AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

hehehe ... vraag mij trouwens af waarom iedereen naar de chocomelk grijpt. Melk is toch eigenlijk een
veel betere keuze gezien het ook je IGF etc verhoogt. En dat doet choco nu net niet zover ik weet. Plus
dat melk zijn voedingswaardes ook beter verdeeld zijn.

hehehe ... vraag mij trouwens af waarom iedereen naar de chocomelk grijpt. Melk is toch eigenlijk een
veel betere keuze gezien het ook je IGF etc verhoogt. En dat doet choco nu net niet zover ik weet. Plus
En toch was er laatst een onderzoek naar "sportdrankjes" voor na de training, en het resultaat was dat je net zo goed "good ol' chocolate milk" kon drinken na de training!!! :eek:
Na de training éh?!
Ik durf zelf 's ochtends ook wel eens een beetje door de shake te doen, omdat op dat moment na het vasten tijdens de nacht, snelle suikers ook gunstig uitpakken.
Andere momenten van de dag: magere melk voor John... :rolleyes:
Dus, na de training:
CHOCOLADEMELK! :thumb:

Ik zit ook aan de choco, maar niet direct na de training. Gewoon 1 liter over de hele dag.

Wat is je visie, dat je eerst wat cycli wendler doet en dan Westside?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.207
Wat is je visie, dat je eerst wat cycli wendler doet en dan Westside?

Nou, ik blijf sowieso nog wel een half jaar, misschien wel een jaar dit doen hoor.. Ben vastbesloten om dit keer een schema eens wat langer uit te proberen..

Toen ik serieus begon met trainen ben ik begonnen met een full body schema a lá Bill Starr waarmee ik een redelijk basis heb gelegd qua stats en spiermassa, nu dan dus 5/3/1, waar ik m'n stats flink omhoog wil krijgen, en alle extra spiermassa is mooi meegenomen. Dus over een poos wil ik met Westside de hele meuk gaan finetunen, me richten op m'n zwakke plekken, om zo m'n lifts nog hoger te krijgen. De hele dynamic effort kant spreekt me ook wel aan.

Eventueel, en dan praat ik echt over een paar jaar verder, wil ik powerlift-wedstrijden gaan doen, en misschien wel strongman-wedstrijden.

Het is meer iets voor in de toekomst, en ik wil me er nu eerst goed in gaan verdiepen, zodat ik dan weet waar ik aan begin:)

Nou, ik blijf sowieso nog wel een half jaar, misschien wel een jaar dit doen hoor.. Ben vastbesloten om dit keer een schema eens wat langer uit te proberen..

Toen ik serieus begon met trainen ben ik begonnen met een full body schema a lá Bill Starr waarmee ik een redelijk basis heb gelegd qua stats en spiermassa, nu dan dus 5/3/1, waar ik m'n stats flink omhoog wil krijgen, en alle extra spiermassa is mooi meegenomen. Dus over een poos wil ik met Westside de hele meuk gaan finetunen, me richten op m'n zwakke plekken, om zo m'n lifts nog hoger te krijgen. De hele dynamic effort kant spreekt me ook wel aan.

Eventueel, en dan praat ik echt over een paar jaar verder, wil ik powerlift-wedstrijden gaan doen, en misschien wel strongman-wedstrijden.

Het is meer iets voor in de toekomst, en ik wil me er nu eerst goed in gaan verdiepen, zodat ik dan weet waar ik aan begin:)
Drink dan een paar cub chocolademelk, en ga aan het werk! ;)

• #1.209

Het schijnt te maken te hebben met de cacao, en de combinatie van 2 verschillende soorten snelle suikers, de toch nog redelijke verhouding tussen carbs/eiwitten/vetten. Tel daar de lekkere smaak bij op, en de aanzienlijke hoeveelheid kcal, voila: een lekkere postworkout gainer:D

Melk is ook niks mis mee hoor daar niet van:D

En toch was er laatst een onderzoek naar "sportdrankjes" voor na de training, en het resultaat was dat je net zo goed "good ol' chocolate milk" kon drinken na de training!!! :eek:
Na de training éh?!
Ik durf zelf 's ochtends ook wel eens een beetje door de shake te doen, omdat op dat moment na het vasten tijdens de nacht, snelle suikers ook gunstig uitpakken.
Andere momenten van de dag: magere melk voor John... :rolleyes:
Dus, na de training:
CHOCOLADEMELK! :thumb:

Het jammere van die onderzoeken is dat ze het niet vergeleken hebben met whey-shakes oid. Alleen vergeleken met Gatorade en één of ander chocomel-achtig postworkout drankje.

Voor de juiste momenten, zoals bij wakker worden, en postworkout, wanneer je lichaam smeekt om suikers en eiwitten, en gewoon een flinke kcal bom, is chocomel (of gewoon melk i don't care) ideaal lijkt me:)

En lekker:D

Ik zit ook aan de choco, maar niet direct na de training. Gewoon 1 liter over de hele dag.

Wat drink jij postworkout dan?

Maar jij word waarschijnlijk niet snel dik... :o

Kippetje=lekker jeweettochzelluf:D

70gr. dextrose met water
10gr. l-glutamine
40gr./40gr. whey/carb shake

Heb een snelle stofwisseling, maar met dit erbij word ik gelukkig wel dik. ;)

• #1.212
Drink dan een paar cub chocolademelk, en ga aan het werk! ;)

Chocomel wordt momenteel ingekocht door m'n vrouwtje, ik zit nu lekker te genieten van mijn uber-gezonde Postworkout maaltijd: 6 volkoren boterhammen met daarover verdeeld: 12 vissticks. Amen.

Training van vanochtend:

Cycle 2, week 2:

Pushpress:
10xlege stang
6x30
3x40

3x50
3x55
5x60 PR (5e rep was meer een Jerk dan een press, maar goed, lockout is lockout:D)

Strict MP:
3x8x40

Fatman Pullups (wide grip):
2x10
1x7
1x6
3x5
Totaal: 48 reps

Triceps extensions
Met 2 dikke touwen, kabel, stapel blokken
2x10
2x8
Gewichten doen er niet toe, heb het pinnetje lukraak ergens in geprikt, dacht 50kg, maar er zaten zoveel katrollen tussen i dunno.
Dikke pomp in triceps.

Finisher:
3 supersets Rotator raises/rear delt raises/side raises. elke oefening 8x8kg. Schouders zitten vol.

Lekkere training. Pushpress viel wederom tegen.

• #1.213
70gr. dextrose met water
10gr. l-glutamine
40gr./40gr. whey/carb shake

Heb een snelle stofwisseling, maar met dit erbij word ik gelukkig wel dik. ;)

Nu had ik weer begrepen dat de optimale hoeveelheid Eiwitten postworkout 20gr was. Eronder is te weinig, en alles er boven werkte alleen maar averechts. 70gr. dextrose is ook wel heel veel toch?

Glutamine? Werkt dat echt? Ik heb nog wel een pot staan, maar goed.. heb er nooit iets van gemerkt..

• #1.214
Even tussen al het geleuter door. Heb net ook ff m'n training van vandaag gepost:D

Lekker door blijven buffelen man.
PP valt tegen..?
Dat zal altijd zo blijven...
Wanneer is het genoeg?
In mijn omgeving hoor ik zo vaak: "moet jij dan nog sterker worden..?" :rolleyes:
Ja, duhuh...
Daar doen we het allemaal voor, toch..?
Veel mensen snappen dat niet.
Flink op kracht blijven trainen, en veel chocolademelk drinken! :thumb:

En hou het Dinosaurus gehalte hoog éh! ;)

• #1.216
Lekker door blijven buffelen man.
PP valt tegen..?
Dat zal altijd zo blijven...
Wanneer is het genoeg?
In mijn omgeving hoor ik zo vaak: "moet jij dan nog sterker worden..?" :rolleyes:
Ja, duhuh...
Daar doen we het allemaal voor, toch..?
Veel mensen snappen dat niet.
Flink op kracht blijven trainen, en veel chocolademelk drinken! :thumb:

En hou het Dinosaurus gehalte hoog éh! ;)

Naja, de PP viel tegen in de zin, dat ik verwacht had meer reps te maken.

Naja, het gekke is.. Ik maak nu helemaal geen low-reppers meer, maar m'n kracht gaat zekerste weten vooruit.. Ik vind dit echt een hele lekkere manier van trainen!

Ik wil zo graag gaan maxen nu:D 1x120 bench zit er sowieso wel in.. maar goed.. ik hou me in:rolleyes:

Heb net na m'n broodjes vissticks nog ff litertje melk gezopen, buik staat helemaal bol nu.. zo maar ff schijten:D

Het rare is.. ik vreet een heel stuk meer dan paar weken terug, ik ben aangekomen, maar ik zou echt durven zweren dat m'n vetrol(len) minder zijn.. Armen zijn 41cm inmiddels, schouderkoppen zijn stuk dikker, benen zijn echt dik geworden.. K pak toch een stuk meer massa dan ik dacht met dit schema:D

Dinosaur forever;)

Nu had ik weer begrepen dat de optimale hoeveelheid Eiwitten postworkout 20gr was. Eronder is te weinig, en alles er boven werkte alleen maar averechts. 70gr. dextrose is ook wel heel veel toch?

Glutamine? Werkt dat echt? Ik heb nog wel een pot staan, maar goed.. heb er nooit iets van gemerkt..
70gr. is veel idd, maar goed voor mijn herstel.

Weet niet waar je dat verhaal van die 20gr. eiwitten vandaan haalt. Normaal gesporken is het om de 2 a 3 uur 30gr. En dan zou het na de training minder zijn? Dat is imo nou juist het belangrijkste moment om eiwitten te nemen. Spieren moeten dan herstellen.

Wat verwacht je van glutamine? Het gaat de spierafbraak tegen t.g.v. verhoogde cortisol waarden in je bloed. Het verhoogt tevens je weerstand. Is het belangrijkste eiwit.

Lekker die schouders aangepakt. Merk je al wat progressie erop?
Beter dat je wat hoger in de reps zit.

• #1.218
70gr. is veel idd, maar goed voor mijn herstel.

Weet niet waar je dat verhaal van die 20gr. eiwitten vandaan haalt. Normaal gesporken is het om de 2 a 3 uur 30gr. En dan zou het na de training minder zijn? Dat is imo nou juist het belangrijkste moment om eiwitten te nemen. Spieren moeten dan herstellen.

Wat verwacht je van glutamine? Het gaat de spierafbraak tegen t.g.v. verhoogde cortisol waarden in je bloed. Het verhoogt tevens je weerstand. Is het belangrijkste eiwit.

Lekker die schouders aangepakt. Merk je al wat progressie erop?
Beter dat je wat hoger in de reps zit.

Mmm.. misschien toch maar 's die glutamine pot weer open trekken. Ik zal dat onderzoek wel ff voor je opzoeken. Was in een chocomel thread hier ergens.

Qua progressie:
- Schouders nieuwe rep pr gezet (5x60)
- Benchpress gaat als een speer: 7x95pr, 5x100 PR, 10x92.5 PR, 120 zit er sowieso in:)
- Squat gaat heeeel langzaam toch iets vooruit. vorige maand 4x85, nu 6x85, techniek is wel heel erg verbeterd.
- Deadlift heeft een ongekend dieptepunt bereikt:D Eerste cycle echt lopen kloten d'r mee. Fail @ 180, techniek zuigt. Platform deadlifts zuigen nog harder, en ben nu met hele lage gewichten bezig:( maar goed.

weeg nu 103kg, vetpercentage is echt wel gezakt. Schouderkoppen zitten stuk voller, armen zijn van 40 naar 41cm gegaan, onderarmen zijn zichtbaar dikker, benen (en dan vooral m'n hams) zijn stuk dikker, traps steken zowaar meer uit, rear-delt-schouderkop is weer zichtbaar geworden:roflol: Al m'n broeken zitten te strak bij de kont en de bovenbenen, mouwtjes snijden in m'n bovenarmen. Dit schema begint echt z'n vruchten af te werpen:D

Gaat de goede kant op;) Binnenkort komt er weer een geil fotootje langs hier:D

Begint op bodybuilding te lijken, goed bezig!

Terug
Naar boven