AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Zoals ik elders al postte, het is echt een foute beslissing om nu smolov te gaan doen.

1) Je bent met moeite 1x squats per week gewoon. Van 1x naar 4x is heel wat.

2) Je kan makkelijk elke week nog een paar kg op je squat winnen momenteel omdat je squat nog zo laag is. De gains met smolov zijn max 10-15kg op 3 ongelofelijk zware weken. Jij kan momenteel hetzelfde bereiken door 6 weken rustig squatten oid ;)

3) Je squattechniek is dacht ik nog niet optimaal.

4) zit jij niet in de cut? If so, dan is het helemaal taboe.

Ik denk dat je niet beseft hoe zwaar smolov is. Ik ken maar 1 iemand die zich niet blesseerde tijdens smolov, of die het niet opgaf.

Doe Smolov binnen een jaar of 2 ;)

1) Wie zegt dat ik met moeite ben gewend aan 1 keer? Ik deed hiervoor fullbody 3x per week, waarvan 2x per week squats 5x5.. en 1x deadlift 5x5.

4x squaten per week is ziekelijk, dat klopt!

2) ik ga voor de 20kg in 3 weken.. voor de rest heb je gelijk!

3) Heb 'm gister laten beoordelen. Geen commentaar gehad. Diepte was sowieso prima. Techniek kan altijd beter.. Voor dit moment is het in ieder geval goed genoeg. Niet voor de spiegel squaten scheelt al enorm.

4) Cutten of bulken.. ik wissel elke week joh.. als je dacht dat ik wispelturig was qua trainen.. Smolov=bulken. Ik train nu twee dagen met Lucas, en ik vreet me helemaal klem zo'n honger heb ik. Komt goed.

Dat allemaal gezegd.. Je hebt gelijk dat Smolov echt heel erg zwaar is. So what? Moet toch een keer sterker worden..

Ik heb nu twee hele zware dagen achter de rug, loop krom van de spierpijn. Maar goed.. Smolov zal nog zwaarder zijn. So be it.

En daarbij: Het is nog geen eens zeker! Ik ga deze week met Lucas om de tafel zitten, en dan gaan we kijken wat we gaan doen komende tijd. Hem leek Smolov wel interessant, en mij ook wel nu ik het gelezen heb. Misschien wordt het dus wel iets heel anders!

Misschien heb je volkomen gelijk Wim, maarja.. daar kom ik dan vanzelf wel achter.

Ik wil je sowieso bedanken voor alle kritische, en opbouwende posts die je hier altijd plaatst. Natuurlijk vind ik al het slappe geouwehoer leuk, en "nette training kerel" is ook fijn om te horen.. maar iemand die kritische vragen stelt, en doorvraagt naar keuzes van oefeningen, en gedachtes achter schema's etc. is altijd welkom hier!

Wat is jouw kijk op halting deadlifts btw?

1) Wie zegt dat ik met moeite ben gewend aan 1 keer? Ik deed hiervoor fullbody 3x per week, waarvan 2x per week squats 5x5.. en 1x deadlift 5x5.

Ondertussen is het >2 maand geleden dat je meer dan 1x per week hebt gesquat, en in ruil +- 1 zware set squat gedaan hebt per week. Het is heel gek hoe snel iemand deconditioneert; stijffheid na een weekje deloaden bij de eerst volgende training is al ernstig, stel je voor wat er gebeurt na 2 maand 1 set squats per week naar 30+ sets ;).

Er is niet voor niks een voorbereidingsschema op Smolov dat enkele weken duurt, waarin je al 3x pw squat. Heb je je trouwens wel goed ingelezen in Smolov? Weinig naturals maken het af, en dan gaat het heus niet altijd over mentale sterkte (blessures zullen ook frequent voorkomen).

Ik denk niet dat hier op DBB ook maar één PL'er met verstand is die mij zal tegenspreken dat je Smolov nog een tijd moet uitstellen. Integendeel, de meesten hier zweren bij enkele jaren Texas method, Bill Starr, rippetoe,... vooraleer je met geavanceerdere programma's begint.

Ik begrijp dat je je wil bewijzen en tonen dat je tegen wat kan, maar het is gwn onverstandig. Lees eens een paar oude smolov logs van naturals door. Indien ze niet goed voorbereid zijn, geef ik ze weinig kans dat ze ze goed afrondden.

En over halting dl's weet ik niks, nooit geprobeerd. Maar je doet toch elke week wat anders voor je DL, dus maakt ook niet uit. Je hebt de wispelturigheid van Snoob, maar zonder zijn geboren talent voor krachtgains ondanks de gekste schema's, hehe. :p Iig, succes als je het probeert, ben eigelijk wel benieuwd, maar wees beter gewoon verstandig ;)

Ondertussen is het >2 maand geleden dat je meer dan 1x per week hebt gesquat, en in ruil +- 1 zware set squat gedaan hebt per week. Het is heel gek hoe snel iemand deconditioneert; stijffheid na een weekje deloaden bij de eerst volgende training is al ernstig, stel je voor wat er gebeurt na 2 maand 1 set squats per week naar 30+ sets ;).

Er is niet voor niks een voorbereidingsschema op Smolov dat enkele weken duurt, waarin je al 3x pw squat. Heb je je trouwens wel goed ingelezen in Smolov? Weinig naturals maken het af, en dan gaat het heus niet altijd over mentale sterkte (blessures zullen ook frequent voorkomen).

Ik denk niet dat hier op DBB ook maar één PL'er met verstand is die mij zal tegenspreken dat je Smolov nog een tijd moet uitstellen. Integendeel, de meesten hier zweren bij enkele jaren Texas method, Bill Starr, rippetoe,... vooraleer je met geavanceerdere programma's begint.

Ik begrijp dat je je wil bewijzen en tonen dat je tegen wat kan, maar het is gwn onverstandig. Lees eens een paar oude smolov logs van naturals door. Indien ze niet goed voorbereid zijn, geef ik ze weinig kans dat ze ze goed afrondden.

En over halting dl's weet ik niks, nooit geprobeerd. Maar je doet toch elke week wat anders voor je DL, dus maakt ook niet uit. Je hebt de wispelturigheid van Snoob, maar zonder zijn geboren talent voor krachtgains ondanks de gekste schema's, hehe. :p Iig, succes als je het probeert, ben eigelijk wel benieuwd, maar wees beter gewoon verstandig ;)
Auw!
Maar ik ben het wel met je eens, na je verhaal gelezen te hebben.
Marrkos moet eerst zijn fundering nog wat steviger maken, en daar heb je geen speciale/bijzondere/ingewikkelde technieken en trainingsschema's voor nodig.
Desondanks ben ik wel heel benieuwd naar de volgende trainingen! :thumb:

Dat heb je met die jonge honden... zo ongeduldig. :D

• #1.425

Naja, heb nog ff met m'n nieuwe trainingsmaat overlegd, en we stellen het iets uit.. ik heb nu nog 2 weken, en dan ga ik ruim een week op vakantie.. en dan gaan we daarna waarschijnlijk volledig Smolov doen, met voorbereiding, en rustweken tussendoor, zoals het hier beschreven staat: http://www.dragondoor.com/cgi-bin/articles.pl?rm=mode3&articleid=80

Komt neer op pakweg 13 weken.. dus van begin augustus t/m oktober.

Dus ja, als ik er mee begin doe ik 'm ook volledig, en niet alleen, zodat we mekaar op de been kunnen houden, letterlijk en figuurlijk!

En die wispelturigheid klopt..

• #1.426
Auw!
Maar ik ben het wel met je eens, na je verhaal gelezen te hebben.
Marrkos moet eerst zijn fundering nog wat steviger maken, en daar heb je geen speciale/bijzondere/ingewikkelde technieken en trainingsschema's voor nodig.
Desondanks ben ik wel heel benieuwd naar de volgende trainingen! :thumb:

De komende twee weken zullen nog hele leuke trainingen volgen. Om te beginnen vanavond..

Dat heb je met die jonge honden... zo ongeduldig. :D

Ach.. Als ik op deze manier 50kg meer kan squaten.. Het is ook een uitdaging voor me.. kijken of ik een schema 13 weken lang kan volhouden!

Misschien kan ik over paar maanden zeggen.. oké, jullie hadden gelijk, ik was dom dat ik nu al aan zoiets was begonnen! Maar misschien kan ik wel zeggen: **** you ik kon hiervoor maar 1x110, en nu 1x160..

Niet geschoten is altijd mis!

Laatst bewerkt:
he pipo wat zie ik 77.5 had je gemist die moest ik doen om de eer te redden haha

• #1.428
he pipo wat zie ik 77.5 had je gemist die moest ik doen om de eer te redden haha

Nee toch? Die had ik toch wel?:eek:

Ja met dit soort chaos trainingen moet ik echt graven in m'n geheugen wat ik allemaal getilt heb..

Zal 'm voor de zekerheid wel ff veranderen;)

Vanaaf 7 uur he?

Wat gaan we trainen?

ja vanaf 7 uur

ik zoek nog iemand voor sterkste krachtsporters 19 juli, interesse ??

• #1.435
Lijkt me leuk, maar ik heb de onderdelen even bekeken.. dit is out of my league.. Squats op reps met 120 red ik niet.. Car deadlift hold 250kg.. overhead press op reps met 80kg..

Te hoog gegrepen sorry.. kan je beter McChick vragen.. of huggybear.. Of Hummer

:roflol: ik kan niet voor Mc Chick of Hummy spreken, maar ik ben zeker niet meer allround genoeg om succesvol aan een SM wedstrijd mee te doen.
O.K. Overhead press op reps met 80kg is no problemo...maar op de rest train ik niet...en ik heb ook niet de intentie om daarop te gaan trainen.
SM is heel erg leuk...maar helaas ook heel erg blessuregevoelig...er zijn in een korte tijd veel wedstrijden en bij iedere wedstrijd wil je 100% geven.
Ik denk niet dat het verstandig is om als je 40 (+) bent nog een comeback in de SM wereld te maken...laat mij maar lekker lazy benchpressen ;)

Maar over te hoog gegrepen...er zijn "krachtsporters" die bij lange na niet dat presteren wat jij kunt Marrcos (die b.v. moeite hebben met een overheadpress van 50kg) en toch aan zulke wedstrijden meedoen!
Ik vind het overigens verstandig van je om liever nog wat basis kracht op te doen voordat je aan SM wedstrijden begint. Ik zie helaas een tendens die ik nogal verontrustend vind...mensen doen vaker mee aan een wedstrijd en trainen incidenteel...dat is naar mijn mening de verkeerde volgorde. Ik zou tegen iedereen die serieus aan SM wilt gaan doen, willen zeggen: doe eerst eens paar jaartjes powerliften om serieus kracht op te bouwen en stap dan over op SM! Ik wil en zal geen namen noemen, maar ik ken mensen (en dat is niet overdreven!) die aan SM wedstrijden meedoen, terwijl ze met KB met een lege halter omkiepen. Die nog geen 60kg kunnen BD en overbreken als ze 100kg moeten DL :eek:!

:roflol: ik kan niet voor Mc Chick of Hummy spreken, maar ik ben zeker niet meer allround genoeg om succesvol aan een SM wedstrijd mee te doen.
O.K. Overhead press op reps met 80kg is no problemo...maar op de rest train ik niet...en ik heb ook niet de intentie om daarop te gaan trainen.
SM is heel erg leuk...maar helaas ook heel erg blessuregevoelig...er zijn in een korte tijd veel wedstrijden en bij iedere wedstrijd wil je 100% geven.
Ik denk niet dat het verstandig is om als je 40 (+) bent nog een comeback in de SM wereld te maken...laat mij maar lekker lazy benchpressen ;)

Maar over te hoog gegrepen...er zijn "krachtsporters" die bij lange na niet dat presteren wat jij kunt Marrcos (die b.v. moeite hebben met een overheadpress van 50kg) en toch aan zulke wedstrijden meedoen!
Ik vind het overigens verstandig van je om liever nog wat basis kracht op te doen voordat je aan SM wedstrijden begint. Ik zie helaas een tendens die ik nogal verontrustend vind...mensen doen vaker mee aan een wedstrijd en trainen incidenteel...dat is naar mijn mening de verkeerde volgorde. Ik zou tegen iedereen die serieus aan SM wilt gaan doen, willen zeggen: doe eerst eens paar jaartjes powerliften om serieus kracht op te bouwen en stap dan over op SM! Ik wil en zal geen namen noemen, maar ik ken mensen (en dat is niet overdreven!) die aan SM wedstrijden meedoen, terwijl ze met KB met een lege halter omkiepen. Die nog geen 60kg kunnen BD en overbreken als ze 100kg moeten DL :eek:!

treu, ik train toch zelf ook nog maar 7/8 maanden maar vind men stats toch wel C klasse waardig :rolleyes:

Ook voor mij is dit te hoog gegrepen helaas. Mijn schouders zijn gewoon weak. Ik zou eerst eens wat sterker hierin moeten worden wil ik ooit aan een stm-wedstrijd meedoen.

Eens met huggy, ik wil eerst wat meer basis hebben.

Ja chopper, maar jij bent ook niet normaal. Ik train weer sinds 8 maanden en zelfs op spiergeheugen gain ik minder power dan jij hebt gedaan.

Terug
Naar boven