MuscleMeat

De mannen uit Arnhem

Jammer...

Das klote ben benieuwd hoe het DL gaat.

365-200-350 totaal 915
2e plek!!!!

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Ylke met je 2e plaats

2de!!! :bow:
Gefeliciteerd Ylke! :thumb:

Klasse gedaan!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.190
Weet iemand waar de uitslagen staan?
Moeilijk te vinden allemaal....

foto

Ylke vaassen WK 2010 DL 350kilo.jpg

Ylke vaassen WK 2010 KB 365kilo.jpg

Allen bedankt voor jullie felicitaties.

Alle onze beurten zijn gefilmd door Ylke en Lucas.

Was (mentaal) een hele zware wedstrijd voor mij, 1e int. wedstrijd, squat in een monolift en een (dikkere en grotere) stang van 25kg.

Had er heel veel zin in en buigen ging het intillen heel goed.
1e beurt 260 was ff wennen maar ging goed, 2e beurt 275 moest ik ff voor vechten maar ging toch goed, 3e beurt 282,5 bleef ik onder zitten, jammer.

Banken ging het opwarmen goed en toen het shirt aan.Heb de stang nog geen een keer op mijn borst gekregen dus was afwachten nu. Bij het opwarmen 2x180 gedaan, 2e bleef op mijn borst liggen en kreeg hem er niet uitgedrukt, toen nog maar een 2tje erna gedaan. Was een beetje onzeker voor aanvang van mijn 1e beurt.

1e beurt 190 gemist, koste veel moeite om op mijn borst te komen en toen hij erop lag kreeg ik hem niet uitgedrukt.
2e beurt 197,5 gedrukt(beetje ongelijke strekking), had heel veel energie in deze beurt gelegd. Gaf me weer wat rust toen ik deze drukte.
3e beurt 202,5 mis, niet hard van mijn borst waardoor ik halverwege stil viel.

Deadlift gaat altijd goed en heb hier ook 3 goede beurten getild, 270 - 285 - 295

totaal dus 4 nieuwe pr's gelift:
Squat: 275
Bank : 197,5
Dl : 295
totaal: 767,5

10kg op mijn totaal erbij,had geen goed gevoel over de wedstrijd zelf maar het was qua resultaat mijn beste tot nu toe dus ben er wel tevreden mee.

Uiteindelijk dus 4e geworden op gepaste afstand vd top 3.
Winnaar lifte 890kg, Nr 2 885kg was een ijslander van 51 jaar die 355 squaten en nr 3 weet ik niet meer,was ook een master die 360 boog.

totaal dus 4 nieuwe pr's gelift:
Squat: 275
Bank : 197,5
Dl : 295
totaal: 767,5

10kg op mijn totaal erbij,had geen goed gevoel over de wedstrijd zelf maar het was qua resultaat mijn beste tot nu toe dus ben er wel tevreden mee.
Zo goed gepresteerd, en toch geen goed gevoel.
Bijzonder is dat.
Zeer sterke prestaties hoor. :bow:
Van harte gefeliciteerd!

Na een erg vermoedende dag waar Rinaldo een hele goede prestatie neerzetten was ik aan de beurt.
Ik woog 122,1 kilo een erg mooi gewicht omdat ik een beetje gespannen was, het was erg warm in het hotel en de hal waardoor ik wat vocht ben verloren.

Ik zat in de 2e groep om te tillen, dat betekende dat ik om half 11 moest tillen. De warming up ging wat rommeling en niet zoals ik gewend was maar erg erg makkelijk. Dat betekende voor mij dat het goed zat. 8x100 5x110 5x150 1x180 1x220 1x260 1x300
Eerste beurt 330kg moest even wennen aan de stang en monolift
Ik tilde mijn eerst beurt goed uit en wachten even om naar achter te stappen, de scheids gaf al een startsein maar ik maakte nog 2 stappen.(ben ik gewent). mocht toch door en boog langzaam maar vrij makkelijk.

Tweede beurt 350kg ging al veel beter. scheids wist dat ik 2 stapjes maakte en was gewend aan de stang. moest er ook wat feller buigen van Rinaldo, dat ging beter.

Laatste beurt 365kg was mijn beste beurt. meer felheid en snelheid en erg diep. 3 goede beurten en een pr.

Bij het bank drukken was mijn warming op vrij kort en makkelijk. 2x8 70 5x100 1x120 1x140 pak aan 2x160 2x180.
ik had het volste vertrouwen. eerste beurt 200kg ging makkelijk en ik verhoogde naar 212.5kg. Het gewicht voelde niet heel zwaar maar onder het zakken voelde in mijn elleboog blessures zo erg opspelen dat ik het gewicht niet uit kon drukken. Ik wist gelijk dat ik ook geen 3e beurt aan zou gaan. Het voelde niet goed en ik wilde mijn energie sparen. Maar ook een teleurstelling en pijn van een mis beurt.

Met DL opwarmen 3x120 1x150 1x190 1x220 1x250 en 1x280. merkte dat mijn onderarm(blessure van 5 weken geleden)erg gevoelig was. Ik beleeft iets voor over staan en durfde niet recht op te sterken in mijn warming up. Was bang dat de spier in mijn onder arm weer verder zou scheuren. Eerste beurt was dus er spannend. 310kg aan het halter trok hem makkelijk en kon boven verwachting goed recht opstaan. dat maakte dat ik veel vertrouwen kreeg in mijn volgende beurt. 335kg trok ik ook makkelijk. Ik was vast besloten dat om 350kg te gaan trekken. Het voelde zo goed. en als het scheurt dan is dat gelijk duidelijk. 350kg heel hart getrokken.

Ben erg blij met mijn buig en deadlift. totaal 915kg ook. de basis is gelegd voor een mooi seizoen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.195
En waar zijn de filmpjes? :)
Wel top, er zit nog ruimte in alle onderdelen. Ik ben nieuwsgierig wat er dit seizoen uitkomt!

Dat belooft wat dan voor de nabije toekomst Ylke! :thumb:
Mooi verhaal, en ben nu helemaal benieuwd naar de filmpjes.
En nu, een tijdje rust/herstel neem ik aan.
Nogmaals van harte gefeliciteerd. :bow:

En waar zijn de filmpjes? :)
Wel top, er zit nog ruimte in alle onderdelen. Ik ben nieuwsgierig wat er dit seizoen uitkomt!

Ik heb geen filmpjes!!

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

Dat belooft wat dan voor de nabije toekomst Ylke! :thumb:
Mooi verhaal, en ben nu helemaal benieuwd naar de filmpjes.
En nu, een tijdje rust/herstel neem ik aan.
Nogmaals van harte gefeliciteerd. :bow:

In december ga ik mee doen in gramsbergen. weekje rust en dan weer rusting trainen.

:eek:

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Juist, een weekje rust.

goede kilo's gedraaid overigens ik heb nog 3 goede beurten gemaakt vandaag maar toch 2e nl 180-195-200

Terug
Naar boven