XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
Ben een kleine maand terug tegen een blessure gelopen bij mijn ribben en borstbeen. Kraakbeen is licht beschadigd, dus heb ik de laatste tijd alleen de benen kunnen trainen. Nog 1 week rust aan de borst en daarna weer fullbody. Op pagina 16 van me log staat me schema.

Wat is in godsnaam een French Press?

Verder echt een net schema hoor! Vrij veel assistance, maar tis maar net wat je lekker vind, en wat je doel is:)

had je me PM nog gehad.. had nog een ander e-book gevonden over dinosaur training!

Voor iedereen die deze log bezoekt..

Mijn doelen voor 1 maart 2010 zijn:

- BenchPress: 1x120 (Huidig: 1x100, 5x92.5)

- Squats: 1x150 (huidig: 5x80, 1x90, ik weet dat het onrealistisch klinkt om 60kg omhoog te gaan, maar ik schiet echt vooruit met squat, ik deed deze nooit, en hij is zwaar uit verhouding met me bench, maar sinds ik de techniek een beetje onder de knie heb, schiet ik echt omhoog)

- Deadlift: 1x180 (huidig: 3x130, 1x140)

- Dumbbell Clean&press: 1x40 (huidig: 3x24)

- Standing Mill. Press: nog geen idee, eerst ff kijken wat m'n huidige 1RM is, ik weet alleen dat ik met deze oefening erg zwak ben, dus deze wil ik flink verbeteren

- Bend Over BB Row: 3x110 (huidig: 5x70, met deze schiet ik ook echt vooruit!)

- Incline Bench: 1x100 (huidig: 1x80, 5x75, hier heb ik ooit eens 1x90 mee gepakt, dus dat gaat wel lukken.. incline bench heeft geen prioriteit)

- Dips: 5 reps met BW+20kg kunnen maken (Huidig: Ik weeg ong. 100kg, en ik kan nu ong. 8-10 reps)

- Pullups: sets van 10 reps kunnen maken (kan nu d'r net 4 reps uit persen)

- 105 kg wegen met een lager vetpercentage

En dit allemaal zonder anabooltjes!

Ik train met een 5x5 schema (eigen aangepaste versie van Bill starr), ik ga hier goed op, ik verhoog me bench elke week met 2.5kg, en me squat met 5kg.

Dat wil zeggen, tot nu toe.. ik hoop dat ik dit vol kan blijven houden, elke week 5kg omhoog met squat en met bench 2.5kg..

Zo ja, dan zullen deze doelen zeer zeker haalbaar zijn..

Over 3 weken zal ik over mijn eeuwige plateau van de 100kg benchpress heengaan.. iets waar ik al een jaar tegen aan heb lopen hikken, omdat ik me training en me voeding niet op orde had..

Squats ben ik pas een paar maanden serieus mee bezig, maar nu ik de techniek een beetje op orde heb, schiet 't lekker vooruit.. elke week 5kg d'r bij..

Deadlift ben ik altijd wel goed in geweest..

Nu is mijn vraag aan iedereen die mijn log bezoekt, en zo vriendelijk is om te reageren:

Wat vinden jullie hiervan? Is dit haalbaar? ben ik onrealistisch? moet ik hogere doelen stellen?

Nou heerlijk.. geen reacties..

Ik heb ook besloten om die pens van me er toch maar eens af te gaan trainen!

Ik ga dit doen door:

- Op m'n rustdagen (dinsdag en zaterdag) te gaan hardlopen buiten. Met hardlopen bedoel ik rustig rennen.. doel is om af te vallen, conditie opbouwen boeit me op dit moment vrij weinig..

- Drastische wijzigingen aan te brengen in m'n voeding.

Alle taart, koeken, mayo, snoep, zoet broodbeleg, pannekoeken etc. gaan mijn mond niet meer in.

Ik wil veel minder gaan eten, minder grote porties te nemen en meer eiwitshakes gaan nemen om m'n spiermassa te behouden.

Ik heb altijd heel erg veel moeite om de verleiding te weerstaan van lekker eten, en ik kan het vaak overdag goed volhouden om netjes te eten, maar 's avonds eet ik weer een heel pak koekjes weg. Ook werk ik met veel verschillende collega's, veel verjaardagen, bruiloften, dus om de dag staat er taart op kantoor.

Op dit moment gaat alles goed in m'n leven..

Ik heb een geweldige opleiding/baan, ik heb een prachtige lieve vriendin, die binnenkort mijn vrouw wordt, we zijn druk op huizenjacht..

Ook heb ik een perfect trainingsschema gevonden, waar ik goed op ga.. Ik heb een hoop kennis opgedaan hier op DBB, MAAR..

Ik ben het zat om de vraag te krijgen: "je traint toch zoveel? waarom heb je dan zo'n buikje?" "ja je bent wel echt breed, maar jammer van die buik" "ga je nog wat aan die pens doen?"

Ik wil groot en sterk worden, en persoonlijk geef ik vrij weinig om een sixpack, of hoeveel definitie m'n triceps heeft, of hoe hoog de piek is op me biceps..

Ik wil gewoon ****ing groot worden, maar vooral bere-sterk!

Dus moet die pens d'r ook af, anders ben ik gewoon een lachertje..

Vanaf morgen begin ik met.. afvallen, cutten, droog worden, noem 't wat je wilt, me pens moet er gewoon af!

Ik zal nog regelmatiger posten, met voeding er bij.. Ik hoop dat jullie me zullen steunen, en me er door heen slepen!

Wat is in godsnaam een French Press?

Verder echt een net schema hoor! Vrij veel assistance, maar tis maar net wat je lekker vind, en wat je doel is:)

had je me PM nog gehad.. had nog een ander e-book gevonden over dinosaur training!
Je weet toch wel wat een french press is. Het is ook meer een curl dan een press... ff googlen

Ik wil toch graag de armen en schouders goed laten groeien, daarvoor heb ik die assistance nodig. Verder zit het schema vol met 9 compounds, dus dat is toch redelijk.

Zelf heb ik geen doelen qua kracht, ik ga altijd voor progressie en zie waar het schip strand.

Wat zijn je huidige stats qua gewicht en vet% en je lengte?

Laatst bewerkt:
Begin jullie echt als elkaars broertjes te zien. Jullie posten om de beurt en meteen een +1 van de ander er achteraan :D.

Het is voor mij altijd lastig voor te stellen dat iemand de oefening niet kent daar ik deze al jaren doe en in veel sport centra zie dat anderen ook deze oefening hanteren. Als je er niet uitkomt op google geef ik je wel een linkje.

Haha zo zit het niet.:D
Maar geef maar een link, kan de TS die toch gelijk gebruiken?
Duidelijk lijkt me;)
Omdat je het zo lief vraagt ;).

http://www.criticalbench.com/exercises/dumbbell-french-press.htm
Dit is een dumbbell frensh press. Zelf hanteer ik deze met een ez-bar.

Een kleine variatie die ik zelf altijd hanteer om meer spanning op de triceps te houden is de bovenarm naar achteren te brengen totdat deze een denkbeeldige hoek van 45 graden t.o.v. de grond maakt. De bovenarm mag tijdens de uitvoering van de oefening niet in beweging komen. D.w.z. niet scharnieren vanuit het schouder gewricht. Alleen een beweging vanuit het elleboog gewricht. Let tijdens de uitvoering er ook op dat je ellebogen niet naar buiten toe uitwijken, is dat het geval moet je lichtere gewichten gebruiken.

Hoop dat je hier wat aan hebt Marrkos ;)

Dat is meer een lying french press dus;)

Volgens mij zijn IMPO en SGT gewoon een en dezelfde persoon hoor:D

.... edit

Als het beestje maar een naam heeft, wat zou jij het noemen dan... geef ook aan dat het meer een curl dan een press is als je goed had gelezen.

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat dit een heerlijke oefening is voor de triceps. Ik doe zoveel mogelijk oefeningen die de hele rep spanning op de triceps zet, dat werkt voor mij het beste.

Als het beestje maar een naam heeft, wat zou jij het noemen dan... geef ook aan dat het meer een curl dan een press is als je goed had gelezen.

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat dit een heerlijke oefening is voor de triceps. Ik doe zoveel mogelijk oefeningen die de hele rep spanning op de triceps zet, dat werkt voor mij het beste.

Ik doe hem wel een declined ... ook wel lekker

vaak zet men french press , maar doet men de lying bb triceps extenions

lying bb triceps extenions
french press
skull crushers

het komt bijna allemaal op hetzelfde neer , je bewegingsbaan is gewoon iets anders

vaak zet men french press , maar doet men de lying bb triceps extenions

lying bb triceps extenions
french press
skull crushers

het komt bijna allemaal op hetzelfde neer , je bewegingsbaan is gewoon iets anders

Alleen is de FP wel duidelijk een press. Wat hem echt wel iets anders maakt dan een extension.
Een overhead extension zoals de bb triceps extension, is een stretch oefening, net als de skullcrusher. De FP is dat niet.

Alleen is de FP wel duidelijk een press. Wat hem echt wel iets anders maakt dan een extension.
Een overhead extension zoals de bb triceps extension, is een stretch oefening, net als de skullcrusher. De FP is dat niet.

zit wat in ja , maar geloof me , massa kan je er ook mee pakken , op een iets andere mannier dat wel

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Klein smakkertje...en nee impo en ik zijn geen broertjes alleen hij heeft altijd scherpe opmerkingen en veel meer kennis in 4 jaar verzameld dan jij in 10 jaar vriend.
Chick weer een lesje met je 10 jaar ervaring en kennis dat toch niet alles weet kerel....au au au.. zo kom je trouwens wel over alsof jij alles van BB weet. Probeer ook eens open te staan voor adviezen van andere mensen ipv de goeroe uit te hangen...langharige borstharen ecto met je zegelring:D

Klein smakkertje...en nee impo en ik zijn geen broertjes alleen hij heeft altijd scherpe opmerkingen en veel meer kennis in 4 jaar verzameld dan jij in 10 jaar vriend.
Chick weer een lesje met je 10 jaar ervaring en kennis dat toch niet alles weet kerel....au au au.. zo kom je trouwens wel over alsof jij alles van BB weet. Probeer ook eens open te staan voor adviezen van andere mensen ipv de goeroe uit te hangen...langharige borstharen ecto met je zegelring:D
Gay gehalte stijgt flink, je checkt mijn lichaam wel goed zeg, heb je hem al op poster formaat boven je bed hangen? :p

En nog geeft impo geen naam aan de oefening vraag me af of die nog gaat komen als je ons hier wat wilt laten leren.

Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ik een goeroe ben, ik heb op jou zinloze reacties gereageert mossad omdat je zo hoog van de toren blaast en enkele maanden met de sport bezig bent. Mijn uitleg toen is dus nog niet helemaal duidelijk overgekomen. Zeker kan ook ik nog veel leren, dat geef ik meteen toe. Je hoeft ook niets van mij aan te nemen, ga je toch gewoon lekker naar je broertje toe.

Sorry Marrkos voor offtopic gehalte

Laatst bewerkt:
Gay gehalte stijgt flink, je checkt mijn lichaam wel goed zeg, heb je hem al op poster formaat boven je bed hangen? :p

Ik heb idd wel je foto uitgeprint om je progressie onder een loep te bekijken vandaar dat ik het zo goed heb gezien...
Voor iedereen die deze humor niet begrijpt verwijs ik graag naar de volgende link anders denken jullie echt dat ik gay ben.(is een aanrader trouwens)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/nieuwe-start-na-2-jaar-geen-sport-190906/index2.html

OT; Markos vergeet die pens gewoon kerel en ga keihard rammen!
Cutten komt later wel joh!

Denk dat maar weinigen weten wat French Press echt is, en dat velen dit verwarren met de ingeslopen verbastering van afgelopen decennia.

Als je de stang richting keel laat zakken, ellebogen naar binnen houdt en er voor zorgt dat je bovenarmen niet onder horizontaal komen is het French Press.
Anders is het natuurlijk gewoon smaldrukken.;)

61j1.jpg

61j2.jpg

'French Press'(een hybride press/ extensie naar de keel zoals op bovenstaande foto's).

Later kwam de verbastering en zo ontstonden er ook andere oefeningen die FP werden genoemd, maar dat is het nadeel van verbastering.
De oefening op onderstaande foto werd op een begeven moment French Curl genoemd, denk dat hiermee de verbastering is ontstaan.

french-press-e.jpg
Ok dan haal ik de post ff hierheen voor alle duidelijkheid.
Wat is smaldrukken trouwens? Of bedoel je close grip press (als jij het kan, kan ik het ook :p).

Maar mogen we het dan een french curl noemen dan want ik zie nergens een andere benaming staan? De oefening moet toch een naam hebben? Trouwens is het zeker zo dat veel in de krachtsport wereld deze fout hanteren zelf arnie noemde het een french press.

Praten doe ik idd graag. Vanavond weer aan het ijzer. :D

jongens lief zijn voor elkaar he , er is al zoveel ellende in de wereld

Terug
Naar boven