MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de reacties, laten we dat voorop stellen!

Ik waardeer van iedereen de feedback, tips, links, bemoedigende woorden, schoppen onder me kont, opbouwende kritiek, karma, bedankjes etc.

Ik vind het heel stoer om een log van 28945236 pagina's te hebben, maar ik wil absoluut geen pagina's vol gezanik.

Meningsverschillen zijn prima, en discussies ook, maar laten we alsjeblieft de b*ch slaps d'r buiten laten..

Het is ook mogelijk om gewoon argumenten te verzinnen, ipv iemands fysiek de grond in te trappen, of iemands trainings-ervaring af te kraken.

Af en toe wat geintjes is prima, altijd leuk, maar ik wil liever niet dat mijn log vervuild wordt met over-en-weer beledigingen. Doe dat maar op msn of weet ik waar..

Goed, that being said,

Goede doelen en realistisch succes met het zoeken van een huis topper!
En go for it!

Dank je sarge!

Omdat je het zo lief vraagt .

[Link niet meer beschikbaar]
Dit is een dumbbell frensh press. Zelf hanteer ik deze met een ez-bar.

Een kleine variatie die ik zelf altijd hanteer om meer spanning op de triceps te houden is de bovenarm naar achteren te brengen totdat deze een denkbeeldige hoek van 45 graden t.o.v. de grond maakt. De bovenarm mag tijdens de uitvoering van de oefening niet in beweging komen. D.w.z. niet scharnieren vanuit het schouder gewricht. Alleen een beweging vanuit het elleboog gewricht. Let tijdens de uitvoering er ook op dat je ellebogen niet naar buiten toe uitwijken, is dat het geval moet je lichtere gewichten gebruiken.

Hoop dat je hier wat aan hebt Marrkos

Ja dank je wel, die oefening ken ik wel ja.. persoonlijk hou ik zelf meer van dippen of Close Grip Bench press, niet smal bankdrukken zoals zoveel zeggen..

Voor de duidelijkheid Marrkos, hier de uitvoering van de French Press.
KLIK

Dank je voor de link, is eigenlijk dus de JM press waar die Westside Barbell gasten zo gek op zijn..

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat dit een heerlijke oefening is voor de triceps. Ik doe zoveel mogelijk oefeningen die de hele rep spanning op de triceps zet, dat werkt voor mij het beste.

Tis ook een lekkere oefening idd

Klein smakkertje...en nee impo en ik zijn geen broertjes alleen hij heeft altijd scherpe opmerkingen en veel meer kennis in 4 jaar verzameld dan jij in 10 jaar vriend.
Chick weer een lesje met je 10 jaar ervaring en kennis dat toch niet alles weet kerel....au au au.. zo kom je trouwens wel over alsof jij alles van BB weet. Probeer ook eens open te staan voor adviezen van andere mensen ipv de goeroe uit te hangen...langharige borstharen ecto met je zegelring

Sarge, Ik vind je grappig, en aan je log te lezen maak je zeer goede progressie, maar ik zou het wel waarderen als je dit soort teksten achterwege laat.. Niet om nichterig of zweverig te klinken, maar feedback kan ook gewoon netjes gegeven worden, zonder allerlei stoten onder de gordel..

Sorry Marrkos voor offtopic gehalte

tis al goed:p

Ik heb idd wel je foto uitgeprint om je progressie onder een loep te bekijken vandaar dat ik het zo goed heb gezien...
Voor iedereen die deze humor niet begrijpt verwijs ik graag naar de volgende link anders denken jullie echt dat ik gay ben.(is een aanrader trouwens)
[Link niet meer beschikbaar]

Aangezien hier nogal flinke kerels rondlopen die ook hun foto's hebben gepost, vind ik het echt lef hebben dat iemand zijn foto's hier ook ff post, ook al is hij misschien geen gort-droge reus met armen van 56cm.. Ik vind ook dat je dan op z'n minst wel een beetje respect op kan brengen om iemand niet de grond in te trappen.. Ik ga d;r van uit dat hij ook z'n best doet, en niet iedereen groeit zo hard als jij, dus zeik m dan op z'n standpunten af, niet op z'n foto's..

dank.

OT; Markos vergeet die pens gewoon kerel en ga keihard rammen!
Cutten komt later wel joh!

Naja.. ik zie persoonlijk heel erg tegen cutten op, maarja.. mijn vet komt alleen op me t**ten en me pens.. das zo jammer.. tis zo lelijk uit verhouding..

Of ik nou ga proberen af te vallen of niet, ik moet sowieso drastische veranderingen aanbrengen in me dieet..

Toch bedankt voor de bemoedigende woorden!

jongens lief zijn voor elkaar he , er is al zoveel ellende in de wereld

Looooove and hug!

Goed, net terug van trainen.. heerlijke training, was de enige in de sportschool, dus had het rijk voor mezelf..

Squat: 5xlege stang, 5x40, 5x60, 5x80, 3x85, 1x90 (2 nieuwe PR's!!)
Bench: 5xlege stang, 5x60, 5x80, 5x90, 3x95, 1x100 (nog paar weekjes en ik ga eindelijk over de 1x100 heen!!)
Bend Over Row: 5x40, 5x50, 5x60, 5x70, 1x75 (ff aanvoelen die 75)
One Arm Dumbbell Clean&press: 5x16, 5x20, 5x22, 5x24, 2x26 (nieuw PR)

Dips: 3x6xBW
Straight Leg raises: 2x20

Shake d'r achteraan, zonnebankje..

Goed, even de voeding d'r bij:

Ontbijt 12.30 (pre workout meal): multivitamine-pil, vitamine C pil, glas water, Groot glas melk, 2 beschuitjes met kaas (brood was op), 1 glas vers vruchtensap, muesli reep.

Post Workout: Grote whey-eiwit shake met creatine aangevuld met 0.5 liter water, 1 muesli reep.

Zometeen: 2 biefstukjes ZONDER mayo, paar grote scheppen rijst.

Later op de avond, 1 blik zalm (48 gr. eiwitten!!)

23.00 1 bak kwark met honing

zo zou mijn voeding er uit moeten zien.. en nu maar volhouden dus..

Als ik werk, ga ik gewoon om de paar uur een paar sneetjes brood met kaas of vlees eten.. en 's avonds warme maaltijd met aardappels, groente, vlees en melk.

Persoonlijk zou ik me niet al te druk maken over het vet gehalte. Als je niet dik de 20% inschiet zal het allemaal wel meevallen. Nog even lekker wat massa pakken, wanneer het wat warmer wordt gaat het cutten trouwens wat makkelijker. In de winter laat je lichaam het vet wat lastiger los namelijk.

Verder een mooie training. Volgende training van me zal ook uit uitsluitend compounds bestaan.

Persoonlijk zou ik me niet al te druk maken over het vet gehalte. Als je niet dik de 20% inschiet zal het allemaal wel meevallen. Nog even lekker wat massa pakken, wanneer het wat warmer wordt gaat het cutten trouwens wat makkelijker. In de winter laat je lichaam het vet wat lastiger los namelijk.

Verder een mooie training. Volgende training van me zal ook uit uitsluitend compounds bestaan.

Ja das waar.. maar als het zomer is, is 't te laat he.. als me buik d'r dan af moet, is 't winter voor 't d'r af is:P

Misschien dat 't een beter idee is om gewoon beter te gaan eten, ipv cutten..

Goed ik ben zo weer terug, ff me rijst en me biefstukken klaarmaken..

goeie training M , je hebt al een sterke bench man

Gaat een cut zo traag bij je dan? Als je in april/mei start dan kun je toch in 1 a 2 maanden je vet omlaag brengen.

Die bench is idd hoog. Zou in je schema flink de focus op je benen leggen om die snel op niveau met de rest te brengen.

Marrkos,
Heb je geen foto's zodat we die enorme borstkas kunnen bewonderen?
Ik hoop dat je je doelen haalt, dan heb je echt wat bereikt! Damn, hoop dat ik ook ooit over zo'n cijfers kan praten.

Marrkos,
Heb je geen foto's zodat we die enorme borstkas kunnen bewonderen?
Ik hoop dat je je doelen haalt, dan heb je echt wat bereikt! Damn, hoop dat ik ook ooit over zo'n cijfers kan praten.

Nee, foto's doe ik niet aan, handtekeningen evenmin..

Ik hoop ze wel te halen ja..

Naja.. hard trainen, dan kom je er vanzelf he..

Nee, foto's doe ik niet aan, handtekeningen evenmin..

Ik hoop ze wel te halen ja..

Naja.. hard trainen, dan kom je er vanzelf he..

Er hoeft toch niemand je goddelijke hoofd te zien?

Het jeukt me nu zo om hard te gaan trainen:mad: moet nog zeker een weekje wachten...

Ik vind dat je je doel moet bijstellen voor de bench press bro.
20 kg progressie in 1 jaar met 1 hh is een veels te laag target.

Maak er 140 van 1 hh!

Bij deadlift vind ik hetzelfde maak daar als doel 200 van 1 hh!

Deze doelen ga je makkelijk realiseren met jouw goede voornemens!

Hey! Ik ben zelf begonnen met 5*5 StrongLifts, maar waarom kies je voor Billstar ipv Stronglifts?

Hey! Ik ben zelf begonnen met 5*5 StrongLifts, maar waarom kies je voor Billstar ipv Stronglifts?

Ik zou het verschil niet eens weten joh..

Nou, ik volg bill starr eigenlijk ook niet heel nauwgezet, tis meer m'n eigen versie ervan.. soort combinatie van bill starr 5x5, en dinosaur training..

Eigenlijk gebruik ik alleen het rep schema van bill starr.. ik heb zelf de oefeningen een beetje bij elkaar geraapt..

Ook doe ik niet die onzin vanne.. 4 weken cycle, dan 1 week deload, en dan 1 week intensity..

gewoon knallen, week in week uit.. tot k vastloop!

Ik kan het je wel aanraden spanksta.. tis echt heerlijk schema.. Lees dinosaur training ook maar 's..

Ik vind dat je je doel moet bijstellen voor de bench press bro.
20 kg progressie in 1 jaar met 1 hh is een veels te laag target.

Maak er 140 van 1 hh!

Bij deadlift vind ik hetzelfde maak daar als doel 200 van 1 hh!

Deze doelen ga je makkelijk realiseren met jouw goede voornemens!

Heb ze toch maar even bijgesteld.. als mijn progressie zo door blijft gaan zoals nu, dan kom ik echt op hele zieke stats: SQ: 225, DL: 200, Bench 175

Om teleurstelling te voorkomen, heb ik mezelf elke week doelen gesteld, zodat ik me eind-doelen bijtijds kan bijstellen, zodra ik merk dat ik ergens vastloop. Dan kan ik bijvoorbeeld het doel van die specifieke week een weekje vooruitschuiven.

Mijn voorlopige doelen zijn dan ook:

Squat: 200
DL: 200
Bench: 150

totaal: 550

Ik train puur natuur, zonder spotter (ja soms wel, dan roep k iemand die toevallig langsloopt in de sportschool), geen squatbelt, geen squatsuit, geen benchpress shirt, geen knee wraps, geen straps, geen handschoenen, geen hulp, alleen ik zelf, 3 keer per week, gewoon knallen!!

Elke week 5 kilo op me squat, dat zal op een gegeven moment wel veranderen in 2.5 kilo per week

Deadlift doe ik maar 1 keer per week, dus dat gaat wat langzamer, maar ook daar komt sowieso elke 2 weken 2.5 kilo bij.

Benchpress hoop ik nu eindelijk over de 100 heen te komen, en dan begint de race naar de 150!! tot nu toe komt er elke week 2.5 kilo bij

Sarge, je had gelijk.. als ik die dinosaur training boeken lees.. dan staat daar ook zo vaak dat je er van uit moet gaan dat het je WEL lukt, in plaats van er uit te gaan dat het toch niet lukt..

Dus **** it!

Squat: 200
DL: 200
Bench: 150

Laatst bewerkt:
Mooie instelling

Wauw ... 100kg erbij op je squat op één jaar ... dat is een kleine 10kg per maand.
Good luck in ieder geval !

Wauw ... 100kg erbij op je squat op één jaar ... dat is een kleine 10kg per maand.
Good luck in ieder geval !

Naja, tot nu toe ga ik echt elke week 5 kilo vooruit op me squat! k sta d'r ook van te kijken, maar ik doe maandag bijv. 3x75, en de vrijdag erop doe ik 5x75, en de maandag erop doe ik 3x80, en dan op vrijdag weer 5x80..

Ik ga ook van het meest positieve uit.. Stel ik val van de trap en ik breek me been.. dan gaat het hele feestje al niet door..

maarja.. Ik heb mezelf elke week doelen gesteld, en zolang ik die blijf halen, of bijstel, dan voorkom ik teleurstelling en demotivatie..

Stel.. ik kom er na 3 maanden achter dat dit schema niet langer resultaat boekt, of ik loop vast, of wat dan ook.. dan kan ik altijd weer bijstellen..

Maarja.. we krijgen ook nog pasen, pinksteren, zomervakantie, kerst, oud en nieuw, allemaal momenten waarop de sportschool dicht is.. dus ff afwachten..

Ik zet me plannen om me pens d'r af te krijgen ook opzij.. gewoon keihard knallen.. en zien hoe sterk ik hier mee wordt..

Gewoon beuken topper! En wellicht eens een echte kuur pakken over een maand of 8 ipv al die mini mislukte kuurtjes....icm voeding,rust en goede training word jij een beest.

Goed dat je deze doelen hebt veranderd ze zijn nu wel heel erg pittig met name die squat pff. Maar doelen zijn er idd om gerealiseerd te worden.

Ik ga dit log blijven volgen het is een van de weinige hardcore loggen in deze sectie!

Go....

Terug
Naar boven