Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

En niks beach boy.. Ik train gewoon lekker door volgens 5/3/1.. Jim raadt zelfs cardio aan.. alleen heeft hij het over prowler/sled pulls enzo.. hill sprints..
Dat bedoel ik "High Intensity" cardio is veel meer geschikt voor jou.
Je wilt toch je spiermassa niet kwijt!
Zware interval cardio van zeker niet meer dan een half uur per keer. :thumb:
(Kettlebell) swings werken ook echt goed, en dat is niet zo "awkward" al met een slee halterschijven aan een touwtje achter je, achter een bus aanhobbelen! :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Dat bedoel ik "High Intensity" cardio is veel meer geschikt voor jou.
Je wilt toch je spiermassa niet kwijt!
Zware interval cardio van zeker niet meer dan een half uur per keer. :thumb:
(Kettlebell) swings werken ook echt goed, en dat is niet zo "awkward" al met een slee halterschijven aan een touwtje achter je, achter een bus aanhobbelen! :roflol:

Uhm.. nou ik rook, en doe verder niks aan m'n conditie, dus dit is al redelijk high intensity he:D

Maarre.. Ik had altijd juist begrepen dat je van HIT cardio juist meer massa verliest dan van low intensity..???

probeer eens een tijd gezond te eten dus geen junk, it workt for me :) kon voorheen nog geen trap van 3 meter hoog oplopen zonder te hijgen :p

Heb vanochtend griesmeel pap gegeten, voor en na trainen whey shake zonder glucose. Nu maaltijd van tagliatelli, spinazie en zalm. Rest van de dag geen carbs, op de carbs in 100gr pinda's na, en een halve stronk broccoli. Heb net 400gr. kip klaargemaakt, die neem ik mee naar m;n werk, en 2 blikjes tonijn, 100gr pinda's om af te sluiten, bakje kwark voor slapen.

Ik sta nu al slap op m'n benen.. trillende handen.. is geen pretje zonder carbs..
Je bent nogal een extreem type als ik kijk naar je schema's en je voeding nu weer.

Stabiel/consequent zijn in je trainingen en voedingen is zo belangrijk in deze sport. Een dag goed eten en dan weer minder zet geen zoden aan de dijk.

Trainingen zijn er om af te maken en daarna mag je een extreme switch maken, niet eerder.

Voedingen moet je al zeker niet drastisch wijzigen. Je bent je hele lichaam overhoop aan het halen met die extreme stappen. Je stofwisseling verneuk je helemaal op deze manier. Ben je van plan minder te gaan met de carbs dan doe dat niet zo extreem.

Stel je eet normaal gesproken 400 gr carbs. Om dan ineens terug te gaan naar vrijwel carbloos is heel slecht. Bouw het rustig af. We willen het allemaal zo snel maar breng een beetje geduld in je systeem aan. Verlaag je carb inname met 50gr per week. Zo kan je lichaam zich hierop aanpassen. Nu gaat het zich heel verdedigend opstellen. Geen carbs meer? Dan wordt vetopslag nog belangrijker voor het lichaam. Het zal deze niet eenvoudig loslaten.

Uhm.. nou ik rook, en doe verder niks aan m'n conditie, dus dit is al redelijk high intensity he:D

Maarre.. Ik had altijd juist begrepen dat je van HIT cardio juist meer massa verliest dan van low intensity..???
Ik bedoel eigenlijk "High" op ons niveau hoor...
Dus even snel de hartslag omhoog, en weer even rustig aan doen.
Dan weer omhoog enz. enz.
Dan schijnt je lichaam niet het idee te krijgen dat "het" te zwaar is en de spiermassa in de weg zit.
Iets wat wel gebeurd bij "duursport" trainingen/cardio.

En daar ga ik weer!
Ga wat staan swingen met een kettlebell of dumbbell, en je doet precies dat! :thumb:
Setje swingen van 20 reps ofzo, even op adem komen, en swingen maar weer! :D

Je kan natuurlijk ook altijd nog op "ZUMBA" gaan, Marrkos! :roflol: (No pun intended, Robke...) ;)

• #1.348
Je bent nogal een extreem type als ik kijk naar je schema's en je voeding nu weer.

Stabiel/consequent zijn in je trainingen en voedingen is zo belangrijk in deze sport. Een dag goed eten en dan weer minder zet geen zoden aan de dijk.

Trainingen zijn er om af te maken en daarna mag je een extreme switch maken, niet eerder.

Voedingen moet je al zeker niet drastisch wijzigen. Je bent je hele lichaam overhoop aan het halen met die extreme stappen. Je stofwisseling verneuk je helemaal op deze manier. Ben je van plan minder te gaan met de carbs dan doe dat niet zo extreem.

Stel je eet normaal gesproken 400 gr carbs. Om dan ineens terug te gaan naar vrijwel carbloos is heel slecht. Bouw het rustig af. We willen het allemaal zo snel maar breng een beetje geduld in je systeem aan. Verlaag je carb inname met 50gr per week. Zo kan je lichaam zich hierop aanpassen. Nu gaat het zich heel verdedigend opstellen. Geen carbs meer? Dan wordt vetopslag nog belangrijker voor het lichaam. Het zal deze niet eenvoudig loslaten.

Mmm.. interessante reactie:)

Ja ik ben gewoon vreselijk impulsief.. ik zie een nieuwe oefening of schema of nieuwe manier, en ik wil het gelijk proberen!

Dat zul je ongetwijfeld gemerkt hebben..

Ik zit gewoon met een aantal punten.. met dit schema max ik niet.. of iig geen 1RM. Ik kan m'n ego gewoon niet huis laten soms:o

Daarbij zit ik een beetje met m'n vet% in de weg.. cutten betekent krachtverlies, maar minder pens.. bulken=krachtwinst, maar dikkere pens..

Ik ben gewoon een enorme ijdeltuit:D

Maar goed.. Dit schema is iets wat ik sowieso blijf hanteren.. ik kan qua assistance lekker impulsief zijn, want heb het e-book nog 's doorgelezen, en het maakt eigenlijk niet uit wat je als assistance doet, zolang het je Big 4 maar sterker maakt, en het de big 4 niet in de weg staat.

Ik ga komende week ook wel deloaden. Als ik daarna nieuwe cycle begin, kan ik die nog net afmaken voor ik op vakantie ga:)

Wat raadt jij me aan dan Kip? Cutten, bulken, op onderhoud eten? Dat 1RM testen moet ik ook gewoon achterwege laten i know:D

Voedingsschema's houdt ik toch niet aan, dus dat heeft geen zin.. ik probeer zo goed mogelijk te eten, maar kcal tellen enzo, daar ga ik absoluut niet aan beginnen, daar ben ik te impulsief voor.

Wel of geen cardio? Op rustdagen of juist na de krachttraining?

Mijn doel is nog steeds kracht op de big 3 (+PP/MP) met een goed fysiek. Ik wil geen grote dikke slome powerlifter worden.. wil ook absoluut geen nichterige BB-er worden:D

Powerbuilder zeg maar..

Je hebt eigenlijk wel gelijk over die voeding en stofwisseling enzo.

Pff.. wordt soms echt gek van m'n grillen!

• #1.350

Naja, mijn nadeel is dat al m'n vet op m'n bolle buik komt.. nergens anders.

Dat is zo k*t.. dat maakt me figuur heel lelijk:o

Als ik stop met trainen krijg k ook zo'n skinny fat look:D

Dunne armen, met dik buikje..

Nu heb ik dikke armen met een bolle buik.

dat is k*t ja, gelukkig zit het bij mij overal :roflol:
kwestie van keuzes maken, of sterker worden, of je bf onder controle brengen

• #1.352
dat is k*t ja, gelukkig zit het bij mij overal :roflol:
kwestie van keuzes maken, of sterker worden, of je bf onder controle brengen

Ja das waar.. maar als ik ga cutten, en daarna ga bulken, dan ben ik weer terug bij af.

Misschien als ik hogere stats heb, dat niemand over m'n pens durft te beginnen:D

aan de andere kant ik heb vanaf dat ik begon nov 2008 tot maart 2009 gecut en ik ben gewoon sterker geworden terwijl ik wel 20 kg afviel :rolleyes:

• #1.354
aan de andere kant ik heb vanaf dat ik begon nov 2008 tot maart 2009 gecut en ik ben gewoon sterker geworden terwijl ik wel 20 kg afviel :rolleyes:

Oh, ik ben er van overtuigd dat voeding behoorlijk overrated is.. kijk naar Robke78.. die overleeft op 1500kcal per dag, en die tilt ook aardig wat..

Alleen cutten hou ik gewoon zo slecht vol.. ik eet gewoon wat ik wil, zo gezond mogelijk, maar een vast schema aanhouden, of kcal gaan tellen.

Ik ga maar gewoon zo clean mogelijk eten..

hiit , powerbuilder is pittig om te doen - doe je het goed kan je al na 10 min stuk zitten

Vergelijk je niet met Robke, dat is toch iemand die aan de stimulerende middelen zit, no offence voor rob. Voor ons normale stervelingen is voeding heeeeel belangrijk wil je progressie boeken.

Momenteel ben ik net als jij bezig en meer een powerbuilder dan bodybuilder. Ik wil kracht en massa, want kracht=massa en andersom. :D
Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen, maar zorg dat je je altijd goed in je vel voelt dat is erg belangrijk in deze sport. Minder cortisol :D.

Ik tel geen calorien, ik vergelijk wel maaltijden. Dus zou ik willen cutten dan zorg ik dat ik langzaam carb maatijden verlaag. En dan de spiegel in de gaten houden.

• #1.357
Vergelijk je niet met Robke, dat is toch iemand die aan de stimulerende middelen zit, no offence voor rob. Voor ons normale stervelingen is voeding heeeeel belangrijk wil je progressie boeken.

Momenteel ben ik net als jij bezig en meer een powerbuilder dan bodybuilder. Ik wil kracht en massa, want kracht=massa en andersom. :D
Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen, maar zorg dat je je altijd goed in je vel voelt dat is erg belangrijk in deze sport. Minder cortisol :D.

Ik tel geen calorien, ik vergelijk wel maaltijden. Dus zou ik willen cutten dan zorg ik dat ik langzaam carb maatijden verlaag. En dan de spiegel in de gaten houden.

Ik ga in ieder geval volgende week deloaden. Heb nog 'ns kritisch naar m'n schema gekeken, en heb elke dag een paar oefeningen geschrapt. Meer het originele schema weer overgenomen zeg maar. Qua voeding ga ik gewoon zo clean mogelijk eten, rond onderhoud zeg maar. Nu weet ik van mezelf dat ik goed functioneer tussen de 2000 en 3000 kcal, er boven is niet prettig, en daaronder voel ik me echt beroerd.

Deload, nog één cycle, vakantie, en dan weer verder cyclen. Back to basics, consequente voeding, af en toe cardio. Je had gelijk over die discipline en continuiteit.

• #1.358
Goed. Komende week deload. Even kijken hoe ik dit ga aanpakken qua assistance. Ga in ieder geval goed deloaden, heb toch wat meer pijntjes overal, en een behoorlijk uitgeblust gevoel!

Cycle 2 is hierna afgelopen, op naar cycle 3.

Ben zelf best tevreden over cycle 2, al heb ik me niet echt netjes aan het schema gehouden.

Hieronder de resultaten van cycle 2:

Cycle 2, week 1

Squat: 80x7=96
Bench: 92,5x10=123
Platformdeadlift: 110x6=128
PP: 55x6=64

Cycle 2, week 2
Squat: 85x6=99
Pushpress: 60x4=65
Deadlift: 140x6=163
Bench: 100x7=120

Cycle 2, week 3

Squat: 110x1=110
Pushpress: 65x3=69
Deadlift: 150x2=154
Bench: 105x5=118

Bij calculator de bench verhoogt met 2.5kg, squat verhoogt met 5kg, Deadlift 5kg verlaagt, evenals de Pushpress. Ik maakte echt te weinig reps op de deadlift, en ik wil niet stallen. Dus beter nu wat lager dan noodgedwongen over enkele cycles.

Slaap wil ik beter op gaan letten, aangezien dit echt een probleem begint te worden. 4-5 uurtjes is max voor mij. Voeding wordt gewoon cleaner eten, rond onderhoud.

Laatst bewerkt:
Stimulerende middelen? Lol ... van cafeïne en efedrine wordt je heus niet sterker hoor.

Persoonlijk denk ik ook dat voeding, en zeker hoe men er hierover spreekt, nogal overrated is.
Wij zijn geen pro's noch staan we allemaal op een BF% die wedstrijd waardig is. En bij cutten
denk ik zeker niet dat je spiermassa aan de deur uit zal vliegen zolang je boven de 12% blijft.

Het enige wat je progressie in de weg staat is dat je dezelfde fout als mij maakt, en het gewoon
overdoet. In mijn geval was dat gewoon omdat ik ipv de lessen Start to Run te volgen, er 2 gelijk
deed en dat bijna iedere dag.

Cycles zien er strak uit kerel ! Succes

Stimulerende middelen? Lol ... van cafeïne en efedrine wordt je heus niet sterker hoor.

Persoonlijk denk ik ook dat voeding, en zeker hoe men er hierover spreekt, nogal overrated is.
Wij zijn geen pro's noch staan we allemaal op een BF% die wedstrijd waardig is. En bij cutten
denk ik zeker niet dat je spiermassa aan de deur uit zal vliegen zolang je boven de 12% blijft.

Het enige wat je progressie in de weg staat is dat je dezelfde fout als mij maakt, en het gewoon
overdoet. In mijn geval was dat gewoon omdat ik ipv de lessen Start to Run te volgen, er 2 gelijk
deed en dat bijna iedere dag.

Cycles zien er strak uit kerel ! Succes
Je gaat toch niet ontkennen dat je aas gebruikt toch? Ik heb een tijd terug je schema's gezien en er zijn flink wat discussies geweest in je log.

Daarnaast ben jij de uitzondering qua voeding, zou daar geen regel van maken. Veel hier zouden met jou voeding kilo's per week verliezen. Ik in elk geval wel.

Terug
Naar boven