Je bent nogal een extreem type als ik kijk naar je schema's en je voeding nu weer.
Stabiel/consequent zijn in je trainingen en voedingen is zo belangrijk in deze sport. Een dag goed eten en dan weer minder zet geen zoden aan de dijk.
Trainingen zijn er om af te maken en daarna mag je een extreme switch maken, niet eerder.
Voedingen moet je al zeker niet drastisch wijzigen. Je bent je hele lichaam overhoop aan het halen met die extreme stappen. Je stofwisseling verneuk je helemaal op deze manier. Ben je van plan minder te gaan met de carbs dan doe dat niet zo extreem.
Stel je eet normaal gesproken 400 gr carbs. Om dan ineens terug te gaan naar vrijwel carbloos is heel slecht. Bouw het rustig af. We willen het allemaal zo snel maar breng een beetje geduld in je systeem aan. Verlaag je carb inname met 50gr per week. Zo kan je lichaam zich hierop aanpassen. Nu gaat het zich heel verdedigend opstellen. Geen carbs meer? Dan wordt vetopslag nog belangrijker voor het lichaam. Het zal deze niet eenvoudig loslaten.
Mmm.. interessante reactie
Ja ik ben gewoon vreselijk impulsief.. ik zie een nieuwe oefening of schema of nieuwe manier, en ik wil het gelijk proberen!
Dat zul je ongetwijfeld gemerkt hebben..
Ik zit gewoon met een aantal punten.. met dit schema max ik niet.. of iig geen 1RM. Ik kan m'n ego gewoon niet huis laten soms
Daarbij zit ik een beetje met m'n vet% in de weg.. cutten betekent krachtverlies, maar minder pens.. bulken=krachtwinst, maar dikkere pens..
Ik ben gewoon een enorme ijdeltuit
Maar goed.. Dit schema is iets wat ik sowieso blijf hanteren.. ik kan qua assistance lekker impulsief zijn, want heb het e-book nog 's doorgelezen, en het maakt eigenlijk niet uit wat je als assistance doet, zolang het je Big 4 maar sterker maakt, en het de big 4 niet in de weg staat.
Ik ga komende week ook wel deloaden. Als ik daarna nieuwe cycle begin, kan ik die nog net afmaken voor ik op vakantie ga
Wat raadt jij me aan dan Kip? Cutten, bulken, op onderhoud eten? Dat 1RM testen moet ik ook gewoon achterwege laten i know
Voedingsschema's houdt ik toch niet aan, dus dat heeft geen zin.. ik probeer zo goed mogelijk te eten, maar kcal tellen enzo, daar ga ik absoluut niet aan beginnen, daar ben ik te impulsief voor.
Wel of geen cardio? Op rustdagen of juist na de krachttraining?
Mijn doel is nog steeds kracht op de big 3 (+PP/MP) met een goed fysiek. Ik wil geen grote dikke slome powerlifter worden.. wil ook absoluut geen nichterige BB-er worden
Powerbuilder zeg maar..
Je hebt eigenlijk wel gelijk over die voeding en stofwisseling enzo.
Pff.. wordt soms echt gek van m'n grillen!