AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.401
Nette sumo's man ;) Hoorde ook dat je net had gebenched, dus gaat lekker :D Viel het mee of viel het tegen, de intensiteit van de training?

Tja.. Het was echt zwaar! Had 's ochtends al squat training achter de rug, en dan 's avonds zoveel singles met hoog %. Ik zweette me kapot, en was echt gebroken! Vanochtend kostte het me ook een hoop moeite om m'n bed uit te komen:D
Maarja.. vanmiddag weer! 2 squat oefeningen hoorde ik:o Gaat nog leuk worden:rolleyes:

Sumo sT deadliften bevalt me echt heel erg goed! heb er nu voor het eerst mee gemaxt, en het voelt zoveel natuurlijker. Moet er wel bij vermelden dat ik eigenlijk semi-sumo gebruik. Tenen zijn niet tegen de schijven aan. scheelt nog 10cm ofzo.
Het ligt eraan hoe lang je benen zijn. Maar wat jij aangeeft is het gewoon een sumo. Je voeten tegen de schijven aan is not done. Je ramt iedere lift een schijf op je poten. :D

• #1.403

Kip! Heb het uitgebreid doorgelezen:) Bedankt.. goed stuk leesvoer!

Ik ga puzzelen hoe ik ze in m'n schema ga integreren.

Ik vroeg me af.. waar haal je dit vandaan? De site of het boek waar je het uit hebt is ongetwijfeld erg interessant!

Dank, karma wanneer mogelijk:D

Overigens.. ik denk dat mijn probleem mbt deadlift zichzelf oplost door sumo sT liften, en veel hypers, GHR, pullthroughs, leg curls, SLDL etc.

Dan moet het haast wel goed komen! Gister 1 setje reguliere deadlift geprobeerd.. het beviel me gewoon niet! het voelt zo onnatuurlijk aan:(

Nu vraag ik me af.. semi-sumo is toegestaan op wedstrijden, voelt voor mij zeer natuurlijk aan, ik pak er evenveel mee als reguliere sT van liften!

Doe ik mezelf op die manier tekort?

Ga gewoon lekker die sumo's doen. Is zeker een volwaardige oefening.
De reguliere vind ik ook erg vervelend tegen mijn schenen, maar ik moet er gewoon doorheen bijten.

Maar je gaat binnenkort wedstrijden draaien?

• #1.405
Ga gewoon lekker die sumo's doen. Is zeker een volwaardige oefening.
De reguliere vind ik ook erg vervelend tegen mijn schenen, maar ik moet er gewoon doorheen bijten.

Maar je gaat binnenkort wedstrijden draaien?

Naja, gister dus met Lucas meegetraint, en het beviel wel! En in zijn sportschool willen ze een beginnerswedstrijd gaan organiseren.. voor mensen van mijn niveau zeg maar! Met als gedachte dat voor veel nieuwkomers de drempel heel hoog is om wedstrijden te gaan doen, vanwege het niveau van sommige deelnemers. Dus door het niveau wat lager te houden, is het een leuk opstapje:)

Ik ga denk ik sowieso lid worden, en die wedstrijd heeft mijn belangstelling wel gewekt!

Naja, gister dus met Lucas meegetraint, en het beviel wel! En in zijn sportschool willen ze een beginnerswedstrijd gaan organiseren.. voor mensen van mijn niveau zeg maar! Met als gedachte dat voor veel nieuwkomers de drempel heel hoog is om wedstrijden te gaan doen, vanwege het niveau van sommige deelnemers. Dus door het niveau wat lager te houden, is het een leuk opstapje:)

Ik ga denk ik sowieso lid worden, en die wedstrijd heeft mijn belangstelling wel gewekt!

Moet je zeker doen!
Zo'n "beginnerswedstrijd" is altijd heel erg leerzaam om wedstrijdervaring op te doen...en je hebt een doel om er flink tegen aan te gaan!

Waarom zou je jezelf tekort doen met sumodl?
Heel veel sterke deadlifters tillen tegenwoordig in sumosT!

Suc6!

• #1.407
Moet je zeker doen!
Zo'n "beginnerswedstrijd" is altijd heel erg leerzaam om wedstrijdervaring op te doen...en je hebt een doel om er flink tegen aan te gaan!

Waarom zou je jezelf tekort doen met sumodl?
Heel veel sterke deadlifters tillen tegenwoordig in sumosT!

Suc6!

Naja, dat vroeg ik me dus af.. of ik mezelf daarmee tekort zou doen! Omdat het de ROM aanzienlijk verkleint, al is dat vanuit een PL-point of view juist de bedoeling!

Ik zat er een beetje mee in de maag, omdat het een beetje voelt als: "ik kan niet regulier deadliften, dus doe ik maar sumo" Is ook wel beetje zo:D maar het voelt gewoon veel natuurlijker.. heb nogal lange benen en armen:D

Dat is ook wel een doel, om zoveel mogelijk beginnerswedstrijdjes te draaien.. ervaring opdoen, wennen aan zo'n sfeertje op de wedstrijd, echt met wedstrijdtechniek drukken, mentale druk die d'r bovenop komt!

Al moet ik wel een schemaatje gaan uitwerken.. want dit improviseren is leuk voor een keertje, maar beetje vastigheid is wel zo fijn!:D

Bedankt! Wanneer begint jouw wedstrijdseizoen weer?

Bij ons werden er vroeger ook pl wedstrijden gedaan. Helaas met al die superdudes is alleen het banken nog populair en komen daar nog wedstrijden in voor.

Ik ben nu al aan het polsen of we niet binnenkort eens een wedstrijd op de 3 onderdelen kunnen doen. Altijd leuk zoiets.

Mooie training!

Wat betreft sumo dl, persoonlijk ben ik er niet echt een fan van om die te doen als main lift (ik doe ze soms wel als assistance).
De focus wordt wat verschoven van je onderrug naar je glutes en benen.

Hangt er een beetje af wat je doelen zijn. Wil je PL wedstrijden gaan doen en kun je met sumo wat meer liften dan kun je gewoon sumo doen. Wil je algemeen sterker worden met een sterke core, en misschien aan SM wedstrijden meedoen zou ik toch regular deadlift gaan doen.

• #1.410
Bij ons werden er vroeger ook pl wedstrijden gedaan. Helaas met al die superdudes is alleen het banken nog populair en komen daar nog wedstrijden in voor.

Ik ben nu al aan het polsen of we niet binnenkort eens een wedstrijd op de 3 onderdelen kunnen doen. Altijd leuk zoiets.

Ja idd.. Meeste powerlifters die ik ken die gaan alleen voor het banken!

Beginnerswedstrijd zou wel leuk zijn:D

Mooie training!

Wat betreft sumo dl, persoonlijk ben ik er niet echt een fan van om die te doen als main lift (ik doe ze soms wel als assistance).
De focus wordt wat verschoven van je onderrug naar je glutes en benen.

Hangt er een beetje af wat je doelen zijn. Wil je PL wedstrijden gaan doen en kun je met sumo wat meer liften dan kun je gewoon sumo doen. Wil je algemeen sterker worden met een sterke core, en misschien aan SM wedstrijden meedoen zou ik toch regular deadlift gaan doen.

Ja ik wil echt voor PL wedstrijden gaan.. strongman lijkt me leuk voor in de toekomst! Eerst maar 's groter en sterker worden:D

Naja, dat vroeg ik me dus af.. of ik mezelf daarmee tekort zou doen! Omdat het de ROM aanzienlijk verkleint, al is dat vanuit een PL-point of view juist de bedoeling!

Ik zat er een beetje mee in de maag, omdat het een beetje voelt als: "ik kan niet regulier deadliften, dus doe ik maar sumo" Is ook wel beetje zo:D maar het voelt gewoon veel natuurlijker.. heb nogal lange benen en armen:D

Dat is ook wel een doel, om zoveel mogelijk beginnerswedstrijdjes te draaien.. ervaring opdoen, wennen aan zo'n sfeertje op de wedstrijd, echt met wedstrijdtechniek drukken, mentale druk die d'r bovenop komt!

Al moet ik wel een schemaatje gaan uitwerken.. want dit improviseren is leuk voor een keertje, maar beetje vastigheid is wel zo fijn!:D

Bedankt! Wanneer begint jouw wedstrijdseizoen weer?

Het resultaat is hetgene wat teld!
Als jij meer (en ook prettiger) kunt tillen in sumosT, dan moet je dat doen!

Er circuleren genoeg schema's op dit forum, maar je moet uitzoeken wat voor jou het beste werkt!
Iemand als Lucas die met jou traind kan wellicht goed beoordelen wat wel en niet werkt!

Mijn wedstrijdseizoen begint weer in oktober...met het EK voor masters in België of met de rawwedstrijd in Nijmegen.

Enne, wat is er mis met iemand die alleen maar bankdrukwedstrijden wil doen, en geen powerliftwedstrijden ;)?
In de atletiek heb je ook tienkampers of triathlon atleten, maar je hebt ook atleten die zich toeleggen op één specifiek onderdeel, omdat ze daar het beste in zijn en het meeste plezier aan beleven!

Goed streven Marrkos! :thumb:
Het geeft je in ieder geval een sterke drive om hard en goed te trainen, als je wedstrijden doet.
Succes, ik ben zeer benieuwd! :cool:

Damn nou moet ik ook hard gaan trainen om Marrkos te verslaan met die wedstrijd :cool: Ben vooral benieuwd naar het deadliften, want het benchen dat valt nog te bezien, denk niet dat ik tegen die tijd al 120 bank....maar goed we zullen het zien, hoe was de training vanavond???

Zodra Mark zijn squat op niveau krijgt zal het hard gaan. Uiteindelijk versterken deze oefeningen je hele lichaam.

Ook beter dat je nu bij een goede gym zit met mooie vooruitzichten.

• #1.415
Het resultaat is hetgene wat teld!
Als jij meer (en ook prettiger) kunt tillen in sumosT, dan moet je dat doen!

Er circuleren genoeg schema's op dit forum, maar je moet uitzoeken wat voor jou het beste werkt!
Iemand als Lucas die met jou traind kan wellicht goed beoordelen wat wel en niet werkt!

Mijn wedstrijdseizoen begint weer in oktober...met het EK voor masters in België of met de rawwedstrijd in Nijmegen.

Enne, wat is er mis met iemand die alleen maar bankdrukwedstrijden wil doen, en geen powerliftwedstrijden ;)?
In de atletiek heb je ook tienkampers of triathlon atleten, maar je hebt ook atleten die zich toeleggen op één specifiek onderdeel, omdat ze daar het beste in zijn en het meeste plezier aan beleven!

Niks mis mee.. Mensen moeten doen waar ze goed in zijn, en wat ze zelf leuk vinden! Alleen ken ik een hoop mensen die meelopers zijn, en om die reden alleen banken, en niet squaten of deadliften.. daar heb ik geen respect voor!

Als het een weloverwogen keuze is, en je het leuk vind, wie ben ik dan om te zeggen dat dat slecht is:)

Raw wedstrijd in Nijmegen zal ik wschijnlijk weer aanwezig zijn!

Goed streven Marrkos! :thumb:
Het geeft je in ieder geval een sterke drive om hard en goed te trainen, als je wedstrijden doet.
Succes, ik ben zeer benieuwd! :cool:

Dank u dank u!

Damn nou moet ik ook hard gaan trainen om Marrkos te verslaan met die wedstrijd :cool: Ben vooral benieuwd naar het deadliften, want het benchen dat valt nog te bezien, denk niet dat ik tegen die tijd al 120 bank....maar goed we zullen het zien, hoe was de training vanavond???

Je moet binnenkort echt eens mee gaan trainen kerel! Word leuk.. en we zullen vanzelf wel zien wie de sterkste is he:D

Zodra Mark zijn squat op niveau krijgt zal het hard gaan. Uiteindelijk versterken deze oefeningen je hele lichaam.

Ook beter dat je nu bij een goede gym zit met mooie vooruitzichten.

Om die reden gaan we waarschijnlijk vanaf maandag Smolov volgen:D

4x per week squaten.. dag 1 4x9, dag 2 5x7, dag 3: geen idee, dacht 7x5 ofzo, dag 4: 10x3:D

Squaten tot ik neerval:p

Deze week nog ff beetje improviseren.. beetje dingen uitproberen, wennen aan bankjes enzow, 1RM's testen, basis leggen voor volgende schema's!

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Training van vanavond:

Squats:
2 opwarmsetjes

2x9x70 recovery ftw

Smal banken:
5x70
1x90
1x100
Fx110
1x105
1x107.5
Snuifje ammoniak
1x110

Nog nooit gemaxt op smal banken. Nu dus wel. Blij.

Box Squat:
5x70
1x100

2 boardpress:
1x70
1x90
1x100
1x110
Fx120

Full Squats:
In de smitchmachine, zonder handen aan de stang, de ander zorgt dat de haken naar achter blijven. allmost fat ass to the grass.
9x30
8x50
5x70

Flat DB press:
5x22
3x30
2x36
5x40 PR

Overhead Press:
Met zo'n triceps ding, zelfde als een logpress zeg maar. Cleant makkelijk, drukt lekker.

5x40
1x50
1x60
1x70
1x75 PR mega legdrive:D
77.5 heb ik blijkbaar toch gemist..

Bent Over Row:
2x8x60 strict

Schijven opruimen was oefening op zich..

Benen waren nog helemaal rauw van gister. Liter choco, en halve liter water tijdens training, Burgerking als Postworkout meal.

Pikant detail: Mijn nieuwe sportschool heeft een eigen rookruimte:D

Morgen, overmorgen en vrijdag weer trainen met Lucas. Hoop dat er niet meer gebankt, gesquat of gedeadlift gaat worden, maar dat zal wel:D

Voel me een vent van 70.

Laatst bewerkt:
Dan ben je de sjaak, je traint met Luc, het kleine bankmonster dus banken zul je! Hij had je trouwens over een smolov squatcycle, 4 dagen squatten, dus squatten zul je :P Ga anders weer muscle snatchen, dat vind lucas ook leuk :D

haha zieke training weer kerel !
zoon rookruimte is wel een uitkomst natuurlijk :roflol:

Leuke training compadre ... hoeveel rust had je ongeveer tussen de setjes?

• #1.419
Dan ben je de sjaak, je traint met Luc, het kleine bankmonster dus banken zul je! Hij had je trouwens over een smolov squatcycle, 4 dagen squatten, dus squatten zul je :P Ga anders weer muscle snatchen, dat vind lucas ook leuk :D

2 weken Smolov, want dan heb ik vakantie.. dat moet wel lukken ja:D We gaan binnenkort om de tafel zitten, en ff puzzelen met schema's:)

Misschien Smolov na m'n vakantie.. Ik zie wel.

Squats, banken, rows, deadlifts, OH press, en alle varianten die op deze oefeningen mogelijk zijn zullen gedaan worden uiteraard!

haha zieke training weer kerel !
zoon rookruimte is wel een uitkomst natuurlijk :roflol:

Ideaal idd:D

Leuke training compadre ... hoeveel rust had je ongeveer tussen de setjes?

Naja, schijven verwisselen, dan het setje van de ander, dan psyche-up, en dan gaan.. varieert van 1 min. tot 5 min.

Training van vandaag afgezegd, morgen en vrijdag nog ff knallen. Moet vanaaf echt ff langs m'n schoonmoeder.. die ligt nogal slecht duss..

Zoals ik elders al postte, het is echt een foute beslissing om nu smolov te gaan doen.

1) Je bent met moeite 1x squats per week gewoon. Van 1x naar 4x is heel wat.

2) Je kan makkelijk elke week nog een paar kg op je squat winnen momenteel omdat je squat nog zo laag is. De gains met smolov zijn max 10-15kg op 3 ongelofelijk zware weken. Jij kan momenteel hetzelfde bereiken door 6 weken rustig squatten oid ;)

3) Je squattechniek is dacht ik nog niet optimaal.

4) zit jij niet in de cut? If so, dan is het helemaal taboe.

Ik denk dat je niet beseft hoe zwaar smolov is. Ik ken maar 1 iemand die zich niet blesseerde tijdens smolov, of die het niet opgaf.

Doe Smolov binnen een jaar of 2 ;)

Terug
Naar boven