AndroidHealthClinic

De Tour de France 2011

Zo'n ramptoeristen die fotografen! Beetje foto's zitten trekken van een renner die in de prikkeldraad ligt (met z'n blote kont). Ze zouden hem er beter uit geholpen hebben.

Wil je toch zien? Vond het juist gekker dat het niet gefilmd werd.

Fransen...

Iemand beelden van de val van Vino?

Fantastisch renner, zonde dat ie zn carriere dan zo moet afsluiten :(

Zo'n ramptoeristen die fotografen! Beetje foto's zitten trekken van een renner die in de prikkeldraad ligt (met z'n blote kont). Ze zouden hem er beter uit geholpen hebben.

Als dat niet de eerste reactie van een fotograaf is (foto trekken) dan kan hij beter wat anders gaan doen. Eerst een shot maken, dan helpen (maar och, er waren genoeg andere mensen om dat te doen).

• Topic Starter Topic Starter
ja die val van het peloton heb ik ook niet gezien, was op hetzelfde plekje als waar hoogerland bijna viel

mind = blown trouwens bij die foto's lijkt wel alsof iemand hem met een zwaard bewerkt heeft wtf G

Helemaal lelijk dat hij nu een kwartier later binnenkomt terwijl hij gewoon in de kopgroep zat. Kunnen ze hem niet minstens de zelfde tijd geven als het peloton? Dus +4 minuten ofzo.

Laten we wel zijn, Hoogerland rijdt niet in de tour voor een hoge klassering.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jul 2011 om 21:10 ----------

Iemand beelden van de val van Vino?

Fantastisch renner, zonde dat ie zn carriere dan zo moet afsluiten :(

Niet van de val zelf, wel van daarna

http://nos.nl/video/255057-pijnlijke-val-vinokoerov.html

Damnnn... Je kan zeggen wat je wil maar dit zijn toch echte atleten/topsporters. Kerel rijdt gewoon uit en pakt nog de bolletjestrui. Niet normaal, respect.

Er zijn denk ik maar weinig sporters die zoveel lijden als wielrenners hoor. 3 weken lang beulen, doorfietsen met botbreuken, schrammen, blaren... ze wijken bijna nergens voor.

Toevallig een interview met een fotograaf bij de avondetappe een paar dagen geleden. Ze doen meestal eerst hun werk, foto's maken maar vaak genoeg schieten ze ook nog te hulp na die paar seconden dat ze foto's hebben gemaakt. Als er natuurlijk niet iemand anders te hulp is geschoten.

Ik sloeg bijna me tv doormidden man, toen Hoogerland dat prikkeldraad invloog. Hoe vaker ik dat filmpje terugkijk, hoe vreemder ik het vind, wat die auto daar deed.

Schijnbaar luisterde de bestuurder niet naar Tourdirecteur Prudhomme toen die hem vroeg om aan de kant te gaan voor de ploegleiderswagen van Voeckler. Uiteindelijk prrobeerde hij er toch langs te komen, maar op een plek waar dat natuurlijk helemaal niet kon. Prudhomme was ook aardig furieus, en die auto plus bestuurder zijn meteen uit de Tour gehaald. Eerst wordt Sorensen van zijn sokken gereden door een motard, en dan dit... Kan toch gewoon niet gebeuren man, is duidelijk een gevolg van het enorme mediacircus rondom de Tour. Renners moeten altijd voorrang hebben op motors en auto's in koers. En daar rijden er nu gewoon veel te veel van rond.

Ik sloeg bijna me tv doormidden man, toen Hoogerland dat prikkeldraad invloog. Hoe vaker ik dat filmpje terugkijk, hoe vreemder ik het vind, wat die auto daar deed.

Hoezo vreemd ?

De chauffeur probeerde er langs te komen omdat er een ploegleiderswagen zonodig een bidon moest komen brengen. Dus de chauffeur probeert er langs te rijden wat de gehele dag door gebeurt. Alleen heeft de chauffeur zo veel in zijn spiegel gekeken of het wel goed kwam met de renners die hij in het inhalen was dat hij pas heel laat zag dat er een boom wat uitstak waardoor hij moest uitwijken om de boom niet te raken (wat nog veel grotere gevolgen had gehad (en dan bedoel ik niet voor de auto en de inzittenden).

Nee natuurlijk had de chauffeur nooit op dat punt mogen inhalen, maar vreemd... Nee, het is wel begrijpelijk (maakt het ongeluk niet minder tragisch)

Schijnbaar luisterde de bestuurder niet naar Tourdirecteur Prudhomme toen die hem vroeg om aan de kant te gaan voor de ploegleiderswagen van Voeckler. Uiteindelijk prrobeerde hij er toch langs te komen, maar op een plek waar dat natuurlijk helemaal niet kon. Prudhomme was ook aardig furieus, en die auto plus bestuurder zijn meteen uit de Tour gehaald. Eerst wordt Sorensen van zijn sokken gereden door een motard, en dan dit... Kan toch gewoon niet gebeuren man, is duidelijk een gevolg van het enorme mediacircus rondom de Tour. Renners moeten altijd voorrang hebben op motors en auto's in koers. En daar rijden er nu gewoon veel te veel van rond.

Het was nog veel erger, dit was niet zomaar een auto van de televisie, maar een gastenwagen... commercieel geneuzel dus. (auto is verwijderd, en die chauffeur kan ook uitzien naar een nieuwe baan). Kijk, de tour moet wel in beeld gebracht worden (en dat gaat prima met motoren), anders is het niet interessant, maar gastenwagens.... ?

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 07:47 ----------

Nee dat snap ik. Maar het gaat om het principe.
En ik denk dat jij ook wel liever 87e zou worden dan 127e...

Meh, als het nu een top-10 plaats zou opleveren.

Laatst bewerkt:
In de spiegel aan t kijken? Hij reed al naast die renners. Die gozer zat waarschijnlijk gewoon naar zn tv-schermpje te staren of naar die lekkere rondemiss die in de wagen zat...
En de "ploegleider die zonodig een bidon moest brengen" heeft overigens altijd voorrang op dit soort commerciele wagens. De bewuste chauffeur was al veel eerder gevraagd aan de kant te gaan, op een stuk waar hij wel makkelijk de renners had kunnen passeren, maar deed dat niet. En uiteindelijk deed ie t wél, maar op een plek waar het helemaal niet kon en mocht.
Overigens komen er steeds meer van dit soort "gastenwagens" in de Tour, en passeren ze met steeds hogere snelheden de renners. Als er zo'n telefoonpaal langs de weg had gestaan op de plek waar Hoogerland het prikkeldraad in werd geslingerd, had het nog wel eens veel vervelender af kunnen lopen... Misschien hebben we weer een dode nodig voordat er wat veranderd wordt.

Valpartijen zijn inherent aan het wielrennen maar een TDF waar na de eerste week in totaal 4 kopmannen er uit vliegen door een valpartij is toch wel uniek te noemen. Het wordt dus niet alleen uitvergroot omdat het de Tour is of ken jij andere wedstrijden waar zoveel kopstukken geelimineerd worden en waarbij nog enkele kopstukken of kopmannen op de nominatie (Contador, Kloden, Gesink) om ook door pech de TDF te verlaten. Dan hebben we het nog maar niet gehad over een Boonen, Horner, Garate of Zabriskie die ook al de strijd hebben moeten staken.

Deze Tour is verre van normaal qua schade, ook al zijn valpartijen verder aan de orde van de dag in een grote rittenkoers. Nu is er echter geen patron in het peloton die renners tot de orde roept en vecht iedereen dagelijks voor zijn plekje. Zelfs zo erg dat degenen die patron (Contador) zou moeten zijn gewoon gehaakt wordt en in de berm verdwijnt.

De Tour en het peloton in het algemeen heeft leiders nodig anders gaan er nog ongelukken gebeuren die vele malen erger zijn. Weylandt was dan niet voorkomen omdat het echt een freak accident was maar sommige valpartijen in deze TDF waren zeker te voorkomen.

Kolobnev zou nu ook positief bevonden zijn.

Kolobnev zou nu ook positief bevonden zijn.

Hij wordt al ontslagen voordat de B-staal bekeken is... ? Procedures zijn tenslotte ook nergens voor nodig blijkbaar :)
[/QUOTE]

Ah, hij heeft "zichzelf geschorst"....

Overigens als hij positief bevonden wordt moet hij een boete betalen van 5 * zijn jaarsalaris... Ouch !

Laatst bewerkt:

Iets zegt me dat Voeckler niet zo gauw gepakt zou/zal worden ... ;)

Smeets vertelde een tijdje terug bij K&vdBrink dat nagenoeg elke renner wel 'gebruikt', dus als iedereen het doet dan zijn de kansen toch weer gelijk?

Ben het trouwens met EricR eens, maar ja de tijden met een Hinault, een Indurain of zelfs een Armstrong zijn voorbij. :(

Hoop echt dat Gesink zichzelf terug gevonden heeft en dat de rustdag hem goed gedaan heeft. Zou jammer zijn om hem niet mee te zien strijden.

Terug
Naar boven