MuscleMeat

Daddy wil terug beginnen

Bezoekers in dit topic

skeevn

Cool Novice
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
170
Waardering
18
Lengte
1m85
TL;DR zie onderaan

Korte vooraf:2014 begonnen met calisthenics en van 96kg naar 78 gegaan om dan terug op te bouwen. Ergens rond oktober 2014 homegym gebouwd en begonnen met powerliften en wat weighted calisthenics. In februari 2014 rug geblesseerd tijdens een ego deadlift voor 1rm. Sindsdien niet meer getrained en vader geworden in 2016 en 2017. Wou al langer terug beginnen maar baby's en een vrouw die variërende uren heeft helpen daar geen enige fluit bij.

Nu, de kids worden flinke broers (soms toch) en het kriebelt enorm om terug erin te vliegen. Garage zo snel mogelijk uitkuisen om al men gerief er terug in te krijgen en platforms maken.

Programma die ik volgde was voornamelijk stronglifts 5x5 met enkele extra's zoals weighted dips/pullups en circus press etc.
log: https://forum.bodybuilding.nl/topics/skeevn-raw-power.374719/page-3


Doel: sterke beer worden, geen competitie of dergelijke, enkel voor mezelf.
Voeding ga ik wel niet bepaald op letten zoals ik vroeger deed, mss enkel whey en preworkout maar dat zal alles zijn wss.
Wat ik heb: zelfgemaakte powercage / ATX ram bar en 300+kg gewichten / 30mm bar en 100+kg gewichten / verstelbare marbo bench, deze wil ik wegdoen en zelf een flat bench maken met een atx fat pad / grippers / lange rubber bands / 4 fat gripz (blauw) / 2 50mm dumbell bars / belt / dipriem / 16kg weighted vest / ...

Dit is wss nog altijd een relevant programma met extra's voor wat ik "wil" bereiken?
Waar moet ik zeker op letten als ik men voeding niet strikt wil nemen? Genoeg proteine ga ik van uit?
 
Welkom terug en succes!

Lees voor voeding de link even door
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Als je niet te strikt wil eten zorg iig voor 2-2,5 gram eiwit per kg BW en genoeg vetten. Ca 1 gr vet per kg BW.
Je kan dat al heel simpel gewoon met de losse hand bepalen.Als je rond de 80kg zit dan ca 160 gr eiwit minimaal
Met een een blikje tonijn + 500 gr kwark + 200 gr vlees oid zit je al snel op een 120 gram eiwitten. Een eitje of 2 eregns bij zit je op ca. 135 gr.
Beleg op brood oid en je bent er al snel.

Qua vetten gewoon zorgen dat je wat noten, pinda's, olie (bereiding etc.) zo nu en dan eens vette vis eten. Dan kom je al een aardig eind.
Je kan in het begin een beetje bijhouden wat je eet en in het schema in de link zetten. Doe dat een weekje en je weet ongeveer echt wel wat je kan eten en wat niet.
Met inschatten kan je dan gewoon een aardig eind komen om weer terug op te bouwen.
 
Back
Naar boven