AndroidHealthClinic

Dbb'sers die in de zorgsector werken? (srs)

Ik ben verpleegkundige, ga volgend jaar beginnen aan de opleiding voor de intensive care. Over het algemeen zijn er in de zorg genoeg banen te vinden, alleen is de werkdruk in veel sectoren hoog en je moet wel stevig in je schoenen staan. Maar daar staat ook weer een hoop tegenover; je hebt een uitdagende baan waarin je echt wat kan doen voor hulpbehoevende mensen en dat uit zich ook in dankbaarheid.

Ik begin volgend jaar met een opleiding om verpleegkundige te worden. Als de zorg iets is wat bij je past is het enorm leuk maar het is iets wat je wel of niet in je hebt. Nu ben ik bezig met een technische opleiding maar de zorg spreekt mij veel meer aan omdat je constant met mensen werkt en het enorm dankbaar werk is. Zou als ik jou was proberen een keer een dag mee te lopen met verschillende delen van de zorg en dan beslissen of je het wil gaan doen en wat in de zorg. En het is natuurlijk ook niet vervelend om tussen allemaal zustertjes te werken :D

Ik doe regelmatig vrijwilligerswerk in tehuizen voor gehandicapten, heel dankbaar werk Uit persoonlijke ervaring, maar dit hangt af van persoon tot persoon zou ik het niet aanraden om het voltijds te doen.

Het is fysiek maar ook mentaal heel zwaar werk. Je komt elke keer weer met mensen in contact die zich niet kunnen behelpen, die weinig kunnen. Als je je daarover kan zetten is het geen probleem, maar ik denk als je dit heel je carrière moet doen, dat je bijna depri van wordt.

Ik doe het een aantal weken en dan stop ik er een aantal maanden mee om die reden.

Als verpleegkundige werken zou ik nog wel durven aanraden omdat het werk heel hard varieert, maar puur mensen met problemen helpen heel je leven lang, zie ik zelf niet zitten.

Terug
Naar boven