Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Ik sluit altijd een schema af om zo maximaal resultaat te boeken. Voorheen nam ik een week volledige rust maar nu hanteer ik voor het eerst een deload periode waarbij ik minder intensief train. Dus het is niet niks doen.

Je bereid je lichaam alvast voor op het volgende schema. Lees hier meer.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/periodiseer-beste-voor-massa-188386/#post3275930

Dank je wel kerel!

Ga het vanaaf ff lezen, nu moet ik naar m'n patiënten toe:)

Je moet niet zo vrezen bangerd.
Niet papegaaien.........just watch and see what happens.:D
Waarom zou ik niet mogen vrezen? Ik vermoed dat Mark juist moet periodiseren om progressie te kunnen boeken. Met dit schema gaat hij juist de andere kant op. De boog kan niet constant gespannen staan.

Jij volgt dit schema ook alleen omdat iemand het je adviseert dit heb je niet uit eigen ervaring. Mark kan goed een plateau hebben bereikt dus zou een deload niet misplaatst zijn.

Nu over het schema. Niets mis met een compound schema, maar deads en squats op een dag en dat iedere training weer. Als er dan geen vraagtekens bij je opkomen weet ik het niet meer. Iedere training dezelfde oefeningen is imo erg saai. Kan zijn dat jullie daar geen problemen mee hebben maar niets voor mij. Zelf hanteer ik binnenkort vrijwel dezelfde compounds (bij mij komt nog de BOR) maar ik verdeel dit over 2 dagen.

Ik weet het niet.. Bij mij is het meer discipline en motivatie.. waardoor ik gebrek aan voeding, of juist teveel voeding, en gebrek aan slaap krijg.. En waardoor ik niet langer dan een paar weken hetzelfde schema aan kan houden!

Ik heb het nu een keer geprobeerd, was erg zwaar, lijkt me erg moeilijk vol te houden, maar ik ken mezelf goed genoeg, vroeg of laat ga ik terug naar m'n eigen schema..

Het klopt tot op zekere hoogte wel wat jij zegt chick, want ik heb niet alles zo goed op orde als Sarge..

Desondanks sta ik overal voor open.. en wil ik alles proberen.. je weet nooit of het werkt of niet..

Ik zie wel wat ik vrijdag doe.. schema van xtralarge of me eigen.. heb nog een dag om er over te peinzen dusss..

Switchen van schema doe ik tegenwoordig dagelijks dusssss:P

Motivatie kan ook te maken hebben dat je minder progressie maakt omdat je een plateau hebt bereikt. Heb je dat stukje al gelezen?

Chick ik heb 't ff doorgelezen! Zeer leerzaam;)

Maarre.. ff een voorbeeldje, om te checken of ik het goed begrepen heb..

Ik hou gewoon mijn 5x5 schema aan, niet die van Xtralarge, maar degene die ik de afgelopen tijd hanteerde.. Dit schema is met name gericht op kracht, maar ook op massa..

Dat doe ik 3 weken lang..

Dan doe ik een weekje lekker volpompen.. Push/pull/benen in de 8-12 rep range bijvoorbeeld.. Lekker extra cardio d'r bij..

Niet helemaal voluit gaan, maar gewoon lekker relaxt, beetje pompen..

Daarna weer 3 weken 5x5, en dan weekje pompen enzovoort enzovoort.

Een weekje complete rust zie ik niet zitten.. K moet me energie toch ergens kwijt!:D

Zo kun je het ook doen, maar hoe lang heb je het 5x5 schema reeds gehanteerd?

Stel je doet dit 4 weken dan neem je 1 week een deload. Dus dan ga je omlaag qua setjes (ongeveer de helft) en de intensiteit gaat ook omlaag (tussen de 50-75% van je load trainingen). Ikzelf heb niet al deze kennis maar van andere meer ervaren dbb leden gekregen en ga het zelf nu eens uitproberen.

Het hangt ervan hoe lang en wat hij traint;

Squats en DL op een training 3x in de week kan prima. Zijn zeer veel ervaren sporters zelfs op DBB die dit schema hebben gevolged en monstergains hebben gemaakt. Dit schema is niet nieuw sterker nog heel oud. Back to the basics of bodybuilding. Markkos je moet doen wat jij denkt wat goed voor je is. Als jij denkt dat het dit schema is moet je dat doen. Bij twijfel gewoon stoppen en iets anders proberen.

Als je voor dit schema kiest lees onderstaande tekst goed door

Als je 3x per week 5x5 zwaar doet (zo ergens rond de 80%/90 1RM), dan houd je dat alleen op langere termijn vol als je een beginner bent.

Als je al een stuk verder bent (intermediate/advanced) dan is dit alleen vol te houden over de loop van een 4-6 weken, als je die daarna afwisseld met een flinke deload

OF

door 1 van de sessies 5x5 te doen met een aanzienlijk lichter gewicht (bijv. 50-55%).

De simpele regel is: Aan de ene kant, hoe hoger het niveau van de beginnende trainee is en/of hoe hoger de frequentie van een bepaalde training.

Aan de andere kant, hoe lager volume en/of intensiteit per training sessie moet zijn en omgekeerd.

Uitzondering is dus, als je doelgericht de 3 factoren frequentie/volume en intensiteit hoog houdt over een periode van een aantal weken achter elkaar, met als doel het lichaam in een staat van lichte overtraining te brengen, gevolgd door een herstelfase.

Ik wil je erop wijzen dat je zeker in het begin op 70/80 %1rm moet gaan trainen. Dus niet HOGER en zeker niet tot FAIL!
Dit is een zwaar schema en je moet goed lezen wat hierboven staat en deze informatie toepassen in je trainingen anders ga je opbranden of blessures krijgen.

3 weken is tekort om echt de vruchten te plukken van dit schema.

s6

Laatst bewerkt:

Squats en DL op een training 3x in de week kan prima. Zijn zeer veel ervaren sporters zelfs op DBB die dit schema hebben gevolged en monstergains hebben gemaakt. Dit schema is niet nieuw sterker nog heel oud. Back to the basics of bodybuilding. Markkos je moet doen wat jij denkt wat goed voor je is. Als jij denkt dat het dit schema is moet je dat doen. Bij twijfel gewoon stoppen en iets anders proberen.

Als je voor dit schema kiest lees onderstaande tekst goed door

Als je 3x per week 5x5 zwaar doet (zo ergens rond de 80%/90 1RM), dan houd je dat alleen op langere termijn vol als je een beginner bent.

Als je al een stuk verder bent (intermediate/advanced) dan is dit alleen vol te houden over de loop van een 4-6 weken, als je die daarna afwisseld met een flinke deload

OF

door 1 van de sessies 5x5 te doen met een aanzienlijk lichter gewicht (bijv. 50-55%).

De simpele regel is: Aan de ene kant, hoe hoger het niveau van de beginnende trainee is en/of hoe hoger de frequentie van een bepaalde training.

Aan de andere kant, hoe lager volume en/of intensiteit per training sessie moet zijn en omgekeerd.

Uitzondering is dus, als je doelgericht de 3 factoren frequentie/volume en intensiteit hoog houdt over een periode van een aantal weken achter elkaar, met als doel het lichaam in een staat van lichte overtraining te brengen, gevolgd door een herstelfase.

Ik wil je erop wijzen dat je zeker in het begin op 70/80 %1rm moet gaan trainen. Dus niet HOGER en zeker niet tot FAIL!
Dit is een zwaar schema en je moet goed lezen wat hierboven staat en deze informatie toepassen in je trainingen anders ga je opbranden of blessures krijgen.

3 weken is tekort om echt de vruchten te plukken van dit schema.

s6

Dus wat jij eigenlijk zegt bevestigd wat ik van plan ben..

3 weken 5x5, dan één weekje totaal ander schema, en rustig aan doen, niet te veel setjes, en wat hoger volume met een veel lagere intensiteit.

En dan weer over nieuw..

Squats en DL op een training 3x in de week kan prima. Zijn zeer veel ervaren sporters zelfs op DBB die dit schema hebben gevolged en monstergains hebben gemaakt.

Dat zeg je heel goed.. Ik train pas een paar maanden echt serieus.. echt zo hard als ik kan.. en ben pas een paar maanden echt op m'n voeding aan het letten, en alles wat er bij komt kijken.. Kijk, kerels als hummer die kunnen dat..

Ik wacht daar voorlopig nog mee..

Ik vond het een hele zware training gisteren, maar ik denk niet dat ik dat lang vol hou.. Dan ga ik roofbouw plegen op m'n lichaam..

Iedereen is anders, en jij maakt echt bizarre gains, in hele korte tijd.. maar ik vraag me af hoe lang jij het vol zal houden.. Helemaal als je kuur is uitgewerkt..

Maar, met de begeleiding en de voeding die jij hebt, zal dat vast wel op te lossen zijn..

Time will tell..

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Onzin imo...
Iedere keer anders trainen heeft alleen het nadeel (voor sommigen) dat je niet weet(?!) wat het beste voor jou werkt.
Iedere keer anders trainen heeft het voordeel dat je lichaam nooit kan wennen, en dus moet blijven compenseren, en dus sterker worden/ groeien.
Imo, dus éh?! ;)

Ahum....
Goed zo! :D
Clean & Presses = :thumb:

dat is ook mijn gedachte hummie - alleen wel je schema's afmaken - ik wissel om de 4 weken Fb/reps/supersetten - bevalt goed , maar ja iedereen is anders , en ik vind iedereen moet doen wat hij lekker vind en zeker niet je eigen schema's opdringen aan anderen ( dat doe jij niet hoor hummie:D )

Dat zeg je heel goed.. Ik train pas een paar maanden echt serieus.. echt zo hard als ik kan.. en ben pas een paar maanden echt op m'n voeding aan het letten, en alles wat er bij komt kijken.. Kijk, kerels als hummer die kunnen dat..

Ik wacht daar voorlopig nog mee..

Ik vond het een hele zware training gisteren, maar ik denk niet dat ik dat lang vol hou.. Dan ga ik roofbouw plegen op m'n lichaam..

Iedereen is anders, en jij maakt echt bizarre gains, in hele korte tijd.. maar ik vraag me af hoe lang jij het vol zal houden.. Helemaal als je kuur is uitgewerkt..

Maar, met de begeleiding en de voeding die jij hebt, zal dat vast wel op te lossen zijn..

Time will tell..

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

U gebruikt mijn naam in de beste zin, neem ik aan..? :D

dat is ook mijn gedachte hummie - alleen wel je schema's afmaken - ik wissel om de 4 weken Fb/reps/supersetten - bevalt goed , maar ja iedereen is anders , en ik vind iedereen moet doen wat hij lekker vind en zeker niet je eigen schema's opdringen aan anderen ( dat doe jij niet hoor hummie:D )

Ik doe op een enkele keer na altijd zo'n beetje hetzelfde eigenlijk, dus ben ik ook wel trouw aan mijn "schema"
Al noem ik het liever een "systeem" waarmee ik "werk"...
Een heilig geloof in grote gewichten op compound en basis oefeningen.
Dat is het eigenlijk, mijn systeem... ;)

U gebruikt mijn naam in de beste zin, neem ik aan..? :D

Uiteraard.. Squaten en deadliften op één dag.. mij niet gezien..:D

Ik doe op een enkele keer na altijd zo'n beetje hetzelfde eigenlijk, dus ben ik ook wel trouw aan mijn "schema"
Al noem ik het liever een "systeem" waarmee ik "werk"...
Een heilig geloof in grote gewichten op compound en basis oefeningen.
Dat is het eigenlijk, mijn systeem... ;)

Ben ik ook helemaal voor!

Niet te hoge reps, relatief zware gewichten, zware compounds, fullbody, beetje olympische lifts d'r in, veel squaten en benchen, geen anabooltjes, lekker knallen!:D

Jij snapt het Marrkos! :thumb:

Laatst bewerkt:
nice, zit je nu in de cut dan?

Flinke training, en die Gisa is ook een flinke meid!!! ;)
Waarom ga je niet samen trainen..? :D

Terug
Naar boven