XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

Hey iemand met vrijwel gelijke stats, ik ben 20 bench max 1x5x77,5kg en squat ook maar max een 1x75-80kg fullsquat. 3x5x70kg is helemaal kapot gaan. Deadlift zit op 110kg 3x5. Ik ga je volgen, hopen dat ik van jou wat kan leren om die squat op normale hoogte te brengen. Succes, gewoon doorzetten, doe ik ook met mn pussysquat :D!

Markos, je bent een gelukkig mens, en hebt weer een mooie training neergezet! :thumb:
Doe je MP eens als eerste oefening om te proberen. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hey iemand met vrijwel gelijke stats, ik ben 20 bench max 1x5x77,5kg en squat ook maar max een 1x75-80kg fullsquat. 3x5x70kg is helemaal kapot gaan. Deadlift zit op 110kg 3x5. Ik ga je volgen, hopen dat ik van jou wat kan leren om die squat op normale hoogte te brengen. Succes, gewoon doorzetten, doe ik ook met mn pussysquat :D!

Ja die squat moet wel omhoog idd! Volg gerust! heb je ook een log?

Mooi man, deads zonder straps. Alles moet sterk worden!
En ja die mill na een incline is idd niet handig. 45kg=kindergewicht :o wrijf het er maar in.

Trouwens wat heb jij voor zieke armen... daar kan ik nooit mee strikt reppen.

ze zijn gewoon 41cm hoor:p

K weet niet.. heb altijd met biceps vrij veel gepakt.. vond dit nog wel meevallen.. en ik doe ze uiteraard strict! Ja dat krijg je als je je jarenlang op borst en biceps richt.. dan lopen bepaalde dingen voor en een hele hoop achter..:D

lekker getraind ouwe, ik herken me redelijk is de gewichten die je gebruikt...al moet idd die MP ff een tikkie omhoog, gewoon volhouden!

Goede training...

Alleen dat sigaretje slaat nergens op bro!
Gadverdamme wat katabool

Sigaretten zijn niet katabool! Heeft geen directe invloed op je herstel imo..

Ik heb in 2 jaar tijd 3 stop pogingen gedaan, alle 3 mislukt.. ik ben nu geminderd naar maximaal 10 sigaretten op een dag..

Het is de één van de weinige zonden die ik nog heb..

Rukken, snuiven, blowen, drinken heb ik al hele lange tijd afgezworen..

Ook niet ff een biertje bij mooi weer, nee helemaal niks..

Alleen het stoppen met roken lukt me nog niet.. (en lekkere ongezonde dingen eten)

K heb er een hele berg smoesjes voor, maar k zal eerlijk zijn.. tis me gewoon nog niet gelukt.. Kan nog steeds niet DE reden vinden die mij er door heen sleept..

Maar goed.. niemand is perfect!

Ik heb geen log, en dit voornamelijk omdat mijn progressie de laatste tijd wel goed is, ik zie en voel mezelf groeien op een aantal punten en alles krijg ik steeds beter onder controle, maar mn gewichten blijven dusdanig achter dat ik het niet leuk vind mezelf in te wrijven dat ik met Rippetoe, gemaakt om te blijven verhogen, toch maar zo weinig weet te verhogen elke training. Zal voor vandaag even mn training waar ik net klaar mee ben neerzetten, heb je iig een indicatie.

Squat - 20x20kg 8x40kg 5x60kg 3x5x65 kg 1x80 kg ( voelde té zwaar, 65 voelde echter goed, 75 had ongeveer de max geweest om de beweging goed te doen )

Overhead Press - 10x20kg 8x30kg 5x50kg 3x5x52,5kg

Bent over Row - 8x20kg 8x40kg 3x5x55kg

En ik heb zojuist de hond van de buurvrouw a 70kg uit de sloot moeten redden door hem boven mn macht uit te tillen, dat telt ook mee toch ;)
Zal jouw log verder niet vervuilen, ga vlammen!

Ik heb geen log, en dit voornamelijk omdat mijn progressie de laatste tijd wel goed is, ik zie en voel mezelf groeien op een aantal punten en alles krijg ik steeds beter onder controle, maar mn gewichten blijven dusdanig achter dat ik het niet leuk vind mezelf in te wrijven dat ik met Rippetoe, gemaakt om te blijven verhogen, toch maar zo weinig weet te verhogen elke training. Zal voor vandaag even mn training waar ik net klaar mee ben neerzetten, heb je iig een indicatie.

Squat - 20x20kg 8x40kg 5x60kg 3x5x65 kg 1x80 kg ( voelde té zwaar, 65 voelde echter goed, 75 had ongeveer de max geweest om de beweging goed te doen )

Overhead Press - 10x20kg 8x30kg 5x50kg 3x5x52,5kg

Bent over Row - 8x20kg 8x40kg 3x5x55kg

En ik heb zojuist de hond van de buurvrouw a 70kg uit de sloot moeten redden door hem boven mn macht uit te tillen, dat telt ook mee toch ;)
Zal jouw log verder niet vervuilen, ga vlammen!

Je maakt ook erg grote sprongen vind ik.. zoals bij je squat.. na 3x5x65 zou ik persoonlijk 1x3x70 doen en dan 1x8x60.. je maakt veel te grote sprongen.. Bij me bench verhoog ik met 2.5 (aan elke kant 1.25kg dus) per week, en me squat en BOR tot nu toe 5kg per week, maar dat ga ik ook terugbrengen naar 2.5kg per week..

Kan je beter ook doen.. beter dat je gestaag 2.5kg per week omhoog gaat, en dan een keer een stapje terug doet af en toe van 5kg.. dan dat je een sprong van 15kg maakt en daar blijft haken..

Ik volg soort variant van bill starr 5x5 en de eerste keer bleef ik zo haken.. me knieen gingen gelijk pijn doen..

Ik deed geen 3x5, 1x3, 1x8 maar 4x5 opbouwend, 1x3, 1x1, 1x1.. Daar liep ik keihard op vast.. je hebt dan gewoon zo'n laag volume.. die 3x5 draait het om..

Daar bouw je je kracht mee op.. niet met die 1x3.. das gewoon ff aanvoelen..

Ook heb ik gemerkt dat je bij failure vandaan moet blijven.. die 1x3 kan ik ook wel 4 reps maken.. maar die laatste laat ik vallen.. Anders trek je het echt niet!

Je vervuilt niet hoor.. d'r kunnen altijd leuke discussies uit voort rollen..

lekker getraind ouwe, ik herken me redelijk is de gewichten die je gebruikt...al moet idd die MP ff een tikkie omhoog, gewoon volhouden!

Ja ik ga m'n volgorde van m'n oefeningen op de woensdag ook veranderen.. want eerst zwaar incline DB press, en daarna MP is k*t.. dan zitten m'n schouderkoppen al helemaal vol..

Want ik heb ook 5x50 gedrukt.. en met neckpress kon ik tot 3x65 gaan dussss

Ook heb ik gemerkt dat je bij failure vandaan moet blijven.. die 1x3 kan ik ook wel 4 reps maken.. maar die laatste laat ik vallen.. Anders trek je het echt niet!
Ik denk dat je daar helemaal gelijk mee hebt bij Rippetoe enzo! :D
Als je heel hoog gaat zitten, red je het niet. ;)

Ik denk dat je daar helemaal gelijk mee hebt bij Rippetoe enzo! :D
Als je heel hoog gaat zitten, red je het niet. ;)

Nee daar liep ik laatst ook op stuk.. Omdat ik heel gretig steeds meer gewicht wilde pakken, en niet kon accepteren dat het misschien wel 2 a 3 weken kan duren voor ik met 2.5kg verhoog..

Ik ging telkens tot failure.. nou dat heb ik geweten ook!

Met squaten ging ik het gelijk in me knieen voelen..

wat ik nu zelf gedaan heb om dit te voorkomen is hem konstant op 60kg houden en dieper en gecontroleerder maker, waar ik nu dus de 65 3x5 met meer controle dan 60 een maand geleden 3x5 kon uitvoeren. is toch een stijging, volgende keer pak ik 67,5. Thx voor de tip.

Wat doen jullie trouwens tegen noobs in de gym die staan te curlen en je vertellen dat je moet curlen voor een goed lijf?

wat ik nu zelf gedaan heb om dit te voorkomen is hem konstant op 60kg houden en dieper en gecontroleerder maker, waar ik nu dus de 65 3x5 met meer controle dan 60 een maand geleden 3x5 kon uitvoeren. is toch een stijging, volgende keer pak ik 67,5. Thx voor de tip.

Wat doen jullie trouwens tegen noobs in de gym die staan te curlen en je vertellen dat je moet curlen voor een goed lijf?

Als ze groter en breder zijn en meer tillen, gewoon ja knikken en verder negeren..

Zo niet, Uitlachen, zeggen dat ze zich d'r niet mee moeten bemoeien..

K had laatst ook zo'n lul die me ff ging vertellen dat deadliften een gevaarlijke oefening is.. dat ik beter hypers kon doen..

K heb 'm hard staan uitlachen.. Ik heb nog ff gevraagd of hij wel eens squaten deed.. maar dat was ook iets te link, en hij deed liever alleen leg-extension en leg curl.. :D

Maar goed.. zulke types heb je altijd rondlopen, van die betweters!

Ik moet nog veel leren op de Squat en DL, en met uitvoering voel ik spieren groeien als kool. Ga er maar vanuit dat het toch goed gaat. Volgende keer 3x5x67,5 op squat 1x5x100 DL en 3x5x70 Bp, die al vaker gelukt is, maar ga nu door opbouwen tot 80+ bench en hopelijk 75+ Squat. Die Squats voelen wel verdomd lekker door je hele lijf heen de dag erna, krachtig gevoel!

Ik moet nog veel leren op de Squat en DL, en met uitvoering voel ik spieren groeien als kool. Ga er maar vanuit dat het toch goed gaat. Volgende keer 3x5x67,5 op squat 1x5x100 DL en 3x5x70 Bp, die al vaker gelukt is, maar ga nu door opbouwen tot 80+ bench en hopelijk 75+ Squat. Die Squats voelen wel verdomd lekker door je hele lijf heen de dag erna, krachtig gevoel!

Is ook zo! Heerlijk altijd.. alles helemaal vol!

Nou ga d´r voor volgende keer! gaat zeker lukken!:D

K had laatst ook zo'n lul die me ff ging vertellen dat deadliften een gevaarlijke oefening is.. dat ik beter hypers kon doen..
K heb 'm hard staan uitlachen.. Ik heb nog ff gevraagd of hij wel eens squaten deed.. maar dat was ook iets te link, en hij deed liever alleen leg-extension en leg curl.. :DMaar goed.. zulke types heb je altijd rondlopen, van die betweters!

Trainen mc chick en jij niet in dezelfde gym bro:D?

je had idd beter de pull down kunnen doen na de presses , daarna de mp en daarna weer de biceps krijgt het allemaal net effe wat meer rust man

je had idd beter de pull down kunnen doen na de presses , daarna de mp en daarna weer de biceps krijgt het allemaal net effe wat meer rust man

Nu is het:

Deadlift
Incline DB press
Mill. Press
Pulldown

Biceps
situps

Ik zat hier aan te denken:

Mill. Press
Deadlift
Incline DB Press
Pulldown