XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

ISO knopje

Bekijk bijlage 454520

Gewoon M mode gaan schieten.
Dan op live mode overgaan.
Scherpstellen.
Flitskopje indrukken en klaar.


Maar ik zou gewoon zorgen dat er voldoende licht is en zonder flits schieten.

Bekijk bijlage 454521
20190507_181925.jpg
1557246087505-1363981285.jpg
 
Bij jou zit hij dus bovenop.
Past wel weer bij de Jordaan :p
 
Denk die middelste? En klopt kost bijna niets zo'n ding.
 
Denk die middelste? En klopt kost bijna niets zo'n ding.
Dient om scherp te stellen en een foto te kunnen nemen zonder de knop op het toestel te moeten gebruiken veronderstel ik.

Ondertussen de iso functie geprobeerd en diafragma instellen. Is gelukt. dankzij jullie info. Nu effe stoppen mn hoofd gaat anders ontploffen :)

Werkt dat type van afstandsbediening op mijn type van fototoestel?
 
Laatst bewerkt:
Is alleen om een foto te schieten. Maar dat zit je niet meer met die 2 sec timer te fucken.

Dus eerst scherpstellen.

Anders even je model invoeren bij Google en dan afstandsbediening erachter.
 
Is alleen om een foto te schieten. Maar dat zit je niet meer met die 2 sec timer te fucken.

Dus eerst scherpstellen.

Anders even je model invoeren bij Google en dan afstandsbediening erachter.

bol . com zeggen ze
Canon RS-60E3
Deze ontspanner met 66cm kabel is o.a. geschikt voor Canon EOS 300D, 350D en 400D.

op andere site zelfde type
Canon RS-60E3
  • - Canon 400D Dubbelkit Set
  • - Canon EOS 1000D
  • - Canon EOS 100D
  • - Canon EOS 1100D
  • - Canon EOS 1200D
  • - Canon EOS 1300D
Op de site van canon een hele hoop maar 1000 d staat er niet tussen.
Canon RS-60E3 afstandsbediening

  • PowerShot G12
  • PowerShot G1 X Mark II
  • PowerShot G1 X Mark III
  • PowerShot SX70 HS
  • PowerShot G15
  • PowerShot G5 X
  • PowerShot G1 X
  • PowerShot G3 X
  • PowerShot SX50 HS
  • PowerShot G16
  • PowerShot SX60 HS
  • EOS RP
  • EOS R
  • EOS 80D
  • EOS 77D
  • EOS 800D
  • EOS 750D
  • EOS 760D
  • EOS 700D
  • EOS 200D
  • EOS 2000D
  • EOS 1300D
  • EOS M5
  • EOS M6
  • EOS 100D
  • EOS 70D
  • EOS 60Da
  • EOS 60D
  • EOS 650D
  • EOS 600D
  • EOS 550D
  • EOS 500D
  • EOS 450D
  • EOS 400D
  • EOS 350D
  • EOS 300D
  • PowerShot G12
  • PowerShot G1 X Mark II
  • PowerShot G1 X Mark III
  • PowerShot SX70 HS
  • PowerShot G15
  • PowerShot G5 X
  • PowerShot G1 X
  • PowerShot G3 X
  • PowerShot SX50 HS
  • PowerShot G16
  • PowerShot SX60 HS
  • EOS RP
  • EOS R
  • EOS 80D
  • EOS 77D
  • EOS 800D
  • EOS 750D
  • EOS 760D
  • EOS 700D
  • EOS 200D
  • EOS 2000D
  • EOS 1300D
  • EOS M5
  • EOS M6
  • EOS 100D
  • EOS 70D
  • EOS 60Da
  • EOS 60D
  • EOS 650D
  • EOS 600D
  • EOS 550D
  • EOS 500D
  • EOS 450D
  • EOS 400D
  • EOS 350D
  • EOS 300D
volgens cool blue Deze afstandsbediening
Canon Afstandsbediening RS-60 E3
is onder andere geschikt voor: Canon EOS-1Ds Canon EOS 60D Canon EOS 60Da Canon EOS 70D Canon EOS 80D Canon EOS 100D Canon EOS 300D Canon EOS 350D Canon EOS 400D Canon EOS 450D Canon EOS 500D Canon EOS 550D Canon EOS 600D Canon EOS 650D Canon EOS 700D Canon EOS 750D Canon EOS 760D Canon EOS 1000D Canon EOS 1100D Canon EOS 1200D Canon EOS 1300D Canon EOS M5 Canon
 
Laatst bewerkt:
Daar weet Valandinz miss meer over. Ik denk dat veel wel werken aangezien het maar 1 knopje is.
 
Daar weet Valandinz miss meer over. Ik denk dat veel wel werken aangezien het maar 1 knopje is.

Lijkt mij ook omdat op sommige sites mn model er wel tussen staat. Maar op andere dan weer niet.
Maar wil zeker zijn alvorens wat te kopen waar ik niks van afweet.
 
Deze zijn heel snel genomen. Niet gekeken naar belichting,geen deftige achtergrond. En had toen die iso en diafragma ook niet aangepast. Losse hand,geen statief.
Deze waren gewoon om mn live view te testen en te zien hoe groot ik ze zou krijgen.
_MG_4635.JPG
_MG_4636.JPG
_MG_4637.JPG
 
Zo uit de hand schieten kan ook prima omdat je toch een snel schiet.

Het is gewoon een beetje aftasten en settings testen wat jij het mooiste vind.
 
Zo uit de hand schieten kan ook prima omdat je toch een snel schiet.

Het is gewoon een beetje aftasten en settings testen wat jij het mooiste vind.

Eens met belichting en statief proberen dit week end. En dan verschillende popjes.

Ik ga ze niet te veel aanpassen met programmas op de laptop. Ik wil ze tonen hoe ze werkelijk zijn. En niet mn schilder"kunst" beter laten lijken door vanalles op de foto te gaan bewerken.
 
Die foto's zien er niet verkeerd uit, maar toch denk ik dat als je er even de tijd voor neemt het resultaat nog veel beter zal zijn. Je kan zoals ThaWasteland zegt hem in M-mode zetten, maar voor wat jij wilt doen maakt het het alleen maar lastiger en de foto's worden niet beter dan in AV-mode. Een externe shutter trigger kan zinvol zijn, maar ik zou er nu niet te veel geld aan uitgeven (ik vind €15 op dit moment voor jou al veel in verhouding) . Als je met een diafragma van F/8 schiet met een ISO waarde van 100, dan heb je echt een statief nodig om scherpe foto's te maken. Zorg er verder voor dat je de foto's schiet als grootste JPG, je kan zelf denken aan RAW + JPG, zelfs nu kan RAW je al iets extra's bieden.

Zo op het oog lijkt het alsof je net voor het poppetje scherp hebt gesteld (dit kan aan aan verschillende dingen liggen). Ik zou als je straks alles hebt staan zoals je wilt, dus het poppetje, je camera op het statief en je verlichting even de tijd nemen voor meerdere foto's. Laat de camera scherpstelen en zet dan je lens op MF, dan kan je door aan de focusring te draaien iets verder naar achter en naar voren scherpstellen, neem in beide standen ook gewoon een foto. En je kan ook nog even spelen met je diafragma in verschillende standen, dan kan je zien en merken wat dat voor effect heeft.
 
Die foto's zien er niet verkeerd uit, maar toch denk ik dat als je er even de tijd voor neemt het resultaat nog veel beter zal zijn. Je kan zoals ThaWasteland zegt hem in M-mode zetten, maar voor wat jij wilt doen maakt het het alleen maar lastiger en de foto's worden niet beter dan in AV-mode. Een externe shutter trigger kan zinvol zijn, maar ik zou er nu niet te veel geld aan uitgeven (ik vind €15 op dit moment voor jou al veel in verhouding) . Als je met een diafragma van F/8 schiet met een ISO waarde van 100, dan heb je echt een statief nodig om scherpe foto's te maken. Zorg er verder voor dat je de foto's schiet als grootste JPG, je kan zelf denken aan RAW + JPG, zelfs nu kan RAW je al iets extra's bieden.

Zo op het oog lijkt het alsof je net voor het poppetje scherp hebt gesteld (dit kan aan aan verschillende dingen liggen). Ik zou als je straks alles hebt staan zoals je wilt, dus het poppetje, je camera op het statief en je verlichting even de tijd nemen voor meerdere foto's. Laat de camera scherpstelen en zet dan je lens op MF, dan kan je door aan de focusring te draaien iets verder naar achter en naar voren scherpstellen, neem in beide standen ook gewoon een foto. En je kan ook nog even spelen met je diafragma in verschillende standen, dan kan je zien en merken wat dat voor effect heeft.
Heb ik net iso en diafragma gevonden kom je weer met iets nieuws af :D

Weet wel wat jpeg is maar raw niet en weet van geen van beiden hoe ze in te stellen :D
Zal ik een moeten opzoeken.

Ik heb bij het nemen van de fotos helemaal geen tijd genomen.
Heb ook maar heel snel 3 fotos genomen. Niet meerdere en dan de beste selecteren.
Iso 100 en f/8 ingesteld en dan met de losse hand.
De fotos waren mss op 2 minuten genomen.

Wilde gewoon eens zien ivm de grootte.

Dit week end zou ik er effe tijd voor willen nemen.
Statief,belichting....

Volgens mij zou die afstandsbediening compatibel moeten zijn met mn toestal.
Ga deze wrs bestellen.
En dan zal ik zien hoe ver ik kom met wat ik nu heb.
Als ik tevreden ben over het resultaat zal het bij wat ik nu heb blijven.
 
Als je niet gaat editen dan kan je het beste JPEG schieten. Want RAW bied meer edit mogelijkheden.
Statief is zeker wel aan te raden. Uit de hand kan maar via statief kan je alles echt perfect neerzetten. En dat is wel handig heb je alle foto's vanaf de zelfde afstand.

AF auto-focus
MF manual-fucus
 
Filter is binnen. Morgen maar even proberen als het weer beter is.

20190508_165952.jpg
 
Als je niet gaat editen dan kan je het beste JPEG schieten. Want RAW bied meer edit mogelijkheden.
Statief is zeker wel aan te raden. Uit de hand kan maar via statief kan je alles echt perfect neerzetten. En dat is wel handig heb je alle foto's vanaf de zelfde afstand.

AF auto-focus
MF manual-fucus
Ik ga het voor mezelf zo simpel mogelijk houden. Zeker in het begin.
Mss dat ik na een tijdje wel eens wat meer ga uitproberen.
 
Ik ga het voor mezelf zo simpel mogelijk houden. Zeker in het begin.
Mss dat ik na een tijdje wel eens wat meer ga uitproberen.
Dan zou ik het bij JPEG houden. Anders moet je ook weer een .RAW reader/converter installeren. :) bij JPEG hoeft dat niet omdat je computer/laptop dat wel kan lezen.
 
Ja, maar met 64gb heb je ruimte genoeg voor RAW+JPG.
 
Back
Naar boven