XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Cycle 2, week 1:

PushPress:
opwarm:
2x10xlege stang
5x30

Werksets:
5x45
5x50
6x55 fail op de 7e, snapte d'r niks van.. zat gewoon helemaal vol!

Strict MP
3x8x40 pOmPeN jwt

Wide Grip Fatman Pullups:
3x8 reps
2x6 reps
4 reps, 10 sec. rust, gelijk weer 2 reps.
totaal: 42 reps, 2 meer dan vorige keer, vrijdag doe ik er 44:D

Had meer verwacht van m'n PP, zat heel snel vol, en was gelijk buiten adem. Naja, nog steeds 1 rep meer dan het minimale, dussss.. was even goed een lekkere training!

Morgen rust, donderdag deadlift vanaf verhoging

Cycle 2, week 1:

Vanwege al m'n gekloot vorige cycle, en mijn voornemen om komende cycles hard te bikkelen, heb ik de deload lekker overgeslagen.. Zie er nu het nut ff niet van in. Over 3 weken wel gewoon deloadweekje:)

Squats:

2x10xlege stang
5x40

5x60
5x70
7x80 PR

3x10x50kg

Ik schaam mij voor deze gewichten. Schandalig. Maar goed, elke rep en elke kg is progressie.

Weighted 45 degree Hypers:
10xBW
2x8xBW+15
12xBW

Leg Curl:
8x25
8x30
8x35
6x40

Abs Pulldown:
8x40 kon m'n evenwicht niet goed bewaren
4x12x30

Ging erg lekker, ondanks dat ik vanacht erg laat ging slapen, en vanochtend om 7 uur klaarwakker was. 5 uur slaap. bah.

Morgen Overhead-dag.

gewoon lekker doorgaan M - gewichten komen dan vanzelf:)

Dank u, dank u:D

Naja, kijk, ik train voor mezelf, en **** iedereen die neerkijkt op m'n stats.. maar goed.. 5x100/1x110 bench kan ik nog trots over praten.. maar 7x80 is gewoon kindergewicht:D

Wie, o wie, zal "minachtend" neerkijken op jouw stats?
Voor jou is op dit moment 5x100 waarschijnlijk net zo zwaar als voor mij 5x150, en een ander moet wellicht meer moeite doen om 5x50 te bankdrukken, dus moeten we ons allen moeite doen, toch? Niemand zou neerbuigend moeten kijken naar anderen, want Hummy maakte heel terecht de opmerking dat er altijd baas boven baas is! En als iemand zich wil vergelijken, laat hij of zij zich dan vergelijken met iemand die betere stats heeft en ernaar streven om dat ook te bereiken, en niet anderen belachelijk maken die mindere stats hebben. Degene die dat doen hebben meestal zelf nauwelijks progressie en zouden er goed aan doen harder te trainen i.p.v. zich neerlatend over anderen uit te laten!

Ik vind het verder een mooie prestatie hoor!
En ik vind verder dat je er een schema op na houdt, wat mij zeer aanspreekt...je komt er wel Marrkos, zeker weten...gewoon een kwestie van volhouden :)!

Voor jou is op dit moment 5x100 waarschijnlijk net zo zwaar als voor mij 5x150, en een ander moet wellicht meer moeite doen om 5x50 te bankdrukken, dus moeten we ons allen moeite doen, toch? Niemand zou neerbuigend moeten kijken naar anderen, want Hummy maakte heel terecht de opmerking dat er altijd baas boven baas is! En als iemand zich wil vergelijken, laat hij of zij zich dan vergelijken met iemand die betere stats heeft en ernaar streven om dat ook te bereiken, en niet anderen belachelijk maken die mindere stats hebben. Degene die dat doen hebben meestal zelf nauwelijks progressie en zouden er goed aan doen harder te trainen i.p.v. zich neerlatend over anderen uit te laten!

En ik vind verder dat je er een schema op na houdt, wat mij zeer aanspreekt...je komt er wel Marrkos, zeker weten...gewoon een kwestie van volhouden :)!
You friendly bear You! ;)

• #1.145

Heel mooi gezegd. Bedankt voor de lovende woorden:)

Zijn weinig mensen zo normaal beschaafd als jou Hugs! Daar mag nog eens een voorbeeld aan genomen worden!

:D

• #1.146
Cycle 2, week 1:

Deadlift vanaf 12cm verhoging:

2x5x70

5x90
5x100
6x110

Wat een k*t-oefening. Hou 'm d'r wel in, want voelde m'n benen wel goed. Moet wel ff ander object vinden waar ik op kan staan, want stond nu op twee op elkaar gestapelde 25kg schijven. Dat zoog, voeten stonden veel te dicht bij elkaar, moest m'n voeten rechtzetten ipv 30graden pointed out. Komt goed.

Deadlift:
4x8x70
Puur op techniek, geconcentreerd op kont laag houden, benen de grond in drijven, rug recht. Ging goed.

BB Shrugs+static holds:
8x70+10sec. hold
8x90+8sec hold
8x100+9 sec hold
6x110+5 sec hold
4x120 zonder hold
16x60 zonder hold

Strict Biceps DB Curl:
8x20
6x22
4x24
14x16kg superstrict, langzaam laten zakken, aanspannen aan de top, bla bla bb-shit

Straight leg raises:
12 reps
12 reps
10 reps

Klaar. Begon k*t met die deadlift vanaf verhoging. Slecht geslapen, slecht ontbeten (halve liter melk, vitamine meuk, bak muesli+yoghurt). Toch uiteindelijk wel fijne training. Zo dadelijk naar m'n opleiding toe, fysieke weerbaarheid trainen. cool.

Goed gedaan die focus op techniek. Maar begrijp ik het goed dat je op een verhoging staat of ligt de bar hoger? Begrijp niet zo goed waar dat goed voor zou zijn om de techniek van de regulier deads te verbeteren.

Ook weer ijzersterke curls.

Goed gedaan en inderdaad zeer sterke curls. Snap ook niet zo goed waar die verhoging goed voor is.

die shrugs lijken me wel pittig eigenlijk ...

De platvorm deadlift dienen om meer je hams aan te spreken. Zo zal je normaal in je reguliere deadlifts ook meer je hams gaan gebruiken bij de start.

• #1.152
Goed gedaan die focus op techniek. Maar begrijp ik het goed dat je op een verhoging staat of ligt de bar hoger? Begrijp niet zo goed waar dat goed voor zou zijn om de techniek van de regulier deads te verbeteren.

Ook weer ijzersterke curls.

Ik sta op een verhoging.

Goed gedaan en inderdaad zeer sterke curls. Snap ook niet zo goed waar die verhoging goed voor is.

Omdat ik m'n benen te weinig gebruik bij het deadliften, moet m'n zwakke schakel ook trainen he..
K*t-oefening, maar volgens mij gaat het me wel veel opleveren:)

die shrugs lijken me wel pittig eigenlijk ...

Waren ze ook:D

lekker he die platform deads :D

K*toefening:D

De platvorm deadlift dienen om meer je hams aan te spreken. Zo zal je normaal in je reguliere deadlifts ook meer je hams gaan gebruiken bij de start.

Naja, vooral omdat ik m'n benen dan meer gebruik.. omdat ik zoveel vanuit m'n rug til..

Mij ontgaat nog steeds de relevantie van het extra zwaar aanpakken van de benen bij de deads en een versie die waarschijnlijk nog lastiger is uit te voeren dan de reguliere, om de techniek van de reguliere deads te verbeteren.

Wanneer je de reguliere op een juiste wijze zou uitvoeren worden je benen al extra aangepakt t.o.v. je eerder deed, aangezien het voorheen een verkapte stiff was. Maar dit is blijkbaar niet genoeg en dus moet het nog zwaarder en ingewikkelder worden om de reguliere op een juiste wijze te kunnen uitvoeren. ???

Mij lijkt dat de focus op de juiste techniek van de reguliere deads zou moeten liggen, datgene wat juist belangrijk is, en niet nog een variant extra eraan toe te voegen. Misschien dat ik het helemaal verkeerd zien, dan hoor ik het graag.

Als je rug sterker is als je benen, ga je zowiso meer vanuit je rug trekken. Wanneer je je benen extra traint, denk ik dat het gewoon vlotter gaat gaan. Ik trek zelf ook hard vanuit mn rug en da's gewoon omdat mn hamstrings te zwak zijn en je daardoor sneller rechtkomt en dus uit je rug trekt.

Techniek van dl oefen je niet op lage percentages en hoge herhalingen (bij te lage gewichten maak je niet de fouten die je maakt bij hogere gewichten, en bij hoge herhalingen is je concentratie weg en word je techniek minder).
Er is een reden waarom Oly gewichtheffers hun techniek oefenen met 3reppers enz :). Om techniek te oefenen doe je beter 5x3 of zelfs 10x3 maar dan aan >75% oid.

En dl vanop verhoog is idd een rotoefening, maar ze helpt zeker en vast in jouw geval :)

Gaat die verhoging je dan helpen je heupen laag te houden?
Ik vrees juist het omgekeerde omdat het dan zo ****ing zwaar is. Je rug zal het waarschijnlijk sneller overnemen.

• #1.158
Mij ontgaat nog steeds de relevantie van het extra zwaar aanpakken van de benen bij de deads en een versie die waarschijnlijk nog lastiger is uit te voeren dan de reguliere, om de techniek van de reguliere deads te verbeteren.

Wanneer je de reguliere op een juiste wijze zou uitvoeren worden je benen al extra aangepakt t.o.v. je eerder deed, aangezien het voorheen een verkapte stiff was. Maar dit is blijkbaar niet genoeg en dus moet het nog zwaarder en ingewikkelder worden om de reguliere op een juiste wijze te kunnen uitvoeren. ???

Mij lijkt dat de focus op de juiste techniek van de reguliere deads zou moeten liggen, datgene wat juist belangrijk is, en niet nog een variant extra eraan toe te voegen. Misschien dat ik het helemaal verkeerd zien, dan hoor ik het graag.

Naja, deadlift vanaf een verhoging (is er geen kortere naam???) pak je veel meer vanuit je benen, en je start veel lager met je heupen/kont. Ik merk wel dat het hele eerste stuk vanuit m'n benen kwam.

Als je rug sterker is als je benen, ga je zowiso meer vanuit je rug trekken. Wanneer je je benen extra traint, denk ik dat het gewoon vlotter gaat gaan. Ik trek zelf ook hard vanuit mn rug en da's gewoon omdat mn hamstrings te zwak zijn en je daardoor sneller rechtkomt en dus uit je rug trekt.

Hoe los jij dit op dan?

Techniek van dl oefen je niet op lage percentages en hoge herhalingen (bij te lage gewichten maak je niet de fouten die je maakt bij hogere gewichten, en bij hoge herhalingen is je concentratie weg en word je techniek minder).
Er is een reden waarom Oly gewichtheffers hun techniek oefenen met 3reppers enz :). Om techniek te oefenen doe je beter 5x3 of zelfs 10x3 maar dan aan >75% oid.

En dl vanop verhoog is idd een rotoefening, maar ze helpt zeker en vast in jouw geval :)

Naja, ik moet nu ook m'n voeten heel dichtbij elkaar zetten, omdat die schijven een rand hebben.. zoek nog naar een oplossing waarmee ik net iets wijder kan staan.. dat zal voor het gevoel al een hele hoop schelen.

En daarbij, ik had slecht geslapen, slecht ontbeten. Eerste oefening.. maakt het allemaal niet makkelijker.

Als reactie op wat je zei qua rep-range en percentages etc. Klinkt logisch. Normaal is mijn tweede oefening gewoon pompen met de hoofdoefening, maar focuste vandaag vooral op m'n techniek.

Tis wel een goed idee om volgende keer te proberen. Regular deadlift met 75% 8x3 oid..

Neemt dat niet teveel energie weg van m'n belangrijkste (eerste) oefening? Dat pompen doe ik met 50-60%

Gaat die verhoging je dan helpen je heupen laag te houden?
Ik vrees juist het omgekeerde omdat het dan zo ****ing zwaar is. Je rug zal het waarschijnlijk sneller overnemen.

mmm.. je moet er ook rekening mee houden dat ik flink gezakt ben qua gewicht. Ik heb als 1RM 140 genomen, en daar wordt dan nog 's 10% van af getrokken, dus 1RM=125.. vandaag niet hoger dan 85% gegaan, dus 110..

Er zit nog meer in;)

Ik gebruik 2 stapels schijven, voor elke voet één. Met 1 stapel is het met ook net iets te smal.

• #1.160
Ik gebruik 2 stapels schijven, voor elke voet één. Met 1 stapel is het met ook net iets te smal.

Ja dat had ik ook al in gedachte voor volgende keer!

Tis wel een t*fus-oefening op de vroege ochtend zeg..

Maar het zal me wel een hoop opleveren denk ik!

Techniek ga ik vanaf nu op pakweg 8x3 @ 75% 1RM doen..

Bedankt voor de tip. Klinkt ook wel heel logisch zo:D

Terug
Naar boven