HardcoreMachine
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 3.698
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 119kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Rond 1980 trainde ik met een groep powerlifters in Scheveningen, in de sportschool van internationaal scheidsrechter Wout van der Toorn. Kees de Vreugd uit Katwijk deed zo nu en dan mee. Hij squatte 420kg in competitie, maar zijn benen waren belachelijk dun.
Ik moest ook gelijk aan Cees de Vreugd denken. Volgens mij houdt hij nog altijd het Nederlands record.
@Furryx94 3e op WSM 1985 (zonder voorbereiding, want hij viel in)
Precies gewicht zegt echt geen ene moer, dat ben ik wel te weten gekomen afgelopen wedstrijden! Je staat daar ook niet met een bordje om je nek met stats en gewichtAh, ik mag 100 wegen voor Classic BB en 102 voor Classic Physique; ik wil Classiq Physique. Op de foto's was ik 98 kg, dus als ik komend jaar er nog een paar kg op kan knallen en 100 kg op het podium weeg, vind ik het top. Overigens zegt gewicht niet alles, want ik vind mijn fysiek minder (groot) dan je zou verwachten met mijn BW.

Ik weet serieus niet waar je het over hebt.

Ik moest ook gelijk aan Cees de Vreugd denken. Volgens mij houdt hij nog altijd het Nederlands record.
@Furryx94 3e op WSM 1985 (zonder voorbereiding, want hij viel in)
Bedankt. Ik gebruik vaak straps, asoluut geen bezwaar. Zonde om te failen op knijpkracht. Ik ben sinds een week of drie overigens met een geheel nieuw schema gestart wat goed bevalt, dus wil dat nu wel een kans geven en niet te veel omgooien. Wel ga ik deze tip meenemen voor de Lat Pulldown. Vandaag Back Day, dus ik heb gelijk teringveelmotivatie om hier met de tips van jou, @Strive4muscle en @hoxyz aan de slag te gaan. Ken je trouwens deze oefening: Lat Pull-In? Het is iets wat ik sinds een paar weken pas doe, echt als assistance na de andere rugoefeningen die ik belangrijk vind, maar wellicht helpt dat ook voor isoleren Lats. Ik doe 'm met beide armen tegelijk, kan ook geheel unilateraal.
Ik kom nu een variant tegen die een beetje lijkt op wat jij omschrijft:
Verder doe ik meestal zowel een wide-grip als small-grip pulldown variant; hetzelfde voor rows. Straight-Arm Lat Pulldown vind ik ook fijn.
Voor onderrug doe ik momenteel Sumo DL, maar ik ga Rack Pulls en Hyperextensions overwegen.
Voor Hamstrings naast wat ik nu al doe (Leg Press, Leg Curl, SLDL) ga ik GHR toevoegen.
Verder nu niet te veel aanpassen, want ik zit in de derde week van een geheel nieuw schema dat ik in ieder geval 3 maanden een kans wil geven. Geleidelijk zal ik dingen/wijzigingen aanbrengen (indien nodig) op basis van de tips die ik heb gehad, erg blij mee.![]()
![]()
Veeg me op.

Momentarm is bij kleinere lichamen en met name korte ledematen kleiner. Jij bent ingenieur toch? Korte armen is makkelijker benchen. Minder rom/arbeid en minder Newtons.Ik zie ook gastjes die megaklein zijn en echt teringveel liften, gaat nergens over. Relatief hebben ze vaak wel goeie benen (en bench is vaak het zwakke punt bij die PL'ers).
Pomp na legday,
Officieel einde cut, eindgewicht 82.2 tijdens de foto.
Nu tijd voor wat massa erop te trappen.![]()
Trainde voorheen in een oldskool schuur, daar trainde Cees ook af en toe vroeger hoorde ik. Als je dan hoorde wat die tilde pff was echt een beest haha. Scheen ook dat hij soort van genetische mutatie had want ze klauwen waren absurd groot, en ze broers hebben dit ook.Hij had het slechtste figuur van ons allemaal en zijn benen leken heel dun. Maar zijn techniek was superieur.
Trainde voorheen in een oldskool schuur, daar trainde Cees ook af en toe vroeger hoorde ik. Als je dan hoorde wat die tilde pff was echt een beest haha. Scheen ook dat hij soort van genetische mutatie had want ze klauwen waren absurd groot, en ze broers hebben dit ook.