- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Ja, dus? Het aantal besmettingen neemt toe (deels door het testbeleid wordt er meer geconstateerd), maar het aantal doden en IC-opnames niet. De nieuwe besmettingen zijn vnl. patienten tussen de 20 en 40 jaar die buiten de risicogroep vallen. Ik kan het fout hebben, maar dit is is toch eigenlijk de wenselijke situatie om zo snel mogelijk groepsimmuniteit te bereiken waarbij de gezonde jongeren de ouderen beschermen door immuun te zijn.iedereen heeft momenteel schijt aan die voorschriften en zoekt elkaar weer op maar we zullen zien

Ik moet toegeven dat ik ook moeite heb met strikt blijven. In het openbaar probeer ik de afstand enkel te bewaren ter bescherming van anderen of omdat anderen het mogelijk als issue zien. In de gym, op het werk, in de omgang met bekenden wordt die 1,5 meter niet echt meer nageleefd. Ik denk dat de focus ook verkeerd ligt. Zeker buiten voegt die 1,5 meter m.i. weinig toe. Slecht geventileerde binnenruimten en kwetsbaren (verzorgingstehuizen, ouderen, zieken), dat zijn m.i. de risicodingen. Als jongeren onderling is het allemaal niet zo'n issue denk ik. Gelukkig is er nog steeds geen sprake van mondkapjes, daar heb ik weinig zin in.