XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

Komt helemaal goed;)

Kan nog een leuke uitslag worden..

Tis ook wel heel motiverend.. we trainen op ongeveer zelfde manier.. zelfde bf%, zelfde lengte, zelfde gewicht..

Stats bijna hetzelfde, alleen heb ik betere deadlift, en hij betere squat..

Dat word flink bikkelen aan beide kanten!:D

Is idd motiverend ja, Ik wil ook wel is iemand met dezelfde stats als mij vinden om hem met de grond gelijk te maken :D

• Topic Starter Topic Starter
x2. MC chick zijn onderarmen zijn goed getraind. En hij post in elk log bij elke foto dat iemands onderarmen achter lopen.
Draai niet zo door over die onderarmen omdat dat gedeelte bij jou goed is getraind. Met compounds train je die onderarmen voldoende ook met straps. Zorgt gewoon veel betere grip. Heb vandaag nog mijn eelt op de vingers opengetrokken op de DL zonder straps.
Ik train de laatste maanden mijn onderarmen niet meer apart. Maar ****ing brute onderarmen en kuiten is zo vet. Klapkuiten for the win.

Is gewoon dat bepaalde spiergroepen veel aandacht krijgen en de onderarmen er vaak slecht vanaf komen. Straps neemt een groot deel van je grip over, anders zou je ze niet gebruiken. Alleen een max set kan ik mee leven, maar zeker niet alle setjes doen. Geld ook voor de crossed grip.

Als je eelt opentrekt dan sluit je de barbell niet goed. Meeste sluiten deze in het midden van hun handen op, maar deze zakt uiteindelijk naar het laagste punt in je hand en dat is waar het eelt zit (waar je vingers beginnen). De knurling zorgt voor wrijving en dat trekt het eelt open. Volgende keer lager in je hand opsluiten, daar waar het gewicht uiteindelijk toch tijdens de set naar toe gaat. Dat helpt enorm.

Ik train de laatste maanden mijn onderarmen niet meer apart. Maar ****ing brute onderarmen en kuiten is zo vet. Klapkuiten for the win.

Is gewoon dat bepaalde spiergroepen veel aandacht krijgen en de onderarmen er vaak slecht vanaf komen. Straps neemt een groot deel van je grip over, anders zou je ze niet gebruiken. Alleen een max set kan ik mee leven, maar zeker niet alle setjes doen. Geld ook voor de crossed grip.

Als je eelt opentrekt dan sluit je de barbell niet goed. Meeste sluiten deze in het midden van hun handen op, maar deze zakt uiteindelijk naar het laagste punt in je hand en dat is waar het eelt zit (waar je vingers beginnen). De knurling zorgt voor wrijving en dat trekt het eelt open. Volgende keer lager in je hand opsluiten, daar waar het gewicht uiteindelijk toch tijdens de set naar toe gaat. Dat helpt enorm.

Bij echt zware gewichten is het niet mogelijk om lager in je hand te sluiten, dan moet je rekening houden dat de barbell wat gaat afglijden. Inderdaad zijn straps enkel van nut als het over de zwaarste sets gaat, bij elke set straps dragen is overbodig en voor velen enkel een showelement.

Met crossed grip bedoel je toch: één hand onderhands, en één bovenhands???

Zo hoort een deadlift toch gewoon?

Ik vroeg me ook af.. dressed black, misschien kan jij daar antwoord op geven..

Hoe doe jij dat met crossed grip? Altijd dezelfde hand onderhand en dezelfde bovenhands? of wissel je af?

Ik merk dat ik makkelijker pull als ik mijn linkerhand onderhands doe, en de rechter bovenhands..

Hoe zit dat? Afwisselen of niet? crossed grip of niet?

Met crossed grip bedoel je toch: één hand onderhands, en één bovenhands???

Zo hoort een deadlift toch gewoon?

Ik vroeg me ook af.. dressed black, misschien kan jij daar antwoord op geven..

Hoe doe jij dat met crossed grip? Altijd dezelfde hand onderhand en dezelfde bovenhands? of wissel je af?

Ik merk dat ik makkelijker pull als ik mijn linkerhand onderhands doe, en de rechter bovenhands..

Hoe zit dat? Afwisselen of niet? crossed grip of niet?
Noem het ff crossed, heeft een andere term maar je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Je moet proberen zo lang mogelijk je grip gelijk te houden omdat je handen het rollen van de barbell moeten compenseren en daar worden je handen en onderarmen sterk van. Dacht dat jij rippetoe had gelezen, dat zegt hij namelijk daarin. En klinkt eigenlijk best logisch.

Ik heb rippetoe gelezen.. Maar ik ben en blijf van mening dat deadlift toch met crossed grip gedaan moet worden..

Ik lees zoveel, en ik pik overal wat uit op, en maak er zelf een mengelmoesje van de dingen die me aanspreken..

Wat chick ook zegt...zo lang mogelijk normal grip pakken. Als je gaat toppen is het geen schande dat je mixed pakt, maar magnesium doet ook wonderen!

Ik zie dat je al een fanclub hebt...

heel mooi, houd je maar lekker met de bijzaken bezig :D

Squats hoe gaan we die in de contest doen? Met full squatten bedoel ik Rippetoe squats, stuk onder parallel (ik ga niet helemaal ATG).

x2. MC chick zijn onderarmen zijn goed getraind. En hij post in elk log bij elke foto dat iemands onderarmen achter lopen. Draai niet zo door over die onderarmen omdat dat gedeelte bij jou goed is getraind. Met compounds train je die onderarmen voldoende ook met straps. Zorgt gewoon veel betere grip. Heb vandaag nog mijn eelt op de vingers opengetrokken op de DL zonder straps.

voor mensen met kleine onderarmen zeg ik;

hoe groter je onderarm is hoe kleiner je bovenarmen lijkt. :D

over straps zeg ik;

zolang je grip niet faalt laat je ze liggen, zodra je lichter moet pakken omdat je grip faalt moet je straps gaan pakken.

Ik ben geen fan van straps, zou gewoon lekker zonder blijven trainen en af en toe wat static holds pakken om aan het gewicht en grip te wennen.

Ik zie dat je al een fanclub hebt...

heel mooi, houd je maar lekker met de bijzaken bezig :D

Squats hoe gaan we die in de contest doen? Met full squatten bedoel ik Rippetoe squats, stuk onder parallel (ik ga niet helemaal ATG).

Ik zak net iets onder parallel.. of parallel.. bij 1RM toppen laat ik 'm doodliggen op de vangers, en dan omhoog.

Deadlift met of zonder straps? Misschien pak jij met straps wel meer;)

Benchpress normale wijdte vastpakken, borst aantikken, en dan omhoog, spotter mag stang niet aanraken.

Nou, ik heb net mijn schema voor de komende 7 weken in elkaar gepuzzeld;)

Komt helemaal goed hoor.. Je hebt toevallig de pech dat ik net begin aan een nieuwe cycle..

Ik heb alles al ingepland.. 5RM week, 3RM week, deload week, techniek week, lockout week, volume week, refeed-dagen, variatie aan oefeningen.. Cut-weken, bulk-weken..

Dit gaat nog interessant worden.. :D

Zolang het maar sportief en eerlijk blijft.. K bedoel.. stel jij zit k*t met je tentamens ofzo.. dan kunnen we het heus wel een weekje uitstellen hoor.. dat soort dingen..

Interessante discussie.. ga gerust door.. ik ga naar m'n werk, ik lees alles vanaaf weer!

Au revoir!:gay:

Bij echt zware gewichten is het niet mogelijk om lager in je hand te sluiten, dan moet je rekening houden dat de barbell wat gaat afglijden. Inderdaad zijn straps enkel van nut als het over de zwaarste sets gaat, bij elke set straps dragen is overbodig en voor velen enkel een showelement.
Idd een zwaar gewicht ga jij niet met je handen tegenhouden. Uiteindelijk glijd het gewicht naar het diepste punt in je hand. En dat is daar waar je vingers beginnen. Als je meteen de barbell op dat punt opsluit kan het gewicht niet meer glijden waardoor eelt niet meer kan scheuren.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde.

Heb ooit eens straps aangeschaft, maar ze blijven constant in mijn tas. Als ik wedstrijden zou draaien zou het anders zijn. En daarnaast trek ik nog niet zulke zware gewichten.

Idd een zwaar gewicht ga jij niet met je handen tegenhouden. Uiteindelijk glijd het gewicht naar het diepste punt in je hand. En dat is daar waar je vingers beginnen. Als je meteen de barbell op dat punt opsluit kan het gewicht niet meer glijden waardoor eelt niet meer kan scheuren.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde.

Heb ooit eens straps aangeschaft, maar ze blijven constant in mijn tas. Als ik wedstrijden zou draaien zou het anders zijn. En daarnaast trek ik nog niet zulke zware gewichten.

Misschien dat je met straps wel meer zou deadliften dan, je gaat het vanzelf zonder straps pakken.. kan ook een hulpje zijn om hoger te kunnen komen..

Tot op heden falen niet mijn handen op de top gewichten, die trekken het nog vrij eenvoudig. Het is mijn rug die niet zwaarder kan.

Pff.. Nou.. wilde vanochtend om 8 uur me bed uitkomen.. wekker doorgedrukt naar 9 uur, toen naar 10 uur, toen naar 11uur..

Toen besloten maar helemaal niet te gaan trainen.. knieen deden pijn, schouders, nek, polsen, armen, koppijn, moe, brak.. totaal 0.0% motivatie..

Trainingen skippen vind ik nooit leuk.. schaam me kapot.. maar goed.. ipv ma-wo-vr. kan ik deze week dus weer di-do-zat. trainen..

Ik ga deze week even zwaar op volume trainen.. Soort van deload zeg maar..

Mijn lichaam zegt dat dit nu even nodig is!

Dus deze week alles 3 sets van 20 reps, behalve op de deadlift dan, dat wordt meer richting 4x6..

Komt goed.. even een weekje pompen..

kijk daar kan ik mij in vinden...niet in het skippen natuurlijk, maar je zegt zelf al je te schamen... SCHAAM JE ;) hehe

die reps omhoog kan ik mij in vinden, al ga jij wel ff hard met 20'ers gek :P het zal je goed doen denk ik. keep it going!

edit: valt me wel tegen, niet 20 reppers op de DL :D

kijk daar kan ik mij in vinden...niet in het skippen natuurlijk, maar je zegt zelf al je te schamen... SCHAAM JE ;) hehe

die reps omhoog kan ik mij in vinden, al ga jij wel ff hard met 20'ers gek :P het zal je goed doen denk ik. keep it going!

edit: valt me wel tegen, niet 20 reppers op de DL :D

Ja ik heb dit nu echt ff nodig.. en dan kan ik wel omhoog naar 8 reppers of naar 12reppers.. ach schijt aan.. ff lekker volpompen met 20reppers:D

20reppers op de squats gaat al heel erg pittig worden.. vraag me af of 3 setjees gaat lukken:D

20reppers op de deadlift ga ik niet aan beginnen.. techniek gaat verloren, onderrug krijgt teveel te verduren.. nope.. dat word gewoon lekker 5x5 op snelheid, en dan paar 10reppers..

Nou, morgen mezelf maar weer naar de sportschool slepen.. Lekker pompen!

Nou.. training van vandaag nog ff posten:

Squats: 4x12x50.. lekker rustig aan..
Incline Bench: 3x20x50kg.. lekker volpompen, spanning d'r goed op houden
Lat.Pulldown: 3 setjes van 20 reps.. verschillende grepen gedaan: wijd achter in de nek, chinup-sT, pullup-sT
Mill.Press: 1x16x30, schouders zaten al helemaal vol, 2x20xlege stang
Triceps pushdown: 20kg lol.. 2 setjes van 18 reps.. lekker relaxt
Zonnebank: 15 min.

Was wel ff lekker.. lekker kalmpjes aan trainen, lekker pompen..

Heb nu niet echt dat voldane gevoel wat ik normaal na het trainen heb.. maar goed..

Deload is Deload he..

Terug
Naar boven