Nu begrijp ik waarom je deads en squats zo ver uit elkaar liggen. Je brengt je heupen heel kort omlaag maar ze schieten meteen omhoog zodra je aan de echte lift begint. Hierdoor is de hoek die je rug maakt veel te groot. Je rug doet vrijwel alles en je benen nauwelijks wat.
Ja dat viel me ook al op.. Hoe zwaarder het wordt, hoe slordiger m'n techniek.. Terwijl ik er echt op probeer te letten
Bolde m'n rug erg, of vind je het wel meevallen?
Ik zou als ik jou was hoe vervelend je het ook zal vinden flink omlaag gaan qua gewicht en te focussen op je heupen om die laag te houden. Ze mogen pas omhoog gaan als ook je rug gelijktijdig mee omhoog gaat. Die benen moeten sterker worden, dat is nu de bottleneck. Dus techniek eerst en ff je ego in de koelkast. Na een paar maanden zul je flink sterker worden.
Naja, m'n techniek is redelijk goed tot ik op 80% kom ofzo.. Dus hoe moet ik daar op gaan trainen? Want techniek wordt pas een probleem als ik zwaar ga.
Daarnaast zou ik ook wat minder rukken aan de bar. Hou de spanning erop en dan pas vol kracht zetten zodat je ook geen ruk ziet. Dit is veel beter voor kracht ontwikkeling en voor je rug.
Rukte ik d'r erg aan dan

Was mij niet zo opgevallen.. Je hebt gelijk hoor, daar niet van, maar mij was 't niet opgevallen!
Ga gewoon die rackpulls doen. Als ik nu naar de oefening kijk is dat het al bijna gezien de kleine buiging in je benen bij de lift. Zo kan je nog steeds met flinke gewichten je rug trainen en ga je op de deads je benen eens goed erbij pakken.
Op de squats bedoel je?
Naja, ik zit nogal te twijfelen, aangezien benen m'n zwakke punt zijn, of bottleneck zoals jij het noemt.. moet ik me juist daar op focussen toch? Niet op de rug, maar op de benen..
Deadlift-dag bestaat nu uit:
Max effort oefening: deadlift 5/3/1 systeem afhankelijk van welke week ik zit.
Assistance (pompen): deadlift 5x10
Assitance 2: Static holds
(eventueel nog shrugs d'r bij)
Opposite movement: Straight Leg raises
Heeft het dan nut om die ME oefening te vervangen voor Rackpulls??
Edit: Je bent minder chubby op deze film. Gaat de goede kant op dikkie dik.
Ja viel me ook al op
Goede camera-hoek doet wonderen he
M'n armen staan d'r ook best netjes bij..
Edit:
Volgende week volgt ook filmpje van PR-poging op de Squat. Moet even kijken of k filmpje kan maken van de Pushpress, en de Benchpress, aangezien ik die niet in het powerrack doe, dus moet wel iets vinden waar ik de camera op kan leggen! Stanley Kubrick in de dop