Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Wat ? ik vind het een goeie tip :p

Ja ik ga het denk ik maar gewoon doen!:D

Ondanks dat ik dit een fijn schema vind..

Ga ik afgelopen week gewoon nog 's herhalen!

Ben toch te enthousiast geweest met de gewichten, te hoog ingezet, assistance klopte niet helemaal..

Verslag volgt morgen!

Nou.. vanacht 10 uur geslapen.. werd toch beetje brakkig wakker.. maar 't heeft me wel goed gedaan.. ben nog steeds beetje verkouden.. wat kortademig, snotterig..

Training van vandaag:

Cycle 1, week 1 (herhaling)

Opgewarmd met rekken en strekken, jumping jacks, touwtje springen..

Squats:
10xlege stang
5x40

werksets:
5x57.5
5x67.5
8x77.5 PR

4x10x40

Heb de laatste 4 setjes beetje ge-experimenteerd met verschillende belts die er hingen.. Ik heb altijd een schijthekel aan die dingen gehad, maar ik denk dat ze toch hun nut kunnen hebben op den duur.. Dingen snijden altijd in me vel, kan niet goed ademhalen, voel me enorm beperkt in m'n bewegingen.. maar goed.. die 4x10x40 ging toch wel lekker met één van de belts die er hing.

Leg Curl:
10x25
10x30
8x35
6x40
4x45
14x20

Abs:
20 situps
16 crunches (met 15kg schijf gestrekt boven m'n hoofd)
20 situps

Voeding van vandaag:

ontbijt: 5 gebakken eieren met dooier, 2 glazen groene thee, 4 plakken ontbijtkoek

Postworkout: whey met 0.5 L water, creatine.

Voeding van rest van de dag wordt ff puzzelen, heb weinig eten in huis..

Weeg vandaag 100.9

Belt is zeer nuttig (ja zelfs noodzakelijk) bij de zwaardere sets.
Goed getraind trouwens!

Belt is zeer nuttig (ja zelfs noodzakelijk) bij de zwaardere sets.
Goed getraind trouwens!

Ja dank je:)

Naja.. ik heb er ooit wel eens mee lopen klooien, maar ik vind het maar k*tdingen..

Denk dat ik er ook gewoon aan moet wennen..

Wat is het nut er eigenlijk van dan? meer abdominale druk? Ik heb een redelijke ketel hangen, dus druk opbouwen lukt me wel:D

Gebruik jij d'r één?

Nut van de riem: ondersteuning van de onderrug en (imo vooral) bescherming van de buikspieren. Je kan bij zware sets deads, squats of military presses serieuze blessures krijgen als je geen riem gebruikt.
Er zijn ook lui die zo'n riem ook gebruiken als ze met 10 kg staan te curlen, maar dat is natuurlijk show en totaal overbodig. Ze vinden het wel stoer staan denk ik.

Wat is het nut er eigenlijk van dan? meer abdominale druk? Ik heb een redelijke ketel hangen, dus druk opbouwen lukt me wel:D

Gebruik jij d'r één?
Interne druk idd. Je adem inhouden tijdens de set heeft hetzelfde effect maar dan toch wat beperkter.

Zelf ben ik nu een tijdje met 1RM's bezig en dumba adviseerde mij ook een belt. Heb deze niet :o. Maar om eerlijk te zijn niet nodig gehad.

Interne druk idd. Je adem inhouden tijdens de set heeft hetzelfde effect maar dan toch wat beperkter.

Zelf ben ik nu een tijdje met 1RM's bezig en dumba adviseerde mij ook een belt. Heb deze niet :o. Maar om eerlijk te zijn niet nodig gehad.

Naja, mijn squats zijn dusdanig laag, dat een belt ook niet nodig zal zijn denk ik..

Deadlift ben ik trots op, maar ik denk zolang die niet boven de 200kg is, dat een belt ook niet veel verschil zal maken!

Nut van de riem: ondersteuning van de onderrug en (imo vooral) bescherming van de buikspieren. Je kan bij zware sets deads, squats of military presses serieuze blessures krijgen als je geen riem gebruikt.
Er zijn ook lui die zo'n riem ook gebruiken als ze met 10 kg staan te curlen, maar dat is natuurlijk show en totaal overbodig. Ze vinden het wel stoer staan denk ik.

Kijk! hier heb ik wat aan..

Ja d'r stond vandaag eentje z'n onderarmen te trainen met een belt om.. Geen flauw idee waarom maar goed..

Ligt het dan aan me pens, of heb jij ook dat die riem, vooral die leren, enorm in je vel snijden tijdens de oefening??

Hoe hoog moet je zo'n ding om doen? Net onder je onderste ribben door toch?

Kijk! hier heb ik wat aan..

Ja d'r stond vandaag eentje z'n onderarmen te trainen met een belt om.. Geen flauw idee waarom maar goed..

Ligt het dan aan me pens, of heb jij ook dat die riem, vooral die leren, enorm in je vel snijden tijdens de oefening??

Hoe hoog moet je zo'n ding om doen? Net onder je onderste ribben door toch?

Ik heb zo'n brede powerliftersriem en inderdaad dat kan wat in je vel snijden maar dat wordt je gewoon. Belangrijk is dat je de riem lost na elke set.
Je moet hem gewoon rond je middel doen, hangt van de breedte af hoe hoog hij dan komt.
Ik geloof bij de zware sets van bepaalde oefeningen in optimale bescherming, ik draag een riem, polsbanden en banden juist onder de ellebogen. Eigenlijk zou ik dan de polsbanden kunnen uitdoen omdat de beschermingen onder de ellebogen ook al werkzaam zijn voor de polsen, maar ik doe het om zeker veilig te zijn. Maar zoals al vermeld enkel bij zware sets.

Ik heb zo'n brede powerliftersriem en inderdaad dat kan wat in je vel snijden maar dat wordt je gewoon. Belangrijk is dat je de riem lost na elke set.
Je moet hem gewoon rond je middel doen, hangt van de breedte af hoe hoog hij dan komt.
Ik geloof bij de zware sets van bepaalde oefeningen in optimale bescherming, ik draag een riem, polsbanden en banden juist onder de ellebogen. Eigenlijk zou ik dan de polsbanden kunnen uitdoen omdat de beschermingen onder de ellebogen ook al werkzaam zijn voor de polsen, maar ik doe het om zeker veilig te zijn. Maar zoals al vermeld enkel bij zware sets.

Ff via de zoekmachien gezocht hier op de site.. ik zie eindeloze discussies over wel of geen belt, strak of losjes, wel bij lage sets of juist niet..

Ik merk wel dat als ik ga toppen met squats of DL dat ik er erg op moet letten dat ik me rug recht hou.. ben telkens aan het corrigeren zeg maar..

Zou zo'n belt mij helpen dan.. of juist niet?

Wat is een goed merk powerlift belt? Er schijnt ook weer een verschil te zijn tussen powerlift belt en BB belt..???

Bij maxen of submaxen zou ik een belt gebruiken, anders niet. Bij reppen kan het aardig in de weg zitten. Ik heb totnogtoe zelden een riem gebruikt.

Zoek eens op merken van goede belts op DBB, daar valt ook aardig wat over te vinden. Kan er zo 1-2-3 geen opnoemen :)

Ff via de zoekmachien gezocht hier op de site.. ik zie eindeloze discussies over wel of geen belt, strak of losjes, wel bij lage sets of juist niet..

Ik merk wel dat als ik ga toppen met squats of DL dat ik er erg op moet letten dat ik me rug recht hou.. ben telkens aan het corrigeren zeg maar..

Zou zo'n belt mij helpen dan.. of juist niet?

Wat is een goed merk powerlift belt? Er schijnt ook weer een verschil te zijn tussen powerlift belt en BB belt..???

Een belt is echt nodig, maar ENKEL BIJ DE ZWARE SETS. Maar je moet natuurlijk niet denken is doe maar 100 kg deads voor 2 reps (om maar iets te noemen bij wijze van spreken) en ik heb dus geen riem nodig. Voor jou is die 100 kg zwaar en dat is het wat telt.

Als het moment aanbreekt dat je een riem nodig gaat hebben zl jet wel weten Markoss.
Mijn mening: zo lang mogelijk zonder.
Als God had gewild dat we een riem droegen tijdens het trainen, had hij er wel één laten groeien rond je middel! :D
Alhoewel het daar bij mij wel een beetje op lijkt... :o

Een belt is echt nodig, maar ENKEL BIJ DE ZWARE SETS. Maar je moet natuurlijk niet denken is doe maar 100 kg deads voor 2 reps (om maar iets te noemen bij wijze van spreken) en ik heb dus geen riem nodig. Voor jou is die 100 kg zwaar en dat is het wat telt.

Wrm is een belt echt nodig? Dat is ietwat zoals zeggen dat wraps echt nodig zijn. Nodig hebben = niet zonder kunnen. Ik heb al mijn PR's zonder riem, dus echt nodig is het niet he. Maar goed die discussie is al vaak gepost.

Ieder heeft daar zijn mening over, maar als je merkt dat je hem nodig had is het al te laat.
Hum zegt als god had gewild dat we een riem droegen dan hadden we er een rond ons middel, maar ik denk niet dat god (wie dat dan ook zijn moge) heeft gewild dat we deads deden met 200 kg, daar is de mens in feite niet voor gebouwd.

Zelf denk ik dat wanneer je een blessure oploopt dit niet zal liggen aan het ontbreken van een riem, maar dat je gewoon te ver bent gegaan en dat je lichaam het van nature niet aankan. Mijn lichaam geeft de grens aan, met riem zou ik misschien zwaarder kunnen, maar waarom? Want zonder zou ik het niet kunnen, dus dan maar wat minder.

Zelf denk ik dat wanneer je een blessure oploopt dit niet zal liggen aan het ontbreken van een riem, maar dat je gewoon te ver bent gegaan en dat je lichaam het van nature niet aankan. Mijn lichaam geeft de grens aan, met riem zou ik misschien zwaarder kunnen, maar waarom? Want zonder zou ik het niet kunnen, dus dan maar wat minder.

Eens, maar het is nu net de bedoeling dat we onze grenzen verleggen, en dan zou ik toch aanraden om bij de echt zware sets een riem te dragen. Ik ben natuurlijk van de oude stempel, in mijn jeugd droeg iedereen die wat gewichten hief een riem, nu ligt dat anders, maar...het is toch niet voor niets dat powerlifters en gewichtheffers hem dragen dus zal hij toch wel ergens zijn nut hebben vermoed ik.

Terug
Naar boven