MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Goed.. training van vandaag:

Deadlift: 8x70, 6x90, 3x120, 3x3x140, laatste setje met straps.. daarna nog 2x10x70.. zweet gutste van me af.. m'n hele rug.. en m'n hams.. eigenlijk alle spieren die aan de achterkant zitten zaten helemaal volgepompt.. en zo'n zalig voldaan gevoel d'r bij he:D Zat niet echt in de buurt van m'n 1RM, maar ik heb altijd moeitje met meerdere reps op de deadlift.. dus dit was erg pittig.. Volgende keer 3x3x150 uitproberen.. Als het goed is de keer daar op 1RM testen:D

Incline Bench: 8x50, 6x60, 2x5x80, 4x80, heb me niet gewaagd aan de 5e rep:( Daarna nog ff heeeeerlijk volgepompt met 16x60..

Chins: 3x3, Daarna Pulldown to front met 2x14x70

Seated DB Press: 5x20, 4x22, 2x24, fail op de 3e rep, had weinig kracht meer in me schouders over.. Heb daarna nog even side raises gedaan

Side Raises: 2x8x10, 1x10x8, 1x11x6.. Zat gewoon helemaal vol.. kon die 6kg niet eens meer omhoog krijgen.. Heb al deze setjes wel heel strict uitgevoerd.. geen legdrive, geen hitches, geen cheats niks..

Biceps/Triceps Superset: Lying Incline Triceps extensions met EZ Bar 8x35, gelijk d'r achter aan met zelfde stang, zelfde gewicht, 8 reps Biceps EZ-Bar Curl.. En dat 3 setjes lang.. Armen lekker volgeknald..

Bevalt me toch prima.. een beetje BB-pomp-oefeningen na m'n low-rep compounds..

Volgende training Squat, bench, BOR, Clean&Press, beetje BB shit d'r achteraan.. Misschien morgen nog beetje recovery werk, en wat cardio.. zie wel hoe me pet staat:D

Laatst bewerkt:
Zat niet echt in de buurt van m'n 1RM, maar ik heb altijd moeitje met meerdere reps op de deadlift.. dus dit was erg pittig..

Seated DB Row: 5x20, 4x22, 2x24, fail op de 3e rep, had weinig kracht meer in me schouders over.. Heb daarna nog even side raises gedaan

Bevalt me toch prima.. een beetje BB-pomp-oefeningen na m'n low-rep compounds..
:D
Heb ik ook met de deadlifts, reps zijn heftig!

What's a seated dumbbell row..?

Is ook lekker, een beetje pompen! :D

Goeje trééning éh?! :thumb:

die side raises zijn killing he - gewicht hoeft geeneens zwaar te zijn als je ze goed uitvoert - goeie training man

Heb ik ook met de deadlifts, reps zijn heftig!

What's a seated dumbbell row..?

Is ook lekker, een beetje pompen! :D

Goeje trééning éh?! :thumb:

Seated DB Press moest dat zijn.. woepsie:rolleyes:..

Heb 'm al gewijzigd;)

ja vond het wel lekker gaan vandaag..

De muziek van Paul Weller bestrijkt drie decennia. En op elk decennium heeft de ‘Modfather’ zijn stempel gedrukt. Of het nu met de New Wave-muziek van zijn band The Jam is in de jaren zeventig, het typische soul-geluid van The Style Council in de jaren tachtig of zijn schitterende popliedjes uit de jaren negentig, zijn composities staan nog steeds als een huis. Da’s ook niet vreemd als je tijdens een concert hits kan spelen als ‘Going Underground’, ‘A Town Called Malice’, My Ever Changing Moods’, ‘Shout To The Top’, ‘You Do Something To Me’ of ‘Wild Wood’. Om er maar een paar te noemen.

De carriere van Paul Weller krijgt in de jaren negentig een stevige impuls wanneer Oasis en andere Britpop bands hun onvoorwaardelijke liefde voor ’s mans oeuvre wereldkundig maken. Zo speelt Noel Gallagher op Wellers’ album uit 1995, Stanley Road en verleent hij hand- en spandiensten op Oasis’ topalbum What’s The Story Morning Glory?

Dat de meester nog steeds oog voor talent heeft blijkt wanneer hij maar al te graag zijn naam verbindt aan het debuut album van Neerlands enige echte Britpoppers, het onvolprezen Moke

hier even een kleine update van dit genie

De muziek van Paul Weller bestrijkt drie decennia. En op elk decennium heeft de ‘Modfather’ zijn stempel gedrukt. Of het nu met de New Wave-muziek van zijn band The Jam is in de jaren zeventig, het typische soul-geluid van The Style Council in de jaren tachtig of zijn schitterende popliedjes uit de jaren negentig, zijn composities staan nog steeds als een huis. Da’s ook niet vreemd als je tijdens een concert hits kan spelen als ‘Going Underground’, ‘A Town Called Malice’, My Ever Changing Moods’, ‘Shout To The Top’, ‘You Do Something To Me’ of ‘Wild Wood’. Om er maar een paar te noemen.

De carriere van Paul Weller krijgt in de jaren negentig een stevige impuls wanneer Oasis en andere Britpop bands hun onvoorwaardelijke liefde voor ’s mans oeuvre wereldkundig maken. Zo speelt Noel Gallagher op Wellers’ album uit 1995, Stanley Road en verleent hij hand- en spandiensten op Oasis’ topalbum What’s The Story Morning Glory?

Dat de meester nog steeds oog voor talent heeft blijkt wanneer hij maar al te graag zijn naam verbindt aan het debuut album van Neerlands enige echte Britpoppers, het onvolprezen Moke

hier even een kleine update van dit genie

En ik heb gewoon nog nooit van hem gehoord!:D

Naja, ergens heb je wel gelijk.. Ik was even goed al van plan om dippen er uit te gooien.. ik merk dat ik geen carry-over naar bench of clean&Press heb eigenlijk.. triceps is redelijk sterke groep bij mij..

Dippen d'r uit.. Side Raises d'r in..

Klinkt verleidelijk.. ik ga het zeker overwegen!

side raises in combinatie met barbell raises vind ik super voor schouders!
nette trainingen voorderest

Overstap naar 5/3/1

Nieuwste mode op BB fora..

Toch maar even het Ebook gelezen, en het ziet er best goed uit..

Ik heb het natuurlijk over 5/3/1 van Jim Wendler!

Ik kan het Ebook aan iedereen aanraden, omdat het lekker wegleest, Jim Wendler gewoon grappig is, en het hele systeem, wat natuurlijk niks nieuws is, alleen wat mooier aangekleedt door Jim, gewoon heel solide in elkaar steekt!

Het verschilt niet eens zo heel veel van mijn huidige schema wat betreft oefeningen..

Ik heb een excel-sheet gedownload voor de percentages, ik kan 'm hier posten, laat maar weten als iemand 'm wilt!

Ik ben van plan om de "The Triumvirate" methode te gaan gebruiken, 4 dagen in de week.

In het Ebook hebben ze het bij de Triumvirate methode over maximaal 3 oefeningen, dus 1 hoofdlift, en 2 assistance. Ik heb ervoor gekozen om 3 assistance toe te voegen, omdat ik het anders toch wel een beetje karig vind..

Voor degenen die niet weten hoe het werkt:

Het systeem werkt met cycles.. Elke cycle bestaat uit 4 waves.. of weken eigenlijk, als je 4 keer per week traint.

Nou, 4 weken dus,

Week 1: 65% x 5 reps, 75% x 5 reps, 85% x 5 or more reps

Week 2: 70% x 3 reps, 80% x 3 reps, 90% x 3 or more reps

Week 3: 75% x 5 reps, 85% x 3 reps, 95% x 1 or more reps

Week 4: (Deload week) 40% x 5 reps, 50% x 5 reps, 60% x 5 reps

En dan een nieuwe cycle, de upperbody lifts met 2.5kg verhogen, en de lowerbody met 5kg verhogen.

Ik wil met dit schema veel kracht gainen op de Grote 3, en de MP, de grote 4 dus.

Met de assistance d'r bij hoop ik ook nog wat spiermassa d'r bij te kweken, maar de prioriteit ligt bij kracht.

Mijn schema ziet er als volgt uit:

Maandag
Squat - 5/3/1 (afhankelijk van welke week ik zit)
Leg Press – 5 sets of 15 reps
Leg Curl – 5 sets of 10 reps
Situps 4 sets of 20 reps

Dinsdag
Bench Press - 5/3/1 (afhankelijk van welke week ik zit)
Incline Dumbbell Bench Press – 5 sets of 15 reps
Chins 5 sets of 2-5 reps
Dumbbell Row – 4 sets of 10 reps, 1 set of 20-40 reps

Donderdag
Deadlift – 5/3/1 (afhankelijk van welke week ik zit)
Good Morning – 5 sets of 12 reps
BB Shrugs 4 sets of 10 reps, 1 set of 20-40 reps
Straight Leg Raise – 5 sets of 15 reps

Vrijdag
Military Press – 5/3/1 (afhankelijk van welke week ik zit)
Military Press - 5 sets of 10 reps of 50%1RM
Dips – 6-8 sets of 4-6 reps
Chin-ups – 12 sets of 1-5 reps

Het volume op de assistance is behoorlijk hoog, wellicht dat ik dat nog verander.. Intensiteit zal niet enorm hoog zijn op de assistance.. niet helemaal tot failure, maar wel ff flink bikkelen.

Zo op het eerste gezicht lijkt het me wat weinig.. 2 setjes op 60-75% van 1RM, en dan 1 setje helemaal voluit rond de 80-85%.. maar goed.. Als ik Jim Wendler goed begrijp, dan hoef je helemaal niet constant te toppen om sterker te worden..

Ik begin licht.. hopen dat ik niet te enthousiast wordt, en te snel ga verhogen..

Goed, ik begin maandag, ik skip m'n training van morgen, om toch ff wat rust te pakken, zodat ik vol energie kan beginnen maandag!

Reacties, feedback, verbeteringen, kritiek etc. Komt u maar!

Laatst bewerkt:
Wat mij vooral erg bevalt aan deze methode is dat je constant progressie blijft boeken.. al is het maar 1 rep, of 2.5kg meer..

Wow weer een nieuw schema? Hoe zit het nou met je max schema dat over 3 weken zou plaatsvinden?

Wow weer een nieuw schema? Hoe zit het nou met je max schema dat over 3 weken zou plaatsvinden?

Maakt geen ruk uit.. ik zet in de week van 1 t/m 5 juni gewoon weer vette PR's hoor.. maakt geen drol uit welk schema!:D

En "wow, weer een nieuw schema.." tot nu toe heb ik de afgelopen maanden m'n eigen fullbody schema gehanteerd, heb af en toe ff een weekje wat anders gedaan, en lopen schuiven met oefeningen.. maar goed.. echt iets anders dan fullbody heb ik niet gedaan..

Ik ben benieuwd! :thumb:

Wel een apart schema, leuk om eens te proberen.. Die MP wordt echt een KILLER op vrijdag!

Ziet er tof schema uit, waar vind ik die ebook ?
ben er nog altijd niet uit welk schema ik ga hanteren binnen een maand of 3

Ik ook! Elke training progressie boeken is the key.. al is het maar 1 rep of 1kg.

Wel een apart schema, leuk om eens te proberen.. Die MP wordt echt een KILLER op vrijdag!

Ja dat denk ik ook.. Als er één oefening is waar ik echt op zuig.. (behalve squaten dan:D) is het wel de MP..

Dus dan gaan we die natuurlijk keihard aanpakken he:D

Hoe gaatie bij jou Henk?

Ziet er tof schema uit, waar vind ik die ebook ?
ben er nog altijd niet uit welk schema ik ga hanteren binnen een maand of 3

Zoek ff via de zoekknop op wendler.. die bovenste thread.. ff doorbladeren.. die calculator heb je echt nodig.. gewoon ff die thread doorbladeren.. ergens op pagina 2 staat goede link naar ebook:)

K had 'm ergens staan.. als k 'm vind dan PM k wel ff;)

Ik upload 'm anders zelf morgenochtend wel ff..

al gevonden en bij men favorieten gezet, ga van het weekend het allemaal eens tegoei bekijken. :) En eerst wat afkijken wat jij erop doet :p

Ik kan het ebook echt aanraden hoor:D

Tis echt lollig geschreven.. gewoon geen bullshit, niet zeuren, gewoon knallen!

Weet alleen niet of het echt wat voor jou is.. Tis wel echt powerlift-achtig zeg maar..

Terug
Naar boven