MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
ik ken die machine...hebben ze ook in de gym waar ik train. k*t apparaat voor borst en wel oke voor shrugs...maar stiekem way too light!

en het volgens mij ook seeing everyone stare...

amerikanen zijn niet zo happig op grammar

Naja, ze zijn wel erg licht ja.. 120 gaat makkelijk 8 keer.. terwijl dat met normale stang stuk moeilijker gaat:D

Wij hollanders kunnen denk k nog beter engels dan amerikanen zelf:D

Lekkere machine vind ik.
Maar inderdaad wel erg licht, 140kg schouderdrukken voor veel reps is geen probleem.
Shrugs gaan natuurlijk wel fantastisch, maar zijn ook licht...

Mooie tekst:
"No I don't use steroids, but thank You for asking!"

Ik heb het zelf ook meegemaakt, dus blijft deze het beste hangen! :D

• #1.243
Lekkere machine vind ik.
Maar inderdaad wel erg licht, 140kg schouderdrukken voor veel reps is geen probleem.
Shrugs gaan natuurlijk wel fantastisch, maar zijn ook licht...

Mooie tekst:
"No I don't use steroids, but thank You for asking!"

Ik heb het zelf ook meegemaakt, dus blijft deze het beste hangen! :D

Hele fijne machine als afwisseling, al heb k 'n afkeer van machines.. maar shrugs vind k fijn om te doen.. 120kg, en dan kan k nog 15kg er aan hangen.. pinnetje iets d'r uit, en dan een schijf van 25 er aan.. Voorlopig kan k nog wel vooruit:D

Hele fijne machine als afwisseling, al heb k 'n afkeer van machines.. maar shrugs vind k fijn om te doen.. 120kg, en dan kan k nog 15kg er aan hangen.. pinnetje iets d'r uit, en dan een schijf van 25 er aan.. Voorlopig kan k nog wel vooruit:D

Ik heb ook een afkeer van machines...maar soms zijn er machines die een bepaalde spiergroep heel goed weten te isoleren, of als je last hebt van een blessure bepaalde spiergroepen weten te ontlasten. Dat is wat lastiger met een halter omdat je daarmee meestal toch meerder spiergroepen mee belast. M.a.w. voor oudjes en zieke mensjes is een machine wel wat...voor zo'n jonge god als jij eigenlijk overbodige luxe ;)

• #1.245
Ik heb ook een afkeer van machines...maar soms zijn er machines die een bepaalde spiergroep heel goed weten te isoleren, of als je last hebt van een blessure bepaalde spiergroepen weten te ontlasten. Dat is wat lastiger met een halter omdat je daarmee meestal toch meerder spiergroepen mee belast. M.a.w. voor oudjes en zieke mensjes is een machine wel wat...voor zo'n jonge god als jij eigenlijk overbodige luxe ;)

:D

Ja shrugs horen ook gewoon met een halter gedaan te worden.. volgende keer!:rolleyes:

heb je ook bij die machine, dat als je hem in z'n max zet en shrugs doet, dat je dan de hele machine van de grond tilt :P ?

toen ik hem nog regelmatig deed ging m'n trainingsmaatje er altijd op het zit-stuk zitten om dat ding aan de grond te houden hehe

• #1.247
Waanzinnig lekkere training achter de rug!

Cycle 2, week 2:

Benchpress:
2x10xlege stang
5x50

3x77.5
3x90 (moest eigenlijk 87.5 zijn, maar was enthousiast)
7x100, lichte spot op 8e rep. Bedoeling was om minimaal 3x97.5 te doen, maar goed..

Hele dikke vette PR, aangezien ik 2 weken terug 5x100 deed..

Mezelf helemaal leeggetrokken op de bench.

Incline Bench:
2x10x60, geen puf meer.

Fatman Pullups met wide grip:
10 reps
8 reps
2x6 reps
5 reps
Totaal: 35 reps.

Triceps extensions met kabel:
10x40
9x45
8x50
7x55
6x60

triceps ook dood.

Rear delt raises/rotator raises superset:
10x6+10x6
8x8+8x8

Zonnebank:
Ter voorbereiding op Turkije:
20min. PR

Resultaat: compleet gestorven op de bench, krampen in m'n reet, hams kuiten en onderrug van het archen. Billen bleven wel op de bank uiteraard. Incline bench was geen succes meer, maar goed, das geen ramp.
Zo hoort voor mij een training er uit te zien, compleet los gaan op de hoofdoefening, en daarna gewoon geen puf meer hebben voor iets anders:D

Evaluatie week 2:
Voeding neigde echt richting bulken.. BF% blijft stabiel, VVM lijkt toegenomen.. Moet binnenkort toch maar 's vetmeter kopen. weeg nu 101.2:)
Bench gaat super, pushpress en squat blijf k heeeeel langzaam progressie mee boeken, platformdeadlift is gewoon weer normale deadlift geworden.

• #1.248
heb je ook bij die machine, dat als je hem in z'n max zet en shrugs doet, dat je dan de hele machine van de grond tilt :P ?

toen ik hem nog regelmatig deed ging m'n trainingsmaatje er altijd op het zit-stuk zitten om dat ding aan de grond te houden hehe

Naja, bij mij schuiftie telkens op, en donder ik bijna naar achteren:D

haha heerlijk heh :P beter weer met de barbell, blijft het beste!

trouwens, goede verbetering op de BP....tijd geleden zaten we nog dicht bij elkaar met PR's (nu ook nog wel trouwens). ik ga volgende week vrijdag (weet ik nu al hehe) ook pogen een nieuwe PR op de flat BP te zetten. BP tijdje niet meer gedaan, wegens voorrang van incline, maar ik voel dat er wel een 110 of misschien wel 115 inzit met slimme opbouw.

Damn dik bench pr, wil wel ruilen. Jij knalt op BP, ik op de rest :o

• #1.251
haha heerlijk heh :P beter weer met de barbell, blijft het beste!

trouwens, goede verbetering op de BP....tijd geleden zaten we nog dicht bij elkaar met PR's (nu ook nog wel trouwens). ik ga volgende week vrijdag (weet ik nu al hehe) ook pogen een nieuwe PR op de flat BP te zetten. BP tijdje niet meer gedaan, wegens voorrang van incline, maar ik voel dat er wel een 110 of misschien wel 115 inzit met slimme opbouw.

5x100 is echt wel 1x110 hoor.. als je goed bent in maxen ook wel 115.. zeker weten:)

Ik heb me voorgenomen niet meer te gaan maxen komende maanden.. maar 120 zit er sowieso wel in:)

Damn dik bench pr, wil wel ruilen. Jij knalt op BP, ik op de rest :o

Tja.. bench gaat echt super.. als m'n squat nou niet zo belachelijk laag was:D

Benchpress:
7x100, lichte spot op 8e rep. Bedoeling was om minimaal 3x97.5 te doen, maar goed..

Hele dikke vette PR, aangezien ik 2 weken terug 5x100 deed..

Mezelf helemaal leeggetrokken op de bench.
Bench gaat super, pushpress en squat blijf k heeeeel langzaam progressie mee boeken, platformdeadlift is gewoon weer normale deadlift geworden.
Gaat lekker man! :thumb:
Sterk hoor, je eigen lichaamsgewicht 7x drukken. :bow:
Pushpress en squat dienen dus toch voorrang te krijgen bij je volgende trainingen!
En die deadlift..?
Daar moet je gewoon een obsessie van maken! ;)

In een echte sportschool staan alle spullen die moeten blijven staan op hun plek, dan ook vastgezet in de grond...

Waar zijn de "Hardcore" zaaltjes van weleer gebleven...?
Ik ga er ééntje maken in m'n garage!
Basic, maar goed! :D
(Tussen al m'n andere rotzooi...)

• #1.253
Gaat lekker man! :thumb:
Sterk hoor, je eigen lichaamsgewicht 7x drukken. :bow:
Pushpress en squat dienen dus toch voorrang te krijgen bij je volgende trainingen!
En die deadlift..?
Daar moet je gewoon een obsessie van maken! ;)

In een echte sportschool staan alle spullen die moeten blijven staan op hun plek, dan ook vastgezet in de grond...

Waar zijn de "Hardcore" zaaltjes van weleer gebleven...?
Ik ga er ééntje maken in m'n garage!
Basic, maar goed! :D
(Tussen al m'n andere rotzooi...)

Naja, het enige nadeel van dit schema/systeem is dat het alle 4 de oefeningen gelijkwaardig aanpakt.. Alleen kan ik me op de bench altijd veel meer pushen, veel meer tot het naadje gaan zeg maar, dan bij andere oefeningen.. Misschien moet ik dat ook maar gewoon leren.. mezelf helemaal leegtrekken op de squat.. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit een fail gehad op de squat, terwijl bij benchpress ik vaak zat vast ben komen te zitten onder de stang:D

Hardcore sportscholen bestaan niet meer volgens mij.. Zodra ik m'n eigen huis heb, bouw ik m'n eigen homegym!

Naja, het enige nadeel van dit schema/systeem is dat het alle 4 de oefeningen gelijkwaardig aanpakt.. Alleen kan ik me op de bench altijd veel meer pushen, veel meer tot het naadje gaan zeg maar, dan bij andere oefeningen.. Misschien moet ik dat ook maar gewoon leren.. mezelf helemaal leegtrekken op de squat.. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit een fail gehad op de squat, terwijl bij benchpress ik vaak zat vast ben komen te zitten onder de stang:D

Hardcore sportscholen bestaan niet meer volgens mij.. Zodra ik m'n eigen huis heb, bouw ik m'n eigen homegym!

Wees blij een fail op de squat is echt niet leuk.

Ookal heb je een spotter, het is niet altijd even simpel om van die bar in je nek weg te geraken :D

• #1.255
Wees blij een fail op de squat is echt niet leuk.

Ookal heb je een spotter, het is niet altijd even simpel om van die bar in je nek weg te geraken :D

Naja, ligt eraan.. Als ik bij het deadliften de stang te hard laat kletteren, krijg k al boze blikken van de eigenaar:D

Dus bij een fail kan k 'm wel van m'n nek afgooien, maarja.. dag lidmaatschap!

Naja, ligt eraan.. Als ik bij het deadliften de stang te hard laat kletteren, krijg k al boze blikken van de eigenaar:D

Dus bij een fail kan k 'm wel van m'n nek afgooien, maarja.. dag lidmaatschap!

idd, home training for the win :D
Zeker met het push pressen is het leuk om gewicht neer te smijten.

• #1.257
idd, home training for the win :D
Zeker met het push pressen is het leuk om gewicht neer te smijten.

ooit.. als ik niet meer op kamers woon, maar echt een huis heb met een tuin. Dan kan ik los:D

Strongman-events in de straat, walking lunges, kogelstoten met de kat van de buren, haltersmijten..

Ooit..

Ik heb inmiddels een halve fles rum op, dus ik weet niet of ik het goed lees..?
De lettertjes dansen een beetje over het scherm...
Maar wil jij nou een halter penetreren in de kat van de buren?! :eek:

• #1.260
Terug
Naar boven