XXL Nutrition

De mannen uit Arnhem

sterke beurten
Ylke mooi over de 900 kg heen! Wat pjotr zegt, kom terug in de selectie!
@ Riri die 700 ga je echt wel halen! wil je trouwens in de -90kg tillen (omdat je zei dat je iets te zwaar was?)

@ heel jullie groep, train om op diepte te komen, want beurten die jullie heel makkelijk kunnen maar afgekeurd worden op diepte is gewoon heel erg zonde!!

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

sterke beurten
Ylke mooi over de 900 kg heen! Wat pjotr zegt, kom terug in de selectie!
@ Riri die 700 ga je echt wel halen! wil je trouwens in de -90kg tillen (omdat je zei dat je iets te zwaar was?)

@ heel jullie groep, train om op diepte te komen, want beurten die jullie heel makkelijk kunnen maar afgekeurd worden op diepte is gewoon heel erg zonde!!

@Floris,
We gaan er aan werken, wat ik al tegen je zei. Het gewicht is het niet,we hebben nog ff naar de NK.

groeten

Maak je geen gebruik van de stretch-reflex bij DL?

En Floris, de video's die hier getoond zijn, zijn toch wel (ruim) op goede diepte? Of doelde je niet op Ylke?

Maak je geen gebruik van de stretch-reflex bij DL?

En Floris, de video's die hier getoond zijn, zijn toch wel (ruim) op goede diepte? Of doelde je niet op Ylke?

Dat was naar mij bedoeld en Riri.
En die 2e beurt van Ylke was gewoon goed! Jammer dat die afgekeurt werd (?)
Groeten

Toffe filmpjes! Maar ik begrijp niet waarom die eerste 2 beurten worden afgekeurd.

@ Floris

ja wil de NK nog tillen in de -90kg en 700kg totaal draaien.Daarna ga ik in de -100kg liften zodat ik niet steeds moet afvallen.

Heb deze wedstrijd een aantal (technische)foutjes gemaakt en kan hier nu ook op letten de komende weken tijdens de trainingen.

En de 1e beurt van Ylke was niet overtuigend genoeg,de 2e beurt vond ik gewoon belachelijk dat ie werd afgekeurd maar het is gelukkig goed gekomen.

Snel na het door de knieën gaan bij de set-up van de deadlift, deze direct trekken. Dat is een beetje de verklaring waarom squatgewichten algemeen ook lager zijn als je onderin pauzeert.

Zoiets..

Sorry maar ik snap echt niet wat je bedoeld. Set-up,wat is dat dan??? Ik ben denk ik niet zo thuis in al die engelse termen.

Sorry maar ik snap echt niet wat je bedoeld. Set-up,wat is dat dan??? Ik ben denk ik niet zo thuis in al die engelse termen.

Set-up = je opstelling, hoe je aan je lift begint. Kijk naar het clipje dat ik stuurde en mss wordt het dan duidelijk.

@ Floris

ja wil de NK nog tillen in de -90kg en 700kg totaal draaien.Daarna ga ik in de -100kg liften zodat ik niet steeds moet afvallen.

Heb deze wedstrijd een aantal (technische)foutjes gemaakt en kan hier nu ook op letten de komende weken tijdens de trainingen.

En de 1e beurt van Ylke was niet overtuigend genoeg,de 2e beurt vond ik gewoon belachelijk dat ie werd afgekeurd maar het is gelukkig goed gekomen.

Ik snap er nog steeds weinig van. De eerste beurt schoot ie als een raket omhoog, zonder hulp oid en hij zakte diep genoeg. Waarom wordt zon beurt dan afgekeurt? Heb wel is gehoord dat met deadliften je beurt kan worden afgekeurd als je reet te veel naar achteren leunt.

Ik snap er nog steeds weinig van. De eerste beurt schoot ie als een raket omhoog, zonder hulp oid en hij zakte diep genoeg. Waarom wordt zon beurt dan afgekeurt? Heb wel is gehoord dat met deadliften je beurt kan worden afgekeurd als je reet te veel naar achteren leunt.

Mijn eerste beurt was niet diep genoeg, dat was voor mijn duidelijk. Mijn 2e beurt vond ik zelf diep genoeg maar je kan met een been op diepte zitten en de andere niet. Dat was ook het andwoord van de scheids.

Nee dat klopt niet, je mag zoveel leunen wat je wil met de deadlift.

die dl beurt in dat clipje zou imo helemaal niet goed gekeurd mogen worden.

Maar zeg je nu dat ze te snel de benen strekken??

Nee als je de benen snel buigt vlak voor de lift en dan trek je, dan bekom je een soort van reflex, zoals je ook bij de squatbeweging hebt onderin, waardoor je sterker bent.. Maw met een stretch reflex zoals die in het vb doet zou je mss nog sterker zijn, althans dat was wat ik jou vroeg.

Stretch Reflex - Discussed in more detail in the bench press section, the stretch reflex is an important consideration for powerlifters. When a muscle is stretched close to its maximum, it contracts forcefully - this is called the stretch reflex. In other words, during the eccentric phase of a lift as the weight is lowered, the prime movers are stretched and at the bottom of this phase the stretch reflex aids in making the muscles contract and lift the weight back up. In the deadlift, there is no eccentric portion of the repetition because you lift the bar from a dead stop, you don’t lower it then lift it. Therefore there is no real stretch reflex. It is argued that by rocking the hips slightly a small stretch reflex can be created, but this is unlikely to make a large difference to the lift. For dynamic strength there is no greater test than the deadlift.

die dl beurt in dat clipje zou imo helemaal niet goed gekeurd mogen worden.

Ja vind ik ook, maar het ging me om het begin van zn beweging.

Is trouwens het laatste wat ik erover te zeggen heb want weet er zelf ook niet zoveel van :).

Terug
Naar boven