?

Wat doe je voor werk? Of studeer je nog? Een actief leven zorgt ook al voor meer verbranding (zie activiteitsfactor).

Verlaag koolhydraten en verhoog eiwitten.

Eiwitten goed, Vetten mogen nog wat omhoog zodat je na je avondmaaltijd op zo'n 90g - 100g uitkomt.
Koolhydraten om de rest van je caloriebehoefte aan te vullen.
Producten zien er goed uit, ervan uitgaande dat je de banaan neemt vlak voor je training?

Ik studeer en doe niet intensief werk.

banaan idd voor trainen.
neem nu ook elke dag een handje noten er bij dus vetten zijn al ietsje hoger.

Wat kan ik het beste doen om vet % omlaag te werken volgens jullie? Dit hanteren omdat het voetbal er toch wel voor zorgt dat ik onder onderhoud zit?

of toch minder kcal?

Ben alleen bang dat ik dan , vooral door voetbal, door bv de pasta te schrappen te weinig heb ...

Om af te vallen zul je simpelweg wat minder moeten eten dan dat je verbruikt (ongeveer 500kcal per dag).
Of je het verschil maakt door minder te eten, of door meer te verbruiken is aan jou.
Dus eten op onderhoud en tekort creëren met cardio of voetbal, of onder onderhoud eten en geen extra beweging gaan doen.
Een middenweg is natuurlijk ook mogelijk door bijvoorbeeld 250kcal minder te eten en 250kcal extra te verbruiken.

Om af te vallen zul je simpelweg wat minder moeten eten dan dat je verbruikt (ongeveer 500kcal per dag).
Of je het verschil maakt door minder te eten, of door meer te verbruiken is aan jou.
Dus eten op onderhoud en tekort creëren met cardio of voetbal, of onder onderhoud eten en geen extra beweging gaan doen.
Een middenweg is natuurlijk ook mogelijk door bijvoorbeeld 250kcal minder te eten en 250kcal extra te verbruiken.

Begrijp ik,

ik weet alleen niet of ik met +/- 3300 kcal onder onderhoud zit. Verbruik met 3x kt is ongeveer 2900, dus 400 kcal extra per dag. Ik weet niet of 3x voetbal per week dit compenseert?

---------- Post toegevoegd Wed 15 Aug 2012 om 10:22 ----------

Volgens : http://www.netonline.be/lifestyle/calorieen_verbranden.asp

verbuik je met 88kg en 90min voetbal 1120 calorieën

dat is dus +/- 3300 per week, of terwijl 470 per dag.
Ik zit nu 300 boven mijn onderhoud per dag, na voetbal is dat dus 170 te weinig.
Dan kan ik dus nog 1 maaltijd schrappen om zo effectief mijn vet % omlaag te werken.
Als ik het langzaam an wil doen kan ik dus ook gewoon hetzelfde schema hanteren als wat ik nu doe.

Iemand toelichting mbt welke maaltijd ik het beste kan schrappen of waar de nodige aanpassingen liggen? Ga n.l. nu weer een vol seizoen voetballen en wil in de vakanties, wanneer er geen voetbal is, gaan bulken. (winter,zomer) De rest van het seizoen dus cutten. Kan ik dan beter zo verder gaan (dus met 170 te kort) en het geleidelijk aan doen? Of gewoon een maaltijd schrappen.

Oh ik kwam met mijn onderhoud uit op 2900-3000.
Met 3x kt en zittend werk. + standaard behoefte

Maar dat houdt in dat ik gewoon door moet gaan met wat ik nu eet en hoe ik nu train, +3x voetbal en dan zal mijn vet % dus omlaag gaan

Anyone please?

Oh ik kwam met mijn onderhoud uit op 2900-3000.
Met 3x kt en zittend werk. + standaard behoefte

Maar dat houdt in dat ik gewoon door moet gaan met wat ik nu eet en hoe ik nu train, +3x voetbal en dan zal mijn vet % dus omlaag gaan

Ja, dat zou ik tenminste adviseren.
Je kan je voetbaltraining als cardio zien. Dan eet je dus op onderhoud voor je krachttraining en maak je een calorisch tekort met de voetbaltraining :D

OK! Ik ga het gewoon zo proberen en dan zie ik wel waar t schip strand.

Als je niet de resultaten behaald die je wenst kun je altijd nog bijsturen ;)
Gewoon consistent blijven, blijven meten en observeren

Terug
Naar boven