- Waardering
- 159
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 102kg
Zoals ik elders al postte, het is echt een foute beslissing om nu smolov te gaan doen.
1) Je bent met moeite 1x squats per week gewoon. Van 1x naar 4x is heel wat.
2) Je kan makkelijk elke week nog een paar kg op je squat winnen momenteel omdat je squat nog zo laag is. De gains met smolov zijn max 10-15kg op 3 ongelofelijk zware weken. Jij kan momenteel hetzelfde bereiken door 6 weken rustig squatten oid
3) Je squattechniek is dacht ik nog niet optimaal.
4) zit jij niet in de cut? If so, dan is het helemaal taboe.
Ik denk dat je niet beseft hoe zwaar smolov is. Ik ken maar 1 iemand die zich niet blesseerde tijdens smolov, of die het niet opgaf.
Doe Smolov binnen een jaar of 2![]()
1) Wie zegt dat ik met moeite ben gewend aan 1 keer? Ik deed hiervoor fullbody 3x per week, waarvan 2x per week squats 5x5.. en 1x deadlift 5x5.
4x squaten per week is ziekelijk, dat klopt!
2) ik ga voor de 20kg in 3 weken.. voor de rest heb je gelijk!
3) Heb 'm gister laten beoordelen. Geen commentaar gehad. Diepte was sowieso prima. Techniek kan altijd beter.. Voor dit moment is het in ieder geval goed genoeg. Niet voor de spiegel squaten scheelt al enorm.
4) Cutten of bulken.. ik wissel elke week joh.. als je dacht dat ik wispelturig was qua trainen.. Smolov=bulken. Ik train nu twee dagen met Lucas, en ik vreet me helemaal klem zo'n honger heb ik. Komt goed.
Dat allemaal gezegd.. Je hebt gelijk dat Smolov echt heel erg zwaar is. So what? Moet toch een keer sterker worden..
Ik heb nu twee hele zware dagen achter de rug, loop krom van de spierpijn. Maar goed.. Smolov zal nog zwaarder zijn. So be it.
En daarbij: Het is nog geen eens zeker! Ik ga deze week met Lucas om de tafel zitten, en dan gaan we kijken wat we gaan doen komende tijd. Hem leek Smolov wel interessant, en mij ook wel nu ik het gelezen heb. Misschien wordt het dus wel iets heel anders!
Misschien heb je volkomen gelijk Wim, maarja.. daar kom ik dan vanzelf wel achter.
Ik wil je sowieso bedanken voor alle kritische, en opbouwende posts die je hier altijd plaatst. Natuurlijk vind ik al het slappe geouwehoer leuk, en "nette training kerel" is ook fijn om te horen.. maar iemand die kritische vragen stelt, en doorvraagt naar keuzes van oefeningen, en gedachtes achter schema's etc. is altijd welkom hier!
Wat is jouw kijk op halting deadlifts btw?

Iig, succes als je het probeert, ben eigelijk wel benieuwd, maar wees beter gewoon verstandig 

ik kan niet voor Mc Chick of Hummy spreken, maar ik ben zeker niet meer allround genoeg om succesvol aan een SM wedstrijd mee te doen.