GZHN
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 83
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 83kg
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(zeker toevoegen! low reps)
Shrugg jij wel?(zeker toevoegen! low reps)
I.p.v. rope pushdowns kan je beter zo'n V-bar nemen volgens 3XL en anderen. Tenzij je aan het finetunen bent.
Je skulls zijn met een EZ-bar hoop ik? (anders zeker doen, ga je tenminste de lange kop deftig aanspreken)
Geen oef voor achterkant schouders?
Zou een bovenhandse greep gebruiken bij pull ups en redelijk wijd.
Beter kan je een rechte stang gebruiken voor barbell curls (met dumbbells kan ook), want je doet al concentration curls (kan je wisselen met preacher/scott curls).
Squat af en toe afwisselen met leg press of andere squat varianten is ook goed. Je kan ook es lunges of step ups doen.
Kuiten kan je ook eens zittend doen i.p.v. staand en tibia curl fzo zou ook voor meer evenwicht in je training brengen.
Veel succes met bulken!![]()

v-bar pushdown ipv rope pushdown, ik zou graag willen maar we hebben geen v-bar in de sportschool.
me skullcrushers zijn idd met een ez-bar maar waar moet ik me handen dan precies zetten? moeten me handpalmen naar mekaar toe wijzen?
achterkant schouder doe ik idd neit vaak, maar ik ga er een bent over lateral raise bij gooien en een cable face pull, met de rope.
ik gebruikte eerst ook altijd een rechte barbell voor de curls, maar me polsen die begonnen er last van te krijgen. dus nu gebruik k de Ez-bar ervoor.
squat wissel ik wel eens af voor leg press maar andere varianten van squat wordt lastig want we hebben geen squatrek in de sportschool, de normale squat lukt me nu net goed.
lunges wil ik er ook in doen inderdaad, die tip kreeg k al eerder.
dankjewel dude
edit: ik shrug niet omdat ik na het deadlifte al aardig spierpijn heb in me trapz dus ik vond het nooit echt nodig.
maar ik kan ze er wel bij voegen bij de rug.
dus gewoon hoog gewicht low reps (waarom eigenlijk?)
) Recht omhoog shruggen naar je achterkant hoofd. Als je barbell neemt, probeer in de smith en hou hem achter je.Jammer van die V-bar.
Bij skulls staan de palmen van je handen meer naar elkaar toe. Dus je zou kunnen stellen dat het verlengde van je handpalmen elkaar iets hoger kruist in een punt.
Voor een goeie uitvoering ervan, check . Staat ergens in 1 van die filmpjes, vind ze wel interessant.
Bij face pulls zou ik het touw langs dezelfde kant nemen zoals bij rope pulldowns maar dan duimen naar onder en pink langs boven, zoals .
Rechte stang stang is andere oef. dan met EZ-bar. Heb ook even last gehad. Gewoon wat minderen in gewicht en iets hoger in reps gaan dan. Ook goed je handen in 1 lijn houden met je onderarmen en ze dus niet buigen tijdens de lift.
Front squat kan toch best zonder rek. Anders ook eens proberen squatten met een blokje onder je voeten, zorgt ervoor dat de focus meer op de quads komt.
btw: me armen en schouders liepen altijd behoorlijk achter, kwil deze bulk zeker de schouders flink aanpakken en de armen ook heel zwaar trainen met low reps high weight. nog tips voor mij?
Zeker lunges proberen. Elke voet 10 reps en alternaten. Je zal het wel geweten hebben. Het is erg lastig om in balans te blijven als je zo vermoeid bent en je hartslag schiet enorm de hoogte in, waarbij je hevig moet ademhalen.
Shruggs zeker invoeren. Bekijk je foto's eens, toch totaal geen upper trapz.
Waarom low reps? Omdat het bij de meesten best reageert op lage reps.
Ik doe 6x6 voor gewone dumbbell shruggs. (Ook een goeie grip training is dat, zelfde geldt eigenlijk voor dumbbell lunges) Recht omhoog shruggen naar je achterkant hoofd. Als je barbell neemt, probeer in de smith en hou hem achter je.
thnks voor de tips dude!
de dumbbell shrugs ga ik er zeker ingooien, low reps ook maybe 5x6 of 4x6 even kijken wat het beste werkt voor mij.
De barbell curls gooi ik er ook weer in.
en lunges heb ik een tijdje gedaan vorig jaar, maar al heel lang niet meer, die gooi ik er ook weer in, met dumbbells. en alternate bedoel je mee eerst rechter been dan linker been dan weer rechter en dan weer linker toch, dus 20 reps per setje 10 per been.
en die skullcrusher deed ik al zoals jij het uitlegt dus dat zit wel snor!
btw: me armen en schouders liepen altijd heel erg achter. Deze bulk wil ik absoluut de schouders flink laten groeien. en de armen ook. dus Low reps en high weight neem ik aan? nog enkele tips?
)
.Je moet zien bij shruggs dat je toch genoeg volume hebt, anders ga je maar slecht bijkomen qua massa. 6 setjes is idd veel i know, maar denk toch dat het de moeite is om te doen.
Bij lunges kan je ook gewoon alternaten maar wel doorlopen en niet telkens terugkeren. Ik zie het mezelf nog niet doen in de zaal, als dat bij jouw gaat probeer het eens uit zou ik zeggen.
Denk dat je wel even zoet bent met dumbbells, daarna zal je het met een barbell moeten doen. (Dan doe ik ze toch liever in een squatrek of power rack)
Als je armen en schouders goed wil laten groeien zou ik ze op een aparte dag aanpakken. Je kan je best altijd even focussen op enkele spiergroepen en niet allemaal. De weken erna kan je dan weer de focus leggen op andere spiergroepen.
Je kan wat experimenteren met rest-pause, breathing style, dropsets.
Ben ook maar een beginner eigenlijk dusjah, ik zeg maar wat ik weet.
Misschien is borst/rug(incl. trapz), benen(incl. kuiten)/buik, biceps/schouders/triceps wel iets voor jouw? Zelf doe ik het nu ook zo. Na 3 weken wissel ik dan de spiergroepen van dag 1 en 3 om. Dus rug/borst en triceps/schouders/biceps doe ik dan. Hiermee kan je ook veel supersetten omdat het antagonisten zijn.
morgen 1e dag school, en krijg ik ook me rooster. ik ben bang dat ik me schema helemaal moet veranderen, want donderdag en vrijdags werk ik ook, dus denk dat ik alleen maandag dinsdag en woensdags kan trainen!
dat zou wel flink balen zijn

3 keer per week maar kunnen gaan en dan alle 3 dagen na elkaar is zeker niet handig.![]()

daarom hoop ik dat ik op donderdag en vrijdag niet zo laat vrij ben zodat ik na school kan trainen en dan door kan gaan na werk!
pray for me brother![]()
.Succes ermee! Ik ga je volgen.
Heb zelf ook dat tijdens het shruggen mijn grip minder wordt. Gebruik jij van die handschoenen of niet?
Heb ze een tijdje gebruikt maar ben ermee gestopt want als je eelt op je handen krijgt gaat het ook goed.