MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

Ja idd!

Ik ben 1.90 denk dat dat wel een rol speelt..

Ja, ik ben 1.93.

Heb zelf diverse filmpjes gepost van mijn deadlifts, maar mede omdat wij in verhouding vrij lang zijn, is het gewoon moeilijk de heupen laag te houden.

Ook de zware jongens die wat langer zijn tillen automatisch wat meer vanuit de rug (dus in de begin fase minder invloed van benen omdat die al vrij snel uitlocken).

Denk niet dat je platform pulls daar veel aan gaan doen, al kun je het natuurlijk proberen.

Ja, ik ben 1.93.

Heb zelf diverse filmpjes gepost van mijn deadlifts, maar mede omdat wij in verhouding vrij lang zijn, is het gewoon moeilijk de heupen laag te houden.

Ook de zware jongens die wat langer zijn tillen automatisch wat meer vanuit de rug (dus in de begin fase minder invloed van benen omdat die al vrij snel uitlocken).

Denk niet dat je platform pulls daar veel aan gaan doen, al kun je het natuurlijk proberen.
Eens.

En oneens. Het gaat om verhoudingen. Ik ben 194cm maar heb daarnaast hele lange onderbenen. Mijn trainingsmaat is wat kleiner 190cm dacht ik, maar bij de onderbenen scheelt het wel 4 a 5 cm. Hierdoor ben je als powerlifter behoorlijk benadeeld. Als bb-er maakt het allemaal niets uit, daarbij gaat het over hypertrofie en niet hoeveel kilo's je kunt liften.

Heb je deze nadelige verhoudingen dan zul je lastiger grote gewichten kunnen liften. Toch wil je bijblijven en ga je deze gewichten liften waardoor idd al snel de hefboom werking nadelig gaat uitpakken en je gaat forceren. Of je nu lang of klein bent, als je gaat forceren zie je bij iedereen dat ze volledig vanuit de rug gaan liften.

Dus ookal ben je lang en heb je lange benen dan nog kun je technisch goed liften, je moet het echter dan met minder zware gewichten doen die een mooie technische lift mogelijk maken. Lengte zegt dus niets of je je heupen laag kunt houden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.166
Ja, ik ben 1.93.

Maar, hoe los ik dat op? Hoe heb jij dat opgelost?

Ik probeer sowieso ff een cycle de platform deadlifts, even kijken of het iets doet.. Anders gewoon weer terug naar regulars.

Eens.

En oneens. Het gaat om verhoudingen. Ik ben 194cm maar heb daarnaast hele lange onderbenen. Mijn trainingsmaat is wat kleiner 190cm dacht ik, maar bij de onderbenen scheelt het wel 4 a 5 cm. Hierdoor ben je als powerlifter behoorlijk benadeeld. Als bb-er maakt het allemaal niets uit, daarbij gaat het over hypertrofie en niet hoeveel kilo's je kunt liften.

Heb je deze nadelige verhoudingen dan zul je lastiger grote gewichten kunnen liften. Toch wil je bijblijven en ga je deze gewichten liften waardoor idd al snel de hefboom werking nadelig gaat uitpakken en je gaat forceren. Of je nu lang of klein bent, als je gaat forceren zie je bij iedereen dat ze volledig vanuit de rug gaan liften.

Dus ookal ben je lang en heb je lange benen dan nog kun je technisch goed liften, je moet het echter dan met minder zware gewichten doen die een mooie technische lift mogelijk maken. Lengte zegt dus niets of je je heupen laag kunt houden.

mmm.. interessant punt. Ik heb behoorlijk lange benen:D Onderbenen zijn ook een flink end:rolleyes:

Hoe moet ik dit oplossen dan? Gewoon zoveel mogelijk op techniek focussen spreekt voor zich, maar goed..

Jij ging sumo-deadlift doen toch? Om dat lengte verschil op te lossen?

Nu rest mij de vraag: Kan een sumo deadlift de gewone deadlift vervangen???

• #1.167
Cycle 2, week 1:

5 uur slaap en vervolgens:

Benchpress:
2x10xlege stang
8x40

5x72.5
5x82.5
10x92.5 PR!!!

Incline Bench:
8x80
9x70
10x60
12x50

Close Grip Bench:
3x8x50
20cm wijde grip, ellebogen zover mogelijk tucked in.

Fatman Wide grip Pullups:
10 reps
2x8 reps
6 reps
2x5 reps
4 reps
Totaal: 46 reps

Hele lekkere training, dikke PR op de bench. Volgens calculator zou dit uitkomen op 122.5 1RM. Verleiding is groot om binnenkort te gaan maxen. Ik hou mij nog eventjes in;)

Fatman pullups zijn sowieso uitvinding van het jaar. Heerlijke oefening.

• #1.169

Bedankt!

Even steekproefsgewijs verslag van voeding van vandaag:

- Ontbijt: 1 groot bord mihoen+stukken omelet+groente. vitamine pilletjes, visolie-cap.
- Pre-workout: 2 blikjes chocomel. Bij gebrek aan pakken.
- Post Workout: 0.5 liter water+whey+dextrose
- Bij thuiskomst: 3 pannenkoeken. Geen suiker geen stroop, gewoon droge rollen in je mond proppen.
- Zometeen pre-werk (14.30): 500gr. Kwark+1 pannekoek
- 17.00: warme maaltijd (wat de pot schaft, meestal vlees+groente+aardappels+toetje)
- 19.00: 1 blikje tonijn+1 pannekoek
- 21.00: 1 blikje tonijn+1 pannekoek
- 23.00: 500gr. Kwark

Verhoudingen: geen flauw idee, in ieder geval voldoende voeding.
Pannekoeken bak ik altijd erg dik. Niet denken: "huh, 1 pannekoekje". 1 pannekoek staat gelijk aan 3 pannekoeken.

M'n schoonmoeder ligt nogal slecht, dus boodschappen doen, huishouden, koken enzo schiet er nogal bij in, zowel bij mij als bij mijn vrouwtje.

Vandaar de nogal eenzijdige voeding.

• #1.170
Evaluatie Week 1:

Slaap: beroerd. Laat naar bed, vroeg eruit.

Voeding: Slecht. Totaal geen regelmaat, OF te veel, OF te weinig. Ongezond. Wel voldoende eiwitten.

Trainen: Benchen ging erg lekker, Pushpress+squat vielen enigszins tegen, maar er is nog steeds progressie. Deadlift vervangen voor platformdeadlift. K*toefening, maar ik hou 'm als main lift deze cycle. Squat techniek lijkt erg verbeterd. Beloofde filmpje volgt, ga maandag ff filmen denk k.

PR's:
Deze week gezet, met daarachter de virtuele 1RM. Lame.

BP: 10x92.5, zou neerkomen op 1x123. Als ik even terugdenk naar de 5x100 van vorige week, dan zal dat misschien nog wel kunnen kloppen ook.

SQ: 7x80, zou neerkomen op 1x96. Ook dit is onder m'n echte 1RM, erg jammer weer.

PlatformDL: 6x110, 1x128 (ik heb geen idee wat m'n normale 1RM is op Platformdeadlift)

PP: 6x55, is 1x64. Dit viel me heel erg vies tegen:( Aangezien mijn 1RM 1x67.5 is, en nu echt wel hoger zal liggen.

Calculator is natuurlijk ook niet heel betrouwbaar.. Bench gaat zeer goed, rest stuk minder. Goed, volgende week wel goede voeding, en echt heel hard knallen. Dit kan beter namelijk.

Evaluatie Week 1:

Slaap: beroerd. Laat naar bed, vroeg eruit.

Voeding: Slecht. Totaal geen regelmaat, OF te veel, OF te weinig. Ongezond. Wel voldoende eiwitten.

Trainen: Benchen ging erg lekker, Pushpress+squat vielen enigszins tegen, maar er is nog steeds progressie. Deadlift vervangen voor platformdeadlift. K*toefening, maar ik hou 'm als main lift deze cycle. Squat techniek lijkt erg verbeterd. Beloofde filmpje volgt, ga maandag ff filmen denk k.

PR's:
Deze week gezet, met daarachter de virtuele 1RM. Lame.

BP: 10x92.5, zou neerkomen op 1x123. Als ik even terugdenk naar de 5x100 van vorige week, dan zal dat misschien nog wel kunnen kloppen ook.

SQ: 7x80, zou neerkomen op 1x96. Ook dit is onder m'n echte 1RM, erg jammer weer.

PlatformDL: 6x110, 1x128 (ik heb geen idee wat m'n normale 1RM is op Platformdeadlift)

PP: 6x55, is 1x64. Dit viel me heel erg vies tegen:( Aangezien mijn 1RM 1x67.5 is, en nu echt wel hoger zal liggen.

Calculator is natuurlijk ook niet heel betrouwbaar.. Bench gaat zeer goed, rest stuk minder. Goed, volgende week wel goede voeding, en echt heel hard knallen. Dit kan beter namelijk.
Volgens Wendler (reps x gewicht x 0,0333 + gewicht) is je PP bijna 66kg, dus da's iets gunstiger. ;)
Gewoon doorbuffelen, goed lezen wat Emile straks te vertellen heeft en het komt allemaal goed! :thumb:

• #1.172
Volgens Wendler (reps x gewicht x 0,0333 + gewicht) is je PP bijna 66kg, dus da's iets gunstiger. ;)
Gewoon doorbuffelen, goed lezen wat Emile straks te vertellen heeft en het komt allemaal goed! :thumb:

Komt wel goed;)

Wat bedoelde je met wat emile te vertellen heeft???

• #1.175
Goed. Training van vandaag:

Cycle 2, week 2:

squats:
2x8xlege stang
3x40

3x65
3x75
6x85

3x10x50

Weighted 45 Degree Hypers into partial Glute ham raises:
10xBW
3x8xBW+10

Beste oefening ooit. Burn in billen, hams, en onderrug.

Lying hamstring Curl:
8x25
8x30
6x35
6x40
4x45

Calf raises apparaat:
8x50
8x60
8x70

Gelijk m'n traps vol bloeduitstortingen. K*t-apparaat.

Straight leg Raises:
3x10xBW

Heerlijke training. Squats 6x85 is toch weer beter dan vorige cycle waarin ik 4x85 deed. Assistance was vooral gericht op versterken van hams/glutes. Dit hou ik er sowieso in. Weighted 45 degree hypers into partial glute ham raises (geweldige naam:D) is echt een heerlijke oefening. Helaas is er geen GHR toestel in mijn gym, anders zou ik wel gewoon normale GHR doen, maar goed..

Ik loop nu echt alsof ik in m'n reet verkracht ben, opstaan en gaan zitten gaat stuntelig, flikkerde zojuist bijna van de plee-pot af:D

Geweldige sport.

• #1.176
Filmpje niet gemaakt. Had oude mobiel bij me.

:roflol:...Hummy & Marrkos effies heel wat anders...hebben jullie geen zin om 8 augustus a.s. in Brunssum mee te doen aan het NK vrachtwagentrekken?
Lijkt me leuk om met enkele jongens van het forum eens gezamenlijk aan een wedstrijd mee te doen.

• #1.178
:roflol:...Hummy & Marrkos effies heel wat anders...hebben jullie geen zin om 8 augustus a.s. in Brunssum mee te doen aan het NK vrachtwagentrekken?
Lijkt me leuk om met enkele jongens van het forum eens gezamenlijk aan een wedstrijd mee te doen.

Heel leuk idee:) Lijkt me echt gaaf!

Probleem is alleen.. ik lig dan hoogstwaarschijnlijk met m'n dikke pens op 't strand in Turkije:cool:

Wel echt leuk idee:D

Terug
Naar boven