XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Voeding van vandaag:

Ontbijt:

vitamine pilletjes
1 glas water
0.5kg aardbeien met yoghurt en whey
2 glazen chocomel light
3 happen macaroni ham-kaas, ff snel klein bordje opgewarmt.. leftovers van gisteren.. niet te vreten.. vandaar maar 3 happen!

Post Workout:

halve liter water met whey en creatine

13.00:

5 eieren+melk+roeren=kluts-ei=lekkerrrr
2 glazen chocomel light

zometeen werken.

1,90 bij 100kg = flinke jongen ;)
Als je zeker bent van die 20% hebben we het toch over een lichaam van 80kg zonder vet.
Wat natuurlijk niet wenselijk is (want dan ben je dood imo...) :D
Dus als je nu héél strak zou staan met 10% zou je nog 90kg wegen, wat helemaal niet slecht is natuurlijk. :thumb:
Blijven buffelen! ;)

• #1.023
1,90 bij 100kg = flinke jongen ;)
Als je zeker bent van die 20% hebben we het toch over een lichaam van 80kg zonder vet.
Wat natuurlijk niet wenselijk is (want dan ben je dood imo...) :D
Dus als je nu héél strak zou staan met 10% zou je nog 90kg wegen, wat helemaal niet slecht is natuurlijk. :thumb:
Blijven buffelen! ;)

Was ik wel van plan ja:D

Kracht is het belangrijkste.. maar alle massa is mooi meegenomen natuurlijk!:)

één voordeel, squatrek is bijna nooit bezet

kijk en daar gaat het om

marrrrrrkossss.. wordt deze week flink doorbuffelen voor jou jongeman!

vanmiddag 180kg op de DL getrokken :D

1RM Stats:

SQ: 140kg, DL: 180kg, BP: 100kg, Totaal: 420kg

come on... PUSH IT TO THE MAX!

• #1.029

1RM Stats:

Nu alleen nog rep PR's kerel;)

Volgende week 1RM PR's:)

Gefeliciteerd met je nieuwe PR:D

Ik zit nog steeds op BP: 110, DL: 170, SQ: 100 totaal 380

Je loopt nu nog voor.. geniet ervan;)

Nu alleen nog rep PR's kerel;)

Volgende week 1RM PR's:)

Gefeliciteerd met je nieuwe PR:D

Ik zit nog steeds op BP: 110, DL: 170, SQ: 100 totaal 380

Je loopt nu nog voor.. geniet ervan;)

Thanks bro.. rep pr's is bij mij inderdaad andere koek, op een of andere manier ben ik denk ik relatief gezien wel goed in maxxen. Je loopt niet veel achter, alleen die verdomde SQ moet van je omhoog, maar dat weet je zelf als geen ander! (mijn SQ is trouwens net onder parallel, niet helemaal full voor de duidelijkheid, vanwege geen squatrek :o). Binnekort boven de 400kg uitkomen en dan door knallen en op naar de 500kg vriend!

1RM Stats:

**** zeg, jij gaat hard. Nog maar 10 van mij verwijderd.

• #1.032
Thanks bro.. rep pr's is bij mij inderdaad andere koek, op een of andere manier ben ik denk ik relatief gezien wel goed in maxxen. Je loopt niet veel achter, alleen die verdomde SQ moet van je omhoog, maar dat weet je zelf als geen ander! (mijn SQ is trouwens net onder parallel, niet helemaal full voor de duidelijkheid, vanwege geen squatrek :o). Binnekort boven de 400kg uitkomen en dan door knallen en op naar de 500kg vriend!

Naja, ik heb van mezelf redelijk wat kracht in m'n rug.. deadliften is nooit zo'n probleem geweest voor me..

Squaten doe ik pas sinds kort, en ik ben nog steeds aan het rommelen met de techniek, al gaat het wel steeds beter.. Squat is bij mij ook net onder parallel hoor.. fullsquats vind ik niks, en ass to the grass snap ik al helemaal niet dat mensen dat kunnen uberhaupt???

Dit schema bevalt me nu al heel goed.. 4 dagen split, elke dag staat één van de Big 4 centraal, en de assistance is puur gericht om de basis-oefening te versterken..

Ik hoop sowieso volgende week ook de 420 te bereiken.. en dan idd door naar de 500, en de 600, de 700, ****.. op naar de 1000 totaal:D

Voor het einde van het jaar wil ik sowieso de 460 halen.. BP 130, DL 200, SQ 130..

Die squat moet sowieso echt omhoog!

Ik hoop sowieso volgende week ook de 420 te bereiken.. en dan idd door naar de 500, en de 600, de 700, ****.. op naar de 1000 totaal:D

Voor het einde van het jaar wil ik sowieso de 460 halen.. BP 130, DL 200, SQ 130..

Die squat moet sowieso echt omhoog!
U hebt grootse plannen heer Marrkos! :thumb:

• #1.036
Hoe kan je sq nou 100 zijn met zo'n dl?

Omdat ik heel lang problemen had m'n techniek.. veel last gehad van m'n knieen, dus aantal keer squaten overgeslagen..

Ik heb afgelopen paar jaar wel veel getraint, maar nooit echt serieus, lette nooit op m'n voeding enzo.. vooral borst en biceps trainen.. Heb van mezelf al redelijk wat kracht in m'n rug.. Bankdrukken foctuste ik alleen maar op.. Ik heb gewoon weinig kracht en coordinatie in m'n benen van mezelf.. Maar er wordt aan gewerkt!

Goed, lang verhaal, allemaal kleine redens waarom m'n squat zuigt..

Ik heb met behulp van de filmpjes van Rippetoe thuis veel geoefend, in de sportschool voor de spiegel, vooral geoefend op m'n hipdrive..

Ik ga volgende week toppen, ik denk dat er sowieso wel 110, misschien 115 in zit..

Antwoord voldoende zo EPK?

• #1.037
Edit.

• #1.038
Cycle 1, week 2, dag 3:

Slecht geslapen, pijn aan me knieen, brak, met moeite ontbijt naar binnen gewerkt.

Deadlift:
6x70
4x90
2x100
1x120
1x140
1x160
Fx180, kreeg 'm op de helft.

2x10x70kg

Static holds:
120kg, 10sec. 8 'reps' tussen door 2 minuutjes rust.

DB Shrugs:
8x32
6x35
5x40

Back raises:
3x10xBW

Leg raises:
2x12

Nou, jammer van die fail op 180, next try next week.

Filmpje van mij en m'n fail:

http://www.youtube.com/watch?v=3Sa8fDMCsOk

Kont ging te snel omhoog, en rug begon te bollen..

Iemand anders nog commentaar op techniek?

Nu begrijp ik waarom je deads en squats zo ver uit elkaar liggen. Je brengt je heupen heel kort omlaag maar ze schieten meteen omhoog zodra je aan de echte lift begint. Hierdoor is de hoek die je rug maakt veel te groot. Je rug doet vrijwel alles en je benen nauwelijks wat.

Ik zou als ik jou was hoe vervelend je het ook zal vinden flink omlaag gaan qua gewicht en te focussen op je heupen om die laag te houden. Ze mogen pas omhoog gaan als ook je rug gelijktijdig mee omhoog gaat. Die benen moeten sterker worden, dat is nu de bottleneck. Dus techniek eerst en ff je ego in de koelkast. Na een paar maanden zul je flink sterker worden.

Daarnaast zou ik ook wat minder rukken aan de bar (nog eens gekeken en het rukken aan de bar valt toch best mee). Hou de spanning erop en dan pas vol kracht zetten zodat je ook geen ruk ziet. Dit is veel beter voor kracht ontwikkeling en voor je rug.

Ga gewoon die rackpulls doen. Als ik nu naar de oefening kijk is dat het al bijna gezien de kleine buiging in je benen bij de lift. Zo kan je nog steeds met flinke gewichten je rug trainen en ga je op de deads je benen eens goed erbij pakken.

Edit: Je bent minder chubby op deze film. Gaat de goede kant op dikkie dik. :D

Laatst bewerkt:
  • #1.040
Nu begrijp ik waarom je deads en squats zo ver uit elkaar liggen. Je brengt je heupen heel kort omlaag maar ze schieten meteen omhoog zodra je aan de echte lift begint. Hierdoor is de hoek die je rug maakt veel te groot. Je rug doet vrijwel alles en je benen nauwelijks wat.

Ja dat viel me ook al op.. Hoe zwaarder het wordt, hoe slordiger m'n techniek.. Terwijl ik er echt op probeer te letten:(

Bolde m'n rug erg, of vind je het wel meevallen?

Ik zou als ik jou was hoe vervelend je het ook zal vinden flink omlaag gaan qua gewicht en te focussen op je heupen om die laag te houden. Ze mogen pas omhoog gaan als ook je rug gelijktijdig mee omhoog gaat. Die benen moeten sterker worden, dat is nu de bottleneck. Dus techniek eerst en ff je ego in de koelkast. Na een paar maanden zul je flink sterker worden.

Naja, m'n techniek is redelijk goed tot ik op 80% kom ofzo.. Dus hoe moet ik daar op gaan trainen? Want techniek wordt pas een probleem als ik zwaar ga.

Daarnaast zou ik ook wat minder rukken aan de bar. Hou de spanning erop en dan pas vol kracht zetten zodat je ook geen ruk ziet. Dit is veel beter voor kracht ontwikkeling en voor je rug.

Rukte ik d'r erg aan dan??? Was mij niet zo opgevallen.. Je hebt gelijk hoor, daar niet van, maar mij was 't niet opgevallen!

Ga gewoon die rackpulls doen. Als ik nu naar de oefening kijk is dat het al bijna gezien de kleine buiging in je benen bij de lift. Zo kan je nog steeds met flinke gewichten je rug trainen en ga je op de deads je benen eens goed erbij pakken.

Op de squats bedoel je?

Naja, ik zit nogal te twijfelen, aangezien benen m'n zwakke punt zijn, of bottleneck zoals jij het noemt.. moet ik me juist daar op focussen toch? Niet op de rug, maar op de benen.. ???

Deadlift-dag bestaat nu uit:

Max effort oefening: deadlift 5/3/1 systeem afhankelijk van welke week ik zit.
Assistance (pompen): deadlift 5x10
Assitance 2: Static holds
(eventueel nog shrugs d'r bij)
Opposite movement: Straight Leg raises

Heeft het dan nut om die ME oefening te vervangen voor Rackpulls??

Edit: Je bent minder chubby op deze film. Gaat de goede kant op dikkie dik. :D

Ja viel me ook al op:D

Goede camera-hoek doet wonderen he:roflol:

M'n armen staan d'r ook best netjes bij..

Edit:
Volgende week volgt ook filmpje van PR-poging op de Squat. Moet even kijken of k filmpje kan maken van de Pushpress, en de Benchpress, aangezien ik die niet in het powerrack doe, dus moet wel iets vinden waar ik de camera op kan leggen! Stanley Kubrick in de dop:D

Terug
Naar boven