AndroidHealthClinic

De Bijbel

niet spelen met je gezondheid............lees de Bijbel maar over alle koningen die dachten dat ze God waren............het einde is niet zo leuk voor ze geweest!

je kunt beter spotten met de duivel, want die zielige engel kan mij toch niets doen..........ik ben bedekt met het bloed van Jezus, degene die mijn Redder en Verlosser is!

HALELUJA!!
;)

jij bent echt mijn inspiratie momenteel klus! :D

:thumb: keep up the good work

Ik denk dat je Klus zijn scherpe inzicht tekort doet, immers, hij heeft gelijk wanneer hij zegt dat 'iets wat niet is' ook niet met zichzelf te koop kan lopen.

:D

Het was een redenatie vanuit de gelovige...
De gelovige gelooft immers in de macht van god en zijn hulp bij de verspreiding van zijn woord (daarom noemde ik de evangelisten ook). Ik ken het evangelische wereldje goed genoeg om te weten wie ze 'loven en prijzen' voor het werk dat ze dankzij 'hem' kunnen doen.

Als je redeneert vanuit de gelovige is god wél iemand die met zichzelf te koop loopt.

We hebben dus een spagaat: de gelovige die zegt dat god niet met zichzelf te koop loopt hevelt de verspreiding van 'god's woord' over naar mensenhanden, en gaat daarbij op eigen houtje verder.

Dát was het punt van kritiek. Ikzelf geloof er natuurlijk geen donder van, maar voor de gelovige vind ik het nogal curieus om te zeggen dat god niet met zichzelf te koop loopt, tenzij de gelovige zegt dat de immense verspreiding van de bijbel iets dat puur door mensenhanden is gedaan, zonder enige vorm van hulp van boven.
(hetgeen ik natuurlijk graag een keer zou willen horen van een gelovige)

Nee hoor: god loopt niet met zichzelf te koop:

Zijn (auto?)biografie staat alleen bol van het narcisme. Jezus GGGGGRistus wat een onzin. Vele duizenden mannen vrouwen en kinderen heeft hij (op gruwelijke) wijze mishandeld, vermoord of verkracht, of hiervoor in zijn alwetendheid andere mensen voor ingeschakeld (hij is immers almachtig), maar nog steeds moeten we hem aanbidden en als onze verlosser aanvaarden.

Al is het iets waar ik zelf niet mee te koop zou willen lopen, zijn boek, en daar is een beetje christen toch wel erg trots op, is zo'n beetje het meest verspreide en meest gedrukte boek ter wereld. Maar dat zal dan wel mensenwerk zijn of zo. Daar is god niet aan te pas gekomen. Al mogen we van volk als een Jan Sjoerd Pasterkamp, Derek Prince, of Watchman Nee toch heel andere zaken aannemen en is de verspreiding van gods woord toch wel iets dat mensen met god's hulp en leiding doen.

Pathetic.

Good point, alleen daar doelde ik niet op.

Het ging mij om het inzicht van Klus dat god niet bestaat!! Immers, iets wat niet is, is niets, en bestaat dus ook niet. Ergo, god is een creatie van de mens.

:thumbs:

alleen kun je niet bewijzen dat God NIET zou bestaan, evenals je het bewijs in de Bijbel niet wil accepteren dat Hij WEL bestaat!
:D

Bewijs in de Bijbel..

Dude, als we allemaal jouw wijze van 'bewijsvoering' zouden hebben toegepast zaten we nu nog op de hei in een potje te roeren en kon jij je onzin niet via een computer op het internet laten lezen door de hele wereld.

Bewijs in de Bijbel..

Dude, als we allemaal jouw wijze van 'bewijsvoering' zouden hebben toegepast zaten we nu nog op de hei in een potje te roeren en kon jij je onzin niet via een computer op het internet laten lezen door de hele wereld.

geloof is geen wetenschap..............dus je vergelijkt appels met peren!
:rolleyes:

Dit is dus het probleem wat ik met gelovige heb.

Begrijp me niet verkeerd, in mijn vriendenkring zitten mensen die behoren bij de pinkstergemeente waar ik de leukste tijden mee heb, maar als het op geloof aan komt. In het begin hadden we wel eens discussies, nu komt het zelden ter sprake.

Het frusteerde mij dat zelfs zeer intelligente mensen, zo blind voor de feiten kunnen zijn. En met uitspraken komen als klus hierboven doet of; "vanaf het moment dat je met god spreekt weet je gewoon dat hij bestaat", "want het staat in de bijbel".

Nu begrijp ik de psychologie waarom mensen geloven en wat het (stategisch geplande) succes van het geloof is.

en idd klusmier geloof is geen wetenschap, dat is nu het hele punt!

maar goed, je hebt net zo goed mensen die voetbal wel een mannensport vinden.

@ Klusmier:
Phil 4:13 I can do all things through Christ which strengtheneth me .

Ik wil je niet beledigen/kwetsen. Maar je doet jezelf tekort met deze uitspraak vind ik. Je doet het zelf en je werkt er zelf hard voor!

• Topic Starter Topic Starter
De dag van vandaag zijn er christenen die claimen dat Jezus de letterlijke zoon van God is, terwijl we nergens in de Bijbel iets kunnen vinden, waar Jezus zegt: ''Ik ben God'' of ''Aanbidt mij'' ?

We lezen in Mattheus 19:

16 En ziet, er kwam een tot Hem, en zeide tot Hem: Goede Meester! wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven hebbe?

17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden.

Jezus (vzmh) zegt heel duidelijk dat er maar Een goed is, namelijk God

Staat er dan ook niets in de bijbel over dat Isa as.(Jezus vrede zij met hem) niet de zoon, maar een Profeet is?

Het staat beschreven in Mattheus 21:

10 En als Hij te Jeruzalem inkwam, werd de gehele stad beroerd, zeggende: Wie is Deze?

11 En de scharen zeiden: Deze is Jezus, de Profeet van Nazareth in Galilea.

Het staat beschreven in Johannes 6:

14 De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet, Die in de wereld komen zou.

Het staat beschreven in Lukas 24:

19 En Hij zeide tot hen: Welke? En zij zeiden tot Hem: De dingen aangaande Jezus den Nazarener, Welke een Profeet was, krachtig in werken en woorden, voor God en al het volk.

Het staat beschreven in Johannes 9:

17 Zij zeiden wederom tot den blinde: Gij, wat zegt gij van Hem; dewijl Hij uw ogen geopend heeft? En hij zeide: Hij is een Profeet.

Laatst bewerkt:
Dit is dus het probleem wat ik met gelovige heb.

Begrijp me niet verkeerd, in mijn vriendenkring zitten mensen die behoren bij de pinkstergemeente waar ik de leukste tijden mee heb, maar als het op geloof aan komt. In het begin hadden we wel eens discussies, nu komt het zelden ter sprake.

Het frusteerde mij dat zelfs zeer intelligente mensen, zo blind voor de feiten kunnen zijn. En met uitspraken komen als klus hierboven doet of; "vanaf het moment dat je met god spreekt weet je gewoon dat hij bestaat", "want het staat in de bijbel".

Nu begrijp ik de psychologie waarom mensen geloven en wat het (stategisch geplande) succes van het geloof is.

en idd klusmier geloof is geen wetenschap, dat is nu het hele punt!

maar goed, je hebt net zo goed mensen die voetbal wel een mannensport vinden.

We leven in een wereld waar alles zo perfect GEMAAKT is. Kijk naar de mensen lichaam,dat vind ik al een bewijs dat er God bestaat. Het is ZO perfect!
De sterren,hemels,maan,zon . Als we iets dichter bij de zon waren,waren we verbrand en iets te ver zouden we vriezen. kometen,sterren. In 2003 is er een onderzoek gedaan waarbij onderzoekers 700 Coïtusiljoen sterren hebben geteld en jaar later kwam een ander onderzoeker dat dat 10x700 coïtusiljoen is. En al die sterren raken elkaar niet ? Te gek he. De perfecte planten dienen voor ons als medicijnen voor onze ziektes, de dieren die zo voedzaam zijn . Het is gewoon perfect gemaakt en wie is perfect anders dan God! We zitten op een schip,die constant in beweging is en we hebben 1 kapitein.
Even kort hier gezet waarom ik geloof in God.

Als je wil geloven dat dit allemaal toeval is en wil geloven in ''Big Bang'' doe dat maar.Niemand zal je tegenhouden;) maar je mist heel wat.

We leven in een wereld waar alles zo perfect GEMAAKT is. Kijk naar de mensen lichaam,dat vind ik al een bewijs dat er God bestaat. Het is ZO perfect!
De sterren,hemels,maan,zon . Als we iets dichter bij de zon waren,waren we verbrand en iets te ver zouden we vriezen. kometen,sterren. In 2003 is er een onderzoek gedaan waarbij onderzoekers 700 Coïtusiljoen sterren hebben geteld en jaar later kwam een ander onderzoeker dat dat 10x700 coïtusiljoen is. En al die sterren raken elkaar niet ? Te gek he. De perfecte planten dienen voor ons als medicijnen voor onze ziektes, de dieren die zo voedzaam zijn . Het is gewoon perfect gemaakt en wie is perfect anders dan God! We zitten op een schip,die constant in beweging is en we hebben 1 kapitein.

Als je wil geloven dat dit allemaal toeval is en wil geloven in ''Big Bang'' doe dat maar.Niemand zal je tegenhouden;) maar je mist heel wat.

Het is Sektiljoen en niet coïtusjiloen.

Sterren raken elkaar genoeg, mede omdat sterrenstelsels elkaar raken en soms zelfs opslokken. Zo perfect als jij het voorstelt is het dus helemaal niet.

Dat de meeste sterren elkaar niet raken komt omdat de ruimte overwegend leeg is. De ruimte tussen de meeste sterren is vele lichtjaren terwijl zo'n ster zelf tussen de 10 en vele miljoenen kilometers groot is. Maar zelfs de grootste ster vult amper de ruimte.

Een ster is een samenballing van de massa aanwezig op een bepaald gebied in de ruimte. Dat is een vrij gelijkmatig proces als je het meet per sterrenstelsel en gelet op de geldende natuurwetten helemaal niet zo bijzonder.

Maar dan nog is er in die onmetelijk grote en lege ruimte plek voor botsingen :

061019-galaxies_big.jpg

Het 'grappige' is dat in de bijbel of welk geschrift ook er geen enkele beschrijving is te vinden hoe het heelal er uitziet. Het is meer niet wetenschappelijk gebrabbel gebaseerd op de kennis uit die tijd. Logisch ook als je bedenkt dat die boeken zijn geschreven door mensen uit die tijd en dus niet opgetekend uit de mond van een god. Anders zou god toch wel de slechtste verteller ooit zijn. Tevens iemand die de mens wel heel erg nietig gemaakt heeft gelet op de schaal van het heelal. Waarom je eigen schepping zo nietszeggend maken en er een heel heelal omheen scheppen? Was god niet trots genoeg op de mens?

Alles wat je opsomt is voortgekomen uit de evolutie.
Hadden we inderdaad iets dichter bij de zon gestaan, dan waren wij er niet geweest (of in een andere gedaante misschien omdat de evolutie alles toch aanpast naar de factoren die nodig zijn om te overleven) en kon je dus ook nooit spreken van een God aangezien je er niet was geweest.

Jij vindt onze wereld/de mens zo perfect omdat je niet beter weet, het is nu eenmaal zo dat we op deze manier zijn ontwikkelt. Dat bewijst helemaal niet dat er een God is.

Maw, hiervoor zijn wetenschappelijke verklaringen, ik snap niet dat je daarop je geloof kan baseren.

Kun je meteen de volgende vraag stellen: "Door wat of wie is God dan geschapen?"

Stel je nou eens voor dat je op een of ander afgelegen eilandengroep geboren zou zijn geweest. In wie of wat zou je dan gelooft hebben? John Frum? John Frum - Wikipedia, the free encyclopedia

Kun je meteen de volgende vraag stellen: "Door wat of wie is God dan geschapen?"

Stel je nou eens voor dat je op een of ander afgelegen eilandengroep geboren zou zijn geweest. In wie of wat zou je dan gelooft hebben? John Frum? John Frum - Wikipedia, the free encyclopedia

God is door niemand gemaakt of geschapen.Hij bestond al en zal altijd bestaan.

Ten tweede, Je hebt hier een punt vind ik. Ik heb hier ook tijdje over na gedacht,wat als ik als ik op een eiland geboren zou zijn,was ik dan ook moslim geweest ?
Maar ik ben er nog niet uit.Ben in de Koran aan het kijken of hierover verzen zijn(vast wel,alleen moet ik ze nog vinden^) als ik hier meer informatie over heb zal ik het posten.

God is door niemand gemaakt of geschapen.Hij bestond al en zal altijd bestaan.

Ten tweede, Je hebt hier een punt vind ik. Ik heb hier ook tijdje over na gedacht,wat als ik als ik op een eiland geboren zou zijn,was ik dan ook moslim geweest ?
Maar ik ben er nog niet uit.Ben in de Koran aan het kijken of hierover verzen zijn(vast wel,alleen moet ik ze nog vinden^) als ik hier meer informatie over heb zal ik het posten.

:roflol:

Terug
Naar boven