Fitness Seller

Cutting with Zeenius 🤰🏻

besloten om te beginnen met 5x5 StrongLifts
18/11/19 - workout A

squat
5x5x20

deadlift - extra, om te kijken naar form etc
3x5x30

bench press
5x5x10 (ja, andere bar gebruikt, dus echt met 10kg gebankdrukt :o)

barbell row
5x5x20

het ging me beter af dan verwacht allemaal :)
met dank aan @ProudPizza want zonder haar zou ik niet zijn begonnen, ze gaf me goede tips en liet me weten waar ik op moet letten :heart:
verder ga ik OHP van het schema vervangen door BP en op non-DL dagen ook 5x5 hipthrust doen voor de extra :peachy: gains

ziet er naar uit dat dat gaat gebeuren! :D

Lekker boeie dat je 10kg bencht. Ik zie gasten in mijn gym 60-80kg 'drukken' waarbij ik me serieus afvraag of die mensen last van spasmes hebben. Form is everything!

heb nergens gezegd dat ik per se ohp sterker wil krijgen. enige wat ik sterker wil krijgen zijn the big three; SBD. ohp is daar gewoon een optionele toevoeging op :kiss:

Maar OHP krijg je wel goede schouders van en een stevige core. En OHP helpt bij het verbeteren van bench als ik het goed begrijp. Vind hem zelf wel lastig en zwaar. Pullups vind ik ook altijd pittig, maar wel voldoening als je er op vooruit gaat vind ik :)

Lekker boeie dat je 10kg bencht. Ik zie gasten in mijn gym 60-80kg 'drukken' waarbij ik me serieus afvraag of die mensen last van spasmes hebben. Form is everything!

Nooit met anderen vergelijken, alleen met jezelf, ga je vooruit dan is het goed. Blijf je vooruit gaan, ga je anderen vanzelf voorbij, of niet, maar dan nog boeit dat weinig :). Ik stel ook weinig voor qua gewichten tillen, maar het gaat wel vooruit.

Succes met je nieuwe schema:pressing:

• Topic Starter Topic Starter
OHP is echt een leuke als je de eerste keer die bar boven je hoofd krijgt :p.
Ik deed het ook pas na 1,5 jaar trainen voor het eerst, met een kleine BB van 12kg en amper 3x6 reps.
Maar als je'm regelmatig doet kan je best snel progressie boeken :).

Succes met het nieuwe schema, benieuwd hoe het je gaat bevallen!
haha ja dat geloof ik graag! ben alleen echt te slap om dat voor elkaar te krijgen. daarom hoop ik dat, zodra ik wat hoger kan benchen, mijn armen ook wat sterker zijn en ik het omhoog kan krijgen :)

dankjewel, ik ook! :D
dankjewel en welkom, leuk! :D
precies, je moet ergens beginnen toch?
zeker mee eens! :)

Nooit met anderen vergelijken, alleen met jezelf, ga je vooruit dan is het goed. Blijf je vooruit gaan, ga je anderen vanzelf voorbij, of niet, maar dan nog boeit dat weinig :). Ik stel ook weinig voor qua gewichten tillen, maar het gaat wel vooruit.
wijze woorden! :flexbiceps:
dankjewel! :heart:
Je OHP vervangen met een bench helpt je nog meer met benchen :D

---

You go girl! :heart:
smart thinking! thanks chick :kiss:
Je bent echt een PLerke aan het bouwen, niet?
:D:heart:

in! gainzz babeyyyy

welkom! :D

20/11/19 - workout B

squat

5x5x20
qua diepte net parallel, terwijl ik de vorige keer te diep ging :p nog even aanvoelen dus komende keren.

benchpress
5x5x15
qua gewicht precies goed, qua uitvoering wat minder. beetje wiebelend namelijk, moet nog wennen gezien het een geheel nieuwe oefening is voor me.

deadlift
1x5x35
jammer dat het maar 1 set is want hierdoor kan ik mezelf niet corrigeren voor een eventuele volgende set. hierdoor ga ik het aantal sets de volgende keer opschroeven naar 2-3, zodat ik na het bekijken van mijn opname mezelf ook kan verbeteren. nu had ik bijv wel gefocust op het tillen en het squeezen van de gl00ts, maar niet op mijn rug wat resulteerde in een bolling (toen ik terugkeek dacht ik echt ouch :roflol:). volgende keer beter dus!

korte treen, hier kan ik wel aan wennen :D in totaal 40 min over gedaan.

btw, muziek in mijn gym is echt ruk. doordat ik wil filmen stopt mijn muziek en hoor ik taylor swift gejank door de boxen heen die boven me staan zowat. hierdoor heb ik mijn oude telefoon uit de kast gehaald en daarop mijn muziek geluisterd en gaan trainen. kwam op ‘t idee doordat ik zag dat @Aquaexplo zijn ipod gebruikt om mee te luisteren. ik had dit veel eerder moeten doen. me happy :D dus thanks @Aquaexplo !

IMG_0677.jpg

:roflol::dunno:

Laatst bewerkt:
BP gaat er nu al op vooruit!
Zoals reeds door anderen gezegd: niet aantrekken van het gewicht, je moet ergens beginnen.
Ik heb ook een tijd een lege stang de lucht in moeten duwen, maar je krijgt zoveel voldoening als je na verloop van tijd telkens grotere schijven erop kunt pleuren :D.

Die telefoon heeft inderdaad betere tijden gekend, zo te zien :roflol:.

Mijn iPod heeft ook allemaal krassen en barsten :roflol: Gebruik sws een ipod voor muziek maar het is idd ideaal met filmen!

Hier worden gains gemaakt! Volgende keer dat we meeten even bicapsen vergelijken ;) :flexbiceps:

23/11/19 - workout A

squat

1x5x22,5 eerste rep iets te diep waardoor ik met moeite omhoog kwam, daarna gecorrigeerd bij de volgende reps
1x5x22,5 wel ok-ish, mocht nog wel wat dieper
1x5x22,5 laatste rep met moeite omhoog :roflol: wel goeie diepte
1x5x22,5 ging vlotter dan vorige set maar komt doordat ik net parallel ging
1x5x22,5 wel goed

moet mijn rug iets minder hol maken en mijn kont niet naar achteren duwen voor de volgende keer. er zijn geen spiegels dus weet nooit hoe diep ik moet gaan, dus dat zal wel met gewenning nog komen hoop ik.

benchpress
1x5x15 was echt nog even kijken met balans, begin- en eindpositie van elke rep dus niet zo'n geweldige set
1x5x15 barbell kwam tegen rack aan dus toen verloor ik beetje de bar path :p
1x5x15 wel goed
1x5x15 beste set
1x5x15 veel te snel begonnen na het unracken

over het algemeen gewoon hele snelle reps uitgevoerd, waar ik de volgende keer op moet letten. ook niet echt gelet op ademhaling of mijn beenpositie, eigenlijk alleen op archen/schouders tegen elkaar en de bar path. 15kg ging wel stuk makkelijker dan vorige keer dus daar ben ik wel echt blij om :D die lege barbell komt eindelijk in zicht!!!

barbell row
5x5x22,5 ez en lekker :heart:

hipthrust - extra
5x5x30
rustig opbouwend zoals de overige oefeningen en eerst beginnen met +5kg elke workout tot de 80 kg denk ik. daarna verhogen met 2,5kg.

trainingstijd: 80 min

ben naar een f4f gegaan in den haag en deze is zoveel fijner dan mijn gym :( er was een aparte (afgesloten) plek voor squat/DL, een andere (afgesloten) plek met BP/dumbbells, een hoekje met machines en kabels en nog de vrije zone + cardioapparatuur. was positief verrast, eigenlijk wilde ik alleen vandaag op zaterdag trainen maar denk dat ik dit de volgende keren ook ga doen want ik voelde me ook veel meer op m’n gemak hierzo.

over ‘t algemeen wel goeie workout, ook blij dat ik elk setje heb kunnen filmen zodat ik er feedback op heb kunnen krijgen van @ProudPizza :heart: en ook zelf na elke set kon bedenken hoe ik het kon verbeteren. nu al zin in mijn volgende workout! :D

Goede zaak dat jij er zoveel plezier in hebt.

Plezier is inderdaad een erg onderschatte factor. Naast het mentale gedeelte heb ik gemerkt dat je op lange termijn meer progressie maakt als je ook echt geniet van wat je doet :)

moet mijn rug iets minder hol maken en mijn kont niet naar achteren duwen voor de volgende keer. er zijn geen spiegels dus weet nooit hoe diep ik moet gaan, dus dat zal wel met gewenning nog komen hoop ik.

Die hamstrings rekken! Egt goed dat je nu aan het squatten bent!!

Terug
Naar boven