Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.981
Training van vanavond:

Max Effort LB:
Slecht geslapen, nachtdiensten, belabberde voeding. Nuff said.

Rackpulls (5cm onder de knie):
3x60
1x120
1x160

Werksets:
1x190 @9
1x190 @9
1x190 @9,5
1x180 @8
1x180 @8
1x180 @8
Doel was 6 singles @8-9 Fatiquestop @9.5

Banken:
Puur voor doorbloeding:
20xlege stang
20x30
20x40
laatste paar reps voelde ik wel met banken. Flatback, geen legdrive, gewoon kalmpjes pompen.

Planning voor de komende tijd:
Ga uitzoeken of dit werkt, het hele RPE gebeuren. Hun periodisering kan ik me niet helemaal in vinden, maar het principe met RPE en fatique-stops wel, meer dan in percentages van 1RM.

Qua schema heb ik de nodige tips ontvangen in m'n andere thread, basis-template is nu rond. Dit schema ga ik pas echt volledig gebruiken wanneer m'n schouder in orde is, en 31 oktober geweest is.

Voor squat en deadlift ga ik het schema wel al hanteren, en op de bankdruk dagen ga ik BB-achtige trainingen doen. Banken legt momenteel teveel belasting op m'n schouder, evenals zware overheadpresses, zware cheat rows. Op de 2 bankdagen dus lekker pompen met db rows, lat pulldowns, biceps curls, triceps extensions, licht banken, veel schouder rehab etc.

Niet wat ik wil, en leuk vind, maar het is momenteel even niet anders. Eerst die schouder rust geven, en lekker laten doorbloeden. De ME en DE SQ&DL dagen blijven gewoon hetzelfde uiteraard. Na 31 oktober, als m'n schouder dan ook weer in orde is, stap ik over op m'n Westside UB/LB split met ook ME, RE en DE dagen voor de bank, en de RTS filosofie als leidraad.

Fijne nacht.

Sounds like a plan! :thumb:
Als je het op kan brengen...

• #1.983
Sounds like a plan! :thumb:
Als je het op kan brengen...

Ja lukt wel aardig. De opgepompte armen, en de appels onder me oksels compenseert de heimwee naar maxen op de bank.

Al is het maar voor een paar weken, even de bank laten voor wat het is, en gewoon lekker pompen. Des te harder kan ik me richten op de deadlift en de squat. En daarbij, ff wat spiermassa kweken kan nooit geen kwaad.

• #1.984
BB Pomp dagje ter vervanging van ME Bank:

Superset Bankdrukken & Lat pulldown:
20x40+20x60
20x40+20x60
20x40+20x60

Superset incline DB Press & DB Row:
20x20+20x20
20x20+20x20

Superset Close Grip Bank+Face Pull:
20x40+20x15
20x40+20x15

Superset Biceps DB Curl+Triceps Pushdown:
10x16+12x15
8x18+10x15
6x20+8x20
5x22+6x25
4x24+5x30

Schouder medley:
Side Raises, front raises, rear delt raises superset.
10x5+10x5+10x5
8x6+8x6+8x6
6x7+6x7+6x7
4x8+4x8+4x8
2x10+2x10+2x10

Mega pomp overal. Tis niet zo leuk als zwaar banken, maar een fijn alternatief. Morgen Dynamic Effort squat&Deadlift.

• #1.985
Goed getraint ouwe! Lekker aan het pompen geweest zie ik!

Wat is er toch gebeurd met de Mark die zijn blessures gewoon totaal negeerde..? :D
Waar is die jongen die schijt had aan alles en iedereen, en lekker bleef bankdrukken en schouderdrukken, tegen alle adviezen in..? :D

Lekker gepompt ouwe! :thumb:

G.woon pompen kerel !

Welcome back to bodybuilding!

Best sterke dumbbell curl trouwens!

Marrkos goes superdude... ;)

Lekker he dat biceps pompen :cool: goed gepompt ouwe! Ga je nu ook abs doen? En shrugs? :P

• #1.993
Wat is er toch gebeurd met de Mark die zijn blessures gewoon totaal negeerde..? :D
Waar is die jongen die schijt had aan alles en iedereen, en lekker bleef bankdrukken en schouderdrukken, tegen alle adviezen in..? :D

Lekker gepompt ouwe! :thumb:

Komt goed! Binnenkort weer:D

:D

Welcome back to bodybuilding!

Best sterke dumbbell curl trouwens!

Ho ho, tis maar ff voor een paar weekjes he.

Allways have been;)

Lekker he dat biceps pompen :cool: goed gepompt ouwe! Ga je nu ook abs doen? En shrugs? :P

Shrugs is veeeel te powerlift achtig! Face pulls is veel mannelijker:)

• #1.995
Een face pull, is dat wanneer je het hoofd van je vrouw/vriend(in)/man(!) vastpakt net voor je ejacu.....? :D

Tis een soort zwarte weduwe ja.. ze laat zich nken, en dan probeert ze me kop er af te trekken, en ik kan dan al die nekspiertjes goed trainen. Vandaar dat ik ook geen shrugs doe.:)

• #1.997
Uitprobeersel van RTS template:

Squats:
5xlege stang
3x60
2x80
2x90
2x100 @7
2x110 @8
2x110 @8
2x110 @9 zakte iets te langzaam
2x110 @8
2x110 @8.5
2x110 @9

Medium Grip Bank:
10xlege stang
2x30
2x40
2x50
2x60 @7
2x70 @8
2x70 @8
2x70 @8
2x70 @8
Ging vrij makkelijk, voelde m'n schouder iets, vandaar dat het allemaal @8 is, neigt meer naar @7, maarja, er zouden vast nog wel meer reps inzitten. Heb toch ontdekt dat maandenlang singles trainen op de grote drie, het wel ff wennen is om doubles te draaien. Eerste rep vliegt omhoog elke keer, en 2e die gaat stuk moeizamer.

Roemeense doodlift:
8x60 @7
8x80 @8
8x90 @8
8x100 @9
8x110 @10

Fijne training! Hoog volume draaien is pittig, helemaal na al die singles maandenlang. RTS is geinig, ben me er in aan het verdiepen. Heb via de site ook contact met Mike Tuscherer, heb wat handige tips van hem gekregen.

Gezien m'n wispelturigheid ga ik m'n nieuwe schema niet eens posten. Als ik het meerdere blokken kan volhouden dan misschien. Adios.

Ga toch gewoon bodybuilding doen veel leuker ;)

Dacht dat ik daar last van had dat ik steeds wat anders ging doen. Dan weer bulken dan weer cutten dan weer pl dan weer bb haha.

Best bizar dat je dat zo goed merkt, na je vele "singles" trainingen, dat de 2de rep al moeilijker gaat.
Als je dan 5 a 6 reps ofzo zou willen doen, zou ik denken o.k. maar bij 2 ook al!

8x110 Roemeens doodtillen was een 10, helemaal leeg dus.
Lijkt me wel een beetje wennen dat systeem, maar op zich wel heel logisch eigenlijk.
Het zal wel even wennen zijn voor je accuraat kunt bepalen wat de intensiteit was van een setje.

Het is inderdaad een behoorlijk volume hoor, wat je daar gedraaid hebt.
De intensiteit was ook behoorlijk hoog, als ik het goed lees.
En je haalt je tips bij de bron lees ik! :thumb:

Schema's zijn er om aan te passen éh?! :D
Je bent in ieder geval lekker bezig! :thumb:

• #2.000
Best bizar dat je dat zo goed merkt, na je vele "singles" trainingen, dat de 2de rep al moeilijker gaat.
Als je dan 5 a 6 reps ofzo zou willen doen, zou ik denken o.k. maar bij 2 ook al!

8x110 Roemeens doodtillen was een 10, helemaal leeg dus.
Lijkt me wel een beetje wennen dat systeem, maar op zich wel heel logisch eigenlijk.
Het zal wel even wennen zijn voor je accuraat kunt bepalen wat de intensiteit was van een setje.

Het is inderdaad een behoorlijk volume hoor, wat je daar gedraaid hebt.
De intensiteit was ook behoorlijk hoog, als ik het goed lees.
En je haalt je tips bij de bron lees ik! :thumb:

Schema's zijn er om aan te passen éh?! :D
Je bent in ieder geval lekker bezig! :thumb:

Ja tis er toch goed ingesleten die singles.. Ik vind het een heel logisch systeem, en het zal zeker even wennen worden om het goed in te schatten. Het leuke hiervan is, is dat je het continue kan aanpassen. Alleen kijken ze wel door een bepaalde bril naar trainen (blok periodisatie, weinig tot geen assistance, fullbody of UB/LB split, hoge volumes, geen concurrent method, zoals westside)

Wat me nog het meest opviel is dat m'n schouder zich goed hield, en ook nu heb ik bijna geen pijn. Ik zat vlak onder de pijngrens gister met trainen, en nu voel ik me schouder wel, maar geen absurde pijn. Rustig weer gaan opbouwen nu:)

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Ga toch gewoon bodybuilding doen veel leuker ;)

Dacht dat ik daar last van had dat ik steeds wat anders ging doen. Dan weer bulken dan weer cutten dan weer pl dan weer bb haha.

Neh, dat BB-ing is iets om op terug te vallen als ik teveel last heb van me schouder:)

Terug
Naar boven