Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.941
Wat zijn je doelen voor 31 oktober? En de energym clasic in december?

Energym classic ga ik alleen kijken waarschijnlijk, m'n trainingsmaat gaat mee doen en winnen.

Voor 31 oktober wil ik sowieso 150-100-200 totaal 450 pakken, maar ik ga voor de 475. Banken is nog ff afwachten. Ik bank nu nog 1x100, bankte 1x115. Heb blessure aan me rotator cuffs, en loop bij de fysio, mag niet zwaar banken komende weken. ff afwachten of ik m'n bank in sneltrein vaart terug op 115 kan krijgen.

Energym classic ga ik alleen kijken waarschijnlijk, m'n trainingsmaat gaat mee doen en winnen.

Voor 31 oktober wil ik sowieso 150-100-200 totaal 450 pakken, maar ik ga voor de 475. Banken is nog ff afwachten. Ik bank nu nog 1x100, bankte 1x115. Heb blessure aan me rotator cuffs, en loop bij de fysio, mag niet zwaar banken komende weken. ff afwachten of ik m'n bank in sneltrein vaart terug op 115 kan krijgen.

Pff dat is k*t! Schouder blesures zijn meestal vrij hardnekkig.

Ach... alles gaat een keer over...

Overal al last van gehad. Nu eindelijk helemaal blesure vrij. Heeft het toch nog zin om zo lange periode te stoppen.

• #1.945
Pff dat is k*t! Schouder blesures zijn meestal vrij hardnekkig.

Ja dat is dit ook, maarja, dat ligt aan mezelf!

Hummer, uw eigen blessure expert:D Wat voor blessure heb jij nog niet gehad?

Ach... alles gaat een keer over...

Overal al last van gehad. Nu eindelijk helemaal blesure vrij. Heeft het toch nog zin om zo lange periode te stoppen.

ja maar das ook zo stom.

Kijken wrom? Ga ik ook niet zo af ;)

:D

31 oktober had me ook leuk geleken maar voor de gewichten die ik nu pak schaam ik me nog te veel. Eerst weer wat beter in shape komen.

• #1.947
Kijken wrom? Ga ik ook niet zo af ;)

:D

31 oktober had me ook leuk geleken maar voor de gewichten die ik nu pak schaam ik me nog te veel. Eerst weer wat beter in shape komen.

Naja, 135 bank en een 200DL is geen schande hoor.. wat squat je?

Maarre ben je powerlifter of bb-er? Je legt wel een hoop focus op bodybuilding oefeningen. Je kent Champ ook las ik?

Ik zie wel of ik mee doe of niet. Eerst maar eens kijken hoe deze eerste wedstrijd verloopt!

Naja, 135 bank en een 200DL is geen schande hoor.. wat squat je?

Maarre ben je powerlifter of bb-er? Je legt wel een hoop focus op bodybuilding oefeningen. Je kent Champ ook las ik?

Ik zie wel of ik mee doe of niet. Eerst maar eens kijken hoe deze eerste wedstrijd verloopt!

In squaten ben ik echt een ramp :p dit moment maar 110kg haha.
Ben bodybuilder. Maar vind kracht ook leuk voor erbij.:)

Kan nooit kiezen dus doe gewoon beide :p
Ja ken ik redelijk goed.

Maar een keer een bankdrukwedstrijd en later als de rest van de 3 oefening zijn bijgetrokken misschien wel een keer een pl wedstrijd lijkt me wel lachen.

waar is pipo zijn training behalve max effort schijten en niet doortrekken?

• #1.950
Ouwehoer crappy aankloot training:

Dynamic Effort Box squat:
Begin de techniek beetje door te krijgen.

10x2x60

Dynamic Effort sumo deadlift:

10 singles met 100

Banken:

1xleeg
1x30
1x40
1x50
1x60

Floor press:
8xleeg
8xleeg
1x50 auw auw auw schouder, gelijk gekapt.

Pre-historische smithmachine legpress:D

8x70
5x150
3x180

Machine is oud en wankel. Durfde er niet langer op m'n rug onder te liggen. Kussen lag wel lekker btw. Hele fijne oefening, alleen dood-eng:verneder:

Farmers walk:
10x10meter gelopen met in elke hand een prehistorische DB van 45kg. Viel paar keer bijna uit me klauwen, maar was wel leuk.

Max Effort spetterpoepen en bilspleet schraal vegen terwijl lucas schijven aan het opruimen was:
Geheel volgens de repetition method. 3 setjes tot failure.

ff een weekje dinosaur trainingen doen. Waarom? Omdat Hummer dan trots op me is.

Trainingen zijn al veel gematigder dan ervoor, qua volume en intensiteit.
Al moet ik wel zeggen dat die keuze voor 5/3/1 totaal ongepast was voor iemand met jouw wispelturigheid :D Hoe je daar op gekomen was haha.

• #1.952
Trainingen zijn al veel gematigder dan ervoor, qua volume en intensiteit.
Al moet ik wel zeggen dat die keuze voor 5/3/1 totaal ongepast was voor iemand met jouw wispelturigheid :D Hoe je daar op gekomen was haha.

Achja.. Het gaat sowieso wat gematigder worden ja:)

ff een weekje dinosaur trainingen doen. Waarom? Omdat Hummer dan trots op me is.
Ik heb toevallig gisteren nog wat zitten lezen in "Dinosaur training" van Brooks, en heb nog even aan je gedacht.
Je was helemaal enthousiast over dat soort trainingen, en toen ging je ineens op de serieuze powerlifting toer.
Nu weer even een beetje ouderwets aanklooien dan..?
You make me proud son! :D

• #1.954
Ik heb toevallig gisteren nog wat zitten lezen in "Dinosaur training" van Brooks, en heb nog even aan je gedacht.
Je was helemaal enthousiast over dat soort trainingen, en toen ging je ineens op de serieuze powerlifting toer.
Nu weer even een beetje ouderwets aanklooien dan..?
You make me proud son! :D

Ja, maar het schemaloze, elke dag zware singles, fullbody, compound-only, **** assistance, elke dag squat/press/pull, geen vaste rep/sets, maar gewoon singles, doubles, triples of 5x5, 2.5kg erbij wanneer het kan, gecombineerd met farmer walks, rockthrows, olympische lifts, dat hele verhaaltje spreekt me zo erg aan.

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik geen schema kan hanteren, dus ga ik mezelf gewoon een aantal regels opleggen voor trainingen, en pas ik het hele concept aan naar powerliften. Vaste regels: compound only, fullbody, zware singles, doubles of triples, of 5x5, vaste volgorde:

1. squat of deadlift
2. Press, dus banken of overhead
3. pulls, dus deadlift, rows, pullups, of cleans
4. Odd lifts. dus fat bar gedoe, of farmers walk, grip work, olympische lifts.

Punten 1 en 2 spreken voor zichzelf, punt 3 is om push/pull balans te behouden, en gewoon een grote sterke bovenrug te kweken, voor stabiliteit op de bank, sterkere deadlift, betere stangligging met squaten etc.

Punt 4 doe ik als GPP, recovery, extra spiermassa, meer gripkracht, om stabilisator-spieren aan te spreken, explosieve kracht te verbeteren, voor de lol, de afwisseling.

Naja, dat 3 keer per week, nog 2 extra dagen om beetje techniek te trainen, of weakpoints aan te pakken.

Ik ben nog steeds op de powerlift toer, en ik denk dat dit een denkwijze, en een concept is, een template, een mindset naar 3 hele sterke powerlifts is. Oldtime strongmen hebben hier enorme raw power mee opgebouwd, dus het is volledig back to basic. Dus waarom ik niet? Het geeft voldoende vrijheid om te variëren. Veel lockout en rack-work, veel squaten, deadliften, zware pulls, en veel banken is toch de hele basis van powerliften. Overhead kracht is altijd mooi meegenomen, en GPP ook.

Ik ben benieuwd!

Ja, maar het schemaloze, elke dag zware singles, fullbody, compound-only, **** assistance, elke dag squat/press/pull, geen vaste rep/sets, maar gewoon singles, doubles, triples of 5x5, 2.5kg erbij wanneer het kan, gecombineerd met farmer walks, rockthrows, olympische lifts, dat hele verhaaltje spreekt me zo erg aan.

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik geen schema kan hanteren, dus ga ik mezelf gewoon een aantal regels opleggen voor trainingen, en pas ik het hele concept aan naar powerliften. Vaste regels: compound only, fullbody, zware singles, doubles of triples, of 5x5, vaste volgorde:

1. squat of deadlift
2. Press, dus banken of overhead
3. pulls, dus deadlift, rows, pullups, of cleans
4. Odd lifts. dus fat bar gedoe, of farmers walk, grip work, olympische lifts.

Punten 1 en 2 spreken voor zichzelf, punt 3 is om push/pull balans te behouden, en gewoon een grote sterke bovenrug te kweken, voor stabiliteit op de bank, sterkere deadlift, betere stangligging met squaten etc.

Punt 4 doe ik als GPP, recovery, extra spiermassa, meer gripkracht, om stabilisator-spieren aan te spreken, explosieve kracht te verbeteren, voor de lol, de afwisseling.

Naja, dat 3 keer per week, nog 2 extra dagen om beetje techniek te trainen, of weakpoints aan te pakken.

Ik ben nog steeds op de powerlift toer, en ik denk dat dit een denkwijze, en een concept is, een template, een mindset naar 3 hele sterke powerlifts is. Oldtime strongmen hebben hier enorme raw power mee opgebouwd, dus het is volledig back to basic. Dus waarom ik niet? Het geeft voldoende vrijheid om te variëren. Veel lockout en rack-work, veel squaten, deadliften, zware pulls, en veel banken is toch de hele basis van powerliften. Overhead kracht is altijd mooi meegenomen, en GPP ook.

ja en desnoods kan je een pr zetten om andere schouder naar de klote te brengen slapjanus :mad: wat dacht je ervan daag je uit op 1 arm dumbbell press max :D

• #1.957
  • #1.960
Training van maandagavond:

Banken:

3x20
3x30
3x40
3x50
3x60

Later nog 3x70 gedaan, en 2x20x40.

Squats:

5xleeg
3x40
3x60
2x70

1x80
1x87.5
1x95
1x102.5
1x110
1x117.5

1x125
1x132.5 evenaring pr
1x140 PRRR
Was vrij slordig die 140, zou op een wedstrijd wel goedgekeurd worden, maar goed.. pr=pr. woehoe.

Goodmornings:
2x10x60
Voor herhaling vatbaar.

Pendlay rows:
totaal niet strict, maar dat heeft een doel.

10x60
8x70
6x80
5x90
4x100
2x110

Doe deze om m'n liftoff bij de deadlift te versterken, en m'n gehele rug wat groter te maken. Vind dit een hele fijne oefening daarvoor.

Hierna nog ff wat side raises gedaan. Niet noemenswaardig. Bank heb ik hierboven al vermeldt.

Was een behoorlijk catabool weekendje, hele sloot aan alcohol en paar pillen in me mik, gecompenseerd met 4 bezoekjes aan de mac. Toch goede training neergezet.

Morgen weer banken, en ff de fysio bellen. Woensdag deadlift pr zetten.

Terug
Naar boven