XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Training van vanochtend:

Box-Squat: ff uitgetest wat m'n 5RM was.. die was 5x80.. dus daar gaan we verder mee bouwen.

Bottom Position Benchpress: Ook ff uitgetest wat m'n 5RM was.. k eindigde met 3x80, dus dat zal ongeveer 75kg zijn, daar kunnen we verder mee bouwen. Wel ff wennen om vanaf de vangers te drukken.. stang rolt beetje op en neer, en m'n klauw kwam godse hard tegen de vanger aan.. maar goed.. niet janken, lekker drukken!

Bent-over BB Row: 5x5x70 zeer strict

Clean&Press: 5x40, 5x50, 5x55, 3x60, bah ging niet lekker dit keer..

Close Grip Benchpress: 4x8x60, lekker rustig laten zakken, explosief omhoog..

Weighted situps: 3x12 reps met 10kg schijf in me handen.

Cardio: Weet niet of het telt, maar ben naar huis gelopen ipv met de bus. 10km lopen lekker in het zonnetje, klotsende shake in me pens, mp3 in me oren..

Conclusie: Wel ff wennen weer, helemaal dat BP benchpress!:eek:

Box-Squats deden wel flink pijn aan m'n knieeen, hoop niet dat dit gaat verergeren!

C&P viel me echt tegen, 't ging gewoon niet lekker.. naja.. volgende keer beter!

CGBP beviel me heel erg goed.. weer 's wat anders dan dippen:D

Weighted situps voelden lekker aan..

Naar huis lopen had k op de helft al spijt van, maarja, het zonnetje maakte alles weer goed!:D

Omdat ik m'n cardio gemist heb, en m'n clean&press nogal beroerd was..

Ga ik morgen ff een extra workout doen.. soort van heavy recovery zeg maar:

Squats 5x5x80
Clean&Press 2 opwarm, 3x5x57.5, 3x60

30 min. fietsen intensiteit 4

Ff kort, ff knallen, ff goed maken wat ik vandaag tekort schoot!

En, hoe is je training gegaan?

En, hoe is je training gegaan?

Goed!

Squats: 5x5x70,toch maar ff rustig aangedaan:)
Clean&Press: 5x5x50.. lekker volgepompt:D Ook hier weer ff wat rustiger aangedaan,moet morgen ochtend weer knallen!

Cardio: 25 min. fietsen op intensiteit 4

Morgen:

Het schema van Xtralarge ziet er zo goed uit, k heb besloten lekker met 'm mee te doen:D

Deadliften 5x5
Bankdrukken 5x5
Squatten 5x5
Military press 5x5
Chins 3x3, wide grip pulldown 3x5
Ab Pulldowns 3x10

30 min. Cardio intensiteit 4

Ff kijken hoe het aanvoelt!:D

haha ouwe gek. weet je het zeker met xtra's schema? lijkt mij dodelijk man...
ik probeer volgende week ff een PR-tje van je af te pakken trouwens, ff nadenken welke nog :)

Is een goed schema hoor, dat van Xtra.
Het lijkt veel op wat ik (soms) doe.
Wees wel gewaarschuwd dat je er flink op kapot gaat!
Ik voel me vandaag (ook weer) een wrak... :o
Maar ja, ik ben dan ook al een ouwe ... éh..? ;)

ik ben benieuwd ... welk % van je 1RM ga je nemen voor die 5x5?

haha ouwe gek. weet je het zeker met xtra's schema? lijkt mij dodelijk man...
ik probeer volgende week ff een PR-tje van je af te pakken trouwens, ff nadenken welke nog :)

Nou heb het net geprobeerd.. Was wel echt heel erg zwaar! Moest flink terugzakken met gewichten.. en squaten en deadliften op één dag is ook echt zwaar!

Is een goed schema hoor, dat van Xtra.
Het lijkt veel op wat ik (soms) doe.
Wees wel gewaarschuwd dat je er flink op kapot gaat!
Ik voel me vandaag (ook weer) een wrak... :o
Maar ja, ik ben dan ook al een ouwe ... éh..? ;)

Tis niet leeftijdsgebonden volgens mij, want ik ben echt kapot nu!:eek:

ik ben benieuwd ... welk % van je 1RM ga je nemen voor die 5x5?

Nou, ik was van plan om 80% te doen.. Maar k kwam van een koude kermis thuis;)

Was meer rond de 70-75%

verslag van vanochtend:

Deadlift: 5x70, 5x90, 5x5x110, echt kapot daarna, trillend op me benen:D

Bench: 5x60, 5x70, 5x5x80.. Was van plan om 5x5x90 te doen, maar dat zat er niet in.. Voel me sowieso vandaag niet echt fit.. beetje kort geslapen enzow.. misselijk.. maar goed, ik zat hier ook flink vol van;)

Squats: 5xleeg, 5x5x70.. was 5x5x80 van plan, maar dit was echt maximaal..

Mill. Press: 5x5x40

Chins: 3x3xBW

Wide grip pulldowns: 3x5x75

Cardio: Was absoluut niet in staat om cardio hier achter aan te doen..

Conclusie: Ziekelijk zwaar schema, helemaal als je dit 3 keer per week moet doen!!

Voelde me alleen echt niet fit.. bijna beroerd gewoon.. maarja, goed eten, niet te hard werken vanmiddag.. lekker slapen vanacht;)

Komt goed:P

zozo, dat klinkt aardig leuk geweest te zijn :D

Weer een nieuw schema. Oppassen dat je niet te vaak gaat switchen. Probeer dit nieuwe schema af te maken ook al ziet ie er slopend uit. Wel ben ik bang dat dit schema een beetje saai kan worden omdat je iedere training dezelfde oefeningen gaat doen. Probeer je motivatie hoog te houden.

Edit: heb je die eerste oefeningen nou 7x5 gedaan?

Jup! 2 opwarm setjes vooraf, en daarna 5 werksetjes..

Ik moet altijd lekker opbouwen, anders gaat 't helemaal beroerd!

Maarre.. je hebt gelijk hoor met dat switchen..

Ik weet niet wat het is met mij, maar om de zoveel weken krijg k de kriebels in me poten, de kolder in me kop, dan gaat het niet lekker, en dan wil k het liefst me hele schema omgooien.. maarja.. elke keer kom k weer terug op m'n eigen 5x5 schema.. met clean&presses d'r in..

En saai vind ik niet snel iets.. want ik vind het echt zalige oefeningen om te doen.. maar ik ga dit wel echt ff 10 weken vol proberen te houden:)

Daarna weer lekker terug naar me eigen schemaatje!:D

Weer een nieuw schema. Oppassen dat je niet te vaak gaat switchen. Probeer dit nieuwe schema af te maken ook al ziet ie er slopend uit.
Onzin imo...
Iedere keer anders trainen heeft alleen het nadeel (voor sommigen) dat je niet weet(?!) wat het beste voor jou werkt.
Iedere keer anders trainen heeft het voordeel dat je lichaam nooit kan wennen, en dus moet blijven compenseren, en dus sterker worden/ groeien.
Imo, dus éh?! ;)

Maarre.. je hebt gelijk hoor met dat switchen..

Ik weet niet wat het is met mij, maar om de zoveel weken krijg k de kriebels in me poten, de kolder in me kop, dan gaat het niet lekker, en dan wil k het liefst me hele schema omgooien.. maarja.. elke keer kom k weer terug op m'n eigen 5x5 schema.. met clean&presses d'r in..

Daarna weer lekker terug naar me eigen schemaatje!:D
Ahum....
Goed zo! :D
Clean & Presses = :thumb:

Deadlift, bench en squats?
Damn, kan me voorstellen dat je dan helemaal kapot bent.
Doe je nu wel gewone squats of de box-squats?

Onzin imo...
Iedere keer anders trainen heeft alleen het nadeel (voor sommigen) dat je niet weet(?!) wat het beste voor jou werkt.
Iedere keer anders trainen heeft het voordeel dat je lichaam nooit kan wennen, en dus moet blijven compenseren, en dus sterker worden/ groeien.
Imo, dus éh?! ;)
Imo moet je een schema wel afmaken. Iedereen hanteert nou eenmaal een ander termijn maar ik hanteer een schema minimaal 4 weken en maximaal 3 maanden. Maar als je steeds na een paar weekjes je schema gaat veranderen omdat je twijfelt lijkt mij dit niet bevorderlijk voor de progressie.

Maar Mark pas jij ook wel eens een periode van rust of deload toe, ookal heb je geen blessure, om een schema af te sluiten? Op deze wijze haal je het maximale uit een schema.

Deadlift, bench en squats?
Damn, kan me voorstellen dat je dan helemaal kapot bent.
Doe je nu wel gewone squats of de box-squats?

Nee dit waren weer gewone squats..

Imo moet je een schema wel afmaken. Iedereen hanteert nou eenmaal een ander termijn maar ik hanteer een schema minimaal 4 weken en maximaal 3 maanden. Maar als je steeds na een paar weekjes je schema gaat veranderen omdat je twijfelt lijkt mij dit niet bevorderlijk voor de progressie.

Maar Mark pas jij ook wel eens een periode van rust of deload toe, ookal heb je geen blessure, om een schema af te sluiten? Op deze wijze haal je het maximale uit een schema.

Mmm.. nee:bang:

Doe wel af en toe een weekje toppen tussendoor, of een weekje lekker volpompen..

Weekje niksen heb k al heel lang afgezworen..

Wat is jouw kijk hier op dan?

Weet je wat het is...?
Je moet eigenlijk toch altijd de compounds blijven doen, zelfs in een wedstrijdvoorbereiding als bodybuilder (ben benieuwd wat Ibo daarvan zou vinden...)
Dus kun je een beetje variëren in combinaties van spiergroepen en trainings en rustdagen enzo, maar dan heb je het wel een eind gehad.
Natuurlijk kun je de reps en sets eens wat aanpassen, maar dat is ook weer een beetje beperkt door je fysiek, je fitheid, je motivatie, je wil om af te zien, en weetikwatnogallemaal van invloed is op in welk sets en reps schema je he lekkerste traint.
Ik blijf er bij dat iedere keer hard trainen het belangrijkste is.
Die overload is er dan toch wel, en je lichaam gaat daarop reageren.
Maar soms worden mensen het toch nooit eens over bepaalde dingen natuurlijk... ;)

Nee dit waren weer gewone squats..

Mmm.. nee:bang:

Doe wel af en toe een weekje toppen tussendoor, of een weekje lekker volpompen..

Weekje niksen heb k al heel lang afgezworen..

Wat is jouw kijk hier op dan?
Ik sluit altijd een schema af om zo maximaal resultaat te boeken. Voorheen nam ik een week volledige rust maar nu hanteer ik voor het eerst een deload periode waarbij ik minder intensief train. Dus het is niet niks doen.

Je bereid je lichaam alvast voor op het volgende schema. Lees hier meer.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/periodiseer-beste-voor-massa-188386/#post3275930

Terug
Naar boven