AndroidHealthClinic

DBB fotowedstrijd 2016 [GESPONSORD DOOR XXL NUTRITION, MUSCULI & MUSCLE MEAT]

Bezoekers in dit topic

Ga straks eens kijken op de tablet hoe ik de puntenverdeling ga aanpakken.
Aangezien er maar 5 deelnemers zijn is het mss een optie om de 5 getallen te verdelen over de deelnemers, dat wil dan niet zeggen dat ik zijn fysiek of inzet dan een 1 waard vind. Maar bedenk me hier nog eens ff over.
 
Brb alsnog foto's maken en winnen op vriendjespolitiek en loginhoud :o

Is er al zoals afgelopen jaren een lijst of kader waar je alle beoordelingen rangsgewijs kan zien? Ga zelf niet stemmen uiteraard als deelnemer.
 
Ik zit op iFap en wellicht kijk ik ergens overheen, maar zijn er maar 5 deelnemers?
 
Ik zit op iFap en wellicht kijk ik ergens overheen, maar zijn er maar 5 deelnemers?

Nee je kijkt er niet overheen, het is een klein deelnemersveld geworden idd!
 
Altijd heel veel afvallers helaas :(
 
Brb over 5 weken foto's maken :(
 
Alle 5 die het tot het einde hebben volgehouden hebben er keihard voor gewerkt, en de een met meer tegenslag (zachtjes uitgedrukt) dan de ander. Heel veel respect voor al deze mannen. Met name van JW die ik persoonlijk goed ken weet ik dat hem echt niet mee gezeten heeft het afgelopen jaar en ondanks dat heeft hij er echt VEEL harder voor gewerkt dan ik en dan ook echt een topresultaat neergezet. En Freek heeft lichamelijk gigantisch pech gehad met zijn hernia en het getuigt van enorm doorzettingvermogen om toch nog gewoon het beste er van te maken ondanks de pijn en medicatie. Valon heeft zijn focus op zijn podiumwedstrijd staan en het is goed dat hij niet te veel afwijkt voor deze fotowedstrijd. Thomas heb ik wat minder gevolgd en wat minder beeld van zijn weg naar de foto's, maar ook een massief fysiek.

Ik ben er trots op met jullie op het digitale podium te staan mannen!

Bob zeker kanshebber, maar geen back pic.
JW zn armen en lats zijn wel echt heel stuk groter dan die van Bob als je naar de FDB pic kijkt
True, tijdens mijn shoot helaas van beide maar 1 shot gemaakt en niet gelukt naar mijn zin maar het was een verplichte pose, ik heb mijn lats niet goed wijd kunnen trekken helaas. Ik blijf oefenen :) Daarnaast heeft JW zeker meer arm/lats massa en deze poses perfect onder de knie!
 
Wel jammer dat er zo weinig deelnemers zijn overgebleven. Voorgaande jaren deden er veel meer mensen mee toch? Waar ligt dit aan? Respect voor iedereen die toch mee heeft gedaan, ikzelf heb er bijvoorbeeld de drive niet voor.

Punjab, Bob en JW (willekeurige volgorde) gaan de prijzen pakken lijkt me. Of misschien dat Thomas kan verrassen, wel een heel goed fysiek en veel massa maar gewoon mindere foto's.

Vind het overigens wel jammer dat je alleen maar 1, 2, 3, 4 of 5 sterren kunt geven. Waarom niet 1 t/m 10? Om zo wat meer variatie te krijgen in de stemmen.
 
Wel jammer dat er zo weinig deelnemers zijn overgebleven. Voorgaande jaren deden er veel meer mensen mee toch? Waar ligt dit aan? Respect voor iedereen die toch mee heeft gedaan, ikzelf heb er bijvoorbeeld de drive niet voor.

Punjab, Bob en JW (willekeurige volgorde) gaan de prijzen pakken lijkt me. Of misschien dat Thomas kan verrassen, wel een heel goed fysiek en veel massa maar gewoon mindere foto's.

Vind het overigens wel jammer dat je alleen maar 1, 2, 3, 4 of 5 sterren kunt geven. Waarom niet 1 t/m 10? Om zo wat meer variatie te krijgen in de stemmen.
Niveau ligt te hoog denk ik :o Zou me dood schamen als ik er tussen moest staan.
 
T gaat niet alleen om het niveau he, je kunt ook een epic ripped lijfje neerzetten zonder dat je zo enorm buff hoeft te zijn ;) Daarnaast gaat het hier ook om inzet, doorzettingsvermogen en jezelf op je best neer te zetten. Oh en vriendjespolitiek niet te vergeten :D
 
T gaat niet alleen om het niveau he, je kunt ook een epic ripped lijfje neerzetten zonder dat je zo enorm buff hoeft te zijn ;) Daarnaast gaat het hier ook om inzet, doorzettingsvermogen en jezelf op je best neer te zetten. Oh en vriendjespolitiek niet te vergeten :D

Dit dus

Iemand die op 6% staat heeft veel meer moeten lijden als iemand op 10 bv.
 
Dit dus

Iemand die op 6% staat heeft veel meer moeten lijden als iemand op 10 bv.

Niet altijd :fire: Maar dat weet je alleen als je de logs bijhoudt. Dat is ook wat de contest op DBB leuk maakt, het verhaal erbij. Dat heeft dan wel weer ook als nadeel dat als dit niet gelezen wordt er puur op basis van de foto's wordt gestemd. En daarnaast ook het nadeel dat je hier kunt stemmen op basis van je eigen inzicht en niet op basis van een puntensysteem waar je op kunt scoren. Wat natuurlijk ook weer een voordeel kan zijn :roflol:
 
Gelukkig maar dat er niet zo veel deelnemers meer zijn anders faal ik nog harder:p
Vind een puntentelling van 1 tm 5 in dit geval best goed. Gewoon beste een 5 slechtste een 1.
Bob en Jw zijn gewoon ziek droog. Deze hebben er ook 'het meest' voor gedaan en zijn het diepst gegaan. Dat zij om de 1e plek strijden lijkt me niet meer dan normaal. Punjab...tsja hij heeft zeker weten het meest geleden en fucked up hoe het is gegaan. En toch nog een zeer goede shape weten neer te zetten. Super prestatie en daar is ook echt dedication en doorzettingsvermogen voor nodig. Als er geen hernia was geweest was top 3 zeer spannend geworden denk ik. Thomas heb ik niet veel gevolgd maar fuark wat een massa. Poses zijn minder maar qua mass toch wel nummer 1. Vind hem ook vrij droog en denk dat als er betere foto's waren geplaats hij best mee had kunnen doen voor plek 1.
Ik zelf...ja niet bepaald droog en foto's zijn niet super. Nou stond ik er op dat moment ook echt niet veel beter bij en in deze lineup ben ik gewon kansloos. Denk ook dat ik er het minst diep voor ben gegaan. (Eigenlijk helemaal niet) dus vind de punten die ik krijg nog best redelijk eigenlijk.
 
Sorry hoor maar het meest geleden? Zou best gek zijn moesten we bij bodybuildwedstrijden rekening houden met de blessures/obstakels, niet? Bovendien heeft JW gedurende het laatste jaar ook heel wat te verduren gekregen (waarschijnlijk nog steeds). Ik vind daarbij gezegd punjab helemaal niet verdiend boven thomas uitsteken. Vooral door de verhoudingen die bij Punjab helemaal zoek zijn naar mijn mening. Maarja het zij zo e? Iedereen weet dat het bij deze contests nou eenmaal niet persee om het beste fysiek draait.
 
Voor natty bb'ers lijkt me de uitdaging om mee te doen ook niet echt aantrekkelijker te worden als je deze foto's ziet, alle respect verder. Als ik de logjes zo lees krijg ik ook niet echt een indruk van wie er 'harder voor heeft gewerkt' of 'meer heeft geleden' wat sowieso al zeer subjectieve beoordelingen zijn natuurlijk. Verder dacht ik dat de oorspronkelijke bedoeling was dat men de progressie beoordeelt van de deelnemers? Dus van begin pic tot eind pics? Is er iemand die daar op oordeelt?
 
Sorry hoor maar het meest geleden? Zou best gek zijn moesten we bij bodybuildwedstrijden rekening houden met de blessures/obstakels, niet? Bovendien heeft JW gedurende het laatste jaar ook heel wat te verduren gekregen (waarschijnlijk nog steeds). Ik vind daarbij gezegd punjab helemaal niet verdiend boven thomas uitsteken. Vooral door de verhoudingen die bij Punjab helemaal zoek zijn naar mijn mening. Maarja het zij zo e? Iedereen weet dat het bij deze contests nou eenmaal niet persee om het beste fysiek draait.

Deze contest is totaal subjectief, dat weet iedereen hier. Er is geen puntensysteem op basis waarvan een deelnemer kan scoren. En nee natuurlijk wordt er bij echte wedstrijden niet gekeken naar wie er het hardst heeft gewerkt, of de meeste middelen heeft gebruikt, of de meest pijnlijke blessures heeft opgelopen. In the end gaat het om het resultaat wat je neerzet. Maar als je het zo zwart-wit wilt bekijken dan ga je voorbij aan het feit dat Thomas in zijn collage de verplichte Double Biceps Pose helemaal niet heeft ingestuurd. Dus die valt dan per definitie volgens de regels al af. Maar dit is DBB en hier speelt niet alleen maar het zwart-wit naleven van de regels, maar ook een menselijk aspect. Iedereen heeft er ongetwijfeld op zijn manier hard voor gewerkt. Nogmaals, dit is geen officiële wedstrijd en ik denk ook dat Tijl dit niet op die manier zo zou hebben gewild, anders had hij dit in al die jaren al wel veranderd ;)

Voor natty bb'ers lijkt me de uitdaging om mee te doen ook niet echt aantrekkelijker te worden als je deze foto's ziet, alle respect verder. Als ik de logjes zo lees krijg ik ook niet echt een indruk van wie er 'harder voor heeft gewerkt' of 'meer heeft geleden' wat sowieso al zeer subjectieve beoordelingen zijn natuurlijk. Verder dacht ik dat de oorspronkelijke bedoeling was dat men de progressie beoordeelt van de deelnemers? Dus van begin pic tot eind pics? Is er iemand die daar op oordeelt?

Ja true, volgens mij was dat waarop je moet beoordelen, heb dat ook eens ergens gelezen, maar kan het nu niet 123 terugvinden. Anyway voor een natty is het niet heel aantrekkelijk om mee te doen. Want er is niemand die op basis van begin en eind jureert. Iedereen kijkt naar het neergezette resultaat, vervolgens vind ik die persoon aardig ja nee, kijkt daarna of er nog een ander iemand is die ze veel aardiger vinden een beetje kunnen helpen door strategisch te stemmen etc. etc. Ik hoef dat niet allemaal uit te leggen, ook hier geldt; dit is DBB.
 
Charme van deze wedstrijd is wel ook weer dat iemand met wat badkamerfotos ook deze wedstrijd winnen kan.

Echter was 1 van de beste wedstrijden ik ik me kan herinneren wel de vrouwencompetitie destijds met alle deelnemers die bij dezelfde fotograaf op de foto gingen. Die foto's waren dan ook ingestuurd voor de competitie.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven