Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

Gebruik je veel legdrive bij je pushpress? En sla je voor vanaf de grond of pak je em uit een rack?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Gebruik je veel legdrive bij je pushpress? En sla je voor vanaf de grond of pak je em uit een rack?

Ik clean 'm vanaf de grond de eerste rep.. ik gebruik een beetje legdrive.. niet extreem, maar ik zak wel eerst beetje door m'n knieen!

Ik clean 'm vanaf de grond de eerste rep.. ik gebruik een beetje legdrive.. niet extreem, maar ik zak wel eerst beetje door m'n knieen!
Ik denk dat bij de meeste mensen de clean het zwakkere gedeelte van de oefening is, en de press duidelijk sterker.
Jezou dan denken dat je niet veel leg drive nodig hebt voor de (eerste paar) reps.
Ik vermoed dat het beetje dat jij door je knieën gaat, nauwelijks leg drive genoemd kan worden.
Althans zo is het bij mij toch.
En uit jezelf herken je duizenden anderen éh?! ;)

• #1.104
Ik denk dat bij de meeste mensen de clean het zwakkere gedeelte van de oefening is, en de press duidelijk sterker.
Jezou dan denken dat je niet veel leg drive nodig hebt voor de (eerste paar) reps.
Ik vermoed dat het beetje dat jij door je knieën gaat, nauwelijks leg drive genoemd kan worden.
Althans zo is het bij mij toch.
En uit jezelf herken je duizenden anderen éh?! ;)

Nou.. nu is het nog zo, dat datgene wat ik moet pressen vrij makkelijk kan cleanen:)

Ik gebruik wel leg-drive, niet heel erg veel hoor.. maar gewoon een acceptabele hoeveelheid zeg maar:D

Niet puur uit m'n benen, maar ook niet strict.. beetje smokkelen zeg maar:D

• #1.105
Laatst bewerkt:
Jij bent toch helemaal niet vet, Huggy...
Je bent gewoon een "flinke" jongen! :thumb:
Ik daarentegen, ben wel een beetje te zwaar... :o

:roflol:...U bent te aardig, waerde Hummy;)
Als je zoals ik tegen de 145kg weegt bij een lengte van 185cm...en niet op het podium bij de verkiezing van Mr. Olympia staat heb je vrees ik "ietsiepietsie" overgewicht.

Volgens allerlei tabellen heb ik een ernstige vorm van obesitas...terwijl ik me helemaal niet ziek voel ;)
Mijn bloeddruk is tegenwoordig 125 bij 80, en een cholestorol van zo'n 4.0 is ook niet slecht voor iemand die aan obesitas lijdt, toch?
De arts bij wie ik altijd op sportkeuring ga, is altijd verbaasd dat iemand met zo'n fors overgewicht toch zo gezond kan zijn...ik kreeg dan ook niet het advies om af te vallen, maar wel om wat aan mijn respectabele buikomvang te doen, omdat buikvet een risicofactor is.
Mja...zolang mijn borstomvang nog altijd zo'n 20cm meer bedraagt dan mijn buikomvang mag ik niet klagen :D

Alhoewel ik eigenlijk van mening ben dat 130kg zwaar zat is voor een superzwaargewicht, (en ik dus wel ruim 10kg lichter zou willen zijn) is het ****ing moeilijk om serieus paar kilo kwijt te raken, zonder aan kracht in te boeten :(

• #1.110
Cycle 1, week 3:

Bench:
10xlege stang
5x40
5x60

5x80
3x90
5x100 (bedoeling was 1x100) PR!!

Incline Bench:
2x8x60
2x10x50

Fatman Pullups:
10 reps
8 reps
6 reps
6 reps
4 reps
4 reps
2 reps

totaal 40 reps. Volgende keer 44 reps

DB Rows:
10x22
8x26
6x28
4x32

Zalige training, lekker gebencht. Weekend. Nieuwe cycle. **** deload. Heb zoveel lopen aankloten deze cycle, begin gewoon gelijk met de volgende, en dan wel netjes aan het schema houden. Bench en PP worden verhoogd met 2.5kg, deadlift wordt deadlift vanaf verhoging, en dus flink verlaagd. Squats verhoog ik met 5kg. Amen.

lekker gebenched man ;)

Hoe komt het dat je 3 x 90 doet en dan plots 5 x 100 kg, heb je bij de 90 kg dan niet alles gegeven?
Zeer mooie pr trouwens!

• #1.114
Hoe komt het dat je 3 x 90 doet en dan plots 5 x 100 kg, heb je bij de 90 kg dan niet alles gegeven?
Zeer mooie pr trouwens!

Nee heb bij die 90 ook niet alles gegeven:)

Ik heb vandaag netjes m'n schema aangehouden. 5x75%, 3x85%, minimaal 1 rep @ 95%.

5x80
3x90
1x100

5x100 gedaan.

2 weken terug had ik 9x90, vorige week 7x95, en nu 5x100..

Bedankt trouwens:D

lekker, wat pak je nu ongeveer op squat?

• #1.116
5x100 benchen :eek: je gaat echt goed vooruit en dus lekker bezig de laatste tijd, ga zo door.
Goed weekend

Oke, ja jij zat met je knieen he? Ik heb van de week 5*5*100 gedaan :D gewoon goed je techniek blijven doen en dan komt alles op zn pootjes terecht met je Squat :D (wie weet word mijn bench ooit nog goed :P)

• #1.120
Oke, ja jij zat met je knieen he? Ik heb van de week 5*5*100 gedaan :D gewoon goed je techniek blijven doen en dan komt alles op zn pootjes terecht met je Squat :D (wie weet word mijn bench ooit nog goed :P)

Neh.. knieen heb k niet zoveel last meer van.. ja 's ochtends bij t wakker worden nog wel 's.. tis meer m'n techniek waar ik nog erg op aan het letten ben:) En ik warm niet goed genoeg op heb ik ontdekt:D

Terug
Naar boven