inferno87
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 4
Ja, blijkt maar mooi weer eens dat ik toch niet alleen sta he in mn gedachten he![]()
en daar is spiertje weer om zieltjes te winnen
je bent een behoorlijke inpijpert

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, blijkt maar mooi weer eens dat ik toch niet alleen sta he in mn gedachten he![]()

Geloof is overrated. Blijkt ook wel, want steeds minder mensen geloven![]()
Wat is je bewijs ? 
Wat is je bewijs ?
Want ik zie juist meer mensen geloven.
Wat is je bewijs ?
@Zattara bedank voor je nuttige reactie,jij bent enige eigenlijk die tenminste gereageerd heeft op mijn vragen dus ook reden voor dit topic.
@buiderB - Jij gelooft in wetenschap wij geloven in GOD we kunnen hier eindeloos over discuseren maar komen er toch niet uit dus het beste is dat jij je ding doet en dat wij onze ding doen. Zo vind jij een gelovige een debiel en wij vinden jou ook niks meer dan dat.
@Zeep wat ik niet begrijp er zijn 66 versies van de Bijbel en in elke staan dan weer tegenbeweringen.
Het is toch duidelijk dat men dit boek herschreven heeft (door mensen) of denk jij hier anders over ??
@Zeep wat ik niet begrijp er zijn 66 versies van de Bijbel en in elke staan dan weer tegenbeweringen.
Het is toch duidelijk dat men dit boek herschreven heeft (door mensen) of denk jij hier anders over ??
Ze zijn vast wel 'waar' (ik geloof zelf NIETS wat er in de Bijbel staat, maar dat terzijde), maar ze zeggen niet dat JC NIET gestorven is voor de zonden van de mensen.
Wat is je bewijs ?
Ik lees altijd de Engelse vertaling van de Bijbel, expres niet in het Nederlands of Sranantongo. Wat je bij ondertitelingen van films vaak ziet, dat je niet alles letterlijk kan vertalen is ook met de Bijbel. De Bijbel, oorspronkelijk vertaald uit het Hebreeuws en oud-Grieks, is in mijn ogen beter te vertalen naar het Engels. Om één voorbeeld te geven, in het Grieks heb je drie woorden voor liefde: Agape, Eros en Philos. Drie verschillende woorden, varierend van liefde van God naar mens; liefde tussen mensen (vriendschappelijk) en liefde tussen mensen (seksueel). In het Nederlands allemaal vertaald met liefde. En zo is dat met meer woorden.
En nee, je hebt niet 66 versies van de Bijbel, de Bijbel is opgebouwd uit 66 verschillende boeken. En tegenbeweringen, ben ik nog niet tegengekomen. Misschien kan je een voorbeeld van een in jouw ogen tegenbewering posten en zal ik hem proberen uit te leggen.
Aardig dat je probeert dichter bij de originele tekst probeert te komen; maar niet dat het veel verschil gaat maken. Grappig bijvoorbeeld het originele Hebreeuwse woord 'almah' ('jonge vrouw') in Jesaja 7:14 door pre-christelijke grieken (septuagint) werd vertaald naar 'maagd'. Een wel heel pijnlijke fout aangezien dit in de verdere vertalingen is overgenomen. Ik begrijp dat in sommige moderne bijbels dit is rechtgezet. Jammer voor de miljoenen mensen die ten onrechte in dit wonder geloofden...
Maargoed, illustratief voor dit 'heilige boek' wat mij betreft.
Weet ik, maar dit zie je veelal bij katholieken die soms nog steeds tot de heilige maagd maria bidden. Maar als er morgen maria-pleepapier op te markt komt en het is ook maar één cent goedkoper dan dat van de Aldi, dan koop ik het. Oftewel, Maria can kiss my black ass. Met haar heb ik niet zoveel.

Alright. Maar dit is misschien in essentie wel het grote probleem met de bijbel (en andere heilige geschriften) als bron voor whatever; er is geen enkele maatstaf om de ene passage boven de andere te stellen. En vanwege de vele tegenstrijdigheden en het feit dat velen zich beroepen op andere bijbelteksten krijg je vraagstukken die onoplosbaar zijn.
Veeg daarom beter gewoon je reet af met de gehele bijbel![]()
Noem mij dan één tegenstrijdigheid, die om de kern van het geloof gaat. Niet ééntje uit een één af ander verhaal en verder geen rol van betekenis speelt.
Noem mij dan één tegenstrijdigheid, die om de kern van het geloof gaat. Niet ééntje uit een één af ander verhaal en verder geen rol van betekenis speelt.
Jezus heeft bestaan... Naast nog eens 200 andere 'messiassen' in de steden waar hij zelf predikte.. Hij had gewoon geluk...
De meeste geloven lopen sterk terug in aantal,vandaar dat er ook geen geld meer is voor onderhoud van kerken enzo.Er is maar 1 geloof wat razendsnel groeit.
Christenen beweren dat Jezus(vzmh)gekruisigd is voor de zonden van de mensen. hier onder aantaal verzen blijkt weer dat dat NIET zo is.
*Het staat beschreven in 1 Korinthiers 3:
8 maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.
* Het staat beschreven in Johannes 5:
28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, in dewelke allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;
29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.
30 Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.
31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.
32 Er is een ander, die van Mij getuigt, en Ik weet, dat de getuigenis, welke hij van Mij getuigt, waarachtig is.
Hoofddoek in de Bijbel ( jah!)
Het staat beschreven in 1 Korinthiers 11:
5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
Kan iemand mij het tegendeel hiervan bewijzen ( een goed geleerd iemand hier op het forum misschien ) want ben wel nieuwsgierig.
Dit kwam er uit na een klein onderzoekje dus ben wel benieuwd misschien zit ik er helemaal naast
N000B