AndroidHealthClinic

De 10 Geboden

• Topic Starter Topic Starter
De vraag is: hoe worden mensen die daarvoor leefden beoordeeld. zij konden die wetten immers nog niet.

Die wetten waren altijd al bekend, en zijn er altijd al geweest.
De 10 geboden is niets meer dan een herinnering, een leidraad voor onze tere zieltjes.
Het vlees is zwak.
En voor mij bestaat er geen God als straffende schoolmeester.
We straffen alleen maar onszelf door verkeerde keuzes te maken.

Eeuwig is iets wat geen einde heeft.
Eindeloos.
Maar wat een begin heeft moet ook een einde hebben.
En de aarde is een keer gemaakt, die is er niet altijd geweest, net als het universum.
Als de eeuwigheid het begin is van het einde, dan is het einde weer het begin.

Die wetten waren altijd al bekend, en zijn er altijd al geweest.
De 10 geboden is niets meer dan een herinnering, een leidraad voor onze tere zieltjes.
Het vlees is zwak.
En voor mij bestaat er geen God als straffende schoolmeester.
We straffen alleen maar onszelf door verkeerde keuzes te maken.

atijd al geweest? :roflol: de mens loopt hier nog maar enkele 10 000 jaren rond, in vergelijking met de ouderdom amper iets waard.
BTW ze zijn over het algemeen nog k*t opgesteld ook, en zelfs Jahweh en mozes kunnen er zich nog niet aan houden.
toen mozes van ijn bergje kwam met zijn keitablet had hij al de goddelijke ingeving gekregen om de kanaanieten afteslachten als wilde beesten (kindjes, zwangere vrouwen en bejaarden inbegrepen)

Maar ik geloof niet, wat dan? Moet ik dat dan allemaal voor jan lul doen?

De vraag is eigenlijk niet relevant omdat je in de eerste plaats niet gelooft.
En de vraag is, of je dat voor jan (piep) moet doen?
Ik neem aan dat je bedoelt, de 10 geboden na leven.
Je doet nooit wat voor jan (piep), mensen leren bewust maar nog meer onbwust door hun ervaringen met anderen.
Zelfs als je zwaar in zonde leeft, dan leer je nog.
Want ik geloof dat iedereen beter is dan hij ooit is geweest.
Er zullen best zijn die in hun levens terugvallen, maar over het algemeen is het wel zo, dat wat je leert, je ook niet meer vergeet.
En de die-hards, die komen er vanzelf een keer achter dat er lange wegen en korte wegen naar Rome leiden.

de geboden 5 t/m 10 zijn rechtstreeks terug te vinden in onze normen en waarden en imo gewoon goed. Wie ze nu ook opgeschreven of ingegeven heeft.

atijd al geweest? :roflol: de mens loopt hier nog maar enkele 10 000 jaren rond, in vergelijking met de ouderdom amper iets waard.
BTW ze zijn over het algemeen nog k*t opgesteld ook, en zelfs Jahweh en mozes kunnen er zich nog niet aan houden.
toen mozes van ijn bergje kwam met zijn keitablet had hij al de goddelijke ingeving gekregen om de kanaanieten afteslachten als wilde beesten (kindjes, zwangere vrouwen en bejaarden inbegrepen)

De mens mag dan wel hier pas een bepaalde tijd op aarde lopen dat zegt niks over de leeftijd van de ziel van ons en God. (tijd bestaat niet)
Alles is in overeentemming met ons, wij doen hier vrijwillig aan mee.
Wij maken deel uit van het masterplan.
De wetten die hebben wij zelf helpen opstellen.
Dus het is er altijd al geweest en we hebben het altijd al geweten.
Geweten todat het moment dat we geboren werden en weer sterven.
Dan weten we weer waar we het allemaal voor gedaan hebben, en kan je na een welverdiende vakantie weer met een frisse geest aan de volgende incarnatie of fase beginnen. :D

de geboden 5 t/m 10 zijn rechtstreeks terug te vinden in onze normen en waarden en imo gewoon goed. Wie ze nu ook opgeschreven of ingegeven heeft.

yepyep zo kan ik er ook nog vijftig verzinnen, toch blijven het banale geboden. en die eerste vijf komen duidelijk uit de mond van een agressieve, jaloers baasje dat zijn autoriteit duidelijk wil doen gelden. Dan nog liever lucifer, met die kerel lijkt het me wel lachen tussen pot en pint, en tijdens een spelletje poker :)

De mens mag dan wel hier pas een bepaalde tijd op aarde lopen dat zegt niks over de leeftijd van de ziel van ons en God. (tijd bestaat niet)
Alles is in overeentemming met ons, wij doen hier vrijwillig aan mee.
Wij maken deel uit van het masterplan.
De wetten die hebben wij zelf helpen opstellen.
Dus het is er altijd al geweest en we hebben het altijd al geweten.
Geweten todat het moment dat we geboren werden en weer sterven.
Dan weten we weer waar we het allemaal voor gedaan hebben, en kan je na een welverdiende vakantie weer met een frisse geest aan de volgende incarnatie of fase beginnen. :D

aan mij werd niets gevraagd, en ze moeten er ook niet mee afkomen. hadden ze maar betere geboden moeten opstellen, vrije coïtus enzo.

De tien gebonden zijn er niet voor de grap.
Het is geen rijmpje of gedicht,...het is de waarheid.
Ook al is hij een beetje verkracht, maar de bijbel is een copy van jezelf, jij moet de bijbel beter kunnen begrijpen dan een ander.
Helaas zijn ze nodig geweest, anders was het er niet geweest.
De mens leefde en leeft maar voor de kat ze viool heen.
Maar dat was al bekend, welke kant de mens op zou gaan.
Daarom geloof ik ook in mensen als Nostradamus.
Alles kan twee kanten op goed of kwaad,.. en alle twee zijn al bekend.
Iedereen die je ontmoet is je lot (toeval).
Hoe je met ontmoetingen, relaties, situaties omgaat is aan jezelf.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Dat we allemaal een andere taal spreken komt ook uit dezelfde fout.
Er was geen echte communicatie meer mogelijk tussen de volken, ze begrepen elkaar niet, en sloegen elkaar liever de hersens in.
God strafte, hij gaf ze allemaal eigen talen waardoor ze elkaar niet meer verstonden: er heerste een babylonische spraakverwarring.
Ook de zondvloed is de schuld van de zonde van de mens.
En zo zullen er wel meer voorbeelden zijn over dat de mens het allemaal niet zo nauw neemt.
Ja, als het om ze eigen gaat, dan staan we er als eerste overal bij.

aan mij werd niets gevraagd, en ze moeten er ook niet mee afkomen. hadden ze maar betere geboden moeten opstellen, vrije coïtus enzo.

Ze hebben het wel aan je gevraagd, maar je bent het gewoon vergeten.
Als je je gezichtsveld niet vergroot dan worden je ogen troebel.
Maar dit is niet iets wat je moet weten of leren.
Helemaal vrije keus, net zo vrij als dat je er voor kiest om te lezen en te reageren.
Vrije coïtus klinkt als orgie's en gangbangs, en ik denk niet dat coïtus daar voor is bedoelt, ik geloof niet in monogamie maar wel in eerlijkheid.
Als je met elkaar eerlijk bent dan gaat er niemand vreemd.
En dan hoef je niemand pijn te doen, want dan weet je alles van elkaar.
Dan zijn ook gevoelens makkelijker te bespreken en begrijpbaarder.

*goed en kwaad zijn relatief als de pest, en afhankelijk van de geschiedenis die er aan voorag gaat, derterminisme van onze daden, je meesterplan valt al in duigen.
*zondvloed is zuiver symbolisch, om de mythologie van de wraakgod jahweh nog wat aan te sterken. Historisch gezien heeft deze nooit plaatsgevonden.
*babylonische spraakverwarring heb je volkomen verkeerd begrepen: vanaf deze daad van god wordt elk menselijk handelen een zuiver subjectief handelen, taal staat symbool voor de semantiek van elke keuze waar de mens voor staat, dus geen objectieve waarheden als "het gras is groen" i.t.t. "het gras moet groen zijn" het één duid op een feit met of zonder de mens, het laatste is het zuivere subject, zonder de menselijke ratio en wil bestaat er geen waarde.
*Nostradamus was een wazige spreker, de grootste denkers proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in het overbrengen van hun ideëen, mystiek taalgebruik staat vaak garant voor mooi verpakte zever.

Ze hebben het wel aan je gevraagd, maar je bent het gewoon vergeten.
Als je je gezichtsveld niet vergroot dan worden je ogen troebel.
Maar dit is niet iets wat je moet weten of leren.
Helemaal vrije keus, net zo vrij als dat je er voor kiest om te lezen en te reageren.
Vrije coïtus klinkt als orgie's en gangbangs, en ik denk niet dat coïtus daar voor is bedoelt, ik geloof niet in monogamie maar wel in eerlijkheid.
Als je met elkaar eerlijk bent dan gaat er niemand vreemd.
En dan hoef je niemand pijn te doen, want dan weet je alles van elkaar.
Dan zijn ook gevoelens makkelijker te bespreken en begrijpbaarder.

en wanneer vragen ze het musclebear? tijdens openbaringen? of krijg ik als embryo een infuus van bovennatuurlijke verlichting.

yepyep zo kan ik er ook nog vijftig verzinnen, toch blijven het banale geboden. en die eerste vijf komen duidelijk uit de mond van een agressieve, jaloers baasje dat zijn autoriteit duidelijk wil doen gelden. Dan nog liever lucifer, met die kerel lijkt het me wel lachen tussen pot en pint, en tijdens een spelletje poker :)

Ja, maar lees je daar dan nu nog niet over heen?
Dat zijn nog overblijfselen uit de tijd dat er nog flink werd gecorrigeerd in de Bijbel.
Dat ze over lijken gingen om zieltjes te winnen.
Dus wat maakt het dan uit dat je de waarheid even naar je hand zet,.. is toch makkelijk zo'n boek met zoveel macht.

God is het aanstrijkdoosje van Lucifer. :D

dat klinkt meer als boedhisme als ieder andere religie?

Nee boedhisme klinkt meer als mij.
Maar ik ben met veel punten van het Boedhisme eens.
Mijn filosofische visie op het geloof is groot.
Ik hoor nergens bij maar zit overal tussen.
Ik ben meer een new-ager.
Elke religie heeft zijn eigen wetjes en elke religie heeft zijn waarheid.
En wij zijn de enige die de waarheid daaruit kunnen filteren.

*goed en kwaad zijn relatief als de pest, en afhankelijk van de geschiedenis die er aan voorag gaat, derterminisme van onze daden, je meesterplan valt al in duigen.
*zondvloed is zuiver symbolisch, om de mythologie van de wraakgod jahweh nog wat aan te sterken. Historisch gezien heeft deze nooit plaatsgevonden.
*babylonische spraakverwarring heb je volkomen verkeerd begrepen: vanaf deze daad van god wordt elk menselijk handelen een zuiver subjectief handelen, taal staat symbool voor de semantiek van elke keuze waar de mens voor staat, dus geen objectieve waarheden als "het gras is groen" i.t.t. "het gras moet groen zijn" het één duid op een feit met of zonder de mens, het laatste is het zuivere subject, zonder de menselijke ratio en wil bestaat er geen waarde.
*Nostradamus was een wazige spreker, de grootste denkers proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in het overbrengen van hun ideëen, mystiek taalgebruik staat vaak garant voor mooi verpakte zever.

Goed en kwaad zijn niet zo relatief als je denkt.
En met ziektes heeft het al helemaal niks te maken.
Er is geen tussen weg, iets is goed of kwaad.
Iemand vermoorden met voorbedachte raden is duidelijk anders dan moord uit zelfverdediging.
Ik snap wat je wil zeggen,.. maar de waarheid is zuiver die maakt geen concessies.
En een meesterplan kan niet in duigen vallen als het al bestaat en onderdeel is van de waarheid,...MIJN waarheid.
Je hoort mij nergens beweren dat de zondvloed echt is gebeurt en niet symbolisch is.
Het gaat mij altijd om de inhoud en niet om het waarom.
Ik denk dat jij met mij een babylonische spraakverwarring hebt.
Nu ga je zelf aan het symbool voorbij, waarom heeft God ze een andere taal gegeven?
En wat zal het mij boeien of het gaat over of het gras groen is of niet.
Jij vind Nostradamus een wazige spreker,.. dan zou je hem een hand kunnen geven.
Jij komt bij mij pas wazig over, en dan is het begrijpelijk dat je Nostradamus ook niet begrijpt. ;)

Gefeliciteerd, dat was bijna een antwoord.

Terug
Naar boven