ik kan niet voor Mc Chick of Hummy spreken, maar ik ben zeker niet meer allround genoeg om succesvol aan een SM wedstrijd mee te doen.
O.K. Overhead press op reps met 80kg is no problemo...maar op de rest train ik niet...en ik heb ook niet de intentie om daarop te gaan trainen.
SM is heel erg leuk...maar helaas ook heel erg blessuregevoelig...er zijn in een korte tijd veel wedstrijden en bij iedere wedstrijd wil je 100% geven.
Ik denk niet dat het verstandig is om als je 40 (+) bent nog een comeback in de SM wereld te maken...laat mij maar lekker lazy benchpressen
Maar over te hoog gegrepen...er zijn "krachtsporters" die bij lange na niet dat presteren wat jij kunt Marrcos (die b.v. moeite hebben met een overheadpress van 50kg) en toch aan zulke wedstrijden meedoen!
Ik vind het overigens verstandig van je om liever nog wat basis kracht op te doen voordat je aan SM wedstrijden begint. Ik zie helaas een tendens die ik nogal verontrustend vind...mensen doen vaker mee aan een wedstrijd en trainen incidenteel...dat is naar mijn mening de verkeerde volgorde. Ik zou tegen iedereen die serieus aan SM wilt gaan doen, willen zeggen: doe eerst eens paar jaartjes powerliften om serieus kracht op te bouwen en stap dan over op SM! Ik wil en zal geen namen noemen, maar ik ken mensen (en dat is niet overdreven!) die aan SM wedstrijden meedoen, terwijl ze met KB met een lege halter omkiepen. Die nog geen 60kg kunnen BD en overbreken als ze 100kg moeten DL

!