Fitness Seller

Breaking News Dallas Mccarver overleden

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cal_

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 apr 2016
Berichten
714
Waardering
319
Lengte
1m97
Massa
118kg
Vetpercentage
10%
Dallas-mccarver-06.jpg


Official Redcon1 News:

Boca Raton, Florida – IFBB Pro Dallas McCarver, a top 10 star in professional bodybuilding, passed away at his home earlier this morning. He was 26 years old.

His friend and training partner, fellow IFBB Pro, Josh Lenartowicz, had been living with McCarver in his preparation for next month’s IFBB Mr. Olympia competition. The two finished the 2016 Mr. Olympia having placed 8th for McCarver and 9th for Lenartowicz. This year, Dallas had planned to sit out the competition and instead help his good friend, Josh, for his Olympia prep.

At approximately 1:05AM early Tuesday morning, Lenartowicz discovered McCarver on the floor of his kitchen not breathing and unresponsive. Lenartowicz performed CPR until paramedics arrived at the home. McCarver was rushed to the hospital where he was later pronounced dead.

McCarver was just 21 years old when he turned professional at the 2012 NPC North American Championships. In just his 3rd competition he would go onto win the Super Heavyweight and Overall victories to cement his name as a rising star in the professional ranks.

At 6’1’’ and 300lb+ Dallas was nothing short of a walking giant. In 2017, he placed runner-up at the prestigious Arnold Classic in Columbus, Ohio.

In the Summer of 2016, Dallas moved to Boca Raton, Florida from Memphis, Tennessee to pursue his bodybuilding dreams and become the face of Redcon1, a new emerging supplement company. From there his star would only rise making him one of the most recognizable names and faces in the fitness industry.

Dallas grew up a football player, but would later fall in love with bodybuilding. His talents took him around the world from Australia to Europe for competitions and fan meet & greets. McCarver was regarded as one of the strongest professional bodybuilders to ever live.

The family asks that in lieu of flowers donations can be made to the Dallas McCarver foundation Click here to support Dallas McCarver Foundation organized by Ashley Sebera. Funeral arrangements are not yet complete.

IFBB Pro Dallas McCarver Passes Away at 26

 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het niks met anabolen te maken heeft? Of per ongeluk in de verkeerde sectie?
 
Het zijn nog speculaties volgensmij, niets echt bevestigd vanuit de inner circle.
 
Zie je nu wel... zie je!
 
Kende hem niet maar zag er goede bodybuilder uit, RIP!!!
 
RIP, veelte jong nog.
 
was hier wel echt even stil van gister, lees maar eens die post van flex lewis hierover...
echt kut dit... veel te jong, een van mijn favo bb'ers
 
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.
 
Doet me denken aan de episode die hij kreeg on stage nog niet zo lang geleden. Deze kerel is ook in de afgelopen jaren explosief gegroeid, zonder te speculeren verder over zijn doodsoorzaak. De sport is een langzame dood aan het sterven op deze manier. De controverse zal enkel maar groter worden met zulke trieste gebeurtenissen.

Veel te jong natuurlijk.
 
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.

Enigste wat komisch is ben jij.
Net of bb de enigste sport is waar doping wordt gebruikt.

Was jij er bij dat hij stierf? Wat ik overal lees is dat hij gestikt zou zijn in het 1 of het ander.
Dan kan ik nog steeds geen link leggen met anabolen. Tenzij het de anabolic chicken is uit Dubay
 
In elk geval schrijft het AD dat hij in een maaltijd is gestikt..

Cookies op AD.nl | AD.nl

Succesvolle bodybuilder overlijdt na stikken in gezonde maaltijd

De internationale bodybuilderswereld is in shock, omdat de 26-jarige krachtpatser Dallas McCarver dood is gevonden op de keukenvloer van zijn woning in Florida. Volgens de autoriteiten is de meervoudig kampioen bodybuilding, die zijn lichaam oppompte met loodzware trainingen in combinatie met anabolen, vermoedelijk gestikt in zijn eten.

Dallas McCarver, die in Amerika 'Big Country' wordt genoemd, had kort voor zijn overlijden nog met zijn vriendin, het 28-jarige fitnessmodel Dana Brooke, gebeld. Volgens Brooke meldde McCarver telefonisch dat hij een gezonde maaltijd zou gaan klaarmaken. ,,Hij zei nog ik hou van je en ik zie je snel'', vertelde een ontroostbare Brooke na de vooralsnog raadselachtige dood van de bejubelde bodybuilder. Hoewel er nog sectie op het lichaam van de bekende spierbundel moet plaatsvinden, wordt nu al gemeld dat een misdrijf kan worden uitgesloten.

De bodybuilder (lichaamsgewicht 136 kilo en 1.85 meter lang) werd in de keuken gevonden door zijn trainingsmaatje en kamergenoot Josh Lenartowicz. Die heeft verklaard dat McCarver aanvankelijk nog leefde. ,,Hij lag zonder te ademen en met zijn gezicht naar beneden op de vloer. Ik heb geprobeerd het eten uit zijn keel te halen en ben begonnen met reanimeren. Uiteindelijk hebben de hulpdiensten dat van mij overgenomen, maar het mocht allemaal niet meer baten'', aldus Lenartowicz.

Vorig jaar werd Dallas McCarver nog achtste tijdens de Mister Oylmpia competitie. In maart zakte hij plotseling in elkaar tijdens een bodybuildingwedstrijd in Australië. Onderzoek wees toen uit dat hij een infectie had in zijn luchtwegen. Daardoor zou hij kortstondig in ademnood zijn geweest. De sporter krabbelde weer op en was de afgelopen weken weer keihard gaan trainen voor naderende wedstrijden. Op de dag van zijn dood, afgelopen maandag, zette hij nog een trainingsfilmpje op Instagram. Daarin is te zien hoe hij hijgend en zwetend de allerzwaarste gewichten heft. ,,Een goed borstspiertraining met mijn maatje Josh'', schreef hij erbij.
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.
Als je zo anti anabolen & doping gebruik ben wat doe je dat in deze sectie van het forum. Ga lekker op andere forums de voorbeeldige bodybuilder uit hangen. Wat de reden ook is. Ga met RESPECT om met overleden mensen. Dallas is gewoon veel tevroeg overleden!!!
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Rustig aan.. skydirk trekt wellicht wat snel een conclusie, maar er zit een kern van waarheid in zijn post, of je het nu wilt horen of niet. Dit staat helemaal los van Dallas uiteraard en die speculatie zou iedereen in het midden moeten laten tot nadat er sectie is geweest en duidelijkheid over naar buiten komt. Anders zijn we allemaal geen stuiver meer waard dan de media van tegenwoordig.
 
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.
Moet niet de anabolen zijn. Hij zou wellicht hypo zijn geweest, waardoor hij kan verstikken en / of zijn hoofd van de vloer slaan. Heel duidelijk uit zijn lichaamsbouw dat hij veel slin gebruikt heeft.
 
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.

Je hebt gelijk wanneer je stelt dat de sport een komedie is geworden. Dat zie je ook al op dit forum, sommige leden die claimen natty te zijn terwijl een nuchter iemand ook wel ziet dat dat een leugen is. Het is een farce, alles om geld te verdienen op één of andere manier en op verschillend niveau: supplementen verkopen, via sociale media volgers sprokkelen, begeleiding, ... Belangrijk is dan natuurlijk dat jan met de pet denkt dat het naturel allemaal haalbaar is.

Het is idd jammer dat op niveau van wedstrijdbodybuilding het anabolen gebruik grotere proporties aanneemt dan de meeste van ons denken. Ik vermoed dat de hoeveelheden AAS, Insuline, HGH, ... dat sommige gebruiken om achterover te vallen is van verbazing.

Het neemt natuurlijk niet weg dat je niemand dit toewenst op zo een jonge leeftijd. We zijn niet zeker dat zijn dood 100% AAS gerelateerd is maar ik heb ook stiekem dat vermoeden (vooroordeel).
 
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.
beetje respect mag wel vriend.
 
Nog eens een bewijs dat dit niets meer met sport en gezondheid te maken heeft. En dan nog zeggen dat deze types voorbeelden zijn voor jongeren die aan body building doen. De pers mag schrijven wat ze wil, ik weet voor 100% dat deze kerel zo vroeg is gegaan door excessief anabolen gebruik. Laat ze maar vallen als vliegen, zodat iedereen weet wat voor een komedie body building geworden is. Ik heb alleszins geen medelijden of respect voor deze types.
Enige reden dat je zo anti anabolen bent ks omdat je zelfs niks hebt bereikt in bodybuildingen terwijl deze kerel op zn 26 mee bij de top 10 bbers in de wereld hoorde genoeg aas abusers die nog niet dicht bij zijn fysiek/kracht komen.
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven