MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Heb net ff beetje cardio gedaan..

4 sets met 15 swings per arm met dumbbell van 15kg.. 1 minuut pauze tussen sets.. Had behoorlijke spierpijn in me onderrug, die is nu weg!:D

Daarna beetje rekken en strekken..

Daarna 2x10 minuten schaduwboksen.. 2 minuutjes rust tussendoor..

Daarna "Never Back Down" nog maar 's gekeken op me laptop.. ondertussen beetje lopen pompen met me grippers..

Dusssssss.. Nu ff half uurtje wachten en dan bordje macaroni met tonijn naar binnen schranzen..:D

Waarom zou je een deload doen dan in jou ogen?

Om overbelasting te voorkomen, om je spieren, aanhechtingen, pezen, botten, gewrichten, je zenuwstelsel.. ****.. gewoon je hele lichaam even rust te gunnen, zodat je daarna weer hard kan knallen!

Maar ik denk dat een weekje sowieso voldoende is.. gewoon ff kalm aan doen met trainen.. je lichaam is dan echt wel goed hersteld hoor, als je goed blijft eten tenminste..

Deels waar, vandaar dat ik het vroeg omdat jij van mening bent dat 1 week genoeg is. De deload is niet alleen voor de rust maar ook om meer groei te realiseren.

Zoals je weet groeien spieren alleen wanneer je ze een groei prikkel geeft. Om een plateau te voorkomen ga je in deload. Je lichaam laten wennen aan een lichte belasting. Wanneer je uit de deload komt is de groeiprikkel (load) weer hoog en groeien je spieren beter dan wanneer je constant door zou gaan of te kort zou deloaden.

Deels waar, vandaar dat ik het vroeg omdat jij van mening bent dat 1 week genoeg is. De deload is niet alleen voor de rust maar ook om meer groei te realiseren.

Zoals je weet groeien spieren alleen wanneer je ze een groei prikkel geeft. Om een plateau te voorkomen ga je in deload. Je lichaam laten wennen aan een lichte belasting. Wanneer je uit de deload komt is de groeiprikkel (load) weer hoog en groeien je spieren beter dan wanneer je constant door zou gaan of te kort zou deloaden.

Helemaal mee eens, maar ik denk dat TE lang deloaden je ook geen zak oplevert!

Ik heb helaas geen enkele wetenschappelijke onderbouwing, maar het lijkt me toch dat een week lang goed blijven eten, goed slapen, gecombineerd met lichte(re) trainingen echt wel voldoende zijn..

Maarja.. jij bent ook weer meer op spiergroei gericht dan ik..

Ik wil gewoon bere-sterk worden, en een huge lichaam krijgen, met zo min mogelijk vet..

Ik zou persoonlijk helemaal gek worden als ik 2 weken lang niks zou moeten doen!:D

Maar waar baseer jij het dan op dat 1 week genoeg is? En wat is te lang?
Deload werkt nog meer voor kracht dan voor spiergroei. Want een plateau heeft met kracht te maken. Wanneer je nauwelijks meer vooruit komt op kracht ga je een deload in. Maar ik begrijp goed dat een deload niet fijn is en dit zo kort mogelijk wilt houden. Ben blij dat ik maandag weer vol kan gaan.

Maar waar baseer jij het dan op dat 1 week genoeg is? En wat is te lang?
Deload werkt nog meer voor kracht dan voor spiergroei. Want een plateau heeft met kracht te maken. Wanneer je nauwelijks meer vooruit komt op kracht ga je een deload in. Maar ik begrijp goed dat een deload niet fijn is en dit zo kort mogelijk wilt houden. Ben blij dat ik maandag weer vol kan gaan.

Zoals ik al zei.. geen wetenschappelijke onderbouwing.. Ik ben nu gewoon puur aan het gokken.. weekje rustig trainen, goed eten en slapen lijkt me voldoende..

Daarna lekker weer knallen!:D

Ik ben absoluut geen expert op dit gebied verder..

Maar training moet ook gewoon leuk blijven.. en ik ga echt geen tijd verspillen met rustig trainen.. weekje hooguit..

Train jij nog steeds fullbody? met rustdagen er tussen?

Deload fullbody en volgende week compound only, maar dus ook fullbody.

Nou, vandaag weer ff lekker geknald!

Squats: 20xleeg, 5x70, 3x80, 1x90, 1x100, 12x60

Incline Bench: 8x50, 6x60, 4x70, 3x80, 1x90 PR!!, 1x95 PR!! Ik ga mij meer focussen op Incline bench/Incline DB press.. Ben het volledig eens met Dressed Black, bovenkant borst vormt de borst!

Chins: 3 sets van 3 reps, 4 sets van 2 reps, 2 sets 1 rep, heel langzaam laten zakken..

DB shoulderpress (seated): 8x20, 6x22, 4x24, 2x26 (per arm uiteraard)

Clean&Press: 10xleeg, 5x40, 5x50, 3x60..

Straight Leg Raises: 2x12 reps

Heerlijke training.. Heb me niet bepaald aan m'n schema gehouden.. Volgende week wel weer!

Schema ziet er dan als volgt uit:

Alleen werksets staan vermeld!

Maandag

Squats Opbouwen naar 5RM
Incline Bench Opbouwen naar 5RM
Chins: 4x3, 4x2, daarna paar setjes negatief
Dips: 3x8
Clean&Press opbouwen naar 5RM
Weighted Situps 2x12

Woensdag

Deadlift: 3x5, 1x3, 1x8
Incline DB Press: 3x5, 1x3, 1x8
Bent Over Row: 5x5
Mill.Press opbouwen naar 5RM
Biceps DB Curl 3x8
Weighted Situps 2x12

Vrijdag

Squats: 3x5, 1x3, 1x8
Incline Bench: 3x5, 1x3, 1x8
Chins: 4x3, 4x2, paar sets negatief
Dips: 3x8
Clean&Press: 3x5, 1x3, 1x1
Weighted Situps 2x12

Heb nu ff paar weekjes lopen toppen en schuiven met me oefeningen, wat dingen uitgeprobeerd, nieuwe PR's gezet, cardio toegevoegd..

Dus maandag weer back to basic;)

Voeding van vandaag:

Ontbijt:
- 0.5liter water+2 scheppen whey+BCAA's+Creatine+glutamine+100gram brinta
- vitamine pillen
- 1 slokje cola om bcaa en brinta smaak weg te spoelen

Postworkout:

0.5 liter water+whey+bcaa's+glutamine+creatine

12.30: 1 bord macaroni+gehakt+saus+blikje tonijn

14.30: 0.5 liter water+2 scheppen whey

Vandaag verder op het menu:

16.00: 4 boterhammen, 2 met vlees, 1 met pindakaas, 1 met kaas

19.00 Bord macaroni+gehakt+saus+blikje tonijn

21.00 150gram pinda's+cashewnoten

23.00 Bakje kwark+zoetstof, zink, calcium/magnesium/zink tablet, glas water met bcaa's

Zo, voor mijn doen is dit ontzettend goede voeding..

Over paar minuten naar m'n werk,
Ik wens iedereen een prettig weekend, geniet van het weer, en maandag komt er weer een prachtig verslag van dit dieet weekend, de zondag-cardio, en de bikkelharde Fullbody workout van maandagochtend:D

Laatst bewerkt:
lekker bezig gek. goede training! en juist af en toe gekke dingen doen bezorgt je nieuwe PR's!

succes met je compounds volgende week (buffelen!)

Markos.. mooi die 170kg PR DL!

(heb ik weer wat in te halen héhé!)

lekker bezig gek. goede training! en juist af en toe gekke dingen doen bezorgt je nieuwe PR's!

succes met je compounds volgende week (buffelen!)

Ja dat heb ik ook gemerkt! En is nog goed voor de motivatie ook:D

Af en toe beetje toppen, beetje spelen met het volume, wisselen van oefeningen.. Doet je alleen maar goed!

Maar goed, af en toe moet je terug naar de basis, van waaruit je weer verder kan bouwen.. en wat ik hierboven postte is mijn basis!

Bedankt, ik ga jouw log ook weer 's ff doorspitten.. kijken hoe het met de concurrentie gaat!:D
Markos.. mooi die 170kg PR DL!

(heb ik weer wat in te halen héhé!)

Schiet maar op! Over paar weken pak ik gewoon 1x180 hoor;)

En voor de zomer pak ik 1x200.. daar ben ik heilig van overtuigd:D

Laatst bewerkt:
Ff update met betrekking tot de voeding..

Over de dag verspreid 4 liter water gedronken..

Om half 6 rijst met doperwten en goulash vlees..

om half 8 100 gram pinda's en cashew noten

Cheat om half 8: 1 paasei puur

om kwart over 9 100 gram pinda's en cashew noten

Cheat om half 10: halve brownie

Zometeen ff bakkie kwark met whey, calcium tablet, zink, creatine, bcaa's.. wippie maken.. slapen..

Net ff gewogen: 101.9kg.. paar weken terug was dit 104.7.. zou dat dan toch de melk zijn?

Morgen staat op het programma:

Zo min mogelijk carbs, hoog in eiwitten, normale hoeveelheid goede vetten.. Tis een experimentje, om te kijken of ik dat wel of niet trek..

2x10 minuten schaduwboksen
4 sets van 15 dumbbell swings met 15kg
Circuitje buikspieroefeningen
Kwartiertje HIIT sprinten buiten

Daarna lekker van het zonnetje genieten..

Deads moet je altijd zonder straps doen! Is de oefening om je handen en grip te verbeteren. Houden je handen het niet dan is je lichaam nog niet toe aan het gewicht alleen je ego. ;)

Deads moet je altijd zonder straps doen! Is de oefening om je handen en grip te verbeteren. Houden je handen het niet dan is je lichaam nog niet toe aan het gewicht alleen je ego. ;)

Tja, met die instelling kom je nooit vooruit.. Eerst paar keer met straps, daarna zonder.. je moet toch een keertje vooruit..

Terug
Naar boven