XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

deload is voor homo's !

:jk:lekkere training weer ;)

wtf zijn fatman pullups eigelijk ???

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.324
deload is voor homo's !

:jk:lekkere training weer ;)

wtf zijn fatman pullups eigelijk ???

dogg chins worden ze ook wel genoemd.. ik hang in het squatrack één stang op de hoogste stand op.. en een tweede stang qua hoogte halverwege, en dan wide grip, en pullups maken.

er zijn ook mensen die laten een partner hun benen vasthouden.. of die met bands hetzelfde doen..

Ik weeg 101.5kg, en op deze manier kan ik meer reps maken:D

Elke keer van die setjes van 3 of 4 reps is ook zo klote.. Nu kan ik lekker pompen..

Cycle 2, week 3:

PushPress
8xlege stang
5x40

5x50
3x57.5
3x65 PR

MP
2x10x40

Fatman pullups wide grip:
12 reps
8 reps
8 reps
6 reps
6 reps

Dips
3 reps.. deed focking pijn aan m'n rechterschouder..

Triceps extensions met DB
8x8
8x10
8x12
8x14

Lekkere training.

dips zijn schouder-verneukers 1e klas - wel sterk die fatman pull ups:D

• #1.327
dips zijn schouder-verneukers 1e klas - wel sterk die fatman pull ups:D

Dank u!

Cycle 2, week 3:

Deadlift:
8x70
3x95

5x120
3x135
2x150 PR (nooit meer dan 1 rep geprobeerd, dus technisch gezien PR:D) Daarna nog 2 reps gemaakt, maar de techniek was niet goed genoeg. Kont ging weer te vroeg de lucht in.

Snatch grip deadlift/sumo deadlift
Eerst setje maken met snatch grip, dan gelijk setje sumo
8x90+9x90
8x90+10x90

Goed op techniek gelet, sumo deadlift is erg fijne manier merk ik, was de eerste keer dat ik sumo deed.. voor herhaling vatbaar.

Shrugs/power shrugs
Setje shrugs, daarna setje power shrugs
8x90+10x90
8x100+8x100

DB Row:
10x22
10x24
8x26
7x28
5x32

Leg Curl:
8x25
8x30
8x35
7x40

Dood. Hele lekkere training.. deadlift ging nogal moeizaam.. slecht geslapen, heet weer.. Had beetje moeite met op gang komen:)

Laatst bewerkt:
  • #1.328
Met dit warme weer zullen waarschijnlijk weinig mensen reageren, maar..

Is sumo-style deadliften toegestaan op wedstrijden?

Ik heb deze versie vandaag voor het eerst uitgeprobeerd, en ik vind het een hele lekkere natuurlijke manier van tillen..

Gezien mijn lengte (1.90), heeft het nut om op deze manier te deadliften?

Ik merk dat ik veel meer vanuit m'n benen lift.. nadeel is wel dat de ROm aanzienlijk kleiner wordt.

Ik heb deze versie vandaag voor het eerst uitgeprobeerd, en ik vind het een hele lekkere natuurlijke manier van tillen..

Ik merk dat ik veel meer vanuit m'n benen lift.. nadeel is wel dat de ROm aanzienlijk kleiner wordt.

"Sumo" stylde DL is toegestaan op powerliftwedstrijden, maar helaas niet op SM wedstrijden...maar...zelden zie je dat op een SM wedstrijd met een halter vanaf de grond getild moet worden...vaak is er aan een auto of whatever een halter bevestigd die net onder je knieën komt, waardoor je normaliter dus meer kunt tillen, daar de halter immers een veel kortere weg hoeft af te leggen.

Waarom heb jij nou alweer bijna gemaxt, of is dit deel van het schema? Want na 2 cycli al zo weinig reps, dat zit niet goed. Denk echt dat je het schema verkloot maar dat heb ik nu al vaak gezegd dus dat weet je nou al.

Op sommige wedstrijden is sumo liften niet toegestaan, hangt af van de bond waarin je zit. En een kleinere rom is geen nadeel, integendeel als je het bekijkt uit PL perspectief. Met lange benen heeft dat alleszins veel nut :) Waarom zouden benchers anders archen? Soms met belachelijk minieme ROM.

• #1.331
"Sumo" stylde DL is toegestaan op powerliftwedstrijden, maar helaas niet op SM wedstrijden...maar...zelden zie je dat op een SM wedstrijd met een halter vanaf de grond getild moet worden...vaak is er aan een auto of whatever een halter bevestigd die net onder je knieën komt, waardoor je normaliter dus meer kunt tillen, daar de halter immers een veel kortere weg hoeft af te leggen.

Kijk! Dank je voor de uitleg. Sumo-deadlift voelt goed aan in ieder geval..

Waarom heb jij nou alweer bijna gemaxt, of is dit deel van het schema? Want na 2 cycli al zo weinig reps, dat zit niet goed. Denk echt dat je het schema verkloot maar dat heb ik nu al vaak gezegd dus dat weet je nou al.

Op sommige wedstrijden is sumo liften niet toegestaan, hangt af van de bond waarin je zit. En een kleinere rom is geen nadeel, integendeel als je het bekijkt uit PL perspectief. Met lange benen heeft dat alleszins veel nut :) Waarom zouden benchers anders archen? Soms met belachelijk minieme ROM.

Ik zit in week 3, waar je dus 5x75%, 3x85%, en minimaal 1x95% doet. Ik heb het minimum dus wel gehaald. Je hebt gelijk dat ik na 2 cycli al zo weinig reps heb. Ik ben sowieso erg slecht in reps maken op de deadlift en squat.. misschien slechte conditie?? maar goed.. ik ga mijn deadlift dan ook niet verhogen, wel verlagen met 5kg.

Ik geef ook volmondig toe dat ik mijn ego in de weg laat staan, daarom telkens ook dat maxen..

Ik heb behoorlijk lange benen, ben sowieso 1.90, en ik zit nogal te twijfelen. Regular deadlift moet ik enorm focussen op techniek.. is het dan verstandig om over te stappen op sumo-deadlift? of is dat dan eigenlijk gewoon een sneue bailout?

Als het op wedstrijden toch mag, naja, why not.

• #1.332
Goed. Morgen benchpress. Volgende week Deload:( mag 'm eigenlijk niet overslaan, maar misschien doe ik dat stiekem lekker toch.. aangezien ik over een maand op vakantie ga:)

Anderzijds laat ik niks meer heel van het originele schema.. dus. Ik zie wel.

Volgende schokkende mededeling. Ik ga aan de cardio. Zoveel mogelijk. M'n conditie schiet achteruit, helemaal door dat gekke roken wat k doe, en m'n BF% is toch weer iets teveel aan het toenemen..

Ik ben met deadliften en squaten zo belachelijk snel buiten adem, dit kan niet langer.

Cardio it is! (en wat minderen met junken:D)

Ben nu ook erg flink aan het bulken en merk dat mijn conditie ook wat achteruit gaat. Binnenkort toch weer wat minderen denk ik.

• #1.334
Ben nu ook erg flink aan het bulken en merk dat mijn conditie ook wat achteruit gaat. Binnenkort toch weer wat minderen denk ik.

Naja, k ben echt kortademig, en ik heb echt moeite met high reps op deadlift en squat..

En daarbij, ben en blijf ijdel, dus het BF% moet echt ff naar beneden!

Marrkos, koop een kettlebell van 24kg, en ga lekker wat swings doen.
Is conditioneel heel zwaar, en zal zeker helpen voor het uithoudingsvermogen.
Het maakt ook je (grip, buik, onderrug en) hamstrings wat sterker, en dat zal icm de sumo deadlift ook je squat helpen imo.
Keep it up brother! :thumb:

Naja, k ben echt kortademig, en ik heb echt moeite met high reps op deadlift en squat..

En daarbij, ben en blijf ijdel, dus het BF% moet echt ff naar beneden!
Zou anders toch maar eens voor de afwisseling wat bodybuilding doen hoe ik een tijdje terug wat powerlifting heb gedaan.

Die kettlebell klinkt ook goed.

• #1.337
Cycle 2, week 3:

Na een opwarming met: draaien met stok, shoulder dislocates, stretching, touwtje springen:

Benchpress:
8x50

5x85
3x95
5x105 PRRR Kont kwam iets van de bank af bij 5e rep. Ik tel 'm gewoon mee. bedoeling was minimaal 1x105 dussss dit gaat erg lekker:)

Incline Bench:
2x8x70
1x12x60

Fatman pullups:
3x8 reps
2x6 reps
1x5
2x4 reps

Korte pauzes tussendoor, 1 minuut hooguit.

Superset triceps/biceps:
met touwtje, en curls met stang aan touwtje. bij zo'n ding met katrollen en vand ie steekgewichten.

18x40+10x40
13x50+8x50
8x60+6x60

Daarna triceps gepompt met zelfde oefening:
5x50
5x45
5x40
6x35
8x30
20x20

Zonder pauzes natuurlijk. Triceps on fire.

Cardio:
10 min. lopen 7km/u helling van 12 graden.
15 min fietsen. hartslag 140. 6km totaal

En toen moest ik ook nog 's sprinten om m'n bus te halen.

Heb vanochtend griesmeel pap gegeten, voor en na trainen whey shake zonder glucose. Nu maaltijd van tagliatelli, spinazie en zalm. Rest van de dag geen carbs, op de carbs in 100gr pinda's na, en een halve stronk broccoli. Heb net 400gr. kip klaargemaakt, die neem ik mee naar m;n werk, en 2 blikjes tonijn, 100gr pinda's om af te sluiten, bakje kwark voor slapen.

Ik sta nu al slap op m'n benen.. trillende handen.. is geen pretje zonder carbs..

Benchpress:
8x50

5x85
3x95
5x105 PRRR Kont kwam iets van de bank af bij 5e rep. Ik tel 'm gewoon mee. bedoeling was minimaal 1x105 dussss dit gaat erg lekker:)

Een klein beetje loskomen van de bank, so what?! ;)

Incline Bench:
2x8x70
1x12x60

Fatman pullups:
3x8 reps
2x6 reps
1x5
2x4 reps

Korte pauzes tussendoor, 1 minuut hooguit.

En toch moet dat meer kunnen... ;)

Superset triceps/biceps:
met touwtje, en curls met stang aan touwtje. bij zo'n ding met katrollen en vand ie steekgewichten.Probeer je ons uit te leggen dat je notabene op een "Lat Pully" hebt getraind..? :rolleyes:

18x40+10x40
13x50+8x50
8x60+6x60
Wel sterk trouwens! :thumb:

Daarna triceps gepompt met zelfde oefening:
5x50
5x45
5x40
6x35
8x30
20x20
Beach Boy!!! :eek:

Zonder pauzes natuurlijk. Triceps on fire.You Rock! :p

Cardio:
10 min. lopen 7km/u helling van 12 graden.
15 min fietsen. hartslag 140. 6km totaal
Run an inch of your arms, why don't you?! :(

En toen moest ik ook nog 's sprinten om m'n bus te halen.
Sprinten mag dan weer wel natuurlijk...

Heb vanochtend griesmeel pap gegeten, voor en na trainen whey shake zonder glucose. Nu maaltijd van tagliatelli, spinazie en zalm. Rest van de dag geen carbs, op de carbs in 100gr pinda's na, en een halve stronk broccoli. Heb net 400gr. kip klaargemaakt, die neem ik mee naar m;n werk, en 2 blikjes tonijn, 100gr pinda's om af te sluiten, bakje kwark voor slapen.

Ik sta nu al slap op m'n benen.. trillende handen.. is geen pretje zonder carbs..
Je hebt toch nog wel redelijk wat carbs in je dieet hoor.
Maa da's alleen maar goed imo.
Zonder carbs loop je helemaal leeg lijkt het wel...
Atkinson adepten zien er ook zo leegelopen uit vind ik...
Je bent een beetje op de beach boy tour gegaan éh..?
Koop een kettlebell!
Of als je nu even geen geld wilt uitgeven, kun je ook een dumbbell gebruiken natuurlijk. :thumb:

• #1.339
Je hebt toch nog wel redelijk wat carbs in je dieet hoor.
Maa da's alleen maar goed imo.
Zonder carbs loop je helemaal leeg lijkt het wel...
Atkinson adepten zien er ook zo leegelopen uit vind ik...
Je bent een beetje op de beach boy tour gegaan éh..?
Koop een kettlebell!
Of als je nu even geen geld wilt uitgeven, kun je ook een dumbbell gebruiken natuurlijk. :thumb:

Ey fitness boy.. ff dimmen he:D

Nah.. ik heb weer ff een weekje of 5 volop lopen bulken.. VVM is toegenomen, dat wel, maar ook m'n BF;)

Ik wil toch weer ff iets zakken.. Dat ik ook zonder me te schamen over het strand kan lopen:)

ff een paar weekjes kalm aan doen met eten, beetje cardio d'r bij..

DB swings zullen zeker in het arsenaal voorkomen.. al is het maar als recovery/cardio workout op de nuchtere maag!:)

enne.. ja een lat pully bedoelde ik ja.. maar dan met extra katrolletje:)

• #1.340
En niks beach boy.. Ik train gewoon lekker door volgens 5/3/1.. Jim raadt zelfs cardio aan.. alleen heeft hij het over prowler/sled pulls enzo.. hill sprints..

Terug
Naar boven