AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

Goed..

Training van vandaag:

Squats: 5x40, 5x60, 3x5x70, 3x75, 8x60 (heb ff een stapje terug gedaan qua gewicht.. ff kalm aan doen met me knietjes)
Bench: 5x60, 5x70, 5x80, 2x5x90, 1x4x90, 1x3x92.5 (heb ook hier ff een stapje terug gedaan, maar ik had de grootste moeite met die 5x90 pffff..)
Bent-over BB row: 5x40, 5x50, 3x5x70, 3x75, 8x60
Clean&Press: 5xlege stang, 5x40, 5x45, 3x5x50, 3x52.5
Dips: was van plan 4x8 te doen.. maar ben half gestorven op de clean&press dus dat werd 4x5
Straight Leg raises: 3x14

Hele zware training.. heb me goed aan me setjes proberen te houden, en dat beviel me prima! was helemaal kapot op 't eind, zweet gutste van me af, hijgend als een paard, knikkende knieen..

Zo!
I know what you mean brother! :rolleyes:
De clean & press is enorm vermoeiend!
En als je dan al squats hebt gehad...

En wat betreft: kapot, paard, knieén enzo...
Zo hoort het! :D

Goede training! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
I know what you mean brother! :rolleyes:
De clean & press is enorm vermoeiend!
En als je dan al squats hebt gehad...

En wat betreft: kapot, paard, knieén enzo...
Zo hoort het! :D

Goede training! :thumb:

Dank je wel!

Ja ik heb een tijdje One arm DB C&P gedaan.. maar dat staat absoluut niet gelijk aan de impact van een BB Clean&press.. allemachtig!

Leuk detail: het buikspier-kwartier was bezig in de sportschool.. allemaal mollige huisvrouwtjes die me aan liepen te gapen.. en ik hijgen, puffen steunen, kreunen, zweten, spetteren, strompelen daar hahaha

Ik doe de Clean&press ook helemaal op 't eind.. zodat ik d'r lekker kapot op kan gaan!

M'n bench had vandaag behoorlijk te lijden onder me squat.. was echt kapot gewoon..

Vind alleen je BOR een beetje tegenvallen t.o.v. je bench ook je deads lagen veel hoger toch?

Toch een mooie training met hardcore oefeningen weer.

Vreemde blikken (van bewondering maak ik mezelf wijs...) in de sportschool zijn mij ook niet vreemd.
Gisteren ook de C&P gedaan.
Na borst/triceps...
Dat was ook behoorlijk vermoeiend!
En ik voel m'n trapezius nogal nu...

Vanaf nu moet ik eigenlijk weer eens mijn voorgenomen schemaatje gaan doen, want ik ben steeds een beetje aan het freewheelen de laatste tijd... :o

Vind alleen je BOR een beetje tegenvallen t.o.v. je bench ook je deads lagen veel hoger toch?

Toch een mooie training met hardcore oefeningen weer.

Och.. ik heb zoveel tijd verspild met beach-boy oefeningen.. bent over row, squat, en deadlift deed ik uberhaupt nooit.. clean&press enzow al helemaal niet.. mill. press niet.. ipv deed ik neckpress..

Bent-over row gaat goed vooruit hoor.. begin deze oefening echt te waarderen!

Bij m'n BOR gaat er telkens 5kg bij tot ik me plateau bereik.. bij m'n bench zit ik al tegen me plateau aan te hikken, dus daar komt elke week ongeveer 2.5 kg bij, en ben nu weer beetje teruggezakt, omdat k m'n setjes netjes wil blijven doen.

Zolang er bij me BOR 5kg bij komt elke week.. dan groeitie vanzelf over me bench heen! Vergeet niet dat BOR ook als derde oefening komt.. dan heb ik al gesquat en ge-benchd..

Deadlift is nu 5x130, 1x140.. Dat vind ik nogal meevallen.. Doe 'm maar 1 keer in de week..

Squat gaat stuk langzamer vooruit, heb even een terugvalletje gehad.. maar dat gaat helemaal goed komen! Ik ben er allang trots op dat ik 'm uberhaupt doe! Ik deed nooit aan squaten.. toen ik begon met 5x5 kon ik amper goed doorzakken met 30 kilo op me nek.. nu heb ik de techniek op orde, en kan ik 1x90..

Bench maak k me wel beetje druk over.. dat is de enige hoofdoefening die ik wel vaak deed, en die voel ik heel goed aan, weet altijd precies wanneer er meer in zit, en wanneer niet.. maar de 100kg is toch een plateau voor mij waar ik maar niet overheen kom! vandaar dat ik me ook goed aan de 3x5x.. 1x3, 1x8 wil houden.. zodat ik eindelijk over die 100kg heen kom! Maar dat komt helemaal goed, want zodra ik eenmaal over een plateau heen ben, dan schiet ik als een gek door meestal dussss

Mill. press gaat helemaal goed komen! Met High Pull en Clean&press als ondersteuning en op de woensdag helemaal voluit op de Mill. Press zullen de kilootjes d'r vanzelf op vliegen!

Wat is de verhouding van bench-Squat-Deadlift-BOR-Mill. Press dan? Daar zijn toch standaarden voor?

Bench 3 (x30 bijv. =90)
Squat 4 (x30 bijv. =120)
Deadlift 5 (x30 bijv. =150)

Die ken k wel.. maar hoe zit dat met BOR en Mill Press?

Grotesuriman geeft aan dat de BOR gelijk moet zitten met de bench... ik zit daar ook niet op maar de verhoudingen van de grote 3 die je hier aangeeft daar zit ik nu ongeveer op.

Maar als je BOR zo goed vooruit gaat dan heb ik niks gezegt dan komt het helemaal goed.
Zelf heb ik die clean & press nog nooit gedaan maar wil eerst eens wat meer vooruit gaan bij de mill press.

Lees deze maar even ... en laat je niet afleiden door die lekker chickies rechts :p

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1823834
Tsja, dan wijk ik nog al af...
Maar dat is me al meer verteld...
Ik heb natuurlijk rugklachten gehad, maar toch...
Deze berekening is gebaseerd op mensen die in verhouding veel kunnen deadliften imo.

Ik heb eens ergens zo'n stukje gelezen en toen kwam ik uit op de volgende verhoudingen:
Deadlift 100%
Squat 95%
Bench press 68%
Military press 46%
En dat lijkt mij persoonlijk iets accurater.

mmm.. interessant artikel! Naja.. conclusie.. Als ik van m'n bench uitga, aangezien ik daarmee een voorsprong heb..

De volgende oefeningen lopen achter:

Deadlift (valt mee.. hoort wel een stuk hoger te liggen)
Squat (m'n squat is gewoon zielig.. ik hoor minstends 140 te squaten)
Bent-over Row (valt mee, deze gaat goed vooruit dusss)
Mill. Press (ook al zo belachelijk laag.. mag gerust nog 25, 30 kg op)

Maar goed.. heb de belangrijkste oefeningen altijd verwaarloost.. altijd bezig met isolatie-shit.. maar met m'n huidige schema gaat dat vanzelf goed komen:)

Splitschema+veel isolatie oefeningen+slechte voeding+onvoldoende inzet+te weinig rust+kapot zuipen in het weekend=4 jaar lang verspilling!

Pfff.. vanacht iets te kort geslapen.. voel de training van gister wel goed!

Onderrug is nogal stijf, kuiten voelen beetje pijnlijk aan, biceps voelt lekker vol aan (zou niet weten waarvan, BOR en C&P??), Borst zit lekker vol, me quads zijn lekker opgeblazen..

Buikje staat lekker bol van het vreten van vanochtend..

Lekker bankhangen met tv, laptop, xbox (call of duty WOW!!), broodje bapao binnen handbereik, fles van 2 liter melk binnen andere hand bereik..

Straks om 2 uur lekker werken!

Zonnetje op me knar, peukje d'r bij!

Prima dagje:)

Goed..

Training van vandaag:

Squats: 5x40, 5x60, 3x5x70, 3x75, 8x60 (heb ff een stapje terug gedaan qua gewicht.. ff kalm aan doen met me knietjes)
Bench: 5x60, 5x70, 5x80, 2x5x90, 1x4x90, 1x3x92.5 (heb ook hier ff een stapje terug gedaan, maar ik had de grootste moeite met die 5x90 pffff..)
Bent-over BB row: 5x40, 5x50, 3x5x70, 3x75, 8x60
Clean&Press: 5xlege stang, 5x40, 5x45, 3x5x50, 3x52.5
Dips: was van plan 4x8 te doen.. maar ben half gestorven op de clean&press dus dat werd 4x5
Straight Leg raises: 3x14

Hele zware training.. heb me goed aan me setjes proberen te houden, en dat beviel me prima! was helemaal kapot op 't eind, zweet gutste van me af, hijgend als een paard, knikkende knieen..

Zo!

nee nee nee - ik ben ook niet zo'n bencher , dus voor 92.5 heb ik respect - daarentegen vind ik je clean and press ook goed . terwijl je bor een beetje achterloopt t.a.v de bench

sarcastisch ben ik nooit ;)

nee nee nee - ik ben ook niet zo'n bencher , dus voor 92.5 heb ik respect - daarentegen vind ik je clean and press ook goed . terwijl je bor een beetje achterloopt t.a.v de bench

sarcastisch ben ik nooit ;)

Naja.. ik vind het erger dat ik niet meer kan squaten dan m'n bench..

BOR komt wel goed..

Die Clean&Press moet dan weer veel hoger vind ik.. moet toch wat meer richting de 75kg ong.

Squat moet sowieso naar de 150 toe, evenals m'n bench

Zo! Vroeg wakker vandaag.. (kwart voor 8)..

Net echt zaaaalig getraint! beviel me echt goed..

Deadlift: 5x70, 5x90, 5x110, 2x5x120, daarna 1x5x120 met straps, 3x130, zonder straps geprobeert, ging prima.. ik had nog een back-off setje gepland van 8x100, maar daar had ik echt geen puf meer voor..

Incline DB Press 5x20, 5x24, 5x28, 3x5x32, 3x34, 8x28.. 3x34 ging erg makkelijk, wilde eerst nog een keer verhogen, maar dat doe ik de volgende keer.. anders ben ik weer helemaal gesloopt na 3 weken

Mill. Press 5xlege stang, 5x30, 5x40, wou toen 3x5x45 doen, maar na die incline DB press, werd het 4x45, dus heb daarna 3x5x40 gedaan, 3x45, 10x35.. Conclusie: klote om te doen na incline Press, en deze oefening moet heeeeel rap verbeteren. 45kg=kindergewicht.

Pulldown to front 5x60, 5x80, 5x90, 5x100, 3x100 (kon m'n handen niet meer dichtknijpen) straps gepakt, daarna 5x100, 2x105, 10x80.. Kijk, dit ging dan wel weer heerlijk! Jammer van die straps, gebruik ze liever niet.. maar goed.. moet op m'n rustdagen maar 'ns wat gripwork gaan doen..

Biceps DB Curl 5x16, 5x18, 5x20, 5x22, 5x24 (gewicht per arm uiteraard)

Situps: wou ze eerst met een schijf in me nek doen, maar heb toen maar 3x25 reps gedaan.. beviel me stuk beter!

Shake d'r achteraan, zonnebankje, sigaretje..

Resultaat: Pijn aan me knieen, maar acceptabele pijn, trekt in de loop van de dag wel weer weg, opgepompte biceps, me lats voelde ik niet heel erg, m'n traps branden lekker, m'n onderrug klaagt, m'n glutes zitten lekker vol, borst zit vol.. Trainingskleren lekker volgezweet..

Heeeeerlijke training!

Nu lekkere bak kwark, litertje melk, 2 broodjes met kaas.. Over anderhalf uur werken, (ja ik ben één van die zeldzame mensen die zijn werk echt geweldig vind en er met veel plezier naar toe gaat!)

Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk!

Laatst bewerkt:
zo hé, dat is inderdaad lekker getraind kerel :thumbs:

Goede training...

Alleen dat sigaretje slaat nergens op bro!
Gadverdamme wat katabool

Mooi man, deads zonder straps. Alles moet sterk worden!
En ja die mill na een incline is idd niet handig. 45kg=kindergewicht :o wrijf het er maar in.

Trouwens wat heb jij voor zieke armen... daar kan ik nooit mee strikt reppen.

Terug
Naar boven