AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

spijtig van je fails op 200...
ik had net hetzelfde op 210 vandaag :D
volgende keer pak je hem wel

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.083
spijtig van je fails op 200...
ik had net hetzelfde op 210 vandaag :D
volgende keer pak je hem wel

K*tstang, geen magnesium, hij kwam ver over m'n knieen, dus weet zeker dat ik 'm volgende keer wel pak. Was geen kwestie van gebrek aan kracht:)

Edit: je bent gewoon een rotjoch! Mij beetje de ogen uitsteken omdat je meer tilt:D

ik heb vandaag ook met een andere barbell gelift, had er ook iets minder grip op spijtig genoeg... volgende keer weer met die andere :D

en ja ik ben een rotjoch :roflol:

• #2.085
ik heb vandaag ook met een andere barbell gelift, had er ook iets minder grip op spijtig genoeg... volgende keer weer met die andere :D

en ja ik ben een rotjoch :roflol:

Naja, na morgenochtend komen er 3 intensiteitsweken aan:) Dus tijd zat om ff wat nieuwe PR's te zetten!

Het zijn kleine dingetjes die een lift kunnen maken of breken..

• #2.087
Wat zijn dat: "CS DB rows"..?
Goed bezig éh?! :thumbs:
Banken gaat ook weer al wat beter.

CS DB Rows. Chest Supported rows zijn dat.. liggend op een bankje roeien met in elke hand een DB.

Banken gaat wel redelijk.. Heb weer ff een stapje terug gedaan, vandaar die 5x10x50. Moet ff kijken hoe ik dat tijdens de intensiteitsfase aan ga pakken.

Hoe is 't met jouw blessures?

• #2.088
Volume fase, week 3, 17-10-09:
Laatste training van volumefase, eigenlijk geen volume gedraaid. Volume draaien op de deadlift, op de vroege ochtend als je maar 4 uurtjes geslapen hebt, is geen pretje.

Deadlift:
8x70
8x70
8x70 he he eindelijk opgewarmd
3x100
3x130
2x150
2x160 @ 8
1x170 @ 8
1x180 @ 9
1x185 @ 9.5 Mooi geweest.

OH Press:
Strict:
10xlege stang
5x30
5x40
3x50

Pushpress met smallere grip:
3x50
3x50
3x55
1x60
1x60
3x50

Strict:
8x30
8x30
8x30

Schouders wasted.

Poging om te frontsquaten:
kk oefening. met lege stang ging wel, met 40kg op zich ook wel, met 50kg begon de stang te wiebelen en te rollen, ook naar me keel. K*t oefening.

Squats:
1x50
1x70
1x90
1x100 @ 7
1x110 @ 8
1x120 @ 8.5
1x130 @ 9.5 Mooi geweest.

Benchpress:
beetje lopen k*tten met wijdte van grip. Met ringvingers op de ringen werkt het beste voor me schouder.
10xlege stang
3x50
3x60
2x70
1x80
1x90
1x90

he he schouder gaat weer wat beter.

Vanaf hier met medium grip, pinken op de ringen.
10x50
10x50
10x50

CS Rows:
per arm:
10x20
9x22
8x24
6x26
4x28
Nice pompz in me rug.

Ondanks het brakke begin, en het geneuk op de frontsquat, toch een zalige training. Ben tevreden. Goed volume gedraaid op de Overhead Press, en toch weer 2 singles met 90 gebankt, touch&go weliswaar, maar toch, het gaat weer de goede kant op. 90 was nog geen max effort gelukkig, al zat het er niet heel ver vanaf. Extra squaten op DL-dag is geen overbodige luxe, past er nog prima in.

Vanaf maandag intensiteits-fase. Singles, belachelijke fails, onverwachte PR's, pijn, wokken, huilen, m'n schouder verder naar de klote helpen.. Wordt leuk:D

Goed weekend trouwe lezertjes!

Hou je geen deload tussen volume en intensiteit? En die geplande wedstrijd, wanneer was die ook alweer? 31 okt oid?

Volume fase, week 3, 17-10-09:

Poging om te frontsquaten:
kk oefening. met lege stang ging wel, met 40kg op zich ook wel, met 50kg begon de stang te wiebelen en te rollen, ook naar me keel. K*t oefening.

Benchpress:
beetje lopen k*tten met wijdte van grip. Met ringvingers op de ringen werkt het beste voor me schouder.
10xlege stang
3x50
3x60
2x70
1x80
1x90
1x90

he he schouder gaat weer wat beter.

Vanaf hier met medium grip, pinken op de ringen.
10x50
10x50
10x50

Goed weekend trouwe lezertjes!

:roflol: front squat ervaar ik ook als een k*t oefening, alle oefeningen waarmee ik mijn knieën moet buigen overigens :o

Gelukkig gaat het weer wat beter met je schouder.
Ik bench overigens altijd met de wijsvingers op de ringen van de halter...ik hoor vaker dat zo'n wijde greep erg belastend zou zijn voor de schouders, maar tot op heden heb ik nog geen serieuze schouderproblemen gehad :D. Maar dat zal voor iedereen beslist anders zijn...je moet de juiste grip vinden die voor jou prettig voelt en geen pijn veroorzaakt.
Suc6!

Jij ook een goed weekend! (Ja, ik ben ook een trouwe lezer, ook al reageer ik niet zo vaak ;))

CS DB Rows. Chest Supported rows zijn dat.. liggend op een bankje roeien met in elke hand een DB.

Banken gaat wel redelijk.. Heb weer ff een stapje terug gedaan, vandaar die 5x10x50. Moet ff kijken hoe ik dat tijdens de intensiteitsfase aan ga pakken.

Hoe is 't met jouw blessures?

Chest Supported, what else?! :rolleyes:
Sometimes I'm a little slow... :o

Je bent toch lekker bezig hoor, en ietsjes verstandiger dan ik van je gewend ben! :thumbs:

Ik heb nu (ik niks doe :o) geen last van mijn blessures gelukkig.
Maar sinds ik weer gaan werken ben, heb ik weer wel wat last van mijn knieën, da's wel klote...
Misschien vandaag eens wat trainen, ik zal nog wel zien.

Goed weekend! :cool:

• #2.092
Hou je geen deload tussen volume en intensiteit? En die geplande wedstrijd, wanneer was die ook alweer? 31 okt oid?

Deload is na intensiteitsweken, en daarna komt nieuwe cycle met 3 volume, 3 intensiteits weken.

Geplande wedstrijd gaat helaas niet door:( Sportschool-eigenaar is overleden paar weken terug, en de wedstrijd was in onze eigen sportschool. Hok is nu dicht, en onbekend of het weer open gaat. Train nu weer in m'n oude sportschool. Zou niet zo gepast zijn om de wedstrijd door te laten gaan..

Helaas. ik ga me in januari inschrijven bij de bond, en dan ga ik het wedstrijdseizoen van 2010 meedraaien.

:roflol: front squat ervaar ik ook als een k*t oefening, alle oefeningen waarmee ik mijn knieën moet buigen overigens :o

Gelukkig gaat het weer wat beter met je schouder.
Ik bench overigens altijd met de wijsvingers op de ringen van de halter...ik hoor vaker dat zo'n wijde greep erg belastend zou zijn voor de schouders, maar tot op heden heb ik nog geen serieuze schouderproblemen gehad :D. Maar dat zal voor iedereen beslist anders zijn...je moet de juiste grip vinden die voor jou prettig voelt en geen pijn veroorzaakt.
Suc6!

Jij ook een goed weekend! (Ja, ik ben ook een trouwe lezer, ook al reageer ik niet zo vaak ;))

Naja, ik bankte altijd met me ringvingers op de ringen, en sinds ik met lucas train bank ik zo wijd als toegestaan is, dus met de wijsvingers. Vind het een vrij belastende grip, dat wel. Medium grip, dus met de pinken net binnen de ringen vind ik erg fijn voor de triceps. Ik ben nu beetje aan het uitvogelen hoe ik m'n schouder zo min mogelijk belast.

Tot nu toe: schouders op slot zetten, flatback, ringvingers op de ringen, touch&go.

Ik volg jou log uiteraard ook nog steeds. Ben echt benieuwd wat je op de wedstrijd tot op de borst kan krijgen. Probeer gewoon 250 of 260 joh. Dan ga je gelijk voor het alltime NL record:D Niet bang zijn, als je 230 zo makkelijk uitdrukt, dan is 250 ook wel haalbaar;)

---------- Toegevoegd om 12:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

Chest Supported, what else?! :rolleyes:
Sometimes I'm a little slow... :o

Je bent toch lekker bezig hoor, en ietsjes verstandiger dan ik van je gewend ben! :thumbs:

Ik heb nu (ik niks doe :o) geen last van mijn blessures gelukkig.
Maar sinds ik weer gaan werken ben, heb ik weer wel wat last van mijn knieën, da's wel klote...
Misschien vandaag eens wat trainen, ik zal nog wel zien.

Goed weekend! :cool:

Ja ik kan me redelijk inhouden, behalve deze week, toch weer een hoop singles, Fail op de 200 DL. Maar ach.. Komt wel goed allemaal, k sta er qua fysiek ook weer een stuk beter bij. Goed groot, stukje droger, toch wel iets gezakt in BF, toch een goede 105kg schoon aan de haak:D

het lijkt me heel frustrerend voor je Humz.. Als je wel wilt trainen, maar het kan niet:(

ik ga me in januari inschrijven bij de bond, en dan ga ik het wedstrijdseizoen van 2010 meedraaien.

Ik volg jou log uiteraard ook nog steeds. Ben echt benieuwd wat je op de wedstrijd tot op de borst kan krijgen. Probeer gewoon 250 of 260 joh. Dan ga je gelijk voor het alltime NL record:D Niet bang zijn, als je 230 zo makkelijk uitdrukt, dan is 250 ook wel haalbaar;)

In principe heb je gelijk...als je een bench shirt aantrekt is de sky the limit...wat ik daarmee wil zeggen is dat het dan eerder een kwestie is die tussen je oren zit.
Ik heb bijvoorbeeld een hele tijd tegen de 200kg aan zitten drukken, en kwam daar niet over heen...waarom? Ik was in shirt sterk genoeg, maar als ik onder het halter kroop en dacht er aan dat ik 200kg moest drukken, zakte me de moed in de schoenen.
Nu is 200kg (en dat is niet bedoeld om te overdrijven of op te scheppen) een gewicht wat (in shirt) niets meer voorsteld.
Ik was enorm verbaasd dat het me lukte om 230 weg te drukken...ook hier weer zit het hem tussen de oren.
Als ze me op een wedstrijd zouden kunnen wijsmaken dat er 200kg op het halter ligt, en in werkelijkheid zouden het er 230 of 240 zijn dan weet ik nog niet wat er zou gebeuren. We zullen zien wat er zaterdag gaat gebeuren...het zal een mentaal spelletje worden.
Het is mijn 1e internationale wedstrijd, hetgeen beslist voor wat extra stress zal zorgen. In elk geval wil ik wat vaker in shirt gaan drukken.
Een nieuwe doelstelling heb ik al...een aanval wagen op het NK record voor masters wat op 245 staat...ik heb nog paar jaartjes de tijd ervoor om dat doel te bereiken want master 1 ben ik tot 49 jaar ;)

Van welke bond word je overigens lid?
Powerlifting Holland neem ik aan, waar Lucas ook lid van is waarschijnlijk, toch?

• #2.094
In principe heb je gelijk...als je een bench shirt aantrekt is de sky the limit...wat ik daarmee wil zeggen is dat het dan eerder een kwestie is die tussen je oren zit.
Ik heb bijvoorbeeld een hele tijd tegen de 200kg aan zitten drukken, en kwam daar niet over heen...waarom? Ik was in shirt sterk genoeg, maar als ik onder het halter kroop en dacht er aan dat ik 200kg moest drukken, zakte me de moed in de schoenen.
Nu is 200kg (en dat is niet bedoeld om te overdrijven of op te scheppen) een gewicht wat (in shirt) niets meer voorsteld.
Ik was enorm verbaasd dat het me lukte om 230 weg te drukken...ook hier weer zit het hem tussen de oren.
Als ze me op een wedstrijd zouden kunnen wijsmaken dat er 200kg op het halter ligt, en in werkelijkheid zouden het er 230 of 240 zijn dan weet ik nog niet wat er zou gebeuren. We zullen zien wat er zaterdag gaat gebeuren...het zal een mentaal spelletje worden.
Het is mijn 1e internationale wedstrijd, hetgeen beslist voor wat extra stress zal zorgen. In elk geval wil ik wat vaker in shirt gaan drukken.
Een nieuwe doelstelling heb ik al...een aanval wagen op het NK record voor masters wat op 245 staat...ik heb nog paar jaartjes de tijd ervoor om dat doel te bereiken want master 1 ben ik tot 49 jaar ;)

Hugz. Het is ook een mentaal spelletje. Ga er desnoods voor naar de psycholoog, die kan je wel wat trucs leren.. Maak jezelf gek, beter een beurt op 300 missen, dan 200 drukken, terwijl 220 ook gelukt zou zijn, right?

Of ga kuren, dan druk je binnen no time 300:D

Van welke bond word je overigens lid?
Powerlifting Holland neem ik aan, waar Lucas ook lid van is waarschijnlijk, toch?

Ik moet nog even kijken, even kijken wat het gunstigste is. Regels mbt equipment en doping controle heb ik toch geen last van verder, dus daar hangt de keuze niet van af. Ik denk NPB of Powerlifting Holland, dat zijn eigenlijk de enige twee die er toe doen hier in NL lijkt me.

Lucas? Die heeft voor elke federatie wel gelift volgens mij, ook in België voor de GPC ofzo..

Hugz. Het is ook een mentaal spelletje. Ga er desnoods voor naar de psycholoog, die kan je wel wat trucs leren.. Maak jezelf gek, beter een beurt op 300 missen, dan 200 drukken, terwijl 220 ook gelukt zou zijn, right?

Ik moet nog even kijken, even kijken wat het gunstigste is. Regels mbt equipment en doping controle heb ik toch geen last van verder, dus daar hangt de keuze niet van af. Ik denk NPB of Powerlifting Holland, dat zijn eigenlijk de enige twee die er toe doen hier in NL lijkt me.

QUOTE]

Kuren + een 3 ply shirt aantrekken = minstens 350kg ;)

Beide is niet toegestaan binnen de NPB en ben ik uiteraad ook niet van plan...ik zou er serieus totaal geen voldoening van hebben als ik 300kg zou kunnen BD en zou weten dat dat komt omdat ik doping zou hebben gebruikt.

Uiteraard ben ik niet objectief als het gaat om de keuze van de bond die je moet maken...de NPB die onder auspiciën van de IPF valt en daarmee dezelfde regels hanteerd is dè gold standard wat powerlifting betreft...op de World Games word er gelift en gejureerd volgens de richtlijnen van de IPF. De IPF heeft op ieder continent (behalve antartica ;)) sportbonden die bij de IPF zijn aangesloten.
Het nadeel is echter dat als je lid bent van de IPF niet aan wedstrijden mag meedoen die niet volgens de richtlijnen van de IPF worden gehouden (waar dus geen dopingcontroles en andere regels zijn).
Mja...ieder voordeel heb zijn nadeel, toch? ;)

Ik zou het heel leuk vinden om je te mogen begroeten in de gelederen van de NPB en je in maart 2010 op het NK Bankdrukken in Woerden te mogen ontmoeten!

Had Siem ook in een shirt gedrikt, of deed hij het RAW..?

Had Siem ook in een shirt gedrikt, of deed hij het RAW..?

Benchshirts hadden ze al eind jaren '80...alhoewel de shirts van toen niet te vergelijken zijn met de shirts van nu...laten we het erop houden dat hij het raw deed...MAAR...of hij het "clean" deed, is een ander verhaal...ik heb daar zo mijn bronnen die Siem ietsiepietsie beter kennen ;)
Desondanks, respect voor sterke Siem...hij was één van de eerste Nederlanders die een totaal van ruim 1000kg totaal had.

• #2.098

QUOTE]

Kuren + een 3 ply shirt aantrekken = minstens 350kg ;)

Beide is niet toegestaan binnen de NPB en ben ik uiteraad ook niet van plan...ik zou er serieus totaal geen voldoening van hebben als ik 300kg zou kunnen BD en zou weten dat dat komt omdat ik doping zou hebben gebruikt.

Uiteraard ben ik niet objectief als het gaat om de keuze van de bond die je moet maken...de NPB die onder auspiciën van de IPF valt en daarmee dezelfde regels hanteerd is dè gold standard wat powerlifting betreft...op de World Games word er gelift en gejureerd volgens de richtlijnen van de IPF. De IPF heeft op ieder continent (behalve antartica ;)) sportbonden die bij de IPF zijn aangesloten.
Het nadeel is echter dat als je lid bent van de IPF niet aan wedstrijden mag meedoen die niet volgens de richtlijnen van de IPF worden gehouden (waar dus geen dopingcontroles en andere regels zijn).
Mja...ieder voordeel heb zijn nadeel, toch? ;)

Ik zou het heel leuk vinden om je te mogen begroeten in de gelederen van de NPB en je in maart 2010 op het NK Bankdrukken in Woerden te mogen ontmoeten!

Bench-only wedstrijden blijf ik sowieso ver vandaan hoor:D Das voor luie donders.. Full meet or no meet. Maar denk dat ik sowieso wel backstage of in het publiek te vinden ben. Ligt eraan of Lucas meedoet!

Benchshirts hadden ze al eind jaren '80...alhoewel de shirts van toen niet te vergelijken zijn met de shirts van nu...laten we het erop houden dat hij het raw deed...MAAR...of hij het "clean" deed, is een ander verhaal...ik heb daar zo mijn bronnen die Siem ietsiepietsie beter kennen ;)
Desondanks, respect voor sterke Siem...hij was één van de eerste Nederlanders die een totaal van ruim 1000kg totaal had.

1000 totaal? is dat ooit behaald dan door een nederlander????

Bench-only wedstrijden blijf ik sowieso ver vandaan hoor:D Das voor luie donders.. Full meet or no meet. Maar denk dat ik sowieso wel backstage of in het publiek te vinden ben. Ligt eraan of Lucas meedoet!

1000 totaal? is dat ooit behaald dan door een nederlander????

Cees de Vreugd (helaas al overleden) was de eerste Nederlander èn Europeaan die de 1000kg grens doorbrak (SQ 420kg - BD 227,5kg - DL 357,5kg) met een BDW van 140kg. Siem was de 2e Nederlander die dat klaarspeelde.

Ik weet niet of er daarna nog Nederlanders zijn geweest die dat hebben gehaald...Ab Wolders heeft b.v. 945kg totaal gehaald. Aan jou de kans om dit effies te evenaren of nog liever te verbeteren! Dus heb je nu een mooie doelstelling, toch?;)

• #2.100
Cees de Vreugd (helaas al overleden) was de eerste Nederlander èn Europeaan die de 1000kg grens doorbrak (SQ 420kg - BD 227,5kg - DL 357,5kg) met een BDW van 140kg. Siem was de 2e Nederlander die dat klaarspeelde.

Ik weet niet of er daarna nog Nederlanders zijn geweest die dat hebben gehaald...Ab Wolders heeft b.v. 945kg totaal gehaald. Aan jou de kans om dit effies te evenaren of nog liever te verbeteren! Dus heb je nu een mooie doelstelling, toch?;)

Ben d'r al bijna:D

Even uit nieuwsgierigheid Rene, je squat en deadlift nooit, maar wat pak je op beide oefeningen ongeveer?

Terug
Naar boven