XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

Nou kom op dan kerel, momenteel wooopt deze bb-er je flink af op de grote 3. Zit nu op 417.5 ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nou kom op dan kerel, momenteel wooopt deze bb-er je flink af op de grote 3. Zit nu op 417.5 ;)

Je loopt aardig naast je schoenen sinds je een beetje PR's zet kerel! Dat siert je absoluut niet.. Mij maak je er niet jaloers mee hoor..

Ik geef het volmondig toe.. je zet PR na PR.. Als ik het zo zie schieten al snel 2 opties door m'n hoofd.. Of je kuurt, Of je liegt:D

Of je gaat gewoon heel erg goed..

Mij om 't even..

Wat ik wel even kwijt wil:
Ja je zet PR's, Nee dat maakt me niet jaloers, Ja je bent goed bezig, NEE dat hoef ik niet elke dag te horen!:D

Ik volg je log al kerel, ik hou heus wel in de gaten hoe 't met je gaat.. maar door naast je schoenen te gaan lopen krijg ik absoluut niet meer respect voor je, alleen maar irritatie!

En daarbij.. komop.. hoe oud ben je? 32? 33? Op die leeftijd wil ik echt niet meer op 417.5 zitten.. dan wil ik rond de 600, 700 totaal zitten..

Dus.

Ik vind de trainingsfilms en foto's van die mega grote bodybuilders altijd wel gaaf om te zien, enorm indrukwekkend.
Maar de wedstrijden boeien me ook helemaal niet.
Wel een keer een wedstrijd gezien, lang geleden in Zelzate.
Toen zat er de één of andere Franse prof BB voor me...
Die gast was ook zóóóó gróóóót! :eek:
Dat is wel eens leuk om te zien, maar al die chemische toestanden spreken me eigenlijk ook niet zo aan...
Maar ja, daar ontkom je blijkbaar nergens meer aan...
Sterke mannen hoeven niet enorm groot te zijn natuurlijk...
Daarom spreekt "powerbuilder" me wel aan, als ze je dan toch een naam willen geven. ;)

Naja, het gaat mij vooral om het hele wereldje, het hele beeld wat ik er bij heb..

Het hele idee achter bodybuilding vind ik gewoon niks.. Leuk voor anderen, maar niks voor mij!

Als ik boeken als die van Jim Wendler, Louie Simmons, brooks Kubriks lees.. en die paar powerlift wedstrijden waar ik ben geweest, en de enkele powerlifters die ik gesproken heb.. Dan zie ik een wereldje wat mij gewoon veel aantrekkelijker lijkt! De hele sfeer, de mentaliteit, de gedachtes d'r achter..

Daarbij.. ik vind sterk zijn gewoon veel belangrijker dan een perfect gevormde kuitspier bijv.

Uiteraard wil ik er gewoon goed bij lopen.. Groot, gespierd, volledig fysiek.. maar dat is niet half zo belangrijk als de stats die er bij horen..

Ja maar toch, zo'n perfect gevormde kuitspier.... :no:
En het heeft natuurlijk wel wat als iemand (zelf ook een flinke gast) over je zegt: "Jezus! Die gastheeft nog eens een paar onderarmen... Dat lijken wel bovenbenen!" :D
Het is mij overkomen! :thumb:
Ik natuurlijk direct helemaal stralend die uitspraak lopen ontkrachten, en wegwuiven...
Maar ondertussen! ;)
Laatst vroeg ik aan m'n vrouw of ze al wat verschil zag aan me sinds ik weer train...
Antwoorde ze: "Ja, die bulten op je schouders (mijn traps...) worden steeds groter, niet iets wat vrouwen opvalt..." :o
Nee, je kunt het maar beter voor jezelf doen...
Bodybuilding zou niks voor mij zijn.
Sta je helemaal uitgehongerd, zo droog als een garnaal op een podium, zegt zo'n pencilneck achter een jury bureau dat je verhoudingen niet kloppen!
Dan zou je zo'n vent z'n verhoudingen oogkassen-neusbeen toch ook even wat willen bijwerken lijkt me! :mad:
Nee, ik hou het wel bij wat halfwas powerbuilding, en als m'n armen dit jaar nog boven de 50cm schieten ben ik tevreden!!! :thumb: ;) :D

Wow kerel dacht dat jij tegen een geintje kon. Dan ken je me blijkbaar niet goed. Zit gewoon wat te ****en. Dacht dat je een beetje competitie leuk vond als pl-er.

Ben er gewoon blij mee en dacht dat anderen dat wel konden waarderen. Ik wens iedereen het beste toe en zeker veel progressie. Maar zal er over ophouden als het zo gevoelig ligt.

Wow kerel dacht dat jij tegen een geintje kon. Dan ken je me blijkbaar niet goed. Zit gewoon wat te ****en. Dacht dat je een beetje competitie leuk vond als pl-er.

Ben er gewoon blij mee en dacht dat anderen dat wel konden waarderen. Ik wens iedereen het beste toe en zeker veel progressie. Maar zal er over ophouden als het zo gevoelig ligt.

Tuurlijk, ik hou wel van competitie..

En ik snap het ook wel hoor.. tuurlijk ben je blij als je PR na PR zet!:D

Ach je hebt gelijk ook.. K moet me niet aanstellen!:rolleyes:

Toch.. ik maak je compleet in 5 juni, en die deadlift van mij kom je nooit voorbij!:D

Kan wel begrijpen dat het arrogant overkomt, maar vaak leg ik het er dan zo dik op dat je wel door hebt dat ik gewoon slap zit te lullen. Als je me in het echt zou kennen weet je dat ik alles behalve arrogant ben. Is ook wel het gevaar van internet zelfs met smilies kun je niet je echte bedoelingen overbrengen.

Die deads gaan idd heel lastig worden voor mij. Mag je die van mij hebben. ;)
En dat laatste is ook de instelling, iedereen lekker scherp om zoveel mogelijk progressie te boeken. Zet hem op kerel!

Kan wel begrijpen dat het arrogant overkomt, maar vaak leg ik het er dan zo dik op dat je wel door hebt dat ik gewoon slap zit te lullen. Als je me in het echt zou kennen weet je dat ik alles behalve arrogant ben. Is ook wel het gevaar van internet zelfs met smilies kun je niet je echte bedoelingen overbrengen.

Die deads gaan idd heel lastig worden voor mij. Mag je die van mij hebben. ;)
En dat laatste is ook de instelling, iedereen lekker scherp om zoveel mogelijk progressie te boeken. Zet hem op kerel!

Ik had het eerlijk gezegd niet van je verwacht.. dat je zulke PR's zo snel zou zetten! Petje af kerel!

Oké nou wordt het te nichterig, eerst elkaar opfokken, dan gevoelens op tafel smijten, dan elkaar de hemel inprijzen.. Neh!:D

Is ook niet helemaal eerlijk. Heb een groot voordeel en dat is spier geheugen. Heb vroeger veel aan krachttraining gedaan en na een lange stop pik je het weer veel sneller op.

Maar uhhh zou zeggen ga die powerhouse maar eens gaan slopen binnenkort!

Is ook niet helemaal eerlijk. Heb een groot voordeel en dat is spier geheugen. Heb vroeger veel aan krachttraining gedaan en na een lange stop pik je het weer veel sneller op.

Maar uhhh zou zeggen ga die powerhouse maar eens gaan slopen binnenkort!

Dat sowieso!:D

Is dat nou echt zo? Dat van dat spiergeheugen? Dan moet je het wel verrekte lang gedaan hebben neem k aan? Ik dacht altijd dat dat nogal overrated was!

Dat sowieso!:D

Is dat nou echt zo? Dat van dat spiergeheugen? Dan moet je het wel verrekte lang gedaan hebben neem k aan? Ik dacht altijd dat dat nogal overrated was!
Ben vanaf mijn 16e begonnen met trainingen via fysio omdat ik heel dun was en een zeer zwakke rug had. 1 jaar lang oefeningen gedaan en begon rechter te lopen, schouders naar achteren etc etc. Had me toen voorgenomen dat ik een sterke rug moest hebben. Zoals je weet eerste jaren een beetje zitten cutten, toen bestond er geen forum waar je van kon leren.

Vanaf mijn 19e begon het echt wat te worden, veel boeken gelezen. Ben toen zeker tot mijn 26/27 altijd met de sport bezig geweest. Daarna verhuist, ander druk leven en ruim 4 jaar niets meer gedaan. Alles was gewoon weg, zoals je ook op mijn begin foto kon zien. Was vroeger toch nog sterker dan nu.

Het moet wel spiergeheugen zijn. Waar ik nu weer op zit in een half jaar daar deed ik vroeger jaren over. Weet ook niet hoe lang je nog mag blijven spreken van spiergeheugen maar je spieren pikken het wel snel op. Ben ik wel blij mee, want ben ook niet meer begin 20.

Nou..

Ga zo trainen.. Eerste training van 5/3/1..

Ik ben strontverkouden, maar heb wel lekker lang geslapen dussss..

Squats staan op 't programma.. met legpress, leg curl, en situps.

Korte maar pittige training dus..

Verslag volgt over enkele uren!

ik zie ineens dat je verplaatst bent :P dan volg ik je hier wel!

ben benieuwd of je ale je doelen gaat halen, succes man!

Maandag 11 mei Cycle 1, wave 1

Na een opwarming met:

Rekken en stretchen, touwtje springen zonder touwtje (kon geen touw vinden)

Squats:

12xleeg
10x27.5 (belachelijk gewicht I know, maar zat ff te kloten met al die kleine schijfjes)
5x47.5

Werksets:

5x57.5
5x67.5
7x77.5 (Komt neer op een 1RM van 93kg, had er eigenlijk paar meer reps uit moeten persen, maar k zat al tegen failure aan dusss)

Squats volume:

10x40 (was toch iets te laag)
10x45
10x50
10x50

Allemaal puur op techniek, en rustig pompen

Leg Curl:

10x25 (way to easy)
10x35
10x35
10x35

Rustig pompen

Abs:

20 situps
20 crunches
20 situps
20 crunches

That's it!

Hele korte training, was maar 35 minuutjes bezig, maar goed.. ik heb moeite met lopen, want k zit aardig vol!

Voor zover ik het na 1 training kan beoordelen, het voelt zeker wel goed aan! Hoewel dit niet helemaal voluit was op de squat, ik merk wel dat het fijn is om dat laatste setje voluit te gaan.. geen rekening hoeven houden met wat voor oefeningen er na nog komen.. Ik merkte dat ik mezelf toch wel inhield bij mijn vorige FB schema, omdat er na de eerste oefening nog 3 hele zware kwamen, waar ik ook goed op moest presteren.

Goed, heel lang geouwehoer, Training was licht, maar voelde prima, systeem gaat me denk ik heel goed bevallen. Punt.

Voeding:

Even voor degenen die mijn log al wat langer volgen:

Voeding gaat laatste tijd erg goed.. Ben van 104.7 naar 100.5 gegaan.. das toch 4kg minder, m'n pens is ook minder bol, m'n wangetjes zijn wat minder pofferig..

Voeding ziet er de laatste anderhalve week als volgt uit:

Ontbijt: 6.30-9.00 (verschilt per dag ivm werk of vrij of trainen)
- 1 shake met: anderhalve schep whey, 1 schepje vendetta, 1 schepje creatine, 0.5 liter water.
- Vitamine meuk (multivit, omega 3 cap, vit c. ADHD pil)
- 1 grote kom met muesli en melk.

Sowieso 30gr. eiwitten

Pre en postworkout is een whey shake met creatine das dus sowieso op een trainingsdag 50gr. eiwitten

Bij thuiskomst: (10.00/11.00)

1 Iglo diepvries maaltijdpannetje. Perfecte verhoudingen, goed bord vol met pasta, zalm of kipfilet, groente d'r bij, sausje. Heerlijk, duur, makkelijk te bereiden. Perfect. Kan me geen reet schelen dat kant en klaar maaltijden slecht zijn.

35gr. eiwitten

Lunch:
3 boterhammen of 3 afbak-broodjes met kaas of kipfilet of pindakaas, meestal nog wat komkommer of tomaat d'r bij of handje sla.

Eiwitten 30gr.

15.00/16.00
bak aardbeien of banaan of appel met yoghurt, soms nog schep whey d'r doorheen
2 boterhammen met kaas kip of pindakaas met rauwkost

Hoeveelheid eiwitten: 40gr.

Avondeten:
Vlees, aardappels (gekookt of gebakken), groente. Belangrijkste aanpassing, de halve liter mayo die ik normaal over me aardappels en me vlees tiefte, heb ik nu al een poos achterwege gelaten.. eten smaakt stuk minder.. maar goed.. de pens is ook een stuk minder..

Hoeveelheid eiwitten varieert nogal.. zal sowieso wel 25gr. zijn

20.00/21.00
Lang leve Iglo: 10 vissticks of 4 vis-schnitzels.. in de oven, dus geen toegevoegde vetten van bakken.. ongeveer 25gr.

OF

3 afbak-broodjes met tonijn en komkommer (per broodje een blikje tonijn)

Deze maaltijd is sowieso dan 75gr. eiwitten

23.00
500gr. Kwark met aardbeien of appel of banaan. dit komt neer op 50gr. eiwitten

Samenvatting:

Dit varieert van 200 tot 250gr eiwitten per dag.

Ik ben veel meer vis(sticks) gaan eten..
Ik ben meer fruit gaan eten..
Ik ben meer verspreid gaan eten, mijn gewoonte was om overdag netjes m'n dieet te volgen, maar 's avonds door cravings volop te gaan kanen..

Ik eet nu elke 3 uur een flinke maaltijd.

Ik eet zo clean mogelijk.. vissticks niet bakken, maar in de oven. Maaltijdpannetje bak je ook zonder boter of olie. De 2.5 liter melk die ik op een dag zoop, is verminderd naar een kommetje met melk en muesli. Zout vermijdt ik, evenals mayo. Heb alle zooi d'r uit gegooid: mayo, red bull, koeken, taart, melk, ijsjes etc.

Goed.. door al dat geouwehoer over eten vergeet ik m'n eten bijna.. Ik ga ff m'n Iglo maaltijdpannetje <3 eten

Nou ik ben al m'n fans kwijt geraakt sinds ik m'n log heb laten verplaatsen naar het powerlifting honk..

Lekker is dat:D

Domme zet dus. Wacht maar totdat de echte beesten je in de gaten krijgen die hier hangen. :D
Pff die voedingspost. Wat een tekst, heb nog last van de kater dus alles begint weer te draaien. Lees het later nog eens.

Nou ik ben al m'n fans kwijt geraakt sinds ik m'n log heb laten verplaatsen naar het powerlifting honk..

Lekker is dat:D

Hier wordt minder geluld, meer bijgeleerd en worden complimenten niet zomaar uitgestrooid zoals ik in de BB logs soms zie :D.. No offence verder, ik heb het niet op jou persoonlijk.

Terug
Naar boven