AndroidHealthClinic

Daniel's logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag ongeveer 50 minuten hardgelopen, lekker dik aangekleed en een rustig muziekje opgezet.

Ben weer beter, voel me zelf weer goed. Morgen middag de eerste training van de nieuwe week.

Waar blijft de training van donderdag, Daan? :p

Waar blijft de training van donderdag, Daan? :p

haha, ja sorry man.. heb me er niet echt mee bezig gehouden om het te posten. Ben niet heel veel vooruit gegaan, heb rustig aan getraint vanwege griepje etc.

Vanavond weer training, ik zal vanavond / morgenvroeg stats posten.

Wil binnenkort naar de 100kg gaan dl / squat, en 90kg bench press gaan proberen.

Ik hou jullie op de hoogtte.

Kijk je wel uit met die benchpress. Zorg dat je spotter erbij hebt.

Mijn doel van vanavond was 90kg te bp, en 100kg dl & sq

bp:
10x20kg(barbell)
10x40kg
8x50kg
8x70kg
5x80kg
1x90kg
1x100kg(fail)

sq: 90kg (100kg:fail)

dl: 80kg max.. kreeg hem op de een of andere manier niet hoger.

Morgen rustdagje, donderdagmiddag nieuwe training.

Fijne avond.

Netjes man. Die 100 komt nog wel binnenkort. Je bencht meer dan bodyweight, das sterk ;)

Vandaag wegens omstandigheden niet getraint.

Ik hoop morgen de volgende training te kunnen doen. De benen worden eens hard aangepakt.

Fijne avond.

Nog getraind, bro?

Ik had wel verwacht dat er iemand een reactie neer zou zetten over waarom ik niet meer post.

Ik zit een beetje in een 'dipje' .. wat prive zaken aan de hand, vandaar weinig tijd gehad om te trainen / log bij te houden.

Ik zal proberen snel weer wat statestieken neer te zetten.

Fijne avond.

Vandaag een redelijke korte training gehad:

Squat: 105kg
Deadlift: 110kg
barbell curl: 26kg
Legpress: 105kg

Heb vandaag eindelijk boven de 100kg de deadlift en de squat kunnen uitvoeren. Vind het een redelijk goede prestatie voor mijzelf.

Heb nu 2 weken kerstvakantie, prima moment om even wat extra's uit de kast te halen.

Dinsdag middag de volgende training.

Fijne avond.

Lekker dat je twee weken vrij hebt. Ik heb ook weekje vrij :P. Hoeveel reps en sets had je gedaan bij de laatste training?

Squat: 3x10 (laatste 2x)
Deadlift: 5x5 (laatste 1x)
barbell curl: 3x10
Legpress: 3x12

Nieuw trainings schema gemaakt vandaag:

Code:
Dag 1: Borst en Biceps
  Barbell Bench press 3x8/10
  Dumbbell Bench press 3x10
  Incline Bench press 3x10
  Barbell Curl 3x10
  Dumbbell Curl 3x10
  Chinnen 3x8/10

Dag 2: Rug en Triceps
  Deadlift 5x5
  Cable Pull-Down 3x10
  Weighted Pull-Up 3x10
  Dips 3x10
  Dumbbell Bent-Over Row 3x10

Dag 3: Benen en Schouders
  Full Squat 4x8/10
  Leg press 3x8/10
  Dumbbell lateral raise 3x10
  Dumbbell Front raise 3x10
  Military Press 5x5
  Dumbbell Shoulder Press 5x5

Morgen middag de volgende training.

Fijne avond.

Een paar opmerkingkjes op je schema hoor:

Dag 1:

Ik zou de dumbbell benchpress vervangen door dumbbell flys. Je doet nu namelijk 3x een gevarieerde benchpress, maar ik zou eens een andere beweging voor de borst pakken, zoals de fly dus.

Daarnaast zie ik dat je chins bij je biceps hebt. Alhoewel de biceps wel helpen bij het chinnen is het toch voornamelijk eenoefening voor je lats en dus voor je rug. Ik zou hier toch een andere bicep oefening pakken.

Dag 2:

1 oefening voor je triceps (dips) is wel erg weinig. Zeker als je wel 2/3 bicep oefeningen pakt. Zou hier toch nog wel een oefening toevoegen.

Dag 3:

Front-raise, military press, DB shoulder press zijn allemaal oefeningen voor de voorste koppen van je schouders en de achterste koppen pak je eigenlijk niet. Ik zou de shoulder press laten vallen en rear delt row of bent-over lateral raise toevoegen.

Daarnaast mis ik oefeningen voor je traps/kuiten?

Een paar opmerkingkjes op je schema hoor:

Dag 1:

Ik zou de dumbbell benchpress vervangen door dumbbell flys. Je doet nu namelijk 3x een gevarieerde benchpress, maar ik zou eens een andere beweging voor de borst pakken, zoals de fly dus.

Daarnaast zie ik dat je chins bij je biceps hebt. Alhoewel de biceps wel helpen bij het chinnen is het toch voornamelijk eenoefening voor je lats en dus voor je rug. Ik zou hier toch een andere bicep oefening pakken.

Dag 2:

1 oefening voor je triceps (dips) is wel erg weinig. Zeker als je wel 2/3 bicep oefeningen pakt. Zou hier toch nog wel een oefening toevoegen.

Dag 3:

Front-raise, military press, DB shoulder press zijn allemaal oefeningen voor de voorste koppen van je schouders en de achterste koppen pak je eigenlijk niet. Ik zou de shoulder press laten vallen en rear delt row of bent-over lateral raise toevoegen.

Daarnaast mis ik oefeningen voor je traps/kuiten?

Oke thx voor je opmerkingen, ik ga het een en ander aanpassen.

Code:
Dag 1: Borst en Biceps
  Barbell Bench press 3x8/10
  Dumbbell fly 3x10
  Incline Bench press 3x10
  Barbell Curl 3x10
  Dumbbell Curl 3x10
  Dumbbell Hammer Curl 3x10

Dag 2: Rug en Triceps
  Deadlift 5x5
  Cable Pull-Down 3x10
  Dumbbell Triceps Extension 3x10
  Dips 3x10
  Dumbbell Bent-Over Row 3x10
  Chinnen 3x8/10

Dag 3: Benen en Schouders
  Full Squat 4x8/10
  Leg press 3x8/10
  Shrugs 3x10
  Military Press 5x5
  Dumbbell lateral raise 3x10
  Dumbbell Front raise 3x10
  Dumbbell Rear Delt Row 3x10

Zo, heb hem even aangepast, en hoop dat het zo een stukje beter is.

Laatst bewerkt:
Ga je het ook in deze volgorde doen, Daniel? Lijkt mij beter eerst military press en shrugs te doen en daarna pas die dumbbell raises.

Ga je het ook in deze volgorde doen, Daniel? Lijkt mij beter eerst military press en shrugs te doen en daarna pas die dumbbell raises.

Heb ze niet helemaal in volgorde gezet, want weet nooit zo goed wat ik als eerst moet doen, maar ik zal er eens naar kijken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven